Älyttömin kuulemasi pariskuntien välinen ”vessasääntö”?
Tuttavapariskunta oli 6 vuotta yhdessä. Nainen ei voinut kertaakaan käydä kakalla niin että mies olisi saanut olla kotona samaan aikaan. Eli kun prinsessaa kakatti, mies joutui viemään roskat, käymään kaupassa, lenkittämään koiran tms. Ja tämä sääntö päti kaikkina vuorokaudenaikoina! 😄
Kommentit (202)
Alkuseurustelussa voi olla vielä häveliäs, jos ei kehtaa toisen seurassa pieraista tai yrittää vältellä isolla asialla käymistä. Mielestäni raja menee siinä, jos ei vielä yhdessä asuessakaan kehtaa, niin silloin on asiat huonosti.
Toivoisin näille ylihäveliäille pientä shokkihoitoa, esim. kunnon ripuli. Jos kumppani ei kestä sitä, että toisella on vaikkapa vuorokauden ajan vatsa kuralla, suhteen joutaakin loppua. Jos rakastaa toista, kestää myös suolistovaivat, normaalikakkaamisesta puhumattakaan.
Se plumpsahdus hävettää... puhumattakaan jos tulee pieru, pönttö on melkoinen kaikukammio..
Vierailija kirjoitti:
Ei voi kuin ihmetellä miten jollekin on ylivoimaista käydä paskalla toisen kotona ollessa...minkähänlainen kasvatus on ollut kotona? Paskalla käyminen on syntiä? Väärin? Håvytöntä? Salaista?
No ei se ole salaista tai syntiä, se vaan ei ole kivaa että kun käyt tarpeillasi niin se kuuluu asunnossa joka paikkaan jos on hiljaista ainakin meidän kerrostaloasunnossa...
Vierailija kirjoitti:
Mä oon yksi noista jotka ei pysty paskomaan miehen ollessa asunnossa :D Tiedän että on typerää mutta en tiä miten tästä pääsis eroon, ehkä ajan kanssa kun suht vähän aikaa vasta majailtu yhdessä :D
Tuohan on aivan sairasta. Ei teillä ole mitään asiaa asua yhdessä. Mieti nyt millainen "koti" sinulla on. Jos saatte lapsia, millaisessa ympäristössä he kasvavat? Millaisia traumoja ja kehonkuvan vääristymiä he saavat kun äiti on kykenemätön käymään vessassa? Ryhdistäydy nyt välittömästi tai eroa siitä miehestä kun et selvästikään ole sopiva parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Häpeä tulee siitä kun vanhemmat ovat ilkkuneet vessakäynneistä lapselleen. Sisävessathan on Suomessa aika uusi ilmiö, ainakin kehäkolmosen ulkopuolella. Mieheni lapsuuden taloon esimerkiksi tehtiin sisävessa vasta viime vuosikymmenellä.
Älkää ikinä naureskelko lapsille kakan hajuista yms. kun lapsi tulee vessasta.
Tämä on totta. Sama pätee ns. ujoon rakkoon.
Vierailija kirjoitti:
Se plumpsahdus hävettää... puhumattakaan jos tulee pieru, pönttö on melkoinen kaikukammio..
Laita pari palaa paperia pohjalle, niin ei plumpsahda. Jos pierun kaikuminen on ongelma, jota se ei saisi omassa kodissa olla mutta tietysti kyläreissulla voi ollakin, laita paperipala reiälle ja pieraise sen läpi. Ei muuten kuulu kuin pihinää.
Vain niin Suomalaista on sitten sijoittaa sitten vessakin suihkutilaan mikä kyllä hyvin kiusallista asioida.
Miten nää ihmiset toimii kun iskee esim. noro-virus? Mun mies joutui siivoamaan vessan kun olin oksentanut ja paskonut sinne monta tuntia putkeen. Tällaiset asiat on mun mielestä ihan normaaleja :D
Nauraisin varmaan ellen itse kuuluisi näihin "vessa ujoihin" myös.
Toivoisin niin että WC olis äänieristetty, niin ettei minkäänlaista pelkoa äänien kuulumiseen olisi.. tai että ikkunan saisi auki niin voisi tuulettaa hajut ulos mutta kun ei
Järjellä ajateltuna ymmärrän kyllä että on typerää häpeillä jotain näinkin normaalia asiaa mutta minkäs teet. Pitkään pitää miettiä miehen seurassa että ilkeääkö mennä asialle ja onko tosiaankin pakko, ja arvaako että käyn isommalla hädällä kun olen tavallista kauemmin vessassa.
Toisaalta pidättelystäkään ei tule muuta kuin kamalat vatsakivut :/
Olis kiva kun nämä ujot kakkaajat vastaisivat näihin yrjötauti, ripuli ja norovirusongelmiin.
