Alkoholidementia - laaja ja vakava ongelma.
Suomessa on hoitokodeissa alle 30-vuotiaita alkoholidementikkoja, joilta alkoholi on tuhonnut aivot siinä määrin, että loppuelämän kestävä laitoshoito on ainoa vaihtoehto. Osa on siinä kunnossa, että ei edes löydä omaa huonettaan sen jälkeen kun on sieltä poistunut.
Kommentit (196)
Kurja kohtalo näille ihmisille myös siinä mielessä ettei mitään ympärivuorokautista paikkaa nuorille muistisairaille ole. He päätyvät samoille osastoille kuin ikääntyneet muistisairaat kuuntelemaan humppaa ja katsomaan suomifilmejä.
Vierailija kirjoitti:
Kurja kohtalo näille ihmisille myös siinä mielessä ettei mitään ympärivuorokautista paikkaa nuorille muistisairaille ole. He päätyvät samoille osastoille kuin ikääntyneet muistisairaat kuuntelemaan humppaa ja katsomaan suomifilmejä.
Dementikoilla ihan sama.
Olen aloittajan kanssa täysin samaa mieltä. Ikävää on, että asiasta puhutaan ja tiedetään aivan liian vähän. Nyt kun suuret ikäluokat (alkoholin suurkuluttajat) vanheneva, tulee alkoholin käytön ongelmat räjähtävästi esille. Alkoholin käytön ei ole tarvinnut olla edes mitenkään järkyttävän runsasta, mutta seuraukset voivat olla rajuja: alkoholidementiaa, polyneuropatiaa ja aivoverenvuotoja humalassa kaatumisen seurauksena yms. Edellämainitut ongelmat kuluttava yhteiskunnan resursseja järkyttävän paljon ja vielä enemmän jos kyseessä on kohtalaisen nuori henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabiksen päivittäinen polttelu tuhoaa muistia.
Älä taas valehtele.
Ja näyttää se aiheuttavan paranoidisuuttakin.
Paranoidisuudella ei ole mitään tekemistä valehtelusi kanssa.
Humalainenkaan ei intä noin rasittavasti kuin joku pöllypää tyhjäntomittaja. Sinulla on selvästi aivot paskan kun väität rehellisiä raittiita työssäkäyviä ihmisiä valehtelijoiksi.
Sinähän se täällä valehtelet, että kannabis tuhoaisi aivoja ja aiheuttaisi stereotyyppistä "vetelehtimistä".
Vierailija kirjoitti:
Kannabiksen päivittäinen polttelu tuhoaa muistia.
https://kannabisuutiset.wordpress.com/2009/12/03/mika-huumeongelma-amer…
Ei tuhoa muistia edes todella runsas ja päivittäinen lääkekäyttö. Päihdekäyttäjät taas eivät tuollaisia määriä käytä koskaan.
Tapauksia löytyy mutta sillä ei ole mitään tekemistä mistä se viina on hänen suuhun tullut. Todennäköisesti venäjältä halpaa kotitekoista pirtua tai vastaavaa, koska halvin. Alkoholismi on hyvinvointivaltion ulkopuolella jäävien seuraus. ONgelma ei siis varsinaisesti ole viina itse
Alkoholidementia on ketjun aihe, mutta jostain syystä kannabista vastustavien on taas pakko tulla jankuttamaan kannabiksesta ketjuun, jonka aihe ei ole kannabis.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholismi on hyvinvointivaltion ulkopuolella jäävien seuraus. ONgelma ei siis varsinaisesti ole viina itse
Laaja-alainen alkoholiongelma rappeuttaa eniten hyvinvointiyhteyskuntaa.
Yksikään alkoholisti ei ole halunnut tulla alkoholistiksi, mutta suurimmasta osasta ihmisiä kuitenkin tulee alkoholisteja riittävällä alkoholinkäytöllä.
Voiko tuo periytyä? Isäni oli alkoholisti ja minulla on dementia vaikka en ole käyttänyt koskaan päihteitä.
Vierailija kirjoitti:
Voiko tuo periytyä? Isäni oli alkoholisti ja minulla on dementia vaikka en ole käyttänyt koskaan päihteitä.
alkoholi ainakin vaikuttaa haitallisesti perimään ja aiheuttaa siittiöissä virheitä.
Jos heroiini tappaisi Suomessa kuusi ihmistä päivässä ja siitä riippuvaisia olisi 250 000 ihmistä, se olisi huumekatastrofi, ja vaadittaisiin varmasti monenlaisia toimia asioiden parantamiseksi, mutta nyt kun saman asian tekee laillinen alkoholihuume, niin eipä paljon saa ongelmat uutisointia ja toimintaa aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos heroiini tappaisi Suomessa kuusi ihmistä päivässä ja siitä riippuvaisia olisi 250 000 ihmistä, se olisi huumekatastrofi, ja vaadittaisiin varmasti monenlaisia toimia asioiden parantamiseksi, mutta nyt kun saman asian tekee laillinen alkoholihuume, niin eipä paljon saa ongelmat uutisointia ja toimintaa aikaan.
Ja suuri olisi lööppien koko silloinkin, jos joka päivä useat heroiinin käyttäjät pahoinpitelisivät ihmisiä, ja joka toinen päivä joku heroiinin käyttäjä tappaisi jonkun. Alkoholin suhteenhan tilanne on nyt tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan halua laillistaa "huumeita", koska minulla pitää olla vielä töitä silloinkin kun pääsen vankilasta ja voin jatkaa jälleen huumekauppiaana toimimista, jos en enää jostain syystä kelpaa huumepoliisiksi.
T: jartsukka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/tutkijat-suomessa-meneilla…
Suomessa meneillään alkoholikatastrofi.
No tätä minä en ihmettele yhtään. Pilvenolttamisella asia ei ainakaan parempaan suuntaan ole menossa. Kierrän jokaisen palaneille teelehdille haisevan työttömän tyhjäntomittajan mahdollisimman kaukaa.
Mistä lähtien kannabis on haissut palaneelle teelehdelle?
Miltä se mielestäsi haisee?
Kissanpissalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/tutkijat-suomessa-meneilla…
Suomessa meneillään alkoholikatastrofi.
No tätä minä en ihmettele yhtään. Pilvenolttamisella asia ei ainakaan parempaan suuntaan ole menossa. Kierrän jokaisen palaneille teelehdille haisevan työttömän tyhjäntomittajan mahdollisimman kaukaa.
Mistä lähtien kannabis on haissut palaneelle teelehdelle?
Miltä se mielestäsi haisee?
Kissanpissalta.
Lajikkeita on satoja, kuten hajujakin. Myös vaikutukset ovat erilaisia eri lajikkeiden kesken.
Vierailija kirjoitti:
Parempaa elämää se on kuin aamusta iltaan tenuttaminen (vaikka itseasiassa alkoholidementia ei syntyäkseen edes vaadi kovin kummoista juopottelua).
Kaikki, ketkä vähättelevät alkoholin haittoja, voisivat mennä tutustumiskäynnille esim. tiettyjen sairaaloiden tietyille osastoille. Silmät saattaisivat avautua, kun näkee kaikki mahdolliset alkoholin käytön aiheuttamat ongelmat ihan tavallisilla työssäkäyvilläkin ihmisillä.
Taas oli huumelobbari tikkana paikalla mainostamassa laittomia aineita, eli omasta mielestään levittämässä oikeaa "tietoa", eikä moderointi tee mitään. Kumma juttu, hyvin kumma.
Takaisin alkoholidementiaan... siis onko se muka oikeasti joku ongelma, että ihminen ei täysin tajua miten paskassa maailmassa oleilee? Eiköhän useimmilla alkoholisteilla tavoitteena ole juuri päästä todellisuudesta pois.