Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis onko mulla ollut jotenkin oudot vauvat kun ei ne imetettäessä katsoneet mua silmiin vaan tuijottivat sitä tissiä?

Vierailija
21.11.2017 |

Ja onhan joillain niin isot rinnat että eihän se vauvaparka juurikaan näe sen takaa muuta, meneekö nuo lapset ihan pilalle?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000005454085.html?share=3b54adbf66c2c9…

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee pilalle.

Vierailija
2/16 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaaleja lapsia. 

Oletko imettänyt pitkään? Ihan pieninähän vauvat ei edes näe kasvoihin asti rinnalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi ei tuijota tissiä ollaan huolissaan.

Jos minä tuijotan tissiä niin #metoo.

En arvosta tätä.

M

Vierailija
4/16 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vauva pisti aina silmät kiinni. Ja aika usein myös nukahti. Vasta aika isona alkoi hakea katsekontaktia imettäessä.

Vauva saattoi viettää tunteja aikaa rinnalla silmät kiinni. Varmaan siis nukkui, mutta olin niin aloittelija vauvojen kanssa, etten tiennyt, että vauvat osaavat imeä nukkuessaan. Siinä sitten istuksin vauva tississä kiinni ja koetin olla pitkästymättä. Ja joo, hirveä minä, katsoin kyllä telkkua tai selailin puhelinta/lehteä tms. Meni varmaan pilalle vauvapolo.

Vierailija
5/16 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ehkä siitä kuinka pitkään imettää tai sit pn vaan ruokaorientoitunut vauva. Omani katsoi silmiini ollessaan n.9kk, irroitti imemisotteen ja sanoi äiti ja jatkoi sitten imemistään. Samoin hänen ensimmäinen hymynsä suoraan silmiin katsoen tuli imetyksen keskellä. Omalla lapsellani on ollut tarkkaavainen katse melkein alusta alkaen. Alussahan useilla katse harhailee sinne tänne koko ajan ellei sitten ole silmät kiinni.Oma vauvani tietysti myös katsoi muualle ja piti myös silmiä kiinni. Nyt kun on 1v4kk edelleen katsoo päin imettäessä kun puhun hänelle, välillä toistelee uusia sanoja ja jatkaa syömistään. imetyskertoja on enää kolme päivässä.

Vierailija
6/16 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi ei tuijota tissiä ollaan huolissaan.

Jos minä tuijotan tissiä niin #metoo.

En arvosta tätä.

M

Olet sinä vauvana saanut tuijottaa äitisi tissejä ihan riittävästi. Äitisi jopa tunki tissinsä sinun suuhusi.

Vierailija
7/16 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne sun lapset vaan taisi olla poikia !

Vierailija
8/16 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selasin nettiä jopa yöllä, koska muuten olisin pimeässä huoneessa nukahtanut vauva sylissä ja vauva olisi saattanut pudota lattialle. Perhepedistä ei tarvitse tulla vouhkamaan, sillä kokeilin sitäkin, mutta totesin siinä selkä tohjona, etten enää nuku yhtään yötä samalla kyljellä käsi puutuneena vauva kainalossa.

Vierailija
9/16 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua on lyöty laimin jos eivät katsoneet.

Vierailija
10/16 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti väittää, että minä ja sisarukset ollaan tuijotettu silmiin imetyksen aikana ja että se on hänellä päällimmäisenä muistikuvana imetyksestä, mutta itse jouduin kyllä myöntämään että kyllä kai jonkun verran silmiinkin siinä katsotaan, mutta ei mitenkään intensiivisesti vuorovaikuteta. Olen kanssa ite omiani imettäessä lukenut, katsonut telkkaria, ollut koneella tai kännykällä, en ole edes tajunnut että imetyksen pitäisi olla sellainen tiiviin katsekontaktin hetki. Vauvantahtista imetystä ja vauvat paljon iholla, en tiedä sitten onko se vaan eri asia kuin se että imetetään ruoka-aikoina vähän aikaa.

Vierailija
11/16 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä Imetän vauvaa yhtä kertaa lukuunottamatta vain silloin kun hän menee nukkumaan, joten ihan tarkoituksellakaan en häntä tuijottele. Yleensä katselen joko ulos ikkunasta tai nykyään luen työsähköpostin puhelimella samalla. Tuo yksi kerta on päivällä kun vauva virkeänä, sillon tuijotellaan toisiamme. En ymmärrä miksi ihan kaikesta koko ajan pitää syyllistää _äitejä_. Hohhoijaa kyllästyttää. Nyt muistan, miksi en halunnut toimittajaksi tuolle puolelle, vaan pelkästään positiivisiin sisustusaiheisiin. xD Olisi niin paskaa joutua keksimään koko ajan pahaa kaikista vain klikkihuorauksen vuoksi... luomaan pahoinvointia ja lisäämään vanhempien syylliyyttä ja väsymystä. Yök.

Vierailija
12/16 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne sun lapset vaan taisi olla poikia !

Mullakin poika tuijotteli ja kopeloi tissejä ihan pienestä pitäen, toki välillä katsoi silmiinkin. En muista että tyttö olisi tehnyt sitä kertaakaan.

Vierailija
13/16 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En imettänyt kuin muutaman kuukauden mutta silmiin kyllä tuijoteltiin, hymyiltiin ja juteltiin molempien kanssa. En tehnyt imettäessä enkä syöttäessä muuta kuin syötin ja juttelin hymyillen vauvan kanssa. Syötättekö tosiaan koko ajan ja jopa yöt läpeensä vauvaa? Minä syötin muutaman kerran vuorokaudessa, ihan alussa taisi olla parin tunnin välein mutta jo 3-4 kuukauden ikäisenä söi vain kerran yössä. Mulle synnytyslääkäri sanoi että sekä vauvan että äidin nukkuminen tärkeämpää kuin jatkuva syöttäminen, riittää kun syöttää kun herää.

Vierailija
14/16 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule kun niitä vauvoja on erilaisia !!!!!! SUN vauvas teki niin, muiden nukku ja söi toisin. Ei ole kyse että nukkuminen on tärkeempää kun syöminen jos vauva ei nuku ilman syöttöä ja unikoulu voi aloittaa vasta kun on yli 6kk eli ei äidit voi valita sitä miten niiden lapsi nukkuu alle 6kk. Parhain tapa saada eniten unta itselle oli nukkua perhepedissä jaimettää siinä vieressä. Oma vauva nukkuu vasta nyt tällä viikolla läpi yön tai yhdellä heräämisellä ja ikää on nyt 1v4kk!!! Ja on kokeiltu unikoulut. yösyöttö loppunut toukokuussa 11kk ikäisenä.Jotkut lapset tarvitsee maitoa yöllä/ aamuyöllä vielä alle 1v.

Vierailija
15/16 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule kun niitä vauvoja on erilaisia !!!!!! SUN vauvas teki niin, muiden nukku ja söi toisin. Ei ole kyse että nukkuminen on tärkeempää kun syöminen jos vauva ei nuku ilman syöttöä ja unikoulu voi aloittaa vasta kun on yli 6kk eli ei äidit voi valita sitä miten niiden lapsi nukkuu alle 6kk. Parhain tapa saada eniten unta itselle oli nukkua perhepedissä jaimettää siinä vieressä. Oma vauva nukkuu vasta nyt tällä viikolla läpi yön tai yhdellä heräämisellä ja ikää on nyt 1v4kk!!! Ja on kokeiltu unikoulut. yösyöttö loppunut toukokuussa 11kk ikäisenä.Jotkut lapset tarvitsee maitoa yöllä/ aamuyöllä vielä alle 1v.

Siis tämä vastaus edelliselle nro 13.

Vierailija
16/16 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsenlapsi tuijottaa pulloruokinnassakin silmiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän