Miksi joidenkin ihmisten on pakko aina "voittaa" keskustelu?
Sanomiset ymmärretään tahallaan väärin ja väännetään ties miksi. Lisäksi tietenkin on ivattava keskustelukumppania "nokkelilla" huomautuksilla. Tympii oikeassa elämässä ja myös nettipalstoilla, ainoa keskusteluun osallistumisen syy on osoittaa toisen olevan väärässä, vaikka kyse olisi mielipideasiasta. Olen avoin erilaisille mielipiteille ja kuuntelen mielelläni, mutta jotkut haluavat saada jonkun kiistan aikaiseksi ja runnoa mielipiteensä läpi. Helpompi liota paikalta kuin ruveta vääntämään vastaan, koska toinen ei lopeta ennen kuin tuntee olevansa niskan päällä. :D
Kommentit (18)
Oletko joskus miettinyt, että ehkä se olet sinä joka on väärässä?
Elävässä elämässä tällaisesta ihmisestä pääsee nopeimmin eroon, kun toteaa tämän olevan ihan oikeassa ja kiittää hymyillen tarkoista havainnoista. Netissä ei kannata edes aloittaa tällaisen kanssa, jos ei sitten halua harjoitella väittelemistä mahdottoman vastustajan kanssa.
Itsehän olen inttäjä, mutta siitä harvinainen että lopetan jos perustelut ovat riittävän laadukkaat :D
Vierailija kirjoitti:
Oletko joskus miettinyt, että ehkä se olet sinä joka on väärässä?
Mielipiteeni ovat vääriä.
Tuo on aiva suoraan naisiin osuva juttu. Vaikka olisi kuinka väärässä, niin nainen vänkää ja vänkää sekä tekee tällätavoin itsesstään idiootin kuitenkaan itse sitä ymmärtämättä.
Luuserit aina itkee tappioitaan. Kun olet väärässä niin kestä tappiosi äläkä heittäydy sipiläksi.
En ala väittelemään aiheesta josta en tiedä tarpeeksi ja uskallan myös myöntää olleeni väärässä. On kuitenkin tilanteita joissa ei ole yhtä oikeaa vastausta, mutta silti toinen ei voi antaa olla. Ei riitä että sovimme olevamme eri mieltä... ugh.
En tajua aloittajan ongelmaa. Mä en väittele, vaan kerron, miksi mielipiteeni on oikea. Ei ehkä ainoa oikea, mutta oikea, ei väärä. Joskus ei meinaa mennä millään jakeluun.
Vitsipaitaa lainakseni:
INSINÖÖRI
Minä en riitele - minä selitän, miksi olen oikeassa.
:)
9
Vierailija kirjoitti:
Tuo on aiva suoraan naisiin osuva juttu. Vaikka olisi kuinka väärässä, niin nainen vänkää ja vänkää sekä tekee tällätavoin itsesstään idiootin kuitenkaan itse sitä ymmärtämättä.
Bullshittiä. Miehet ovat ihan yhtä pahoja inttäjiä kuin naisetkin
Keskustelua ei voiteta tai hävitä. Väittely on sitten eri asia.
Kommenteissa on hyviä esimerkkejä aloitusviestissä tarkoitetusta tilanteesta, siitä vaan alkaa vänkäämään. :D Osa toivottavasti kieli poskessa kirjoitettuja.
Koska voittaminen tuntuu hyvältä ja häviäminen tuntuu pahalta. Mieluummin voitan epärehellisellä sanojen vääntelyllä kuin rehellisesti myönnän tappioni!
Ärsyttää keskustelijat joiden mielestä keskustelussa ei ole mitään tarkoitusta, kunhaan vaan pölötetään.
Ihan kuin mun eräs kaverini. Ihan mahdoton juttu. salaa pidänkin häntä hieman tyhmänä ja hän itse luulee olevan kovikin älykäs ja oikeassa joka asiassa :)
Vierailija kirjoitti:
Keskustelua ei voiteta tai hävitä. Väittely on sitten eri asia.
Sanoi häviäjä...
Vierailija kirjoitti:
Aivan, sitä varten meillä on termejä kuten mansplaining. Eiku...
Aivan samaa ajattelin tänään. Joskus olen välittämättä, toisinaan tympii ja toisinaan kokeilen laittaa hanttiin sanansäilällä. 🙂