Miten ovat jopa vuosia selvinneet niin, että ei kummallekaan ole tullut mahatautia tms.
Tai jos on, niin miten ovat hoitaneet käytännössä.
Jos pelkkä normikakan plumpsahdus on katastrofi.
Ihmettelen miten nämä vessaongelmaiset ihmiset ylipäätään kykenevät elämään parisuhteessa.
Ihmisillehän tuppaa parisuhteessa tulemaan kaikenlaisia ihan oikeitakin ongelmia.
Jos jostain kakallemenostaki tehdään elämää suurempaa problematiikkaa, jota vetkutellaan ja pidätellään, niin millainen on silloin ihmisen ongelmanratkaisukyky suuremmissa asioissa.
Kaipa on sitten kaksi samanlaista ihmistä lyöttäytynyt yhteen ja elävät hyvin riskitöntä viimeiseen saakka varmisteltua elämää.
Kamalinta näissä omituisissa vessasäännöissä on se, että ne tarttuu lapsiinkin. En ikinä tule unohtamaan, kuinka itseäni muutaman vuoden nuorempi naapurinlapsi tuli eka luokalla pissat housussa kotiin, koska oli ollut liian peloissaan käydäkseen koulussa vessassa, koska joku voisi kuulla vessan oven läpi hänen käyvän pissalla. En sitten tiedä oliko vähemmän noloa pissata housuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo ole ihan yleistä jos asutaan kerrostalossa?
??? Et oo tosissasi! AP
Etkö ole asunut kerrostalossa? Kaikki äänet kuuluu. Jos haluat pitää edes jonkinlaista kipinää yllä niin odotat niin kauan, että mies poistuu asunnosta
Aika heikko libido saa miehellä olla, jos tietoisuus kumppanin normaaleista ruumiintoiminnoista on noin iso turn off.
itsekin kakin aina kukkaruukkuun, saavat kukat siinä lannoitetta, asun tosin yksin
Noh, itsehän kärsin pahasta ummetuksesta, ja yritän käydä vessassa herättämättä sen suurempaa huomiota. Mutta jos mies kuulee mun ähistävän siellä, hän tulee joskus oven taakse tsemppaamaan ja kannustamaan ja päästää hurraa-huudon, kun plumpsahdus kuuluu. :D Näin meillä...
Vierailija kirjoitti:
Tuttavan poika 13v on sairaalloisen kiinnostunut erityisesti äitinsä vessahommista. Usein kuuntelee korva ovessa tai tunkee sisään jos ovi on lukitsematta. Kyselee saako nähdä käytetyn siteen yms. Nuuhkii pieruja tarkkaan, niin omiaan kuin toistenkin.
Tuttava avautui minulle tästä töissä. Ilmesesti poika katselee myös kakkafilmejä netissä.
Tuttava haluaa viedä pojan psykologille.
Näh, poika on vain katsellut vähän Elsa-youtube-videoita.
Kohta 7 vuotta ollaan oltu yhdessä eikä minulla kyllä kertaakaan ole ollut noroa tai muutakaan vatsatautia. Ehkä se siellä lähiöissä on puolivuosittainen epidemia.
Vierailija kirjoitti:
Naispuolinen työkaveri kertoi kauhuissaan kun hänen tyttärensä oli tuonut uuden poikaystävän kotiin ja hän oli mennyt tämän jälkeen vessaan ja kokenut järkytyksen! Poika oli jättänyt vessanpöntön kannen ylös käydessään pissalla ja tämä anoppi kokelas oli kauhusta kankeana että miten joku voi olla niin huonotapainen että kusee seisaaltaan ja mietti että mitenkähän hän asiasta ilkeisi sanoa tälle pojalla. Heillä mieskin kuulemma pissaa istualtaan kun on sovittu niin että ei vessa sotkeudu.. En voinut olla ihmettelemättä, ei ole kyllä ikinä tullut mieleenkään että olisin käskenyt mieheni istualtaan pissaamaan ja tuskin ruepeaisi niin tekemäänkään vaikka käskisin.
On siis ihan ok että tyttö tuo poikaystävän kotiin, mutta poikaystävän pissaaminen haittaa "anoppia".
Mitenhän mahtaa olla, yllätysraskauskin ois varmaan ok, mut seisaaltaan kuseminen, ei ei ei...
Töykeempää ois sanoa vieraalle, vaikka tytön poikaystävä onkin, että pissaa istualtaan tästä eteenpäin. Tuskin se nyt koko vessaa on sotkenut kuitenkaan, ei kai se mikään sika oo?
^^ Tuollaista mahatautia juuri tarkoitin. Aasian reissun jälkeen makasin kylppärin lattialla pöntön ja ämpärin vieressä ja tavaraa tuli jatkuvasti kaikkialta 24h. Miten tällainen peitellään puolisolta??