Epävakaa persoonallisuus, miten pärjätä tälläisen kanssa?
Onko kellään kokemusta että voiko ihmissuhde epävakaan kanssa onnistua? Tällä hetkellä tuntuu mahdottomalta, jatkuvaa draamaa, katkeruutta, syyllistämistä, pelkoa, ja todellisuuden taju mennyt. Uskoo että hänelle on tehty ja sanottu asioita joita ei oikeasti ole, ja on noiden keksittyjen juttujen takia syvästi ahdistunut ja itsetuhoinen. Ei usko läheisiä eikä hoitohenkilökuntaa.
Tekisi mieli luovuttaa ja jättää henkilö kamppailemaan itsekseen, oma mielenterveys on kovilla myös.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ehdottomasti hylätä kaikki elämänsä ihmiset heti kun tulee hieman vaikeuksia. Tää on tätä nykyaikaa.
Se onkin viisainta, jos tietää itsekin olevansa epävakaa ja että omat hermot ei kestä.
Eli, kun molemmilla päässä vikaa. -45
Olen itse saanut tuon diagnoosin kun luen näitä viestejä tulee tosi surullinen olo en nää kun epätoivoisen tulevaisuuden elää erakkona tai päättää päivänsä. Vaikea voin olla mut en paha mut kaikki minua karttaa en jaksa enempää edes tietää teen ratkaisun ilman kenellekkään siitä puhumatta. En halua olla ps.n mt saatana potilas parempi etsiä hoito muualta.h eläkää rauhassa minä teen kaikkeni et yksi epävakaa vähemmän teidän ongelmana.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse saanut tuon diagnoosin kun luen näitä viestejä tulee tosi surullinen olo en nää kun epätoivoisen tulevaisuuden elää erakkona tai päättää päivänsä. Vaikea voin olla mut en paha mut kaikki minua karttaa en jaksa enempää edes tietää teen ratkaisun ilman kenellekkään siitä puhumatta. En halua olla ps.n mt saatana potilas parempi etsiä hoito muualta.h eläkää rauhassa minä teen kaikkeni et yksi epävakaa vähemmän teidän ongelmana.
Ehkä se on ihan hyvä ratkaisu sitten, kun olet niin häiriintynyt, että kirjoittelet toisen persoonassa.
Ex-aviomieheni haukkui mua epävakaaksi. Itse on käyttäytynyt agressiivisesti monien silmien alla. Putosi pohja väitteeltään.
Itsekin käyttäydyin, koska hän provoi jatkuvasti. -49
Voisko itsemurhan sijaan mennä itseensä ens kerral ku taas on kaikki muut v.päitä ja raivoot. Et jos se ootkin sinä se syyllinen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole ainoastaan hyvä, että toiset epävakaat karttaa sua? Säästyt konflikteilta, jotka voitais laittaa sun piikkiin. Ei sua kaikki karta. Sant, ettet ole paha. Siitä on hyvä lähteä. Hae apua.
Vierailija kirjoitti:
Voisko itsemurhan sijaan mennä itseensä ens kerral ku taas on kaikki muut v.päitä ja raivoot. Et jos se ootkin sinä se syyllinen.
Tuota on myös hyvä käyttää verukkeena, vaikka joku ei olis raivonnut vuosikausiin.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos se ootkin sinä? Mitäs sitten.
Mä en tunne pienintäkään syyllisyyttä vuosikausia sitten tapahtuneista kilareista. Miksi tuntisin? Kun en vuosikausiin ole raivonnut. Jotkut muut kylläkin on ja todistajien läsnäollessa vieläpä.
Hei täällä yksi epävakaa kirjoittaa. Lääkityksen ja terapian avulla olen löytänyt tasapainoa. Molemmat ovat olleet kohdallani välttämättömiä. Mulla epävakaus ryöpsähti pahemman kerran käyntiin esikoisen synnyttyä vähän vajaa kolmekymppisenä. Oli sitä ilmennyt jo aikaisemminkin, mutta silloin maailma mustui totaalisesti. Sen jälkeen on ollut tosi rankkoja vaiheita, joista olen tietysti oppinut valtavasti. Kohdalleni on onneksi osunut pari aika lempeää kumppania, jotka eivät minua jättäneet, vaikka käyttäydyin dramaattisesti ja liioitellusti. Ensimmäinen parisuhde tosin päättyi eroon, mutta ei pelkästään omasta epävakaudestani johtuen. En osaa kyllä antaa mitään neuvoja aloittajalle. Muuta kuin että lääkitys ja terapia ja turvallinen parisuhde voivat parantaa epävakaisen. Mieti jaksatko. Kannusta kumppania hoitoon.
