Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat määrää aikuista

Rita1986
24.11.2017 |

Okei eli siis kyse on 29 vuotiaasta ihmisestä joka on ihan normaali (on ollut kyllä joitain ongelmia menneisyydessä, esim koulukiusattu ym) , asuu omassa kämpässä (vuokralla) ja on töissä, mutta siis tuntuu että vanhemmat määrää kaiken vieläkin vaikka tämä ihminen on asunut yksin yli kymmenen vuotta. Tutustuin tähän ihmiseen pari vuotta sitten ja silloin jo oli se tilanne että hänen vanhemmat määräsi aivan kaiken. Ystäväni ei voi siis esim käydä kaupassa, tai voi, mutta pitää joka kauppareissun jälkeen soittaa isälleen ja raportoida ostot, eli paljon meni rahaa ja mitä osti jne. Ja muutenkin he määräävät paljon saa mennä rahaa kauppaan ja mitä ruokaa ostaa ym. Mä tiedän että se oikeasti haittaa mun ystävää, mutta hän sanoi että "siihen on tottunut vuosien varrella" mutta siis..miksi alistua tollaiseen? Ymmärrän kyllä hyvin jos ei uskalla sanoa 'ei', koska varsinkin ystävälläni ei ole muuta perhettä kuin vanhemmat sekä isosisko lapsineen ja ei ole melkein muita ystäviä kuin minä, mutta itse kokisin tuollaisen hirveänä koska ensinnäkin ystäväni on aikuinen. Siksi kysynkin et onko teillä kokemuksia siitä kun vanhemmat määrää ja ns. päättää asioista vaikka olet aikuinen? Haluaisin vertaistukea ystävääni varten koska tiedän että se tilanne oikeasti haittaa häntä ja hän on monesti sanonut minulle että ei kohta jaksa tuollaista enään. Ja asiallisia vastauksia kiitos!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ystäväsi vanhemmat on esim ystäväsi edunvalvojia? Tai siis jos on määrätty että he hoitaa kaveris asioita ( esim just nuo kauppa-asiat, eli pitää kertoa paljon on rahaa menny ja niin edelleen.. ) eikä kaverisi halua kertoo siitä sulle? Koska mun veljellä oli tuo tilanne, eli peliriippuvainen ja mutsi ja faija ottivat hänen asian hoitaakseen ja olivat edunvalvojia ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi