Yläkertaani on muuttanut kiekuja
Kyllä uskokaa tai älkää, sana kiekuja kuvaa henkilöä parhaiten. Äänestä päätellen kyseessä nuori mies. Yht'äkkiä voi yläkerrasta kuulua "Jiihaaaa" tai "Houhouhou" ja äänekästä naurua. Mietin, että mies ei mahdollisesti tajua tämän kiekumisen kuuluvan selkeästi naapuriin. Kyseessä joko lapsellinen ihminen tai jonkin sortin mielenterveystapaus. Voiko asiasta valittaa. Siis normaalia elämisen ääntä pitää kerrostalossa toki sietää, mutta lasketaanko kova ääninen kiekuminen mukaan. Ärsyttävää tuo ainakin on. Välillä jopa naurattaa ja myötähäpeä on suuri.
Kommentit (42)
Kiekuja on varmaan jostain itärajan pitäjistä kotoisin, eikös siellä murteeseen kuulu tuo kiekaisu ja päivittely.
Minulla on tapana kiekua kun harjoittelen tae-kwon-doa.
Kiekuminen parantaa keskivartalon lihaksien kiristystä monipuolisissa liikkeissä jolloin voima, nopeus ja tasapaino herkistyy.
Käytän äänteitä:
Jihu, jihu
Ahu ahu
Oorapaa, ooorapaa!
Japaaaa japaaaa!
Hasaaaa, HASSAAAAAA!
ARAK ARAK ARAK ARAK!
HOOOOOT HOOOOOT HOOOOOT
ARRRRR AAAAR
Ei muuten kannata loukata tai vittuilla minulle rappukäytävässä, laji on todella henkilökohtainen ja tärkeä. En pidä kiusaajista tai pilkkaajista.
Suhtautukaa että se kuuluu harrastukseen siinä missä pianon soitto tai muu.
Muistakaa kohteliaisuus. Ei nuo seksiääniä kummallisempia ole.
Siellä se nyt taas kiekuu... Onkohan suihkussa vai miten ihmeessä voi kuulua niin hemmetin hyvin läpi :( Siinä vaiheessa kun alkaa jo erottaa Eppujen "Tuhansien murheellisten laulujen maa":n sanoja laulusta niin nyppii kyllä... Mut onneksi on sentään vielä päivä. Yöllä tähän herääminen kyrsii kyl enemmän :D
Noniin, sattuneista syistä "tuli mieleen" se ysärihittikin:
"Every SHALLALLALLAa, every WOHOHOUU"
Vierailija kirjoitti:
Kiekuminen parantaa keskivartalon lihaksien kiristystä monipuolisissa liikkeissä jolloin voima, nopeus ja tasapaino herkistyy.
Käytän äänteitä:
Jihu, jihu
Ahu ahu
Oorapaa, ooorapaa!
Japaaaa japaaaa!
Hasaaaa, HASSAAAAAA!
ARAK ARAK ARAK ARAK!
HOOOOOT HOOOOOT HOOOOOT
ARRRRR AAAAR
Ei muuten kannata loukata tai vittuilla minulle rappukäytävässä, laji on todella henkilökohtainen ja tärkeä. En pidä kiusaajista tai pilkkaajista.
Aika kummalliselta kyllä kuulostaa tuo sinun touhusi. Älä ihmettele, jos aiheutat naapureiden keskuudessa hämmennystä. Ja hei, kyllä normaalit elämisen äänet saa kuulua, mutta ei nyt miten tahansa saa päivälläkään käyttäytyä. Naapurit pitää huomioida silloinkin. Kenenkään lapsuusiän ohi kasvaneen ei tarvitse kotonaan kiljua edes päivällä, jos ei ole joku hätä tai esim. touretten syndroomaa sairastava.
Meillä oli yläkerrassa tosinuoria piripoikia jotka tykkäs räpätä 😂😂😂 vielä sillein ganstatyyliin. Vittu kun kuulosti hienolta!!! Joka "biisissä" oli sanat muija, pohjal ja ränni.
Tosi gänstiä 😂
Vierailija kirjoitti:
Minäpä olen aina ollut oman taloni kiekuja!!!
Koska olen sen tyylinen, että innostun helposti :D
Innostua voi tietty, mutta kannattaa opetella vähän hillitsemään itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiväsaikaan omassa kodissaan saa laulaa ja esim. avata ääntä. Ja saa "karjajdella". Saa soittaa pianoa. Raja menee hiljaisuudessa.
*
Itse laulua harrastavana pyrin tekemään treenit ennen kuutta, joskus menee puoli seitsemään. Olen kysynyt naapurin lapsiperheeltä, milloin lapset menevät nukkumaan ja milloin vetävät päikkäreitä. Yritän parhaani mukaan huomioida. Ei kuulemma kuulu kovin hyvin ja rappukäytävään ei lainkaan.Sepä kiva että sinä treenaat lauluasi ennen kello kuutta. Se ei valitettavasti ole kaikkien mölyapinoitten ominaisuus - omani saattaa hoilailla keskellä yötä, aamukuudelta tai miksei välillä päivälläkin :/
Yöllä, kello kuudelta aamulla jne on kielletty yksiselitteisesti. Laita isännöitsijälle tietoa tai sitten jätkälle heippalappu.
Kuulostaa ihan opiskeluaikaiselta yläkerran naapuriltani. Juurikin jiihaaaa ja muita äänitehosteita. Pelasi jotain. Jos joskus vielä kuulet sen pelaavan normi sählyä sisällä, niin se on sitten se.
Minun alakertaani muutti sammakko
Meillä lukee talonjärjestyssäännöissä näin: "Kaikkien talon asukkaiden viihtyvyyden takaamiseksi huoneistoissa ei saa häiritä naapureita. Melua vältettävä erityisesti klo 22-7 välisenä aikana. Järjestyssääntöjen rikkominen voi johtaa vuokrasopimuksen purkamiseen ja häätöön." Nämä ohjeet löytyvät eteisen kaapin seinästä.
Olettepas te herkkänahkaisia. :D En suosittele kerrostaloasumista, jos kiekuminen, lauleskelu tai muu mölinä (päiväsaikaan) häritsevät. Miksei voi vaan keskittyä siihen omaan elämään ja olla piittaamatta naapureiden mekastuksista? Laittakaa vaikka musiikkia soimaan, telkkari päälle tai pyytäkää kaveri kylään jutustelemaan, jos ette muuten osaa olla kiinnittämättä huomiota epäolennaisuuksiin ja kerrostalossa on pakko asua.
Vierailija kirjoitti:
Olettepas te herkkänahkaisia. :D En suosittele kerrostaloasumista, jos kiekuminen, lauleskelu tai muu mölinä (päiväsaikaan) häritsevät. Miksei voi vaan keskittyä siihen omaan elämään ja olla piittaamatta naapureiden mekastuksista? Laittakaa vaikka musiikkia soimaan, telkkari päälle tai pyytäkää kaveri kylään jutustelemaan, jos ette muuten osaa olla kiinnittämättä huomiota epäolennaisuuksiin ja kerrostalossa on pakko asua.
Ikävä sanoa, mutta joskus edes musiikki kuulokkeet korvilla ei yläkerran mökää peitä. Eikö itsekin voisi kiinnittää huomiota käytökseensä. Jos kerrostaloon on muuttanut, ei tarvitse jatkuvasti metelöidä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä sanoa, mutta joskus edes musiikki kuulokkeet korvilla ei yläkerran mökää peitä. Eikö itsekin voisi kiinnittää huomiota käytökseensä. Jos kerrostaloon on muuttanut, ei tarvitse jatkuvasti metelöidä. Ap
Jos on oikeasti kyse jatkuvasta melusta, niin ymmärrän kyllä kritiikin. Sitten ei muuta kuin ystävällisesti jututtamaan asukkia tai lappu postiluukusta jos ei uskalla itse mennä puhumaan.
Jos oma musiikinkuunteluni, lauleskeluni tai kovaääniset keskusteluni kuuluisivat naapureihin häiritsevästi, haluaisin totta kai tietää asiasta ja toki pyrkisin sitten muuttamaan tottumuksiani. Joissain taloissa on kyllä todella yllättävän paperiset seinät, eikä moni varmaan oikeasti tajua, että se oma elämänmeno kuuluu vähän turhankin hyvin läpi. Varsinkin jos naapurit ovat aina hipihiljaa niin kuvittelee, että äänieristys on oikeinkin hyvä, kun mitään ei koskaan omaan kotiin kuulu. :D
Vierailija kirjoitti:
Meillä lukee talonjärjestyssäännöissä näin: "Kaikkien talon asukkaiden viihtyvyyden takaamiseksi huoneistoissa ei saa häiritä naapureita. Melua vältettävä erityisesti klo 22-7 välisenä aikana. Järjestyssääntöjen rikkominen voi johtaa vuokrasopimuksen purkamiseen ja häätöön." Nämä ohjeet löytyvät eteisen kaapin seinästä.
Näin. Meillä lukee erikseen vielä, että remonteista pyydetään ilmoittamaan talon ilmoitustaululla etukäteen ja remontoinnin pitää loppua hiljaisuuteen mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Se pelaa jotain peliä:) Meilläkin on yläkerrassa kiekuja, oma poika.
Onnea vaan. Kasvattamanne nolo tampio päättyy johonkin epäonnisen kerrostaloon rääkymään.
Vammaan kuuluu myös kantapäiden vasarointi lattiaan pelatessa ja kävellessä. Ja huonekaluja päin kävely ja muu kolistelu. Pelaaminen tekee tylsämieliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän äänteitä:
Jihu, jihu
Ahu ahu
Oorapaa, ooorapaa!
Japaaaa japaaaa!
Hasaaaa, HASSAAAAAA!
ARAK ARAK ARAK ARAK!
HOOOOOT HOOOOOT HOOOOOT
ARRRRR AAAAR
Aika kummalliselta kyllä kuulostaa tuo sinun touhusi. Älä ihmettele, jos aiheutat naapureiden keskuudessa hämmennystä. Ja hei, kyllä normaalit elämisen äänet saa kuulua, mutta ei nyt miten tahansa saa päivälläkään käyttäytyä. Naapurit pitää huomioida silloinkin. Kenenkään lapsuusiän ohi kasvaneen ei tarvitse kotonaan kiljua edes päivällä, jos ei ole joku hätä tai esim. touretten syndroomaa sairastava.
Ajaa, Hajaa! Hutooo utooo!
Ihan sama. Jos kelpaa syyksi tourette niin olkoon niin.
Huutaminen kuuluu potkuihin ja lyönteihin. Muuten iskuihin ei saa nopeutta ja voimaa.
En välitä ulkopuolisten pilkasta. Tärkeintä on kehittyä käden ja jalan tiellä hyväksi.
Ei tuo pianonsoittoa erikoisempaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän äänteitä:
Jihu, jihu
Ahu ahu
Oorapaa, ooorapaa!
Japaaaa japaaaa!
Hasaaaa, HASSAAAAAA!
ARAK ARAK ARAK ARAK!
HOOOOOT HOOOOOT HOOOOOT
ARRRRR AAAAR
Huutaminen kuuluu potkuihin ja lyönteihin. Muuten iskuihin ei saa nopeutta ja voimaa.
En välitä ulkopuolisten pilkasta. Tärkeintä on kehittyä käden ja jalan tiellä hyväksi.
Eihän kukaan sinua hyvä ihminen pilkkaa, mutta jos naapurissa joku huutaa kummallisuuksia tietämättä mitä siellä tapahtuu ja miksi, niin kyllähän se pistää ihmettelemään. Sinulle on kehittynyt tapa huutaa, mutta varmasti siitä voi opetella myös pois. Eri asia haluaako. Kyllä se jalka nousee ilman huutoakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän äänteitä:
Jihu, jihu
Ahu ahu
Oorapaa, ooorapaa!
Japaaaa japaaaa!
Hasaaaa, HASSAAAAAA!
ARAK ARAK ARAK ARAK!
HOOOOOT HOOOOOT HOOOOOT
ARRRRR AAAAR
Mene hyvä ihminen vaikka pyöräkellariin tai ullakkovarastoon huutoharjoittelemaan jos on ihan pakko treenata kotioloissa. Ainakin meidän talossa on ullakolla iso pyykinkuivaustila, jossa mahtuisi pitämään kevyesti vaikka 5 hengen treenejä. Säilyy naapurisopukin paremmin.
Mulla oli kans entisessä kämpässä yläkerrassa sellainen nuori pariskunta, jonka mies tapasi katsoa kavereidensa kanssa jotain Bundesliigan jalkapallomatseja ja vetää keppanaa. Oli ihkua, kun ne huusi siellä kuorossa aina väliin "oooohhhh!" tai "wouuuuwouuuu!" tai vastaavaa ja välillä siihen liittyi lattian tömistelyä ja hyppimistä yms.. Siihen oikein säpsähti, kun se oli niin randomia ja kuului ihan vitun hyvin, vaikka uustuotantoa kerrostalo. Monesti oli aika myöhäänkin niitä matseja ja joka viikko. Muutenkin oli niillä bileitä, musan soittoa ja etkoja, joskus riitelypitoisia jatkoja. Siis normi nuorison minäminä-elämää.