Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

millainen äiti antaa neljäsluokkalaisen meikata juhliin?

Vierailija
23.11.2017 |

siis miksi lapselle pitää juhliin muka laittaa meikkiä? Voisiko joku lasten naamojen tuhrija selittää järkevän syyn?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, jos 10 v luulee jo, ettei ole ilman meikkiä riittävä. Turhaa kemikalialtistustakin

Miksi opettaa ulkonäköongelmaiseksi jo lapsena?.

Vierailija
22/26 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tyttäreni on kiinnostunut meikeistä ja meikkaamisesta, on juurikin 4. luokalla eli 10-vuotias.

Minä en ole meikkaajatyyppi, ripsiväriä käytän vain, juhlissa sitten vähän enemmän.

Minä olen ajatellut niin, että parempi kun saa avoimesti kokeilla niitä meikkejä ja harjoitella kotona ilman että kukaan tuomitsee tai moittii typeräksi. Hän siis saa meikata kotona, ja pesee ne sitten pois. Juhliin saa laittaa vähän huulikiiltoa, jos ja kun haluaa. Tosi nätisti minusta osaa jo meikkejä käyttää, ei tee mitään sotamaalauksia.

Aloituksesta saa kuvan, niin kuin aikuiset jotenkin meikkaisivat tyttöjään ja en usko että se näin useinkaan on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallinen.

Kera kouvolalookin. 😀

Vierailija
24/26 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää, jos 10 v luulee jo, ettei ole ilman meikkiä riittävä. Turhaa kemikalialtistustakin

Miksi opettaa ulkonäköongelmaiseksi jo lapsena?.

Todennäköisemmin niitä ulkonäköongelmua tulee, jos kotona ei saa mitään ulkonäköön liittyvää kokeilla.

Ei ne nuoret tytöt siksi meikkaa, että olisivat mielestään rumia, vaan siksi kun se on kivaa varsinkin yhdessä kaverin kanssa ja samalla saa leikkiä vähän isompaa kuin onkaan. Ihan tyytyväisenä silti ovat lapsia lapsen asemassa edelleen. :-)

Annetaan tyttöjen olla tyttöjä, tyttöjen juttuineen. Ei se ole niin vakavaa.

Vierailija
25/26 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Onko pääsiäisnoidaksi maskeeraaminenkin paha juttu? Tai kasvomaalaukset tai kevätjuhlamaskit? Myös monessa lajissa meikataan näytöksiin (luistelu, voimistelu, tanssi...)

Se on kyllä tosi vastenmielistä mun mielestä, että jossain "lajeissa" lapsi muka pitää meikata hutsun näköiseksi.

Noidaksi pukeutuminen on lapsille normaalia, ei se ole sama kuin meikkaaminen.

Totta. Näissä voimistelu- ja luistelukisoissa on todella vahvat meikit jo jostain 7-8-vuotiaasta lähtien. Näyttää irvokkaalta. Eikö lajin parissa voitaisi yhdessä sopia että meikkejä käytettäisiin vain esim. yläkouluikäisistä eteenpäin?

Meillä oli sekä voimistelussa että luistelussa sääntö, että tyyliin alle kouluikäisille ei meikkiä.

Mutta siinä vaiheessa kun kilpailussa on esim. ilmaisulla merkitystä, niin  kasvot vaan pitää erottua. Meikki voi näyttää liialliselta läheltä ja onkin sitä, mutta jää on nimensä mukaisesti jäätävä elementti. Jos kasvoilla haluaa ilmaista jotain tunnetta tai mielialaa, pitää sitä korostaa meikillä ja jotta se erottuu, on sen oltava normaalioloihin ihan överi.. Katsopa aasialaisia balettitanssijoita. Heillä on aivan kummalliset näyttämömeikit, silmät on rajattu ihan omituisesti. Siis lähikuvassa. Mutta kauempaa se saa silmät erottumaan.

Mulla on siis sekä voimistelija että luistelija ja molemmat meikkaavat kisoihin voimakkaasti ohjeiden mukaan. Koulupäivinä hyvä jos laittavat ripsaria. 

Vierailija
26/26 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sen ikäisten kuulu meikata, kaikkea sitä kuulee.

lapset on kauniita itseinään.