Oletko ostanut ruman "Lokki" riippuvalaisimen statusvalaisimeksi?
Miksi kaikenlaista hirveää roinaa on osteltava, vaan koska on varaa?
Kommentit (40)
En ole. Sain mummini 50 vuotta vanhan valaisimen ja se sopii oikein hyvin sisustukseen ja on ajattoman hyvännäköinen.
Ei ole riittävästi tilaa ja huonekorkeutta noin massiiviselle valaisimelle. Ainakin se isompi malli vaatii mielestäni tilaa ympärilleen ja pienempi on taas muodoltaan tylsempi. Vaan tuskin olisin kyseistä valaisinta siltikään ostanut, vaikka olisi kämpässä lääniä vaikka muille jakaa. Ei ole omaan makuun.
En. Se valaisin on kamalan näköinen.
Vierailija kirjoitti:
En ole. Sain mummini 50 vuotta vanhan valaisimen ja se sopii oikein hyvin sisustukseen ja on ajattoman hyvännäköinen.
Muuten sama, paitsi että valaisin on vanhempien vanha ja ikää vaan 25 vuotta :D
Lokki on muotoilun klassikko, mutta ei sillä muuten täysin mautonta ja tyyliin sopimatonta sisustusta pelasteta. Kohta niitä saa kirpputoreilta pilkkahintaan. T: Muotoilija
Meillä on mökillä 4kpl aarnion kuppituolia, kun ei niitä kotona kehtaa enää pitää:D
Vierailija kirjoitti:
Lokki on muotoilun klassikko, mutta ei sillä muuten täysin mautonta ja tyyliin sopimatonta sisustusta pelasteta. Kohta niitä saa kirpputoreilta pilkkahintaan. T: Muotoilija
Oho ny on itse varma muotoilia, onko siulta tulossa joku lamppu kenties?
Nouseeko valaisimettomien mammojen status, kun lähettelevät hymiöitä palstalle..??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sie nyt et ossoo muotoilla ees sannaa "muotoiliJa" oekkein, joten eläpäs ruppee pätemmään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sie nyt et ossoo muotoilla ees sannaa "muotoiliJa" oekkein, joten eläpäs ruppee pätemmään.
Onko tulossa vai ei, ymmärsit kyl
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. En tee valaisinsuunnittelua lainkaan. Ei tarvita hirveästi itse_varmuutta huomatakseen millaisia Ikea-luukkuja on yritetty Lokilla pelastaa. Seuraava yleisesti suosituksi tuleva valaisin syrjäyttää Lokit katoista. Esittely parissa sisustus/naistenlehdessä ja omaa makua omaamattomat säntäävät taas kaupoille. Kätevää rahastusta vuosikymmeniä vanhoilla vehkeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tulossa vai ei, ymmärsit kyl
On tulossa. Käy sie ne koulut loppuun ja hae opiskelemmaan, ni voit joskus ostaakki sellaesen.
Jaa. Minusta se on taas kaunis ja moderni, kummas mielipide nyt on laki, ap?
Vai oisko sittenkin niin, että tää on ihan ja täysin makukysymys. Mun ei tartte sietää anonyymin av-mammeron mielestä kaunista "sisustusta", eikä av-mammeron tarvitse tykätä muotoiluklassikoista.
Keittiössä on se suurempi lokki. On upean näköinen ja valaisee hyvin. Eikä ole yhtä heppoiben kuin Ikean kiinalaiset valaisimet.
Mulla on ihan kielen päällä yksi suomalainen sananlasku, joka sopii presiis ap:hen.
Se on se "happamia, sanoi kettu...."
Vierailija kirjoitti:
Hyvin monet muotoiluklassikot on pilattu sillä, että niitä on alettu myydä Anttiloissa, Cittareissa ym., mistä seurauksena on ollut niiden päätyminen joka toiseen kotiin ja inflaatioon sitä kautta. Aalto-maljakko on hyvä esimerkki tällaisesta.
Lokki-valaisin edustaa erinomaisesti oman aikakautensa muotoilua, mutta yksinkertaisen muotokielensä johdosta se sopii monenlaiseen sisustukseen.
Tosin itselleni en sitä halua, juuri siksi, että se löytyy (uustuotantona) joka toisesta kodista.
En ole enkä varmaan ostakaan, mutta minusta etenkin iso Lokki-valaisin on kyllä kaunis.
Artekin valaisimet ovat tyylikkäämpiä ja tietysti kalliimpia, tuolla Lokilla saa naapurit yhtä helposti kateelliseksi kuin Aalto-maljakolla.
Olen saanut sellaisen perintönä tädiltäni, joka on ostanut sen joskus silloin kun se ilmestyi.