H
Vierailija kirjoitti:
Säälittää tuommoinen kohtalo, kun tavallaan voisi elää ihan normaalia elämää, jos valitsisi toisin. Nyt on itsemurhan partaalla kuviteltujen asioiden vuoksi. On hoidossa kyllä, mutta itse näkee hoidon niin että etsii sieltä apua kestää oman elämän vääryydet, ongelma on siinä että noita vääryyksiä ei ole tapahtunut...
Ap
Hänen mielessään ne kyllä varmaan ovat ihan oikeita tapahtumia.
Mutta varmaan olet kertonut hänelle, että hän on kuvitellut ne? Se voi joskus helpottaa oloa, jos joku sanoo suoraan, että kuvittelet tuon, tuo ei ole todellista.
Pahempaa on sanoa sillä tavalla epämääräisesti, että olisiko syytä miettiä, pitäisikö tehdä jotain. Siitä ei kuulija pysty päättelemään mitään järkevää.
Mutta toivottavasti tuttusi vointi helpottuu. Hänellä on kovin raskasta.
Toki on raskasta myös seurata sivusta.
Vaikka itseään pystyis kaasuvalottamaan, niin kyllä ihmiset muistaa, jotka vieressä oli.
Vierailija kirjoitti:
H
Vierailija kirjoitti:
Säälittää tuommoinen kohtalo, kun tavallaan voisi elää ihan normaalia elämää, jos valitsisi toisin. Nyt on itsemurhan partaalla kuviteltujen asioiden vuoksi. On hoidossa kyllä, mutta itse näkee hoidon niin että etsii sieltä apua kestää oman elämän vääryydet, ongelma on siinä että noita vääryyksiä ei ole tapahtunut...
ApHänen mielessään ne kyllä varmaan ovat ihan oikeita tapahtumia.
Mutta varmaan olet kertonut hänelle, että hän on kuvitellut ne? Se voi joskus helpottaa oloa, jos joku sanoo suoraan, että kuvittelet tuon, tuo ei ole todellista.Pahempaa on sanoa sillä tavalla epämääräisesti, että olisiko syytä miettiä, pitäisikö tehdä jotain. Siitä ei kuulija pysty päättelemään mitään järkevää.
Mutta toivottavasti tuttusi vointi helpottuu. Hänellä on kovin raskasta.
Toki on raskasta myös seurata sivusta.
Muakaan ei siis yritetty tappaa? No. Olen onnellinen ettei mun tarvinnut "todistaa" asiaa. Saan vieläkin elää ja hengittää vapaasti. Itse tiedän totuuden ja eräs toinenkin, joka ymmärrettävästi tuota toista suojelee. Itse halusin vaan päästä paskasta äkkiä eroon. Nostamalla oikeusjutun, olisin pitkittänyt traumatisoivaa tilannetta pidempään ja pidempään. Tällaistahan ei tapahdu, eipä.
Vierailija kirjoitti:
Ex-aviomieheni haukkui mua epävakaaksi. Itse on käyttäytynyt agressiivisesti monien silmien alla. Putosi pohja väitteeltään.
Kuinka niin putosi? Ei kai miehen aggressiivisuus mitenkään poissulje sitä mahdollisuutta että sinä olet epävakaa. Sen sijaan on helppo kuvitella että aggressiivisuuteen taipuvaisen miehen aggressiivisuus nousee pintaan epävakaan persoonallisuuden kanssa eläessä.
Mulla diagnosoitiin melkein 20 vuotta sitten. Olen oppinut pärjäämään sen kanssa. Oireilee edelleen pirullisilla ja muuttuvilla tavoilla, jotka hankaloittaa elämää, mutta onnistun aina pääsemään sen niskan päälle. Olen menestynyt, hyvässä ammatissa. Olen perheellinen. Naimisissa 15 vuotta. Mies ei tiedä diagnoosistani eikä kukaan muukaan. Enkä aio kertoakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos se ootkin sinä? Mitäs sitten.
En ole uhkaillut itsemurhalla. Mutta sillä ei ole merkitystä. Voit olla raivoamatta vaikka kaikki muut olisivat sinusta väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin putosi? Ei kai miehen aggressiivisuus mitenkään poissulje sitä mahdollisuutta että sinä olet epävakaa. Sen sijaan on helppo kuvitella että aggressiivisuuteen taipuvaisen miehen aggressiivisuus nousee pintaan epävakaan persoonallisuuden kanssa eläessä.
Raah raah raah! :D Niinhän mä just sanoin, että syyllistyin siihen itsekin, koska hän provosoi jatkuvasti. Hän m.i.tä.t.ö.i mut henkisesti lähes invalidiksi.
Jos olet itsekin epävakainen, eroa. Tuhoatte vielä toisenne. Erottuanne voitte alkaa eheytymisen.