Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos työkaveri on tyly ja töykeä, niin loukkaako se teitä?

Kristallikissa
25.11.2017 |

Jos siis on osan kaveri, osalle tyly? Entä jos on kaikille töykeä aina aika ajoin?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina kiire ja välillä toivoton kiire. Jotkut työkaverini reagoivat tuollaisissa tilanteissa tiuskimalla muille ja olemalla tylyjä ja puuttumalla muiden työntekoon. Itse taas olen tällainen, että minulla on kultaisennoutajan hermot. Yritän ymmärtää noita työkavereita ja antaa juttujen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Sama kiire meillä kaikilla on ja samat ongelmat koskettavat meitä kaikkia ja ei sitä pitäisi työkavereihin silti purkaa. Samassa veneessä tässä ollaan.

Vierailija
2/46 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaa poikkeuksetta aina. Mutta se tylyys kertookin junttiudesta, ja yritän pitää sen aina mielessäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ollut tuo tilanne, kysyin työkaverilta onko kaikki hyvin? Murtui kyyneliin ja kertoi syyn. Senjälkeen halattiin ja uohdettiin koko ikävä juttu. Meillä on töissä hyvä henki ja sen haluan pysyvän.

Puhuminen kannattaa!

Vierailija
4/46 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei loukkaa. Olen ollut elämäni aikana aika monessa työpaikassa ja lähes jokaisesta on löytynyt joku riivinrauta. En anna sellaisten ihmisten vaikuttaa tunteisiini. 

Vierailija
5/46 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiuskiminen ja tylyys loukkaa aina. Hakeudun ystävällisten ihmisten seuraan jotka ei negaa koko ajan.

Eri tietty jos toinen on loukannut tai tehnyt jotain mieltä pahoittavaa ja saa sen vuoksi loukkaamaltaan ihmiseltä tylyyttä. Se on normaalia.

Vierailija
6/46 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleehan sitä joskus "junttiuduttua" kun on hermot kireällä, mitä hittoa sille muka voi? Parille työkaverille on vähän tullut huudettua, mutta pyysin anteeksi seuraavana päivänä mielen seljettyä. Tällaisten epäsosiaalistenkin on pakko käydä töissä vaikka stressin/ihmistensietokyky on olematon, mielelläni toki olisin vaan kotona missä en loukkaa ketään muttei ole realistinen vaihtoehto etenkään nykyään. Joten valitan, joudutte vaan minua sietämään.

Vierailija
7/46 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai loukkaa. Tylyys ja töykeys ei kuulu normaaleihin käytöstapoihin. Työpaikalla voidaan edellyttää vähintäänkin neutraalia käytöstä.

Raukkamaista, lapsellista ja henkisesti laiskaa puolustella huonoa käytöstä stressillä, väsymyksellä tai sillä että on tasapuolisesti töykeä kaikille. Aikuinen on _aina_ vastuussa omasta käytöksestään itse.

Meidän työpaikalla ei kyllä töykeilijöitä ja huonokäytöksisiä katsottaisi. Firman täytyy tehdä tulosta ja hengen näyttää hyvältä myös asiakkaille. Öykkäreihin, mököttäjiin ja ilmapiirin myrkyttäjiin ei ole yksinkertaisesti varaa.

Oman kokemukseni mukaan näitä myrkyttäjiä esiintyykin eniten työyhteisöissä, joissa etenemis- ja kehittämismahdollisuuksia ei juurikaan ole eikä työ ole kovinkaan palkitsevaa. Silloin energiaa purkautuu keskenäisiin valtataisteluihin loputtomiin ja monimutkaisiin henkilökonflikteihin.

Vierailija
8/46 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono käytös on aina loukkaavaa. Mutta se ei satuta minua.

Vierailija
9/46 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä junttia tylyssä käytöksessä on? Ei se ole mikään merkki junttiudesta.

ap

Vierailija
10/46 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai loukkaa. Tylyys ja töykeys ei kuulu normaaleihin käytöstapoihin. Työpaikalla voidaan edellyttää vähintäänkin neutraalia käytöstä.

Raukkamaista, lapsellista ja henkisesti laiskaa puolustella huonoa käytöstä stressillä, väsymyksellä tai sillä että on tasapuolisesti töykeä kaikille. Aikuinen on _aina_ vastuussa omasta käytöksestään itse.

Meidän työpaikalla ei kyllä töykeilijöitä ja huonokäytöksisiä katsottaisi. Firman täytyy tehdä tulosta ja hengen näyttää hyvältä myös asiakkaille. Öykkäreihin, mököttäjiin ja ilmapiirin myrkyttäjiin ei ole yksinkertaisesti varaa.

Oman kokemukseni mukaan näitä myrkyttäjiä esiintyykin eniten työyhteisöissä, joissa etenemis- ja kehittämismahdollisuuksia ei juurikaan ole eikä työ ole kovinkaan palkitsevaa. Silloin energiaa purkautuu keskenäisiin valtataisteluihin loputtomiin ja monimutkaisiin henkilökonflikteihin.

Saman huomannut. Valmistuin sairaanhoitajaksi aikana, jolloin tutkinto ei ollut vielä ammattikorkeakoulututkinto vaan opistotasoinen tutkinto. Sairaalamaailmakin oli silloin hierarkisempi ja jokaisella osastolla oli selvä "nokkimisjärjestys". Opiskelijat olivat alinta pohjasakkaa, joita sai kohdella lähes miten tahansa. Siihen piti vain tottua ja odottaa päivää, kun valmistui ja sai edes opiskelijan leiman pois otsastaan. Silti oli aivan tavallista, että nuoremmat hoitajat olivat vanhempien hoitajien hampaissa. Jos ei olisi osannut laittaa heidän sanomisiaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, ei olisi kovin kauaa jaksanut tehdä töitä. 

Vierailija
11/46 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Tyly käytös työpaikalla on merkki käytöstapojen puutteesta ja käytöstapojen puute taas merkki junttiudesta. 

Vierailija
12/46 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tyly käytös työpaikalla on merkki käytöstapojen puutteesta ja käytöstapojen puute taas merkki junttiudesta. 

Olen kyllä täysin eri mieltä. Ystävällisissä yksinkertaisissa ihmisissä on pahimmat juntit. Helppohan heidän on olla ystävällisiä, koska heiltä ei ole koskaan vaadittu mitään, koska se olisi turhaa, kun ovat niin yksinkertaisia.

ap

Vierailija
13/46 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei loukkaa enää. Olen huomannut että tämmöisellä työpaikan riivinraudalla on usein ongelmia kotona tai jossain ja se purkautuu sitten työkavereihin tiuskimisena ja ärhentelynä. Laitan useimmiten moisen toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, joskus on pakko kämähtää takaisin että oppivat hillitsemään itsensä. Omat parisuhde- tms ongelmat saavat minut viihtymään töissä hyvässä työporukassa entistä paremmin eikä päivien venyttäminenkään ole ongelma, kyllä se aina kotiolot voittaa:).

Vierailija
14/46 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä oikeen varsinainen ”bitch” joka luulee olevansa huomattavasti parempi kuin muut. Yhdelle työkaverille tokas viime ”tein noin sun X hommat, kun et sä kuitenkaan saa niitä tänään tehtyä”. Loukkaa ja mitätöi ja pomottaa.

Välillä tervehtii välillä ei.

Odotan vaan että koska se alkaa mulle kettuilemaan. Mä en nimittäin siedä tuollaista lainkaan.

Vierailija
15/46 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei loukkaa enää. Olen huomannut että tämmöisellä työpaikan riivinraudalla on usein ongelmia kotona tai jossain ja se purkautuu sitten työkavereihin tiuskimisena ja ärhentelynä. Laitan useimmiten moisen toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, joskus on pakko kämähtää takaisin että oppivat hillitsemään itsensä. Omat parisuhde- tms ongelmat saavat minut viihtymään töissä hyvässä työporukassa entistä paremmin eikä päivien venyttäminenkään ole ongelma, kyllä se aina kotiolot voittaa:).

Niinpä....

ap

Vierailija
16/46 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa ihmisten olla tylyjä ja kuka mitäkin on. Oma suhtautuminen vaikuttaa eniten, ei se toinen muutu.

Vierailija
17/46 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä töissä oikeen varsinainen ”bitch” joka luulee olevansa huomattavasti parempi kuin muut. Yhdelle työkaverille tokas viime ”tein noin sun X hommat, kun et sä kuitenkaan saa niitä tänään tehtyä”. Loukkaa ja mitätöi ja pomottaa.

Välillä tervehtii välillä ei.

Odotan vaan että koska se alkaa mulle kettuilemaan. Mä en nimittäin siedä tuollaista lainkaan.

Perusteli vain, miksi teki ne.

Vierailija
18/46 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ystävä, joka on ilmeisesti yhdelle työkaverilleen antanut vahingossa itsestään tylyn vaikutelman yrittäessään mm. kokeneempana antaa asiallisesti neuvoja, jos on huomannut tämän esim. hoitavan hommansa tavalla, joka aiheuttaa töissä jo turvallisuusriskin tai ylipäätään opastaa tätä itseään lyhyemmän aikaa työpaikassa ollutta siinä oman työnsä ohella. Nyt tyyppi on sitten alkanut valittaa ystävästäni esimiehille, että hän muka kohtelee tätä asiattomasti.

Tunnen tämän hyvän ystäväni monen vuoden ajalta ja tiedän omakohtaisestikin, että välillä hänen neuvomistyylissään on jotain, jonka voi tulkita ikävästi, vaikkei hän mitään pahaa oikeasti tarkoita. Ja palautteen antaminen ja opastaminen, se on aikamoinen taitolaji ja osa meistä (esim. minä) on kauhean herkkähipiäisiä ja ohjeiden vastaanottaminen, saati palaute ja kritiikki, on todella vaikeaa ottaa vastaan loukkaantumatta.

Mitä yritän tällä sanoa, on, että PUHUKAA, jos töissä joku vaikuttaa kohtelevan teitä ikävästi. Kannattaa myös vähän katsoa peiliin ja miettiä omaa käytöstään. Jospa vaikka itse kohteletkin tätä "tylyä" tyyppiä jatkuvasti vielä tylymmin?

Kukaan meistä ei ole täydellinen ja työt sujuvat paremmin, jos lähtökohtaisesti yrittää tulla työkavereiden kanssa toimeen ja kohtelee muita asiallisesti. Ja jos saa ohjeita siinä, miten voi hoitaa työnsä paremmin tai työkaveri huomauttaa sinulle tekemästäsi virheestä, niin kiitä ja koita tehdä työsi paremmin niin koko työyhteisö hyötyy. Kuitenkin parempi, että palaute sanottiin suoraan sinulle, eikä esim. valitettu selän takana esimiehelle, miten paskasti hoidat työsi.

Vierailija
19/46 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikalla on tommonen tyyppi. Osaa pitää ystävinään. Juttelee näille valituille on ystävällinen ymmärtävä aivan hurmaava. Sitten mm minua ei noteeraa ollenkaan. Tuskin tervehtii.

Osoittaa myös selkeästi olevansa parempi ja älykkäämpi. Jne. Näitä ystäviän ymmärtää ja paikkaa jatkuvasti mut mua ei koskaan. Tämä kaikki loukkasi minua todella syvästi kunnes yhtenä päivänä vaan tajusin että tämä ei ole mun ongelma vaan hänen. Otin sen vallan häneltä pois. En minä töissä kaipaa kenenkään ystävyyttä ja hän voi rauhassa jatkaa typerää leikkiään. Minua nykyään lähinnä naurattaa se show, Ma aamuisin kun aamukahvilla halailee ja kujertaa näiden ystäviensä kanssa. Säälittävä tyyppi.

Vierailija
20/46 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei loukkaa. Mun "ihon alle" on melko mahdotonta päästä, koska en välitä niistä tyypeistä pätkän vertaa. Ei pidä antaa tunteille valtaa, vaan suhtautua kylmän rauhallisesti. Jos joku erehtyy vittuilemaan, odotan rauhallisesti ja kostan sille sopivan tilaisuuden tullen korkojen kanssa.

Nolaan sen idiootin ryhmän edessä. Totaalinen nöyryytys ja ryhmänaurut päälle. Yleensä tämä on toiminut erittäin hyvin, eikä tyyppi ole sen jälkeen uskaltanut ylittää rajojaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä