Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholidementia - laaja ja vakava ongelma.

Vierailija
24.11.2017 |

Suomessa on hoitokodeissa alle 30-vuotiaita alkoholidementikkoja, joilta alkoholi on tuhonnut aivot siinä määrin, että loppuelämän kestävä laitoshoito on ainoa vaihtoehto. Osa on siinä kunnossa, että ei edes löydä omaa huonettaan sen jälkeen kun on sieltä poistunut.

Kommentit (196)

Vierailija
81/196 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi meidän muiden pitäisi kärsiä siitä, että jotkut eivät osaa hillitä juomistaan? Ei ole minun, eikä muidenkaan vika, että jotkut tuhoavat alkoholilla itsensä ja elämänsä. 

Viinit ja vahvat lonkerot vaan kauppoihin. Viinatkin saisi tuoda sinne. 

Minusta se olisi huono asia. Käytin itse aikoinaan alkoholia hyvin maltillisesti ja olin juuri tuota samaa mieltä, kuin sinä. En tajunnut silloin nuorena, että tissuttelu kasvaa ihmisellä helposti kasvamistaan. Raskaana ollessa ja imettäessä olin vuosia tilanteessa, jossa alkoholi ei oikein sopinut kuvioon. Meni useita kuukausia, ettei aivoni enää muistutellut minua alkoholinkaipuusta. Miten helpoo olisikin ollut olla lopettamatta jos en olisi ollut raskaana/pikkuvauvan kanssa! Lopulta kuitenkin huomasin, miten vapauttavaa on, kun alkoholi ei enää kertakaikkiaan kuulu elämääni. En kaipaa sitä "juhlistamaan" yhtään mitään hetkeä, vaan ne hetket sujuvat sen kanssa tai ilman, aivan sama. Aiemmin tilanne tuntui usein hieman "vajaalta" ilman alkoholia, vaikka siis huom. käytin aina pieniä määriä noissa tilanteissa.

Se mitä tapahtui oli, että aloin käyttää niitä pikkumääriä useammin ja useammin. Useamman kerran viikossa, koska olin siis tissuttelija, yksin, rentoutuen, iltaisin.

Ja se ei tee hyvää terveydelle. Jos määräni olisivat kasvaneet naisten suurkulutuksen rajalle, joka on hyvin alhainen myös.

Niin jos ne viinit olisivat maitokaupassa, niin olisinko mä edes tässä? Päässeenä kokonaan irti alkoholista? Enpä usko. Se suojeli osaltaan minua, että pienenkin lapsen äitinä niiden hankkimiseksi olisi pitänyt mennä vaikkapa vaunujen kanssa alkoon. Tehdä ylimääräistä. Ois puuttunut se paheksunta, että eihän tämä ole väärin, koska ne ovat S-Marketissa. Siis se, että ylempää osoitettiin ettei alkoholi ole mikä tahansa juoma, vaan se on alkossa, hakekaa juopot se sieltä -ajattelu tuki ainakin minua! Jos on sivistynyt viininjuoja, niin ei ole varmaan liian vaivalloista hakea viini alkosta. Ei se mullekaan ollut. Mutta ois ollut vielä helpompaa hakea se ruokakaupasta. Mitä etua siitä on? Ei mitään.

Vierailija
82/196 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla suurkulutuksen raja on 16 annosta viikoossa! Siis suurkulutuksen. Asiantuntijathan eivät ole täysin yhtä mieltä ei-mihinkään vaikuttavan kulutuksen rajoista, mutta aika varmaa on, että se on siis reippaasti elle tuon! Jos ottaa vaikkapa kolmena iltana viikossa kaksi reipasta lasia viinia pitkin iltaa, siinähän tulee jo 3 x 2 x 2 annosta = 12 annosta per viikko! Siihen sitten päälle jokin tilaisuus, missä otat vielä hiukan, pian sellaisia suurkulutusviikkoja on jo aika usein! Kolmena iltana viikossa, jos sillä rentouttaa itseään, ei ole edes kovin monesti.... Aivot oppii nopeasti siihen, että alkoholi rauhoittaa ne, ainakin minulla. Mutta kun siihenkin muodostuu toleranssi. Enää sama määrä ei rauhoitakaan sitten vaan pitää ottaakin 2,5 lasillista...

