Miksi seksi tuntuu olevan miehille elintärkeää, mutta naiset pystyvät elämään täysin ilman seksiä?
Miehet tuntuvat elävän seksistä, vähäpukeisista timmeistä naisista ymymym....He hengittävät seksiä niin sanoakseni.
Naiselle taas seksi voi olla tärkeysjärjestyksessä ihan alimpanakin. Seksi? Kuka nainen sitä kaipaa? Niin usein ainakaan kuin mies.
Miten tämä on selitettävissä?
Kommentit (77)
Entisinä aikoina mies meni naimisiin säännöllisen seksin takia,nainen siksi että se oli ainoa mahdollisuus taloudelliseen toimeentuloon.Onnellisuus ja muu oli kaukana näiden takana.
Mulle seksi on tosi tärkeää, onneksi mies ei pihtaa vaikka pärjääkin paremmin ilman kuin minä.
No tällä palstalla valtaosa miehistä on niitä, jotka eivät ole saaneet koskaan, joten tottakai ne hinkuvat sitä päivät päästään. Se mitä ei voi saada/ei ole päässyt kokeilemaan himottaa eniten, ja siitä on kehitetty fantasioita jotka eivät vastaa todellisuutta. Kun taas monella naisella on ainakin yksi ehkä pidempikin suhde takana, ja he ovat todellisiin kokemuksiin perustuen huomanneet seksistä kaksi seikkaa:
1. Seksi on täysin ylimainostettua, ja usein juuri niiden toimesta, joiden mielikuvat ovat täydellisen hekumallisia, koska he eivät ole itse sitä kokeneet. Tokihan siitä nautintoa saa, mutta ei se mikään elämän pelastava kokemus ole, jos elämä ei jo muutenkin tunnu elämisen arvoiselta.
2. Seksi on lähes aina miehelle tyydyttävämpää kuin naiselle. Kun kyse on seksistä, mies voi luottaa halujensa tyydyttyvän aina kun sitä harrastetaan, mutta nainen ei, etenkin koska monelle miehelle se seksin ainut pointti ja päämäärä on oma laukeaminen. Siksi miehelle on tärkeämpää se saaminen ylipäätään kuin laadun pohtiminen.
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko sinä aloittaja yhtäkään ihmistä? Miestä tai naista? Näyttää vähän siltä että et taida.
Tämä. Kaikkein elintärkeintä seksi tuntuu olevan näille jotka ei ole koskaan päässeet sitä harjoittamaan. Samat epärealistiset odotukset parisuhteen kaikkivoimaisuudesta alkoholisminsa ja syrjäytyneisyytensä parantajana.
Hormonierot. Miehillä voimakas testosteronintuotanto ylläpitää tasaisen korkeaa seksuaaliviettiä. Naisilla testosteronin määrä vaihtelee huimasti yksilöiden välillä ja naishormonien kuukausittainen vaihtelukin vaikuttaa halukkuuteen. Pääsääntöisesti seksuaalisesti erittäin halukkaankin naisen libido on siinä mielessä matalampi kuin miehellä, että puutteessakin oleva nainen valitsee ennemmin masturboimisen kuin seksin miehen kanssa joka ei kiihota eikä kiinnosta, mies taas puutteessa ollessaan tyypillisemmin valitsee seksin silloinkin kun partneritarjokkaana on tapaus joka ei viehätä muutoin.
Kyllä meidän perheessä se on toisinpäin.
No jaa, itse ajattelen seksiä koko ajan. Johtuuko käyttämistäni minipillereistä? Siis koko ajan panettaa ja kaikki miehet "koepannaan" mielessä. Järkyttävän ihania fantasioita koko ajan. Oma rakas aviomies on ja seksiä usein. Ei ole tarvetta eikä halua pettää, mutta kyllä sitä koko ajan mielikuvitus lentää vauhdikkaasti.
Vierailija kirjoitti:
No tällä palstalla valtaosa miehistä on niitä, jotka eivät ole saaneet koskaan, joten tottakai ne hinkuvat sitä päivät päästään. Se mitä ei voi saada/ei ole päässyt kokeilemaan himottaa eniten, ja siitä on kehitetty fantasioita jotka eivät vastaa todellisuutta. Kun taas monella naisella on ainakin yksi ehkä pidempikin suhde takana, ja he ovat todellisiin kokemuksiin perustuen huomanneet seksistä kaksi seikkaa:
1. Seksi on täysin ylimainostettua, ja usein juuri niiden toimesta, joiden mielikuvat ovat täydellisen hekumallisia, koska he eivät ole itse sitä kokeneet. Tokihan siitä nautintoa saa, mutta ei se mikään elämän pelastava kokemus ole, jos elämä ei jo muutenkin tunnu elämisen arvoiselta.
2. Seksi on lähes aina miehelle tyydyttävämpää kuin naiselle. Kun kyse on seksistä, mies voi luottaa halujensa tyydyttyvän aina kun sitä harrastetaan, mutta nainen ei, etenkin koska monelle miehelle se seksin ainut pointti ja päämäärä on oma laukeaminen. Siksi miehelle on tärkeämpää se saaminen ylipäätään kuin laadun pohtiminen.
No kai sitten minussa on jotain miestä, koska minulle laukeaminen on seksin tavoite. Haluan usein ja pidän seksistä. Minusta seksi ei ole ylimainostettua vaan pakollista arkipäivän hekumaa.
Näin naisena, jolla ei ole ollut seksiä viimeiseen kuuteen vuoteen, on aina niin jännää lukea tältä palstalta, kuinka meille naisille syntymälahjana, ihan vaan sukupuolemme ansiosta, on aina tyrkyllä huomiota, ihailua ja seksiä miehiltä. Itse kun en ole koskaan oppinut pitämään tällaisia asioita millään tavalla itsestäänselvyyksinä, siitä huolimatta että olen nainen. Tai ehkä miehet näissä keskusteluissa mieltävät naisiksi vain nuoret ja nätit sellaiset.
Ja kyllä minä seksiä kaipaan. En vaan katso tarpeelliseksi valittaa päivät pääksytysten vauvapalstalla sen puutteesta.
Evolutiivisesti sukuvietti on vaikuttanut enemmän miesten lisääntymismenestykseen. Nainen ei kivikaudella saanut enemmän eloonjääviä lapsia harrastamalla enemmän kuin riittävän määrän seksiä.
En ymmärrä tätä myöskään. Olen miettinyt kysymystä mutten ole keksinyt vastausta. N28
Paneminen on miehen työ, näin se luonto tämän päätti. Ikävä kyllä.
Mies saa panemisesta niin kovat kiksit ja orkut, että jää siihen koukkuun. Nainen taas ei saa yhdynnästä mitään kiksejä, niin ei siihen jää myöskään koukkuun, sitä paitsi nainen on kiimassa (jos edes on) vain yhtenä päivänä kuussa. Miehen panoaddikti ei katso päivää, se on kroonista tasoa.
Luonto tän asian on näin järjestänyt.
Minusta aika surullista että seksistä on nykyään tehty niin iso juttu ja annetaan ymmärtää että naiset olisi muka samanlaisia nussimiskoneita kuin miehet, kaikissa tv-sarjoissa ja elokuvissa viljellään tätä virheellistä käsitystä seksinhimoisista vampeista miesten kimpussa ja naiset sitten toisinaan leikkivät samaa tv:stä ja lehdistä opittua teennäistä roolia mukana myös IRL, koska ajattelevat että sellainen kuuluisi olla.
Onneksi ei sentään kaikki lähde vouhotukseen mukaan, vaan ovat sellasia mitä naiset oikeasti ovat, eli melkolailla seksistä välittämättömiä.
Vierailija kirjoitti:
En usko että se juurikaan on tuon tason "tietämistä", mitä aiemmat kommentoijat sanovat.
Väitän että syy on evoluutiossa. Jostain syystä esiäitimme ryhtyivät valikoimaan parittelukumppaneitaan, mitä simpanssinaaraat ei tee. Varmaan jo siinä oli tapahtunut joku "ei tule tappavaa panetusta" fysiologinen muutos, oletan että samaa kautta kuin ovulaatio on muuttunut huomaamattomaksi. Eniten uskon, että lisääntyminen on tullut niin raskaaksi, että ne jotka ei ole valikoineet parasta siementä, ovat vain jääneet jalkoihin. Tai sitten tytöillä on ollut omat hupinsa, siis seksi on ollut oleellinen osa naisverkostojen ylläpitoa, eikä ole riittänyt mielenkiintoa tai energiaa niin miehiin. Ehkä on oltu suopeita korkea-arvoisimmalle uroolle. Joka tapauksessa, miesten/urosten on täytynyt reagoida, naaraiden lisääntymistahti on kuitenkin lauman uudistumista rajoittava tekijä. On muodostunut kilpailua miesten välillä, ja evoluutio on huolehtinut siitä, että motivaatiota osallistua kilpailuun löytyy. Motivaatio on sekä fyysistä himoa, että egon tasolla (kunnianhimo, luovuus, muut omaehtoiset tarpeet parantaa asemiaan) että eksistentiaalisella tasolla ("kukaan ei rakasta minua jos en saa seksiä") . Ja edelleen, naisia kiinnostaa seksi kyllä sen oikean kanssa (miten hän sen arvioikaan), elimistö suorastaan huutaa seksiä, mutta ei kenen tahansa kanssa pelkän seksin vuoksi.
Kaikki yllä esitetty on ronskisti pyöristetty ja yleistetty.
Evoluutio on tässä varmasti isossa osassa.
Eläinmaailmassakin on yleensä uroksilla suuremmat tarpeet saada seksiä.
Useimpien eläinlajien naaraat valitsevat parittelulumppaninsa tarkasti.
Urokset ovat valmiita vaikka tappelemaan verisesti saadakseen seksiä.
Naaraat poistuvat paikalta jos ei kiinnosta.
Lisääntymisen kannalta tämä on järkevää.
Uroksen kannattaa yrittää lisääntyä mahdollisimman monen naaraan kanssa. Naaraan taas kannattaa valita se uros joka pystyy siittämään parhaat jälkeläiset.
Lisääntyminen on naaraalle aina suurempi riski kuin urokselle. Siksi naaraan olisi typerää paritella kenen tahansa kanssa.
Jaa. No on se minulle elintärkeää vaikka olen nainen. Ollut aina.
1) Naisia korkeammat testosteronitasot (ja ei haluihin vaikuttavaa kuukautiskiertoa).
2) Sosiaalisen stigman puute irtoseksin suhteen. Vaikka ei se enää naisiinkaan niin paljon päde kuin ennen, niin silti osalla naisista on korkeampi kynnys irtoseksiin sen takia, ettei tulisi "helpon" mainetta.
3) Fyysisyyden tuoma turva. Miehet vahvempana sukupuolena eivät pelkää (tai edes ajattele) irtoseksin mahdollisia vaaroja niin paljon kuin naiset.
4) Ei pelkoa raskautumisesta.
Kumppani tuumaili taannoin (nainen siis), että suhteessa pitää olla seksiä vähintään kaksi kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
1) Naisia korkeammat testosteronitasot (ja ei haluihin vaikuttavaa kuukautiskiertoa).
2) Sosiaalisen stigman puute irtoseksin suhteen. Vaikka ei se enää naisiinkaan niin paljon päde kuin ennen, niin silti osalla naisista on korkeampi kynnys irtoseksiin sen takia, ettei tulisi "helpon" mainetta.
3) Fyysisyyden tuoma turva. Miehet vahvempana sukupuolena eivät pelkää (tai edes ajattele) irtoseksin mahdollisia vaaroja niin paljon kuin naiset.
No on se raskaus miehellekin aika taakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on se raskaus miehellekin aika taakka.
On se, mutta ei yhtä suuri taakka ja terveysriski kuin naiselle.
Silkkaa biologiaa. Sama se on muillakin nisäkäslajeilla, uroksia panettaa jatkuvasti, naaraita vain kiimassa, joka ei ole usein. Ettekö katso koskaan Avaraa Luontoa, sieltä oppii paljon miten eläinkunta käyttäytyy, selittää usein myös tämän ihmisten käytöksen, vaikka ihminen onkin sairas tuholainen nisäkkyydestään huolimatta.
Tuntuu olevan siis suoraan verrannollinen pinnan kireyteen.