Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanotaan että julkisissa viroissa on paljon suojatyöpaikkoja

Vierailija
22.11.2017 |

Mikä on kokemuksenne? Tiedättekö tai oletteko olleet kunnilla tai valtiolla tai niiden omistamissa yrityksissä sellaisissa tehtävissä että palkka juoksee muttei kovin paljoa tekemistä tai että tekemistä on mutta se on tuntunut turhalta ja on sellaista mikä pitäisi asiakkaiden tehdä itse tai ostaa vapailta markkinoilta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä enää pahemmin ole.

Tuossa jokunen vuosi sitten (no, vuosikymmen) tilanne oli sellainen että järjestelmät muuttui, ja paljon porukkaa jäi ihan oikeasti ammattitaidottomiksi. 

Tiedän, että yksi tyyppi siirrettiin odottamaan eläkettä arkistoon, missä hän poisti arkistonipuista klemmareita ja niittejä. Siinä meni mukavasti pari vuotta. 

Vierailija
2/6 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kunnalla toimistotöissä ja on aina ollut töitä, kaiken maailman organisaatiomuutosten takia usein ylikuormituskin. Se vika on ollut, ettei esimiehistä (niitä on ehtinyt olla jo monta) oikein ole mitään tukea tai apua silloinkaan kun työtaakka muodostuu liian suureksi. Sanotaan vaan, ettei ole rahaa palkata toista työntekijää.

Typerin kannanotto, jonka olen saanut on, että "älä tee niin tarkasti töitä". Juu, jokainen toimistohommia tehnyt varmaan tietää, että jos vaikka esimerkiksi matkalaskut tehdään vähän sinnepäin, niin ne tulevat takaisin täydennettäviksi. Aikoinaan siis tein ihmisten matkalaskut, tyypit laittoivat vaan jotain tietoja ensin. Tämä oli siis vain esimerkki :) Nykyään kaikki tekevät sentään itse nämä.

Minulla ei ollut mitään suhteita mihinkään kun hain silloista virkaa (muutettiin sittemmin toimeksi). En tuntenut poliitikko yms. Ei ollut poliittista kantaa, tai oli, mutta se oli väärä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla on helppoa, kunnissa taas on noita suorittavia virkoja joissa saattaa joutua jotain tekemäänkin. Mutta kunhan päätyy johtajaki kunnalla niin meno on sama kuin valtiolla.

Keskinkertaista älykkyyttä jos omaa niin on nopeasti kuukauden työntekijä vain koska ei jaksaa hengailla jatkuvasti facessa vaan välillä jopa tekee jotain.

Tärkein taito kuten aina on kyky näyttää siltä että on kädet täynnä hommia..

Vierailija
4/6 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kunnan virassa. Olen nähnyt pari ns suojatyöpaikkaa jotka ovat jo jääneet eläkkeelle. Yksi toimistoihminen olisi pitänyt jo pari vuotta aiemmin käräyttää ryypiskelystä. Sekä henkilöstöpäälliköstä ei kukaan tiennyt mitä teki viimeisen vuoden ennen eläkettä.

Muuten kaikki tuntemani painavat täyttä vauhtia. Meiltä on kaikki ylimääräiset rahat ja työntekijät karsittu jo vuosia sitten, ilman että lakisääteiset tehtävät ovat vähentyneet mihinkään. Pomot tulevat töihin jalka paketissa ja lukevat sähköpostia kesälomalla. Heidän lomat myös peruuntuu herkästi jos tapahtuu jotain tärkeää. Putki kun katkeaa ja vedentulo lakkaa puolelta kaupungilta, niin tekninen johtaja on montun reunalla ja vastailee puhelimeen vaikka viikonloppuyönä. Ei käy kateeksi.

Itse sain työni ihan työkokemuksen,, en puoluetaustan tai suhteiden takia. Olen eri paikkakunnalta ja poliittista kantaa ei kysytty.

Vierailija
5/6 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntaliitoksia kun tehdään, on viisi vuotta suojatyöpaikkoja yhden kunnallisen hallinnon verran.

Vierailija
6/6 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa on ollut muutamia. Samoin terveydenhuollossa tullut vastaan muutama.