Oletko pettynyt nettideitin ulkonäköön?
Joku mies kiinnostui minusta ilmeisesti kuvani perusteella Instagramissa ja pyysi treffeille. Nyt pelkään etten näytä oikeassa elämässä yhtä hyvältä kuin kuvissa ja mies pettyy. Minulla on kyllä meikittömiä kuvia, koko vartalokuvia ja muiden minusta ottamia kuvia. Ei siis filttereitä tai tyrkkyselfueitä. Silti kuvista ei huomaa kasvojeni oikeaa muotoa ja virheitä koska kuvissa osaan peittää sen ilmeillä ja asennoilla.
Nyt pelkään että mies pettyy kun näemme. Hän on tosi kivan näköinen.
Itseäni ei miehet lähesty esimerkiksi baarissa...
voiko siis kuvat olla liian edustavia ja aiheutan kauhean pettymyksen? Onko kenellekään käynyt niin että menee tapaamaan nettideittiä ja onkin huonolla tavalla eri näköinen kuin kuvissa?
Tietysti luonteella on väliä mutta voiko kuvissa eri näköisyys pilata koko jutun?
Kommentit (33)
Itse olen pettynyt vain kerran. Mies laittoi jonkun urheilullisen kuvan 30kg sitten ja olikin aikamoinen "sikaniska". Todella mukava, mutta en kiinnostunut.
Yleensä se on se miesten persoona, joka lopettaa kiinnostuksen. Neitimäisen hissukkamiehet ei ole mun juttu.
No ehkä hieman, deittikaverin pituus ja paino olikin oikeesti toisin päin. Enkä tajunnut, että ikä olisi pitänyt kertoa kahdella. Muuten ihan ok.
Mä en ole laittanut kuvaa ollenkaan. Lisäksi olen varoittanut miehiä että olen sitten ruma ja läski joten ei pinnallisille. Oikeasti olen aika tavis ja se "läskikin" on normaalipainon sisällä oleva paino, mutta tiedän että moni nykyään pitää kaltaisiani läskeinä. Mukavia miehiä olen tavannut näin kun olen blokannut itse heti kommenteillani ja kuvasta kieltäytymisellä pinnalliset.
Voiskos käydä niin, että tämä tosi kivannäköinen mies onkin pettymys, eikä edes niin kivannäköinen oikeasti. No, ei vissiin.
Itse käytän vanhaa kuvaa vuodelta 2003 siksi tuo on mielestäni ainut onnistunut kuva minusta. En näytä yleensä hyvältä kuvissa.
Vaihdoin viestejä kuukauden ajan miehen kanssa ja hänestä tuli hyvä tuntu. Näyttti kivalta kuvissa, ehkä vakava.
Live oli pettymys; lyhyt ja hintelä, pelokas ja vähäpuheinen.
Varmaan pettyi hänkin, sillä olen värikäs persoona vaatteita myöten, miehellä tuulipuvun takki yllä, vaikka oli sovittu ruokailu idylliseen paikkaan.
Arpapeliä koko nettideittailu ja itse lopetin koko touhun.
Olen laittanut luonnollisia kuvia tyyliin koiran kanssa metsälenkillä. Ei todellakaan mitään hienostelua. Tapaamiseen olen mennyt laittautuneena eikä kukaan ole kyllä valittanut.
Olen pettyny! Sit siihen lopulta tottu, että kuvat antaa vaan vähän suuntaa siitä miltä näyttää :D Muutaman kerran oon siis pettynyt iha siihen, että mies on ollut paljon rumempi (anteeksi sanavalinta), lihavampi, kun mitä kuvat on antanu ymmärtää. Jotkut on ollu muuten vaan iha erinäkösiä, ei huonompia muttei parempiakaan ja sit pari on näyttäny livenä paremmalta kun kuvissa. Itestäni oon palautteen mukaan onnistunut laittaa sellaset kuvat, et on ollu omannäköset. MUTTA! Sanosin, että vaikka noita tinder-treffejä tuli aikanaan käytyä ja ulkonäkö ei ollu iha mitä oli odottanu, niin kertaakaan en voi sanoo, et ois ollu huonot treffit, kaikki miehet on ollu tosi mukavia ja hauskoja, kivoja kokemuksia siis kaikenkaikkiiaan ja oli kiva tutustua monenlaisiin ihmisiin, joihin ei muute ois tutustunu :)
Täytyy myös sanoo et tietyllä tapaa ymmärrän sen, että valitaan parhaat kuvat, mutta kyllä mua vähän huvittaa monella se, että ruvetaan tarkotuksella peittelemään ja vääristämään niitä kuvia. Esim. tosi monet lihavat ihmiset ottaa kasvokuvia jotenkin tietystä kuvakulmasta ja tietyllä ilmeellä et kasvot näyttäs kapeilta ja sit ne ei oikeesti näytä yhtäään siltä livenä. Eikä pelkästään jossain deittisivuilla vaan kaikki facekuvat ja instat sun muut. Kai niitten kaverit nyt tietää, miltä ne oikeesti näyttää!?
Vierailija kirjoitti:
Olen pettyny! Sit siihen lopulta tottu, että kuvat antaa vaan vähän suuntaa siitä miltä näyttää :D Muutaman kerran oon siis pettynyt iha siihen, että mies on ollut paljon rumempi (anteeksi sanavalinta), lihavampi, kun mitä kuvat on antanu ymmärtää. Jotkut on ollu muuten vaan iha erinäkösiä, ei huonompia muttei parempiakaan ja sit pari on näyttäny livenä paremmalta kun kuvissa. Itestäni oon palautteen mukaan onnistunut laittaa sellaset kuvat, et on ollu omannäköset. MUTTA! Sanosin, että vaikka noita tinder-treffejä tuli aikanaan käytyä ja ulkonäkö ei ollu iha mitä oli odottanu, niin kertaakaan en voi sanoo, et ois ollu huonot treffit, kaikki miehet on ollu tosi mukavia ja hauskoja, kivoja kokemuksia siis kaikenkaikkiiaan ja oli kiva tutustua monenlaisiin ihmisiin, joihin ei muute ois tutustunu :)
Täytyy myös sanoo et tietyllä tapaa ymmärrän sen, että valitaan parhaat kuvat, mutta kyllä mua vähän huvittaa monella se, että ruvetaan tarkotuksella peittelemään ja vääristämään niitä kuvia. Esim. tosi monet lihavat ihmiset ottaa kasvokuvia jotenkin tietystä kuvakulmasta ja tietyllä ilmeellä et kasvot näyttäs kapeilta ja sit ne ei oikeesti näytä yhtäään siltä livenä. Eikä pelkästään jossain deittisivuilla vaan kaikki facekuvat ja instat sun muut. Kai niitten kaverit nyt tietää, miltä ne oikeesti näyttää!?
Olen kuullut samaa, että laitetaan vain kasvokuva jostain tietystä kulmasta. Minä laitan aina kasvo- ja vartalokuvan.
Enemmän olen luonteeseen pettynyt.Juttu luistaa kirjoitellen,muttei livenä.Ja sitoutumiskykyinen itsevarma mies onkin jo sadansillla treffeillä...eli jutut ei pidä paikkaansa livenä .
Kuvista on vaikea saada käsitystä toisesta. En murehtisi asiaa.
Olen kirjoitellut yhden miehen kanssa kuukauden päivät, ja tavataan ensimmäisen kerran viikon päästä. Ei ole vaihdettu kuvia, mutta tiedän hänen kuitenkin olevan urheilullinen. Viestien perusteella tuntuu olevan todella mukava ja fiksu mies. Olen ennenkin käynyt sokkotreffeillä, ja toistaiseksi on ollut positiivisia yllätyksiä puolin ja toisin.
Joo, mielummin näin päin! Itseäni jännitti myös mitä tinder ehdokas ajattelee, kun näkee livenä. Kun kuvissa kuitenkin näyttää aina yleensä vähän erilaisemmalta. Tottakai sinne näytille valitsee ne edustavimmat. Mutta en usko, että jos et ole muokannut ihan överisti niitä kuvia ja vielä pyntännyt älyttömästi jokaiseen kuvaan, niin mitään hätää on. Mun tindertreffikumppani (nykyinen avomies) totesi mulle treffeillä, että näytän paremmalta livenä kuin kuvissa. Eleet, ääni ja kehonkieli vaikuttaa myös viehättävyyteen ja persoonan näkee vasta livenä. Tottakai silloin tehdään vasta lopullinen päätelmä toisen viehättävyydestä. Siihen, kun kuitenkin vaikuttaa muutkin asiat kuin ulkonäkö. Mutta haluatko edes tapailla sen pidempään miestä joka "pettyy" ulkonäköösi heti kättelyssä?