en tiedä millaisille ihmisille ne viinit maitokauppaan ei-yhdistettynä minkäänlaiseen haittaan alkoholista heidän elämässään on viehättävä juttu? Miten ei voi hakea sitä määrää viiniä alkosta, joka vielä ei ole haitaksi terveydelle? Ja jos omat määrät ovat haitaksi terveydelle, niin miksi siihen samaan pitäisi auttaa muitakin?

81

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/196 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla suurkulutuksen raja on 16 annosta viikoossa! Siis suurkulutuksen. Asiantuntijathan eivät ole täysin yhtä mieltä ei-mihinkään vaikuttavan kulutuksen rajoista, mutta aika varmaa on, että se on siis reippaasti elle tuon! Jos ottaa vaikkapa kolmena iltana viikossa kaksi reipasta lasia viinia pitkin iltaa, siinähän tulee jo 3 x 2 x 2 annosta = 12 annosta per viikko! Siihen sitten päälle jokin tilaisuus, missä otat vielä hiukan, pian sellaisia suurkulutusviikkoja on jo aika usein! Kolmena iltana viikossa, jos sillä rentouttaa itseään, ei ole edes kovin monesti.... Aivot oppii nopeasti siihen, että alkoholi rauhoittaa ne, ainakin minulla. Mutta kun siihenkin muodostuu toleranssi. Enää sama määrä ei rauhoitakaan sitten vaan pitää ottaakin 2,5 lasillista...

en tiedä millaisille ihmisille ne viinit maitokauppaan ei-yhdistettynä minkäänlaiseen haittaan alkoholista heidän elämässään on viehättävä juttu? Miten ei voi hakea sitä määrää viiniä alkosta, joka vielä ei ole haitaksi terveydelle? Ja jos omat määrät ovat haitaksi terveydelle, niin miksi siihen samaan pitäisi auttaa muitakin?

81

Alko on täysin turha laitos. Ne juomat voisi yhtä hyvin olla Prisman puolella kunnon valikoimilla, Alkossahan etenkin olutvalikoima on jo nyt ruokakauppoihin verrattuna surkea ja kallis, mutta sitä markettien keskikuraa ei vaan ole järkevää ostaa.

Mitään haittaahan siitä ei ainakaan minulle olisi, joten ehdottomasti vaan kaikkien alkoholijuomien myynti vapaaksi ja "oikeat" oluet ja viskit marketteihin!

Vierailija
84/196 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinit ehdottomasti kauppoihin. Liikasäätely on naurettavaa.

Se on semmoinen juttu, että holisti hommaa aina juomansa vaikka kivenkolosta, kun janottaa. Siihen ei mitkään rajoitukset ja kiellot tepsi.

Rajoitukset ja sääntelystä hankaloittavat lähinnä tavallisten kohtuukuluttajien arkea.

Vierailija
85/196 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi

Olen romaani ja olen kuluttanut lievästi alkoholia ,2 litraa kossua päivässä nyt 30 vuoden ajan.

En huomaan mitään vaikutusta.

Vierailija
86/196 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissuttelu aiheuttaa riippuvuuden ja lopputulema: Kuolema tai raittius.

Vierailija
87/196 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki alkoholin käyttäjät ovat kuolleet alta 100-vuotiaina. Paitsi Arvo Ylppö joka joi konjakkia. Ylppö teki lapsia vielä 68-vuotiaana.

Vierailija
88/196 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaiset päihteet on pahasta ihmiselle. Niin alkoholi kuin kannabiskin. Ihan turha hörhöjen on jumaloida sitä taikakukkaansa.

Vierailija
89/196 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

81

Alko on täysin turha laitos. Ne juomat voisi yhtä hyvin olla Prisman puolella kunnon valikoimilla, Alkossahan etenkin olutvalikoima on jo nyt ruokakauppoihin verrattuna surkea ja kallis, mutta sitä markettien keskikuraa ei vaan ole järkevää ostaa.

Mitään haittaahan siitä ei ainakaan minulle olisi, joten ehdottomasti vaan kaikkien alkoholijuomien myynti vapaaksi ja "oikeat" oluet ja viskit marketteihin!

No eivät voisi, et sitten osaa perustella sitä Alkon turhuutta mitenkään :) Mä sentään juuri perustelin, miksi en kannata viinejä ruokakauppoihin.

Vierailija
90/196 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viinit ehdottomasti kauppoihin. Liikasäätely on naurettavaa.

Se on semmoinen juttu, että holisti hommaa aina juomansa vaikka kivenkolosta, kun janottaa. Siihen ei mitkään rajoitukset ja kiellot tepsi.

Rajoitukset ja sääntelystä hankaloittavat lähinnä tavallisten kohtuukuluttajien arkea.

Aivan, he voivat hommata ne sieltä. Jokainen voi, jota alkoholin käyttö kiinnostaa.

Vierailija
91/196 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on hoitokodeissa alle 30-vuotiaita alkoholidementikkoja, joilta alkoholi on tuhonnut aivot siinä määrin, että loppuelämän kestävä laitoshoito on ainoa vaihtoehto. Osa on siinä kunnossa, että ei edes löydä omaa huonettaan sen jälkeen kun on sieltä poistunut.

Ei toi kyllä tuossa iässä juomisesta tule.

https://www.ilkka.fi/mielipide/yleis%C3%B6lt%C3%A4/yleistyv%C3%A4-alkoh…

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/433716-jopa-30-vuotiaat-sairas…

alkoholilla tehdään Suomessa kansanmurhaa.

Vierailija
92/196 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettäkö Suomessa on vaarana oikein työvoimapula alkoholikuolemien takia. :---DDD

Osaltaan kyllä, koska työväestön yleisin kuolinsyyhän on alkoholi, mutta onhan Suomeen tuotu jo kymmeniä tuhansia maahanmuuttajia. Väestöpohjan muutoksessa ja alkuperäisväestön tappajana alkoholihuume on kätevä, ja suurempiakin populaatiota mitä suomalaiset ovat, on alkoholilla tuhottu.

Vierailija
93/196 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaiset päihteet on pahasta ihmiselle. Niin alkoholi kuin kannabiskin. Ihan turha hörhöjen on jumaloida sitä taikakukkaansa.

Alkoholi on tuhoisimpia huumeita mitä ihminen voi käyttää, kannabis edelleenkin maailman vähähaittaisin päihde.

Vierailija
94/196 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt kannabista yli 30 vuotta joka päivä. Voisitteko esitellä jonkun, joka olisi käyttänyt alkoholia joka päivä saman ajan, niin voitaisiin vertailla missä kunnossa kukin on?

Vierailija
95/196 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se mun normaaliin alkoholinköyttöön liittyy, häh? Siellähän haahuilevat sitten laitoksessa, jos sinne ovat itsensä juoneet.

Viinit maitokauppoihin vaan.

Kai sinäkin ymmärrät, että maksat verotuksessasi näistä hoitolaitoksista ja hoidettavista jo nytkin varmaan muutaman tuhannen euroa vuodessa? Alkoholiveron tuottohan ei riitä lähellekään kattamaan alkoholihuumeen aiheuttamia laajoja yhteiskunnallisia ongelmia. Alkoholia käyttävät ovat aika itsekkäitä, kun vaativat veronmaksajia maksamaan huumeensa haittoja, vaikka alkoholiveron tarkoitus oli aiemmin kerätä rahaa huumeen aiheuttamien haittojen maksuun.

Vierailija
96/196 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholismi on hyvinvointivaltion ulkopuolella jäävien seuraus. ONgelma ei siis varsinaisesti ole viina  itse

Laaja-alainen alkoholiongelma rappeuttaa eniten hyvinvointiyhteyskuntaa.

Suomessa ei ole laaja-alaista alkoholiongelmaa mutta hyvin sut on aivopesty uskomaan että on, ja varmaan kannatat Alkoa :D hyvä, että kansanedustajat saavat lisäpalkkansa Alkon hallituksessa istumisesta. sitä SINÄ  ja muut ALkon kannattajat kannattaa. Kansanterveydellä ei ole asian kanssa mitään tekemistä, valheita kuten "alkoholigeeni" lienee sinuun myös uponnut?

Vierailija
97/196 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholismi on hyvinvointivaltion ulkopuolella jäävien seuraus. ONgelma ei siis varsinaisesti ole viina  itse

Suomessa ei ole laaja-alaista alkoholiongelmaa mutta hyvin sut on aivopesty uskomaan että on, ja varmaan kannatat Alkoa :D hyvä, että kansanedustajat saavat lisäpalkkansa Alkon hallituksessa istumisesta. sitä SINÄ  ja muut ALkon kannattajat kannattaa. Kansanterveydellä ei ole asian kanssa mitään tekemistä, valheita kuten "alkoholigeeni" lienee sinuun myös uponnut?

Kyllähän se aika laaja-alainen ongelma on, koska alkoholi on kuitenkin työväestön yleisin kuolinsyy ja alkoholiriippuvaisia on vähän lähteestä riippuen useita satoja tuhansia. Aika vakava ongelma, kun kansan kokokaan ei ole kovinkaan suuri.

Vierailija
98/196 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta ihmistä sinun mielestäsi pitäisi päivässä kuolla alkoholiin, että ymmärtäisit asian vakavuuden?

Vierailija
99/196 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä se kannabiksen  jatkuva tupruttelu tekee. Olen tavannut näitä entisiä tuttuja, jotka kymmenisen vuotta sitten vaihtoivat alkoholin kannabikseen ja hehkuttivat miten mahtava luonnontuote se on. Nykyään katse on täysin tyhjä, kun jotain kysyy niin vastausta saa odotella. Puhe on hitaampaa ja sanojen hakeminen kestää. Sitten kun nämä tyypit on viihteellä niin menevät kahdesta kaljasta umpihumalaan.

Olen käyttänyt kannabista paljon kauemmin kuin yksikään satumaailman "tuttusi", enkä silti ole muuttunut sellaiseksi stereotyypiksi, jollaisiksi kuvailet kannabiksen käyttäjiä. En ymmärrä syytä valehteluusi, mutta se on huomattu selvästi, että kannabiksen vastustajat ovat yleensä kovia valehtelemaan.

Meinasin jo vastata tuolle mutta sille on näköjään jo sanottu. Mä olen ns. vanha, lähentelen viittä kymppiä. Olen pajautellut kauan ja tunnen muitakin samanlaisia. Tuskin tarvii selitellä tavallisuutta? Jos tästä käytöstä saisi edes rikollisuuden pois niin tämä olisi vielä vähemmän haitallista.

Vierailija
100/196 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä se kannabiksen  jatkuva tupruttelu tekee. Olen tavannut näitä entisiä tuttuja, jotka kymmenisen vuotta sitten vaihtoivat alkoholin kannabikseen ja hehkuttivat miten mahtava luonnontuote se on. Nykyään katse on täysin tyhjä, kun jotain kysyy niin vastausta saa odotella. Puhe on hitaampaa ja sanojen hakeminen kestää. Sitten kun nämä tyypit on viihteellä niin menevät kahdesta kaljasta umpihumalaan.

Olen käyttänyt kannabista paljon kauemmin kuin yksikään satumaailman "tuttusi", enkä silti ole muuttunut sellaiseksi stereotyypiksi, jollaisiksi kuvailet kannabiksen käyttäjiä. En ymmärrä syytä valehteluusi, mutta se on huomattu selvästi, että kannabiksen vastustajat ovat yleensä kovia valehtelemaan.

Yleensä hullu tai dementoitunut huomaa omaa tilannettaan.Moni hullu sanoo olevansa täysin terve,vaikka elää täysin muissa maailmoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän