Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ruoka jäädä kurkkuun?

Vierailija
22.11.2017 |

En tarkoita tukehtumista.
Mulla on tunne, että ruokaa jää ihan ylös kurkkuun. Vaikka kuinka yritän nieleskellä, kaikki ei mene alas. Olen tutkinut kurkkuani taskulampulla ja poistanut proppuja säännöllisesti ja mietin, että voiko niitä olla syvemmällä?
Koko ajan palan tunne kurkussa. Tai ei oikeastaan palan tunne vaan sellainen, että siellä on jotain heti kielen jälkeen. Tunnen oikein, kun syödessä sinne jää jotain, vaikka pureskelisin hyvin ja juon sen jälkeen. Olen myös kurlaillut suolavedellä. En ole ollut kipeä enkä ole mitään kurkkusairauksia sairastellut.
Vai olenko vain sekoamassa?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoaminen ei ole sinänsä kaukaa haettua, että ahdistukseen kuuluu yleisesti tunne palasta kurkussa. Ei se ahdistus toki mitään varsinaista sekoamista aiheuta, mutta voi siis tehdä tällaisen oireen ilman fyysistä syytä. Samoin pitkittynyt stressi voi.

Fysiologisista syistä tavallisin on närästys. Joskus refluksia voi tulla sinne nieluun asti esim. öisin ilman että itse ollenkaan huomaa. Perinteisiä "poltteita rintalastan takana" ei ns. kurkkurefluksissa ole välttämättä ollenkaan. Oireet voi olla lähinnä palan tunnetta kurkussa, äänen käheyttä, kasvo- tai korvakipuja, hengenahdistuksen tunnetta tms. 

Toki on mahdollista että siellä kurkussa on jotain mikä tunteen aiheuttaa itsessään, esim. tulehtunut kohta, paise tms. Jos tuollainen oire jatkuu pidempään niin lääkärissä kannattaa käydä.

Vierailija
2/2 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närästystä mulla ollut, tätä en ole osannut yhdistää siihen. Taidan kokeilla ihan ensimmäisenä Somacia, josko se auttaisi.

Kiitos kattavasta vastauksesta! 🙂

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän