Miksi Helsingin metron liukuportaat kulkevat niin järkyttävän hitaasti?
Jäin pois uudella Lauttasaaren metroasemalla ja ihmettelin kun nuo portaat kulkevat niin järkyttävän hitaasti? Muissa maissa huomattavasti rivakampaa kulkevat.
Lisäksi noista metrovaunuista täytyy sanoa, että uskomattoman ankeita ovat kyllä, kirkuvan oranssit kovat muovipenkit.... Ja muutenkin maan alla kulkeminen ankeaa, nopeus tietysti etu.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö että ne portaat voi myös kävellä? Ei tarvi jäädä kököttää paikoilleen.
Kaikkihan sen tietää, mutta tiesitkö, että niitä on töppöjalkaisen todella vittumainen kävellä. Se askelma voi olla liian korkea tai sitten se liike ja portaiden liike voi huiputtaa päässä.
Vierailija kirjoitti:
Älkää helvetissä käyttäkö hissiä (varsinkaan Kampin kauppakeskuksessa) jos teillä ei ole estettä käyttää liukuportaita, kuten lastenvaunut, pyörätuoli, yms. Aina saa vaunujen kanssa jonotella iät ja ajat hissiin pääsyä.
Aina saa hisseihin jonottaa, koska mammat ajelluttaa lapsia. Yhdet lastenvaunut vie aika monen kävelevän matkustajan tilan. Eikä sillä vaunuissa makaavalla lapsella ole edes matkalippua. Tähän on tultu :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää helvetissä käyttäkö hissiä (varsinkaan Kampin kauppakeskuksessa) jos teillä ei ole estettä käyttää liukuportaita, kuten lastenvaunut, pyörätuoli, yms. Aina saa vaunujen kanssa jonotella iät ja ajat hissiin pääsyä.
Aina saa hisseihin jonottaa, koska mammat ajelluttaa lapsia. Yhdet lastenvaunut vie aika monen kävelevän matkustajan tilan. Eikä sillä vaunuissa makaavalla lapsella ole edes matkalippua. Tähän on tultu :(
Ei lapsia Helsinkiin! Ei lapsia Helsinkiin!
(toimii muuten myös miekkarissa, vinkvink!)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen alkanut pelkäämään Hesassa liukuportaissa.
Mä olen sen pari kertaa jotenkin astunut ohi ja horjahtanut.. saanut kyllä kiinni, ettei pahempia käynyt. Nyt jos vielä vauhtiakin pitäis lisätä, niin enhän mä voi kohta enää metroa käyttää tai kauppakeskukissa kulkea.
Onko mulla sitten huono tasapaino. Ongelma se on tämäkin. :D
No sit kuljet hissillä ne kerrat kun tuut tänne ’Hesaan’.
En mä vielä. Kuitenkin pitää kulkee päivittäin, kun täältä KehäIII ulkopuolelta siellä teilläpäin töissä käyn.
Terkkuja Sipoosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen sen pari kertaa jotenkin astunut ohi ja horjahtanut.. saanut kyllä kiinni, ettei pahempia käynyt. Nyt jos vielä vauhtiakin pitäis lisätä, niin enhän mä voi kohta enää metroa käyttää tai kauppakeskukissa kulkea.
En mä vielä. Kuitenkin pitää kulkee päivittäin, kun täältä KehäIII ulkopuolelta siellä teilläpäin töissä käyn.
Terkkuja Sipoosta
Voisiko Sibbooseen asennuttaa harjoitteluliukuportaat? Vähentäisi sitten liukuportaiston ruuhkia Helsingin itä-keskuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terkkuja Sipoosta
Voisiko Sibbooseen asennuttaa harjoitteluliukuportaat? Vähentäisi sitten liukuportaiston ruuhkia Helsingin itä-keskuksessa.
Ei! Liukuportaat on rahvaalle.
Koivusaaren liukuportaat pitkät, tulin alas hissillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terkkuja Sipoosta
Ei pöllömpi idea. Jatketaan metroa siihenkin suuntaan, että aiheessa pysyttäis. Lisää hissejä!
Vierailija kirjoitti:
ellet käy työssä niin joudat odotteleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ellet käy työssä niin joudat odotteleen
Niin ja eikö ne vaunut ole kävelemistä varten? Hyvät, asfaltoidut jalkakäytävät Espoosta Itä-Helsinkiin, ja matkan varrella vieläpä useita nähtävyyksiä. Saisitte samalla raitista ilmaa ja tarpeellista liikuntaa, jaksaa sitten siellä kivenlahdessa tai pyllymurossa taas rouskuttaa sipsejä.
Kaisaniemessä taka-aaskalaisen perässä ravaamisessa syntyvä hiki (ja ähellys) kuuluu kyllä portaiden koneiston käynnin yli aika selvästi.
Pysykää oikealla reunalla, niin kiireisemmät voivat mennä vasemmalta.
Kyllä, jotkut hesassa käy myös töissä. Kaikki eivät ole "käämässä kun on tuota lommoo".
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, jotkut hesassa käy myös töissä. Kaikki eivät ole "käämässä kun on tuota lommoo".
Miksi käyttäisi julkisia, jos kerran on työpaikka? Siis eihän kaikki voi olla metrossa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se köyhää kun ei liukkareita voitu tehdä sellaisiksi nykyaikaisiksi, että ne lähtee hitaasti liikkeelle ja kiihdyttää sitten.
Sillähän on vaikutusta vain sille joka menee ekana portaisiin.
Se vasta olisikin, jos ne kiihtyisivät jokaisen uuden ihmisen myötä :).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se köyhää kun ei liukkareita voitu tehdä sellaisiksi nykyaikaisiksi, että ne lähtee hitaasti liikkeelle ja kiihdyttää sitten.
Sillähän on vaikutusta vain sille joka menee ekana portaisiin.
Se vasta olisikin, jos ne kiihtyisivät jokaisen uuden ihmisen myötä :).
Siis nehän voisi kiihtyä niin, että nopeus olisi suurimmillaan siinä keskivaiheilla. Alussa ja lopussa kulkisi hitaammin. Näinhän toimii esim. lentokoneet.
niillä Tapiolan ja Matinkylän välisillä asemilla ei ollut paljon ketään ihmisiä kun kävin eilen siellä katsomassa paikkoja. Varmaan maailman hiljaisimmat metroasemat.
Vierailija kirjoitti:
Musta on luontevampaa seistä vasemmalla. Oletan, että kiireiset ohittavat oikealta, niin kuin suuressa maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, jotkut hesassa käy myös töissä. Kaikki eivät ole "käämässä kun on tuota lommoo".Musta on luontevampaa seistä vasemmalla. Oletan, että kiireiset ohittavat oikealta, niin kuin suuressa maailmassa.
Kyllä täällä ainakin keskisuuressa maailmassa seistään oikealla ja ohitetaan vasemmalta... Aina. Jos jäät vasemmalle kykkimään, saat vähintäänkin terävän siirtymiskäskyn takaasi. Parhaassa tapauksessa tunkevat vain ohi, siinä ei turisteja kumarrella :D. Terveisiä 1.6 miljoonan päivittäisen metromatkan kaupungista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, jotkut hesassa käy myös töissä. Kaikki eivät ole "käämässä kun on tuota lommoo".Musta on luontevampaa seistä vasemmalla. Oletan, että kiireiset ohittavat oikealta, niin kuin suuressa maailmassa.
Maissa, joissa on oikeanpuoleinen liikenne, seistään oikealla ja ohitetaan vasemmalla.
Voisi olla kahdet liukuportaat: tavallinen ja sound barrier express pika. Sitten saisi valita kumpaan menee.