Oletko pettynyt nettideitin ulkonäköön?
Joku mies kiinnostui minusta ilmeisesti kuvani perusteella Instagramissa ja pyysi treffeille. Nyt pelkään etten näytä oikeassa elämässä yhtä hyvältä kuin kuvissa ja mies pettyy. Minulla on kyllä meikittömiä kuvia, koko vartalokuvia ja muiden minusta ottamia kuvia. Ei siis filttereitä tai tyrkkyselfueitä. Silti kuvista ei huomaa kasvojeni oikeaa muotoa ja virheitä koska kuvissa osaan peittää sen ilmeillä ja asennoilla.
Nyt pelkään että mies pettyy kun näemme. Hän on tosi kivan näköinen.
Itseäni ei miehet lähesty esimerkiksi baarissa...
voiko siis kuvat olla liian edustavia ja aiheutan kauhean pettymyksen? Onko kenellekään käynyt niin että menee tapaamaan nettideittiä ja onkin huonolla tavalla eri näköinen kuin kuvissa?
Tietysti luonteella on väliä mutta voiko kuvissa eri näköisyys pilata koko jutun?
Kommentit (33)
Paras stragedia on laittaa vähän huonompi kuva itsestään, positiivinen yllätys on aina parempi kuin "njaa" . Toki instagramissa ei toteudu. Jotkut ovat kyllä livenä täysin eri näköisiä, eikä se aina ole huono juttu.
Vierailija kirjoitti:
Paras stragedia on laittaa vähän huonompi kuva itsestään, positiivinen yllätys on aina parempi kuin "njaa" . Toki instagramissa ei toteudu. Jotkut ovat kyllä livenä täysin eri näköisiä, eikä se aina ole huono juttu.
Paitsi että tavismiehellä ei ole varaa tuohon koska sitten treffisaldoksi jää 0.
Tavismiehen on pakko laittaa yliedustavat kuvat.
Vierailija kirjoitti:
En mä usko, että se pilaa koko juttua, mutta laittaisin vaikka ennen treffejä viestin jotenkin siihen tapaan, että "kaverit sanoo, että en näytä livenä ihan samalta kuin näissä ig-kuvissa, tulee eri puolet esille/kuvat vähän vääristää". Mutta uskon, että enemmän painoarvoa on sillä, miten sitten livenä synkkaa, jos kuitenkin olet normaalipainoinen ja ok-näköinen etkä ole antanut ihan harhaanjohtavaa kuvaa.
Itse olen ihmetellyt kans kun olen facebook-kirppareilla tehnyt kauppoja, jotkut ei kyllä näytä yhtään samalta kuin facebook-kuvissaan, on valittu kova valo ja tietyt kuvakulmat.
Ei kannata selitellä mitään. Siinä antaa vain itsestään epävarman kuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että tavismiehellä ei ole varaa tuohon koska sitten treffisaldoksi jää 0.
Jos et pääse treffeille, et ole tavismies vaan alempi. Miten miehet jaksavat elää siinä harhassa että jos kukaan nainen ei kiinnostu, he ovat niitä "perusmiehiä". Luulisi nyt sen verran tajuavan, kun enemmistö kuitenkin on parisuhteessa.
Lähes kaikkien naisten kanssa on nykyisin tuo tilanne että kun kuvassa näkee niin ihan sillee että onpas tuossa maailmanluokan kaunotar ja livenä onkin ihan tavallinen marjukka :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et pääse treffeille, et ole tavismies vaan alempi. Miten miehet jaksavat elää siinä harhassa että jos kukaan nainen ei kiinnostu, he ovat niitä "perusmiehiä". Luulisi nyt sen verran tajuavan, kun enemmistö kuitenkin on parisuhteessa.
Mun on vaikea nähdä itseäni pohjamudissa olevana, koska en ole mikään asunnoton alkkis/narkkari vaan tavallinen koulutettu ja työssäkäyvä mies
- ei lainaamasi mutta samassa veneessä
Jep. Oli paremman näköinen kun kuvassa joten käskin suksia.. tuun
Hyviä vastauksia... Hmm joo mulla on toi facebook kirppari juttu käynyt myös! :D siis en tunnistaisi samaksi kuin kuvassa. Siis vaikka olisi ihan tavallinen kuva ilman filttereitä niin kuvissa ihmiset on helposti erinäköisiä. Ja nyt kun aloin miettimään ihan kunnolla niin moni puolituttu näyttää myös kuvissa tosi erinäköiseltä. En esimerkiksi tunnistanut kuvista erästä etäistä työkaveria. Nimen perusteella älysin.
Kukaan heistä joita en tunnista kuvista ei kylläkään ole oikeasti pahemman näköinen. Kuvissa vaan erinäköinen.
Olen itsekin vähän erinäköinen kuvissa ja pelottaa että olen kauhea pettymys sen takia. Voiko se pilata kiinnostuksen?
Ap
Vaikutat tosi ulkonäkökeskeiseltä.
Voi pilata. Puolin ja toisin. Koskaan ihmisestä ei voi tietää kiinnostaako miten oikeasta ennen kuin on nähnyt livenä. Olemus, tapa puhua, ulkonäkö, ääni.. kaikki samassa paketissa silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on vaikea nähdä itseäni pohjamudissa olevana, koska en ole mikään asunnoton alkkis/narkkari vaan tavallinen koulutettu ja työssäkäyvä mies
- ei lainaamasi mutta samassa veneessä
Nyt ei puhuttu yhteiskuntakelpoisuudesta vaan kiinnostavuudesta miehenä. Ne eivät ole sama asia, vaikka monet tuntuvat niin luulevan.
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat tosi ulkonäkökeskeiseltä.
Voi pilata. Puolin ja toisin. Koskaan ihmisestä ei voi tietää kiinnostaako miten oikeasta ennen kuin on nähnyt livenä. Olemus, tapa puhua, ulkonäkö, ääni.. kaikki samassa paketissa silloin.
Näin. Tosin et vaikuta ulkonäkökeskeiseltä vaan epävarmalta itsestäsi! Mä sanoisin, että mee vaan selittelemättä paikalle. Kyllä kaikki näyttää nykyään tosi eriltä kuin kuvissa ja oikeesti kaikki muukin kuin vaan ulkonäkö ratkaisee loppujenlopuksi. Eli jos teillä ei sitten kemiat toimikaan, niin älä ajattele että se olisi sun ulkonäöstä johtuvaa.
Voihan se olla että se kääntyykin toisinpäin, ja sieltä tulee ihan erinäköinen mies kuin olet kuvista katsonut.
Joitain vuosia sitten menin treffeille pelkän kuvan ja viestittelyjen perusteella. Mies oli tosi eri näköinen kuin kuvissa ja mun luoma mielikuvakin siitä poikkesi sen oikeasta persoonasta täysin. Olin tietysti luonut jonkun haavekuvan päässäni siitä viestien perusteella ja näin. No, se ei paljoo haitannut, kuus vuotta ollaan nyt oltu yhdessä.:D Eli ei se aina oo huonokaan juttu vaikka ei tuliskaan just sen näkönen tai oloinen tyyppi mitä odottaa!
Jos kuvia olisi vaikka muokattu reilulla kädellä niin se kyllä herättäisi epäilyksiä että minkälainen tyyppi on kyseessä. En kyllä lähtisi treffeillekään sellaisen kanssa, josta huomaa että blurraukset ja silmiensuurennusfiltterit on käytössä jatkuvasti. Mutta luonnollista taas se, että ottaa edustavassa kuvakulmassa kuvia.
Se, jos esimerkiksi peittää kädellä kokoajan kaulaa tai pitää suurta huivia, ilmeisesti kaksoisleukaa peittääkseen on mielestäni pahempi paha kuin kaksoisleuan näkyminen kuvassa. Enkä nyt tarkoita, että kaksoisleuka olisi paha asia, vaan se epävarmuus siitä ja sen peittely herättää epäilyksiä onko tyypillä itsetunto ihan pohjamudissa, mikä taas voi tuottaa kaikenlaisia hankaluuksia jatkossa.
Ja toki vielä pahempi jos lähtee ihan muokkaamaan kuvissa vyötäröä kapeammaksi tai muuta kummallista.
no, hölmöjä ajatuksia nämä taisi olla :D
Jos ulkonäköni ei miellytä ja sen takia jättää tutustumatta niin se ei ole minun vikani :)
En vaan ole saanut ennen treffikutsuja somessa niin sen takia mietityttää ja vähän pelottaa jos mies onkin pinnallinen. Itse en ole pinnallinen vaikka mies olikin kivan näköinen kuvissa. Mutta ihastun vasta luonteen perusteella jos ihastun.
Ja fiksua porukkaa täällä! Ilmeisesti ei kukaan ajattele kovin pinnallisesti :)
Instagram on vaan täynnä niitä filtteribeibejä että sitä tulee vertailtua itseään niihin kun on ihan päinvastainen! Ja he saavat paljon tykkäyksiä ja kommenteja.
Mutta joo toivon että mies on fiksu eikä pinnallinen :) ja toivottavasti myös mukava.
Laittakaa ihmiset itsestänne realistiset kuvat. Mulla on omasta mielestäni hyviä kuvia esillä, mutta luonnollisia. Aina sanotaan, että näytän livenä vielä kauniimmalta, kuin kuvissa. Ei se mies tule teihin ihastumaan, jos livenä vastaan tulee huonompi versio kuin kuvissa. Se on pettymys.
En ole pettynyt. Takana 28 tinder-deitit.
Minusta on sanottu, että näytän paremmalta livena kuin kuvissa. Varmasti on petyttykin ulkonäkööni tai luonteeseen tai molempiin. Myös yllätytty.
Jätin kokonaan nettideittailun, alkoi tuntua ihme kilpailulta ja itsensä arvottamiselta koko touhu tykkäyksineen. Nyt olen vapaa ja tyytyväinen osaani.
Optio on elämän suurelle rakkaudelle, jos niin on käydäkseen arkielämässä. Aikanaan tapasin aviomieheni täysin sattumalta ja siinä hetkessä oli kaikki heti ja melkein 20v.
Nettideittailukin jollain tavalla koukutti. Oli suuri helpotus päästä siitä eroon ja käyttää sekin aika kulkemalla konserteissa ja luennoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Treffeille pääsemättömyys syy miehillä voi olla myös tietyt ikäkriteerit. Jos 52-vuotias mies etsii naista esim. ikähaarukassa 35-48, hän ei saa vastauksia potentiaalisista ikäisillään, eikä niiltä nuoremmiltakaan. Lisäksi tuollainen ikärajaus antaa kuvan ihmisestä, joka vaatii muilta enemmän kuin itseltään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavismies voi päästä oikeassa elämässä ihan kohtalaisesti treffeille jos liikkuu piireissä, mutta olla samaan aikaan nettimaailmassa täysin hylkiö. Kotiläksynä voit miettiä mistä tämä ero johtuu.
Itse olen pettynyt karvaasti kaikkiin tapaamiini miehiin, ulkonäöllisesti. Kuvat/kuvailut jotka itsestään ovat antaneet, ovat olleet ihan vääriä.
No en ole antanut sen häiritä, vaan tutustunut ihmiseen, yhden kanssa seurustelinkin pitkään.
Itselläni on tapana laittaa itsestäni 3 kuvaa näkyville. Yksi jossa olen vimpan päälle laitettu (tosin en käytä filttereitä, valotusta saatan säätää), yhden jossa olen meikitön ja yhden jolta näytän 90% ajasta eli pienellä ehostuksella silmälasit päässä.
En mä usko, että se pilaa koko juttua, mutta laittaisin vaikka ennen treffejä viestin jotenkin siihen tapaan, että "kaverit sanoo, että en näytä livenä ihan samalta kuin näissä ig-kuvissa, tulee eri puolet esille/kuvat vähän vääristää". Mutta uskon, että enemmän painoarvoa on sillä, miten sitten livenä synkkaa, jos kuitenkin olet normaalipainoinen ja ok-näköinen etkä ole antanut ihan harhaanjohtavaa kuvaa.
Itse olen ihmetellyt kans kun olen facebook-kirppareilla tehnyt kauppoja, jotkut ei kyllä näytä yhtään samalta kuin facebook-kuvissaan, on valittu kova valo ja tietyt kuvakulmat.