Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Helsingin metron liukuportaat kulkevat niin järkyttävän hitaasti?

Vierailija
23.11.2017 |

Jäin pois uudella Lauttasaaren metroasemalla ja ihmettelin kun nuo portaat kulkevat niin järkyttävän hitaasti? Muissa maissa huomattavasti rivakampaa kulkevat.

Lisäksi noista metrovaunuista täytyy sanoa, että uskomattoman ankeita ovat kyllä, kirkuvan oranssit kovat muovipenkit.... Ja muutenkin maan alla kulkeminen ankeaa, nopeus tietysti etu.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskapa Kone:een valmistamat.

Rissat sulaa, jos ajetaan kovempaa.

2/41 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämäläisten takia. Ovat kuulemma hitaita.

Penkit voisivat kyllä olla pehmeät, kuten busseissakin on ja esim. Tukholman tunnelbanassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Hämäläisten takia. Ovat kuulemma hitaita.

Penkit voisivat kyllä olla pehmeät, kuten busseissakin on ja esim. Tukholman tunnelbanassa.

Tukholman metro huomattavasti mukavampi kyllä.

Vierailija
4/41 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Hämäläisten takia. Ovat kuulemma hitaita.

Penkit voisivat kyllä olla pehmeät, kuten busseissakin on ja esim. Tukholman tunnelbanassa.

Pehmustettuihin penkkeihin jää spugejen pissat. Ei kiitos.

Vierailija
5/41 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen alkanut pelkäämään Hesassa liukuportaissa.

Mä olen sen pari kertaa jotenkin astunut ohi ja horjahtanut.. saanut kyllä kiinni, ettei pahempia käynyt. Nyt jos vielä vauhtiakin pitäis lisätä, niin enhän mä voi kohta enää metroa käyttää tai kauppakeskukissa kulkea.

Onko mulla sitten huono tasapaino. Ongelma se on tämäkin. :D

Vierailija
6/41 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin joo unohtu sanoa, että metrossa tykkään, että ovat muovia. Ne on helppo pestä painepesurilla ja kuivata. Se väri vois olla ystävällisempi, mutta ehkä tuolla oranssi liittyy jotenkin siivoustekniseen asiaan myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/41 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen alkanut pelkäämään Hesassa liukuportaissa.

Mä olen sen pari kertaa jotenkin astunut ohi ja horjahtanut.. saanut kyllä kiinni, ettei pahempia käynyt. Nyt jos vielä vauhtiakin pitäis lisätä, niin enhän mä voi kohta enää metroa käyttää tai kauppakeskukissa kulkea.

Onko mulla sitten huono tasapaino. Ongelma se on tämäkin. :D

Sinnittele, ettei käy kuten minulle. En uskalla enää kulkea.

Vierailija
8/41 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen alkanut pelkäämään Hesassa liukuportaissa.

Mä olen sen pari kertaa jotenkin astunut ohi ja horjahtanut.. saanut kyllä kiinni, ettei pahempia käynyt. Nyt jos vielä vauhtiakin pitäis lisätä, niin enhän mä voi kohta enää metroa käyttää tai kauppakeskukissa kulkea.

Onko mulla sitten huono tasapaino. Ongelma se on tämäkin. :D

Sinnittele, ettei käy kuten minulle. En uskalla enää kulkea.

Voi ei! Käytäkö sä sitten hissejä vaan? Niitähän on Suomessa ihan kivasti, vaikka ruuhkaiset.

Mä en jaksa hisseihin odotella, että tosiaan sinnittelen. Töihin on päästävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/41 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Turvallisuus. Ajatteles nyt oman napasi ylitse. Portaita käyttävät myös mm. lapset, vanhukset, vammaiset ja muut huonommin kulkevat. Ainahan sitä voi itse mennä vasemmalta ohitse, jos on kiire. Eikä metroon nyt yleensä ole kiire, koska vuorovälit ovat niin lyhyitä. Nopeampi vauhti myös lisää onnettomuusriskiä yleisestikin.

2. Kestävyys. Tekniikka kestää paremmin, kun se ei mene niin äärirajoille. Jos portaiden vauhtia kiristettäisiin niin huoltotoimia saisi tehdä useammin.

10/41 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Hämäläisten takia. Ovat kuulemma hitaita.

Penkit voisivat kyllä olla pehmeät, kuten busseissakin on ja esim. Tukholman tunnelbanassa.

Pehmustettuihin penkkeihin jää spugejen pissat. Ei kiitos.

Tää on kyllä ongelma. Harmi vaan, kun Suomessa ei osata olla kuseksimatta penkeille. Ehkäpä ne portit olisi pitänyt saada täälläkin metro- ja juna-asemille. Vähentäisi kaiketi noita ongelmia liputtomien matkustajien jäädessä pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/41 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kuljin metron liukuportailla enkä olisi edes huomannut että ne on hieman hitaat, jos ei täällä olisi ollut tätä ketjua.

Vierailija
12/41 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se köyhää kun ei liukkareita voitu tehdä sellaisiksi nykyaikaisiksi, että ne lähtee hitaasti liikkeelle ja kiihdyttää sitten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/41 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se köyhää kun ei liukkareita voitu tehdä sellaisiksi nykyaikaisiksi, että ne lähtee hitaasti liikkeelle ja kiihdyttää sitten. 

Sillähän on vaikutusta vain sille joka menee ekana portaisiin.

Vierailija
14/41 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö että ne portaat voi myös kävellä? Ei tarvi jäädä kököttää paikoilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/41 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän takia tätä ketjua ei löytynyt googlella ei duckilla? Joskus löytyy alle tunti sitten tehdyt ketjutkin.

Vierailija
16/41 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin ja rautatieaseman portaat menee ihan liian lujaa. Muista en nyt tähän hätää osaa kommentoida.

Vältän noiden portaiden takia kulkemista metrolla.

Vierailija
17/41 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja te jotka huudatte siitä vasemmalla seisomisesta: metron liukuportaat on alunperin tehty sillä tarkoituksella että niissä saa seistä vasemmalla ja oikealla. Tarkoittaen että lähtökohtainen ajatus on aina ollut että ihmisellä ei helvetti ikinä ole niin kiire ettei ehtisi seistä paikallaan liukuportaiden ajan.

Tämä ajatus nousi kun katsoi sitä retrovideota, joka on tehty alunperin opasteeksi Helsingin metron uusille asiakkaille.

Jos portaita nopeutettaisiin, niin 10v kuluttua inisisitte taas että kun pitäisi vähintään juoksuvauhtia kulkea rappusten, siinä sitten sinkoilisi lastenvaunut ja mummot kun eivät juoksuvauhdissa pysy. Kohta pitää varmaan olla ihmiskanuuna tilalla että tarpeeksi nopeasti pääsee...

Opetelkaa kulkemaan hitaammin ja organisoimaan paremmin elämäänne, teillä ei saatana ole oikeasti niin kiire!

Vierailija
18/41 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen alkanut pelkäämään Hesassa liukuportaissa.

Mä olen sen pari kertaa jotenkin astunut ohi ja horjahtanut.. saanut kyllä kiinni, ettei pahempia käynyt. Nyt jos vielä vauhtiakin pitäis lisätä, niin enhän mä voi kohta enää metroa käyttää tai kauppakeskukissa kulkea.

Onko mulla sitten huono tasapaino. Ongelma se on tämäkin. :D

No sit kuljet hissillä ne kerrat kun tuut tänne ’Hesaan’.

Vierailija
19/41 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen alkanut pelkäämään Hesassa liukuportaissa.

Mä olen sen pari kertaa jotenkin astunut ohi ja horjahtanut.. saanut kyllä kiinni, ettei pahempia käynyt. Nyt jos vielä vauhtiakin pitäis lisätä, niin enhän mä voi kohta enää metroa käyttää tai kauppakeskukissa kulkea.

Onko mulla sitten huono tasapaino. Ongelma se on tämäkin. :D

No sit kuljet hissillä ne kerrat kun tuut tänne ’Hesaan’.

Ollaan muka niin avoimia, avarakatseisia, suvaitsevia ja nykyaikaisia.

"Hesaan ei tartte muitten tulla, Hesa on vaan meille  Hesalaisille."

Voiko ajatusmaailma enää maalaisempi tai juntimpi olla?

Vierailija
20/41 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää helvetissä käyttäkö hissiä (varsinkaan Kampin kauppakeskuksessa) jos teillä ei ole estettä käyttää liukuportaita, kuten lastenvaunut, pyörätuoli, yms. Aina saa vaunujen kanssa jonotella iät ja ajat hissiin pääsyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi