Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluaatto anoppilassa - mitä viemisiksi?

Vierailija
22.11.2017 |

Näillä näkymin vietämme jouluaaton mieheni vanhempien luona. Mitä sinne voisi viedä? Joulukukka on vähän nounou, heillä on kissa joka tekee taatusti tuhojaan kasveille.
Mitä sinä veisit? Ehdotuksia otetaan vastaan.
:)

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopille nokkosia!

Vierailija
82/107 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluun on yli puoli vuotta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä... Täälläkin on paljon keskusteltu näistä viemisistä kylään mentäessä. 

Meillä ei läheisten ystävien ja sukulaisten kanssa ole (onneksi) tällaista kulttuuria, että jotain pitää aina viedä. Esim. juurikin jouluna, tarvitseeko viedä mitään?

Tai sitten voi etukäteen kysyä, että olisiko jotain, mitä voisimme tuoda ja siten osallistua osaltaan järjestelyihin.

Mutta en veisi muuten, yllätykseksi, mitään.

Meillä opetettiin sellainen tapa kotona, että on aina kohteliasta viedä jotakin.  Ennen se oli se kahvipaketti tai kukat.  Harvemmin sitä kyläillään niin vieraiden ihmisten luona, että ei ole mitään ymmärrystä, mitä viedään.  Ja se vasta on moukkamaista mennä jouluna tyhjin käsin kylään. Minulla on anopin kanssa sellaiset välit, että voin itse kysyä häneltä ja osallistun itse tekemiseen eli vien joulupöytään jonkun oman spesiaalini. Eli kuten tuossa viimeksi mainitsit, osallistuisin.

Vierailija
84/107 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerää kimppu luonnonkukkia, nyt ne on vielä nupulla, kekeää aueta jouluksi.

Vierailija
85/107 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä näkymin vietämme jouluaaton mieheni vanhempien luona. Mitä sinne voisi viedä? Joulukukka on vähän nounou, heillä on kissa joka tekee taatusti tuhojaan kasveille.

Mitä sinä veisit? Ehdotuksia otetaan vastaan.

:)

Kamoon, eiköhän nyt vietetä kesä ensin ja mietitään joulujuttuja sitten paljon myöhemmin. Elä nyt hyvä ihminen ala nyt jo stressaamaan jostain joulunajan viemisistä. Otat lahjakorin tms, kyllä se siitä lutviutuu!

Vierailija
86/107 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää joulua kaikille. :-)

Vierailija
87/107 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tarkoitus on lahjassa tärkeintä, ei hinta tai laatu.

Vierailija
88/107 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko joulu kesämökillä.

Vierailija
89/107 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. joululahjojen paras hankkimisaika on nyt. Kesätoreilla ja turuilla näkyymonenmoista kivaa. Vai odotetaanko jouluryysistä, jolloin sitä huhtikuussa bongattua täsmälahjaa ei löydy enää mistään?

Vierailija
90/107 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITÄ IHMEEN JOULUNVIETTO JUTTUJA TÄÄLLÄ ON KESÄKUUSSA?????

Vierailija
91/107 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä 2017 aloitettu Joulun vietto ketju on ylläpidosta sen arvoinen, että roikkuu kruununa heti aloitusten kärjessä.

Huumori on vaikea laji, tämä vain typerää.

Vierailija
92/107 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivo itse karjalanpiirakat. Luulen että ne on menestys anoppisi mielestä.

Vierailija
93/107 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita keskellä kesää joulukinkku juhannuskokkoon

Vierailija
94/107 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä 2017 aloitettu Joulun vietto ketju on ylläpidosta sen arvoinen, että roikkuu kruununa heti aloitusten kärjessä.

Huumori on vaikea laji, tämä vain typerää.

Nyt olisikin ajankohtaisempaa miettiä mitä viedä jos viettää juhannusaaton anoppilassa. Olisiko iso lohikukko ja mansikkatäytekukko hyviä viemisiä?

Vierailija
95/107 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka onkin keskikesä käsillä, tämä on ainakin mulla melkein jokajouluinen ongelma. Melkein siksi, että viimeksi kutsuin kaikki meille, ettei tarvitse miettiä tätä. En oikeasti keksi mitään viemistä anoppilaan. Mies on sillä tavalla ajattelematon, että jos jättäisin hänen vastuulleen, mentäisiin tyhjin käsin ja se olisi maailman nolointa minusta. Yritän omillekin vanhemmille viedä edes jotain aina kun käyn, edes kukkia tai omien kanojen munia, jollen muuta. Anoppi on kuitenkin sen verran vaativa ja bränditietoinen yksilö, että hänelle on kauhean vaikea hankkia mitään. Rahaa mulla ei paljon ole käytettävissä per saaja joululahjoihin ja viemisiin, joten sekin kaventaa mahdollisuuksia paljon. Sitä en uskalla edes kysyä, voisinko viedä joulupöytään jotain -nauraisi varmaan pskaisesti. Mulla ei ole anoppiani vastaan mitään, ollaan vaan täysin erilaiset ihmiset, joten todella vaikea yrittää miellyttää toista.

Vierailija
96/107 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme materialismia että jokaisen pitää viedä jotain vaikka kenellä vaan keskiverto aikuisella on nykyään kaikkea tarpeellista.

Vierailija
97/107 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään kehtaisi tuoda rahaa, sehän ois valtava loukkaus kun kohtelee kutsujaa kuin olisi joku ryysyläinen ja itse joku yliherra.

Vierailija
98/107 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. joululahjojen paras hankkimisaika on nyt. Kesätoreilla ja turuilla näkyymonenmoista kivaa. Vai odotetaanko jouluryysistä, jolloin sitä huhtikuussa bongattua täsmälahjaa ei löydy enää mistään?

Olen kehitellyt vuosien mittaan sellaisen systeemin, että en käy jouluostoksilla jouluruuhkassa lainkaan. Minulla on ns. joulukaappi, jonne hankin pitkin vuotta esim. kirja-alennusmyynneistä, kesäalesta löytyy usein esim. retkeilytarvikkeita, uusia joulukoristeita ostan heti joulun jälkeen - 50% jne. Pidän mielessäni ihmiset, joille hankin ja ostan sopivia, vain tarpeellisia lahjoja harrastusten mukaan. Aina löytyy sopivaa paketoitavaa jouluksi, eikä tarvitse hermoilla jouluruuhkissa.

Nauramme lasteni kanssa, että ainakin yhden joulun lahjat on kuolemani jälkeen kaikille.

Vierailija
99/107 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie saunavihdat.

Vierailija
100/107 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivo tänään kuivakakku ja viet sen jouluna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän