Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua mennä jouluna töihin!

Vierailija
21.11.2017 |

Kotona on perhe, jouluruoat ja jouluperinteet. Sitten pitäisi muka istua töissä klo 8-16.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis, ap, lampsit neljän jälkeen suoraan valmiiseen joulupöytään, kun muut ovat tehneet kaikki valmistelut ja nautit pitkän kaavan mukaan.

Vierailija
22/30 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona on perhe, jouluruoat ja jouluperinteet. Sitten pitäisi muka istua töissä klo 8-16.

Kyllä sitä jouluaattoa ehtii viettää vielä klo 16 jälkeenkin. Kotona olijat noudattaa perinteitä miten parhaiten taitavat ja sinä liityt ohjelmaan kun pääset töistä. Varsinkin jos joulupäivänä ei tarvitse mennä töihin niin juhlimista voi jatkaa myöhäänkin.

Mut anna mä arvaan: teillä ei kukaan osaa tehdä mitään jos sä et ole valvomassa ja määräämässä ja toimimassa seremoniamestarina.

Itse olen kolmevuorotyöläinen ja joka vuosi rukoilen juhannuksesta alkaen että ei tarttis mennä jouluaattona töihin. Tähän asti on ollut onnea, korkeintaan on yövuoro loppunut aattoaamuna tai joulupäivänä tai tapanina on ollut yksittäinen vuoro. Mutta kyllä niitä perinteitä voi vähän muokata jos niin sattuu käymään että se nakki sitten napsahtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini oli ennen eläköitymistään sairaalassa töissä ja muistan hyvin sen, miten lähes joka kerta kun hän sai jouluaaton vapaaksi, niin aamulla tuli soitto ja käsky töihin. Joku työvuoroon määtätyistä oli lähes aina ottanut saikkua ja jättänyt aaton työvuoron jonkun muun riesaksi. Sanoin hänelle monena jouluna, että laita nyt se puhelin kiinni aattoaamuksi, että saisi kerrankin nauttia rauhassa ansaitsemastaan jouluvapaasta, mutta vasta viimeisinä työvuosinaan hän oppi tekemään sen.

Vierailija
24/30 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä menisin, mutta en pääse. Eikös joulutyöstä saa kunnon korvauksen, ainakin +200%. Opiskeluaikana olinkin kaikki joulut ja muut juhlapyhät teollisuusvartijana.

No ei saa. Normi pyhäkorvaus eli sama kun sunnuntai

Vierailija
25/30 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin viime jouluaattona klo 18.00 saakka töissä. Kotona odotti vieraita ja joulu illallinen minkä mies oli valmistanut. Isommin juhlimme joulupäivänä ja lahjat jaettiin myös silloin.

Vierailija
26/30 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kouluikäisten hoitopaikka on kiinni jouluna ja pelkäsin kovasti, että sekä minä että mieheni jouduttaisiin olemaan silloin töissä. Onneksi nakki napsahti vain mulle ja mies saa olla joulun kotona.

Ymmärrän toki että joulu on tärkeä myös aikuisille, mutta on se kumma kun edes pienten lasten hoitoon liittyviä vaikeuksia ei voi ottaa huomioon työvuorojen jaossa.

Vierailija
27/30 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista se kun seuraavan kerran valitat miten jossain "miesammatissa" tienataan liikaa. Ne ovat niitä ammatteja, joissa otetaan riemusta kiljuen pyhätöitä vastaan ja tykitetään 300+ tuntia ylitöitä vuodessa.

Jaa-a. Meidän varsin miehekkäässä tehtaassa laitetaan linjat kiinni 23.12.klo 23 ja töihin palataan seuraavana arkipäivänä...

Vierailija
28/30 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle kouluikäisten hoitopaikka on kiinni jouluna ja pelkäsin kovasti, että sekä minä että mieheni jouduttaisiin olemaan silloin töissä. Onneksi nakki napsahti vain mulle ja mies saa olla joulun kotona.

Ymmärrän toki että joulu on tärkeä myös aikuisille, mutta on se kumma kun edes pienten lasten hoitoon liittyviä vaikeuksia ei voi ottaa huomioon työvuorojen jaossa.

Pienet lapset ei ole työnantajan ongelma.

Vierailija
29/30 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienet lapset ei ole työnantajan ongelma.

Ei olekaan, mutta työntekijöille kyse on todellisesta ongelmasta. Paljon suuremmasta kuin siitä, voiko viettää joulun vaikka iäkkäiden vanhempiensa kanssa vai pääseekö tapaamaan niitä jonain toisina päivinä.

Vierailija
30/30 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltavuorot on kolmena joulupyhänä. Jonkun nekin vuorot tehtävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi