Oletko ikinä jäänyt kiinni tullissa palatessasi Suomeen ulkomailta?
Esimerkiksi elektroniikan tai muiden tuotteiden takia jotka ylittävät tuon 430€ arvon? Puhun nyt siis ei EU-maista.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
En tuo euroopan ulkopuolelta tekniikkaa, kun kaiken tarvittavan saa euroopasta.
Totta kai saa mutta EU:n ulkopuolelta jos tuo voi säästää useita satoja euroja
Jostain syystä haluavat aina rassata meikäläisen peräröörin, kun palaan matkoilta.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä haluavat aina rassata meikäläisen peräröörin, kun palaan matkoilta.
Yleistä Ranskassa myös!
Koira merkkasi mut. Olin juuri ollut opiskelijabileissä asuinmaassani edellisenä iltana ja pilvenhaju jäi. Laukku tarkistettiin, otettiin pyyhkäisynäytteitä, mitään ei löytynyt joten tullivirkailija toivotti mukavaa suomilomaa.
Vierailija kirjoitti:
Koira merkkasi mut. Olin juuri ollut opiskelijabileissä asuinmaassani edellisenä iltana ja pilvenhaju jäi. Laukku tarkistettiin, otettiin pyyhkäisynäytteitä, mitään ei löytynyt joten tullivirkailija toivotti mukavaa suomilomaa.
kesitkö kauan?
Ei ole koskaan tutkittu ja n. kaksi kertaa vuodessa matkustan kaukomatkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kesitkö kauan?
Aiheeton pysäytys on aina virkarikos ja kannattaa tehdä rikosilmoitus .
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koskaan tutkittu ja n. kaksi kertaa vuodessa matkustan kaukomatkalla.
Enkä kuljeta mukanani mitään ihmeellistä, oma älypyhelin ja tabletti aina mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kesitkö kauan?
Aiheeton pysäytys on aina virkarikos ja kannattaa tehdä rikosilmoitus .
Ei ole virkarikos kun oli aiheellinen pysäytys
Ei ole tulli pysäyttänyt henkilökohtaisesti eikä myöskään tilattuja alkoholeja. Lähes aina joudun Suomen turvatarkastuksessa pyyhkäisutestiin jostain syystä, ei voi sanoa satunnaistestaukseksi enää.
Huumekoiran testiin jouduttiin kun palattiin Tanskasta -92, ruotsin tulli päästi läpi, mutta Naantalissa oli vastaanottokomitea vastassa. Mitään ei tietenkään ollut mutta hauska kokemus. Tullisetä lauleskeli Juisen sanoin että ei oo pilven pilven pilvee, pojat voi lähteä..
En. New Yorkin reissulla ostin vaikka mitä. Lähdin sinne lähes tyhjällä laukulla ja takaisin tulin täydellä laukulla. Otin vaan kaikista hitalaput pois. Enimmäkseen vaatetta, mutta myös elektroniikkaa.
Vierailija kirjoitti:
En. New Yorkin reissulla ostin vaikka mitä. Lähdin sinne lähes tyhjällä laukulla ja takaisin tulin täydellä laukulla. Otin vaan kaikista hitalaput pois. Enimmäkseen vaatetta, mutta myös elektroniikkaa.
Näin tein itsekkn Miamin reissulla. Heittää vaa lastikot poid ja kaikki hintslaput pois niin Tulli ri voi todistaa että tuotteet olisi ostettu sieltä
En ole jäänyt. Joskus 2000 luvun alussa toin Viron reissulta kaksi matkalaukullista punaista norttia kun se oli siellä jytympää kampetta kuin Suomessa. Kartongin olisi kuulemma saanut tuoda.
90-luvulla. Tulin Tallinnasta (ei EU silloin). Mukana oli 2 kartsaa tupakkia, ja olin aika krapulassa. Sakot sain.
Muutamat sakot (yht.n.600e) olen maksanut tupakan tuonnista. Mutta ainahan tulonhankinnasta aiheutuu kuluja.
Joo, jätän aina hintalaput paikoilleen ja kuitit lompakkoon juuri sen takia, että voin jäädä tullin haaviin.
Salakuljetan huomattavia määriä amfetahnaa joten vastaus on kyllä. Rapatessa roiskuu.
En tuo euroopan ulkopuolelta tekniikkaa, kun kaiken tarvittavan saa euroopasta.