Alkoholidementia - laaja ja vakava ongelma.
Suomessa on hoitokodeissa alle 30-vuotiaita alkoholidementikkoja, joilta alkoholi on tuhonnut aivot siinä määrin, että loppuelämän kestävä laitoshoito on ainoa vaihtoehto. Osa on siinä kunnossa, että ei edes löydä omaa huonettaan sen jälkeen kun on sieltä poistunut.
Kommentit (196)
Vierailija kirjoitti:
Heti loppuu paasaus ruoho/alkoholi, kun kertoo, mitä ma-tut maksavat konkreettisesti.
Alkoholihaitat maksavat siis yli 10 miljardia euroa joka vuosi. Paljonko ma-tut maksavat?
Vierailija kirjoitti:
Kertooko tämä kenties jotakin moderoinnista, että huumeita saa ihannoida ja mainostaa, mutta haittamaahanmuutto on paha, paha.
Yksi somali kustantaa miinuseuroeränä 13 000 vuodessa kansantaloudelle. Lisää vaan otetaan silti.
Kun keskustelun aiheena on alkoholidementia, niin ensin joku ryhtyy väkinäisesti keskustelemaan kannabiksesta ja lopulta joku toinen vielä maahanmuuttajista. Millä tavalla kumpikaan liittyy alkoholidementiaan? Heikolla pohjalla lienee ymmärrys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä se kannabiksen jatkuva tupruttelu tekee. Olen tavannut näitä entisiä tuttuja, jotka kymmenisen vuotta sitten vaihtoivat alkoholin kannabikseen ja hehkuttivat miten mahtava luonnontuote se on. Nykyään katse on täysin tyhjä, kun jotain kysyy niin vastausta saa odotella. Puhe on hitaampaa ja sanojen hakeminen kestää. Sitten kun nämä tyypit on viihteellä niin menevät kahdesta kaljasta umpihumalaan.
Irti Huumeista ry:n synty:
Mielenterveys- ja päihdeongelmainen Jehovantodistaja pahoinpitelee poikansa mielisairaaksi ja syyttää lopulta kannabista omista teoistaan.
Jos tässä maassa jokainen väkivaltainen känniriehuja, jonka lapsille tulee erilaisia mielenterveys- ja päihdeongelmia, perustaisi omia huumevalistusjärjestöjään, ei tässä maassa muita järjestöjä olisikaan.
Eipä hirveästi riemastuta, kun on lukenut kansainvälisiä uutisia, miten nuo laittomat pyrkyrit tuovat huumeita maahan. Lapset vokkeihin ja nuppi nurin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä se kannabiksen jatkuva tupruttelu tekee. Olen tavannut näitä entisiä tuttuja, jotka kymmenisen vuotta sitten vaihtoivat alkoholin kannabikseen ja hehkuttivat miten mahtava luonnontuote se on. Nykyään katse on täysin tyhjä, kun jotain kysyy niin vastausta saa odotella. Puhe on hitaampaa ja sanojen hakeminen kestää. Sitten kun nämä tyypit on viihteellä niin menevät kahdesta kaljasta umpihumalaan.
Olen käyttänyt kannabista paljon kauemmin kuin yksikään satumaailman "tuttusi", enkä silti ole muuttunut sellaiseksi stereotyypiksi, jollaisiksi kuvailet kannabiksen käyttäjiä. En ymmärrä syytä valehteluusi, mutta se on huomattu selvästi, että kannabiksen vastustajat ovat yleensä kovia valehtelemaan.
En minä valehtele. Ne tyypit siis poltti sitä ihan jatkuvasti päivittäin, eivätkä koskaan ajatelleet että aivot voivat mennä siitä hitaille.
Sinä et teekään muuta kuin valehtelet. Kannabis mielessä varmaan koko ajan, jopa alkoholidementiakeskustelussa.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi on hullujen juoma.
Melkein joka päivähän joku alkoholipsykoottinen tappaa jonkun Suomessa.
"Janne Hyvönen kertoi oikeudelle tapahtumien kulusta seuraavaa:- Siinä ryypättiin alkuillasta. Tarkempia muistikuvia mulla ei sitten olekaan ennen kuin lyön sitä Anttosta. Löin sitä veitsellä ja vedin kurkun auki. Vein sen vessaan ja paloittelin. Panin jalat uuniin ja söin niitä. Sitten laitoin ne pusseihin. Jatkoin ryyppäämistä muutaman päivän. Siinä se."
Vierailija kirjoitti:
Heti loppuu paasaus ruoho/alkoholi, kun kertoo, mitä ma-tut maksavat konkreettisesti.
Alkoholihaitat ovat suurin yksittäinen kuluerä. Siinä on "matut" pieni kuluerä sen rinnalla.
Kannabis on vähähaittaisin päihde edelleenkin.
Hei vaan kannabisvastaiset. Yrittäkää esitellä vähähaittaisempi päihde mitä kannabis on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt kannabista paljon kauemmin kuin yksikään satumaailman "tuttusi", enkä silti ole muuttunut sellaiseksi stereotyypiksi, jollaisiksi kuvailet kannabiksen käyttäjiä. En ymmärrä syytä valehteluusi, mutta se on huomattu selvästi, että kannabiksen vastustajat ovat yleensä kovia valehtelemaan.
En minä valehtele. Ne tyypit siis poltti sitä ihan jatkuvasti päivittäin, eivätkä koskaan ajatelleet että aivot voivat mennä siitä hitaille.
Sinä et teekään muuta kuin valehtelet. Kannabis mielessä varmaan koko ajan, jopa alkoholidementiakeskustelussa.
Irti Huumeista ry:n perustaja on myös tunnettu valehtelija. Keksi jopa oman teoriankin kannabiksesta, jota sitten levitti maassamme perustamansa järjestön kautta vuosikymmeniä vero- ja lahjoitusvaroilla kuin jotain kannabisrasvauskontoa. Kyseistä teoriaa ei tunneta missään muualla maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irti Huumeista ry:n perustaja on myös tunnettu valehtelija. Keksi jopa oman teoriankin kannabiksesta, jota sitten levitti maassamme perustamansa järjestön kautta vuosikymmeniä vero- ja lahjoitusvaroilla kuin jotain kannabisrasvauskontoa. Kyseistä teoriaa ei tunneta missään muualla maailmassa.
Ilmankos ovat Suomessa sekaisin kuin hatuntekijät nämä kannabisvastaiset.
https://tekniikanmaailma.fi/muu-tekniikka/laake-joka-antaa-antamistaan-…
Kannabis - monipuolisin lääkekasvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertooko tämä kenties jotakin moderoinnista, että huumeita saa ihannoida ja mainostaa, mutta haittamaahanmuutto on paha, paha.
Yksi somali kustantaa miinuseuroeränä 13 000 vuodessa kansantaloudelle. Lisää vaan otetaan silti.
Kun keskustelun aiheena on alkoholidementia, niin ensin joku ryhtyy väkinäisesti keskustelemaan kannabiksesta ja lopulta joku toinen vielä maahanmuuttajista. Millä tavalla kumpikaan liittyy alkoholidementiaan? Heikolla pohjalla lienee ymmärrys.
Kannattaisi kuunnella myös muita alana ammattilaisia.
Kaikille ei sovi kaikki. Riippuvaisuuteen taipuville yksilöille on myrkkyä myydä vaikka alkoholia tai pilveä. Mistä tiedät, ettei oma lapsesi ole riskiryhmässä? Emme yksinkertaisesti tiedä tästä vielä riittävästi.
Melkein toivon jokaiselle huumeet on niin vitun jees -jeesustelijalle kokemusta arjesta. Kun äiti itkee sen kannabistyypin ruumiin löytäessään.