Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitiyspakkauksen nimi? Vauvapakkaus? Isyyspakkaus? Vai mikä?

Vierailija
22.11.2017 |

Jokainen raskaanaoleva nainen (tai raskaanaoleva mies) saa Suomessa anoa niin sanottua Äitiyspakkausta äitiysneuvolasta, mikäli on ilmoittanut raskaudestaan ennenkuin se on kestänyt 5kk.
Äitiyspakkauksessa on raskaanaolevalle naiselle siteitä, vauvalle vaippoja, vaatetta, makuupussi, harsoja, helistin ja hiusharja, liaäksi siellä on yksi vauvanvoide sekä kondomeja.
Minusta nimi on hyvä tällaisenaan,koska äitihän sitä vauvaa mahassaan kantaa ja sitten imettää ja hoitaa. Lisäksi pakkauksen anominen ja saaminen edellyttää raskaustilaa, poikkeuksena adoptoidut vauvat.

Minusta on melkeinpä häijyä yrittää poistaa sana: "äiti" tästä pienestä Kelan jakamasta kädenojennuksesta.
Kuka kumma inhoaa näin paljon äitejä?

Äitiyspakkauksen nimi? Vauvapakkaus? Isyyspakkaus? Vai mikä?

Vaihtoehdot

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä äitiyspakkauksen vaino on varmaan niiden samojen hyypiöiden tekosia, jotka valittavat "vieraannuttamisesta".

Voi miesparat!

Biologia on epäreilu! Äidit kivitettäväksi ja lapset isälle, niinkuin Iranissakin tehdään. Siellä miehillä on sentään ihmisarvo.

Kaikki te naistenvihaajat: Menkää roskikseen.

Vierailija
2/47 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs se "äitiysneuvola"?

Sehän on väärin isiä kohtaan!

Isyysneuvola sen pitäisi olla ja ne kaikki sikiöseulonnat, verenpaineenmittaukset ja ultraäänitutkimus pitäisi tehdä ennemmin sille isälle,eikä aina vain äidille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvapakkaus on kiva ja neutraali, onhan se paketti tarkoitettu ennen kaikkea vauvaa varten. Ovatkohan nämä tästäkin mahdollisesta muutoksesta närkästyneet samoja, joille punaisten ja sinisten neuvolakorttien vaihtaminen vihreäksi oli kamala järkytys?

Vierailija
4/47 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvapakkaus, vaikka en ymmärrä miten tämä ketään syrjii? Vain naiset voi synnyttää joten miksi nimitys syrjisi?

Vierailija
5/47 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmuuspakkaus. Eihän se ole vain vauvalle, kun siellä on kortuja ja siteitä ja liivinsuojia...

Vierailija
6/47 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isyysneuvola sen pitäisi olla ja ne kaikki sikiöseulonnat, verenpaineenmittaukset ja ultraäänitutkimus pitäisi tehdä ennemmin sille isälle,eikä aina vain äidille.

Onhan se sikäli väärin isiä kohtaan, että nykyään isätkin osallistuvat neuvolakäynteihin ja kaipaavat omanlaistaan tukea ja tietoa jo ennen lapsen syntymää. Se on tietysti henkilöstä kiinni, ottaako työntekijä isänkin huomioon vai keskittyykö vain äitiin.

Vierailija
7/47 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmuuspakkaus. Eihän se ole vain vauvalle, kun siellä on kortuja ja siteitä ja liivinsuojia...

Onhan sen nykyinenkin nimi äitiyspakkaus, vaikka suurin osa tavaroista on vauvalle.

Vierailija
8/47 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla vauvapakkaus, sorsii lapsettomia, eikä voi olla vanhemmuuspakkaus ja ihan samasta syystä.

Oikea nimi tuotteelle Pahvilaatikko

Vierailija
9/47 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaus.

Vierailija
10/47 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla vauvapakkaus, sorsii lapsettomia, eikä voi olla vanhemmuuspakkaus ja ihan samasta syystä.

Oikea nimi tuotteelle Pahvilaatikko

Ei, pahvilaatikko syrjii. Oikea nimi on paperimassalaatikko.

Vierailija
11/47 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Babybox

Vierailija
12/47 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Babybox

Eli vauvalaatikko? Mutta eihän siell vauvaa ole, harhaanjohtava nimi. Joku vielä hankkii tuon kun luulee että vauva tulee mukana.

Vierailija
13/47 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käydään vauvan takia, ei äidin takia. Äiti on kantolaite. Äiti synnyttää. Äiti saa raskaustodistuksen neuvolasta ja saa hakea verovaroin kustannetun äitiyspakkauksen.

Vaikka muut häviää ja katoaa ja lähtee, äiti ja vauva jää. Siksi äitiyspakkaus.

Koska äideille annetaan lupa pahastua? Ja koska isille annetaan lupa pahastua isänpäivä- paskasta?

Vierailija
14/47 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tahansa muualla maailmassa oltaisiin iloisia jos valtio jakaisi maksuttomia äitiyspakkauksia mutta täällä valitetaan pakkauksen nimestä. Ei hyvänen aika oikeasti.

Vierailija
15/47 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minusta nimi on hyvä tällaisenaan,koska äitihän sitä vauvaa mahassaan kantaa ja sitten imettää ja hoitaa."

Tuossa minulle vähän särähti korvaan, ap, että äiti olisi vain se, joka vauvaa etupäässä hoitaisi. Tietenkin minä äitinä olen käynyt läpi raskauden, synnytyksen ja hoitanut imetyksen, mutta kyllä ainakin miellä lähtökohtaisesti myös mieheni  on osallistunut lastemme hoitamiseen vauvaiästä lähtien ihan yhtä paljon kuin minäkin. 

Minusta vauvapakkaus on ihan hyvä nimi laatikolle. Ei se ainakaan omaa äitiyttäni millään tavalla loukkaa, että "äitiys-" jää nimestä pois, koska tarvikkeet on joka tapauksessa 95% suunnattu sille syntyvälle lapselle.

Vierailija
16/47 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvapakkaus ois huono nimi koska voihan niitä tarvikkeita käyttää isommillakin lapsilla. Ei tietenkään vaatteita mutta esim. kuumemittaria ja kynsisaksia.

Vierailija
17/47 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvolassa käydään vauvan takia, ei äidin takia. Äiti on kantolaite. Äiti synnyttää. Äiti saa raskaustodistuksen neuvolasta ja saa hakea verovaroin kustannetun äitiyspakkauksen.

Vaikka muut häviää ja katoaa ja lähtee, äiti ja vauva jää. Siksi äitiyspakkaus.

Koska äideille annetaan lupa pahastua? Ja koska isille annetaan lupa pahastua isänpäivä- paskasta?

Kuulostaa siltä, että et ole itse äiti ja käynyt raskautta läpi. Kyllä neuvolassa nimenomaan käydään sekä syntymättömän lapsen että äidin terveyden takia. Toki lapsen synnyttyä se terveydenhuollon fokus siirtyy enemmän siihen vauvan kehitykseen ja terveyteen. 

En itse ymmärrä, kuinka minun äitiyteni olis muka jotenkin kiinni jostain tarvikepakkauksen nimityksestä - sehän on aivan triviaali asia siihen nähden, että äitiys on paitsi uuden ihmiselämän mahdollistamista, myös n. parinkymmenen vuoden pesti, jolloin olen vastuussa lapseni hyvinvoinnista ja kehityksestä. Että pientä on jokin yksittäinen pahvilaatikko tässä mittakaavassa.

Vierailija
18/47 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se sikäli väärin isiä kohtaan, että nykyään isätkin osallistuvat neuvolakäynteihin ja kaipaavat tukea ja tietoa jo ennen lapsen syntymää. Se on tietysti henkilöstä kiinni, ottaako työntekijä isänkin huomioon vai keskittyykö vain äitiin.

Minun vauvani isä vaati koko ajan huomiota neuvolassa, kun minä olin raskaana.

Häneltäkin piti mitata verenpaine, kun minultakin mitattiin. Kyseli ruokavalioneuvoja myös itselleen, ihan vain koska halusi itselleen huomiota, heti neuvolan ulkopuolella hän sytytti päivän 10.:n röökin.

...Ei ole tämä isä enää minun ja lapsen elämässä.

Vierailija
19/47 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvapakkaus ois huono nimi koska voihan niitä tarvikkeita käyttää isommillakin lapsilla. Ei tietenkään vaatteita mutta esim. kuumemittaria ja kynsisaksia.

Mutta ensisijaisesti sisältö on ajateltu sitä silmällä pitäen, että mitä se vauva ihan elämänsä aluksi tarvitsee. Se, että osaa tuotteista voi mahdollisesti käyttää pidempään on vain bonusta. Minusta vauvapakkaus on ihan hyvä ja neutraali nimi, joka kertoo yksiselitteisen selkeästi mihin tarkoitukseen tarvikkeet on suunniteltu.

Vierailija
20/47 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se sikäli väärin isiä kohtaan, että nykyään isätkin osallistuvat neuvolakäynteihin ja kaipaavat tukea ja tietoa jo ennen lapsen syntymää. Se on tietysti henkilöstä kiinni, ottaako työntekijä isänkin huomioon vai keskittyykö vain äitiin.

Minun vauvani isä vaati koko ajan huomiota neuvolassa, kun minä olin raskaana.

Häneltäkin piti mitata verenpaine, kun minultakin mitattiin. Kyseli ruokavalioneuvoja myös itselleen, ihan vain koska halusi itselleen huomiota, heti neuvolan ulkopuolella hän sytytti päivän 10.:n röökin.

...Ei ole tämä isä enää minun ja lapsen elämässä.

Lapsesi isällä oli kohtukateus.

Jotkut miehet kadehtivat sitä, että nainen voi tulla raskaaksi ja synnyttää uusia ihmisiä. Se on pelottavaa ja saavuttamatonta miehille ja siksi se aiheuttaa alkeellisissa miehissä pelkoa ja vihaa.

Täatä johtuu ihmiskunnassa tuhansia vuosia vallalla ollut yksinhuoltajaäitien vainoaminen.