Voisiko vielä olla mahdollisuus tulla raskaaksi?
Olen mielestäni hyvässä kunnossa, juoksen päivittäin 10km lenkkejä, kuukautiset säännöllisel. Olen hoikka. Kaikki on elämässäni kunnissa, paitsi olen lapseton. Nuorena tehty 2x abortti. Nyt halusisin vielä lapsen. Olisiko se vielä mahdollista? Onko joku onnistunut tämän ikäisenä?
Kommentit (14)
Et edes kerro, minkä ikäinen olet. Muista se, että jos hankit lapsen, sinun pitää jättää juoksuharrastus ja kaikki muut harrastukset, eikä sinulla enää koskaan ole omaa elämää. Ole vain ilman lasta, niin on parempi. Saat pitää elämäsi. Lapsitaakka on liian raskas ihmiselle.
On suuri virhe ajatella, että kun on saanut elämänsä kuntoon ja menee lujaa, silloin pitäisi hankkia lapsi. Moni tekee niin, mutta tosiasiassa siinä vain menettää aivan kaiken. Se on kova hinta. Ja lapsesta on niin paljon vaivaa, eikä saa enää koskaan olla vapaa. Lapsi sitoo joka päivä. Sitä ei voi ymmärtää, ennen kuin se osuu omalle kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Voi, anteeksi! Olen siis 49 😬
Kyllähän se mahis on jos menkat tulee ja ovuloit. Testailet vaan ovikset. Hedelmöityshoitoihin et pääse enään, joten luomuna tuleee tai ei ollenkaan.
On mahdollista, ystäväni äiti oli sinunikäisesi ja raskaus meni hyvin.
Hedelmöityshoitoihin pääsee kyllä rahalla, pääsi se Lintmanin yli viisikymppinen muijakin.
Olen 40, sain juuri neljännen lapseni ja kaikki ovat pienellä ikäerolla. En ole koskaan kokenut viime vuosia taakkana vaan elämäni parhaimpana aikana. Tottakai lapset sitovat ja vastuuttavat vanhempia, mutta usein yli 40v ymmärtää hyvin että näin on luonnollista. Ja tottakai nuorikin äiti voi ymmärtää saman! On myös rikkaus että on ehtinyt elää ja tehdä asioita, eikä tarvitse haikailla matkoja, harrastuksia, uraa, bileitä jne. kun on niistä ehtinyt nauttia aika vapaasti ja ainakin mun tapauksessa juuri riittävästi suhteessa siihen että olen osannut nauttia kotiäitiydestä täysin.
Ihan uteliaisuutta, että miten nyt 49 v olet alkanut haluamaan lasta?
Vierailija kirjoitti:
Voi, anteeksi! Olen siis 49 😬
Olet kyllä aika vanha äidiksi. Et kuitenkaan tulisi heti raskaaksi, joten lapsen saanti viivästyisi vielä ehkä monta vuotta. Kyllä minusta sinun kannattaa vain nauttia elämästäsi, lapsi on kuitenkin mullistava taakka, jonka jälkeen elämä ei enää ole se oma mukava entisensä.
Vaikka aina joskus joku 50v saakin lapsen, on kuitenkin erittäin epätodennäköistä tulla luomuna raskaaksi tuossa iässä. Hoikkuus ja hyväkuntoisuus ei siihen vaikuta, eikä se, että kuukautiset tulee säännöllisesti, kerro siitä että olet edelleen hedelmällinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen 40, sain juuri neljännen lapseni ja kaikki ovat pienellä ikäerolla. En ole koskaan kokenut viime vuosia taakkana vaan elämäni parhaimpana aikana. Tottakai lapset sitovat ja vastuuttavat vanhempia, mutta usein yli 40v ymmärtää hyvin että näin on luonnollista. Ja tottakai nuorikin äiti voi ymmärtää saman! On myös rikkaus että on ehtinyt elää ja tehdä asioita, eikä tarvitse haikailla matkoja, harrastuksia, uraa, bileitä jne. kun on niistä ehtinyt nauttia aika vapaasti ja ainakin mun tapauksessa juuri riittävästi suhteessa siihen että olen osannut nauttia kotiäitiydestä täysin.
Juuri noin minäkin ajattelin, olin elänyt huikean elämän ja ajattelin, että olen valmis jättämään kaiken taakse, koska olin kokenut niin paljon. Mutta lapsiperhearki on raskasta, eikä siitä saa taukoja. Lapsi on vastuulla koko elämän.
Luovutetuilla soluilla todennäköisesti tulet. Omilla ei kannata yrittää.
Kiitos vastauksista! Elämä on mennyt vaan jotenkin niin nopeadsti.. Onhan se hankala. Itseasiassa halusisin vieläkin harkita, mutta eiköhän se ole turha, kun tuskin tulen onnistumaan. Toisaalta halusisin sittenkin. Oeh. Muutrn oken kyl järkevä ihmibrn, mutta tämä asia on vaikea! Onkohan 50v syntyäteuden jälkeen asia itsestään hoitunut pois päiväjärjestyksestä?
Niin minkäs ikäsenä ja voi olla aborteilla jotain vaikutusta siihen faktaan tuutko raskaaks.