Työkaveri tekee yksinkertaisia virheitä ja on jotenkin ihan pihalla
Viime aikoina työkaverini on tehnyt paljon yksinkertaisia virheitä ja välillä tuntuu ettei hoksottimet toimi. Hieman alkaa jo huolestuttaa. Todennäköisesti on keskittymishäiriö jostain syystä. On jotenkin stressaantunut ettei aivot vaan toimi normaalisti. Olen miettinyt onko ongelmia kotona tai voisiko olla joku sairaus?
Kommentit (10)
Musta on tullut wanha, kömpelö, onko pätevä syy??
Joo, olen väsynyt, stressaantunut ja ongelmia kotona. Ja taitaa olla sairauskin, masennus.
Vierailija kirjoitti:
Musta on tullut wanha, kömpelö, onko pätevä syy??
Työkaverini on alle 40-vuotias. Ei ole pätevä syy.
Mikset kysy häneltä, onko kaikki hyvin? Hyväksy kuitenkin se, ettei hän halua kertoa yksityiskohtia. Jos hän sanoo, että nukkuu huonosti tai että hänellä on surua, sitten tiedät ainakin, ettei kyse ole vaikkapa alkavasta dementiasta.
Itselläni on viime vuosina ollut raskasta kotona. Välillä en ole saanut unta kuin muutamia tunteja yössä ja tätä on jatkunut kuukausia putkeen. Se on näkynyt vaikeutena muistaa pieniä arkiasioita ja hankaluutena oppia uutta. Olisi melkein helpotus, jos joku kysyisi, että miten sinä taas unohdit. Silloin voisin sanoa, että siihen on syynsä ja toivon, että ymmärrätte. Ikävämpää on, jos sitä pidetään laiskuutena tai tyhmyytenä, jota päivitellään selän takana.
Jos työkaveri on vaihdevuosi-ikäinen nainen, hän voi oireilla siksi. Hormonitoiminta voi vaikuttaa nukkumiseen ja mielialaan ja elämä voi olla raskaan tuntuista. Jos kysyt voinnista, se voi saada työkaverisi miettimään vaikka hormonihoidon aloittamista.
Jos unohtelu pahenee eikä sille tunnu olevan mitään selitystä, keskustele esimiehen kanssa. Hän voi passittaa alaisensa työterveyteen. Kuten sanottu, pahimmillaanhan ihmisellä voi olla alkava dementia jo viisikymppisenä, joskus harvoin nuorempanakin.
Oman kollegani keskittymiskyky herpaantui, kun hänen lapsensa kävi läpi syöpää.
Vierailija kirjoitti:
Sori mut mä olen sulle sanonut, että käyn vajaalla (kilpirauhasen vajaatoiminta, yhtenä oireena aivosumu).
Sen lisäksi, että nukun yöni huonosti, se syö työtehosta 70%.
Kuka sanoi sinun nimesi? :DDD
Vierailija kirjoitti:
Mikset kysy häneltä, onko kaikki hyvin? Hyväksy kuitenkin se, ettei hän halua kertoa yksityiskohtia. Jos hän sanoo, että nukkuu huonosti tai että hänellä on surua, sitten tiedät ainakin, ettei kyse ole vaikkapa alkavasta dementiasta.
Itselläni on viime vuosina ollut raskasta kotona. Välillä en ole saanut unta kuin muutamia tunteja yössä ja tätä on jatkunut kuukausia putkeen. Se on näkynyt vaikeutena muistaa pieniä arkiasioita ja hankaluutena oppia uutta. Olisi melkein helpotus, jos joku kysyisi, että miten sinä taas unohdit. Silloin voisin sanoa, että siihen on syynsä ja toivon, että ymmärrätte. Ikävämpää on, jos sitä pidetään laiskuutena tai tyhmyytenä, jota päivitellään selän takana.
Jos työkaveri on vaihdevuosi-ikäinen nainen, hän voi oireilla siksi. Hormonitoiminta voi vaikuttaa nukkumiseen ja mielialaan ja elämä voi olla raskaan tuntuista. Jos kysyt voinnista, se voi saada työkaverisi miettimään vaikka hormonihoidon aloittamista.
Jos unohtelu pahenee eikä sille tunnu olevan mitään selitystä, keskustele esimiehen kanssa. Hän voi passittaa alaisensa työterveyteen. Kuten sanottu, pahimmillaanhan ihmisellä voi olla alkava dementia jo viisikymppisenä, joskus harvoin nuorempanakin.
Olen kysynyt tyyliin, että sinulla onko sinulla ollut ajatukset jossain muualla etkä ole keskittynyt asiaan. Ei ole mitään kommentoi asiaan. En ole koskaan pitänyt häntä laiskana ja tyhmänä.
Olen samaa mieltä kuin muut. Taustalla voi olla unettomuus, huolet kotona ja ihmissuhteissa, väsymys, tämä pimeä vuodenaika. Voi vaikka olla joku sairaus. Kannattaa joskus kysyä, että onko hänellä kaikki hyvin tai ihan ystävälliseen sävyyn kysyä, että miten sinä noin unohtelet. Kannattaa myös muistaa, ettei muotoile kommenttiaan siihen tyyliin, että hän luulee sinun moittivan ja syyttävän.
Sori mut mä olen sulle sanonut, että käyn vajaalla (kilpirauhasen vajaatoiminta, yhtenä oireena aivosumu).
Sen lisäksi, että nukun yöni huonosti, se syö työtehosta 70%.