Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidin tuomio koveni yli kaksi kertaisesti hovioikeudessa.

Vierailija
21.11.2017 |

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201711212200547797_u0.shtml

Kun katsoin sitä videota ja sen pikkulapsen kamppailua hengestään, itkin niin paljon. Ja olen niin onnellinen tuosta tuomion kovenemisesta, 4kk ehdollista on järkyttävä vitsi.

Ja olen äiti itsekin, en ikinä jättäisi uimataidotonta lastani yksin. Lapseni on minun vastuulla, ei uimavalvojan eikä muiden uimareiden!

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua jotenkin inhottaa, kun kaikki katsovat vain muualle. Sitten yksi pakotettuna nostaa saamaan happea, kun ihan syliin kelluu.

Tämä on sitä suomalaisuutta ja huomaa mitä puoluetta nykyään äänestetään itsekkäästi itsekkäistä syistä.

Minä minä minä.

Tähän on tultu. Leipäjonoja, lapset hukkuvat altaaseen ja muut vain katsovat nenänvartta pitkin että hyi minähän en roskawäen lapseen koske, kun ei ole arvoiseni.

Eläkeläiset paleltuu taksijonoihin ja terveyskeskuksia lakkautetaan.

Miksi ei enää köyhistä välitetä?

Vierailija
62/89 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wt-mammat;

Mikä siinä lasten valvomisessa on vaikeaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

...oletteko muuten itse olleet noissa uimaloissa: vähänväliä joudut väistelemään sukeltavia ja sählääviä ipanoita, vettä roiskuu, kaikki näyttävät samalta. Oma kultakin välllä hukassa vaikka kuinka sylikkän koettaa uiskennella. Seuraa siinä sitten kuka kenenkin ipana....

Vierailija
64/89 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tahallinen hukkumaan jättäminen? Käsittääkseni ei.

Oli siellä videon perusteella muutama muukin, joka ei välittänyt hukkuvasta lapsesta.

Vierailija
65/89 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin jättivät lapsen hukkumaan välinpitämättömyyttään.

Äiti se välinpitämätön oli. Turha syyttää muita.

Vierailija
66/89 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feministi

Vierailija
67/89 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käsittämätöntä. Muistuu mieleen se video Kiinasta, jossa auto törmäsi tyttöön, ja kaikki vaan huiteli ohi. Vrt. se video koirista, joissa toinen pelasti toisen moottoritieltä tai jostain vastaavasta, vaikka itekin olisi saattanut loukkaantua. Kyllähän nyt hyvänen aika kanssaeläjistä välitetään sen verran, että pystyy kysymään tai muuten kontaktia ottamalla varmistamaan että kaikki on hyvin! Etenkin lapsista!

Mut ei, en minä, ei oo mun asia, en voi kysyä, ei ei ei millään. Sairasta.

Joo kyllä äidillä on vastuu, mutta onhan se nyt vastuu muillakin, eihän lastaan pahoinpitelevääkään vaan jätetä huomioimatta, että ei oo mun asia. Tai no, ehkä näin nykyään jätetäänkin.

Vierailija
68/89 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin olisi jotenkin noloa välittää.

Vierailija
69/89 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskä kirjoitti:

Pahama kirjoitti:

Ja mistäs tuosta veden alla kieppuvasta pojasta tietää, onko hän uimataitoinen vai ei? Kuka ylipäätään erikseen bongaa jokaisen ihmisen altaasta, jossa on kymmeniä uimareita ja porukkaa menee ja tulee koko ajan?

Nyt taitaa olla kyllä trolli. Ei tarvitsekaan vahtia kaikkia. Jos jokainen aikuinen huomioi edes ympärillään olevat lapset (nostaen katsetta jopa vähän kauemmas, esim 5 m?) tulee kaikki altaassa olevat lapset katselmoitua. En siis tarkoita että "pitää vahtia", vaan pitää "kiinnittää huomiota" ja "ennaltaehkäistä" jne. 

Itse kyllä erotan uimataitoisen ja uimataidottoman. Uimataidoton joutuu pitämään kiinni reunasta tai rataköysistä, uimataidoton räpiköi ja painuu pinnan alle. Minusta melko helppoa. 

Et voi olla tosissasi. Siellä uimahallissa on miljoona ja yksi lasta, jotka riehuvat, räiskyttävät, kiljuvat ja leikkivät siellä vedessä! Itse olen lapseton, eikä tulisi mieleenkään alkaa uimahallissa tarkkailla vieraiden ihmisten lapsia siltä varalta, että joku on hukkumassa. Ja vaikka katsoisin kuinka tarkasti, en osaisi sanoa onko jollakulla lapsella hätä vai ei, kun allas kuhisee polskivia lapsia ja muita ihmisiä. Enkä uskaltaisi mennä tarttumaan jonkun lapseen vain varmuuden vuoksi tietämättä aivan varmasti leikkiikö lapsi vain. Sinne uimahalliin mennään rentoutumaan, ei pitämään huolta vieraiden lasten pärjäämisestä. Kuka siitä maksaa jos koko ajan pitää olla varuillaan siltä varalta, että joku muksu hukkuu?

Vierailija
70/89 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin jättivät lapsen hukkumaan välinpitämättömyyttään.

Äiti se välinpitämätön oli. Turha syyttää muita.

Nimenomaan.

Äitihän se on vastuussa kakarastaan eikä muut.

Vierailija
71/89 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täällä vaan vängätään jostain merkityksettömistä asioista kun lapsi meinasi hukkua.

Vierailija
72/89 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua jotenkin inhottaa, kun kaikki katsovat vain muualle. Sitten yksi pakotettuna nostaa saamaan happea, kun ihan syliin kelluu.

Tämä on sitä suomalaisuutta ja huomaa mitä puoluetta nykyään äänestetään itsekkäästi itsekkäistä syistä.

Minä minä minä.

Tähän on tultu. Leipäjonoja, lapset hukkuvat altaaseen ja muut vain katsovat nenänvartta pitkin että hyi minähän en roskawäen lapseen koske, kun ei ole arvoiseni.

Eläkeläiset paleltuu taksijonoihin ja terveyskeskuksia lakkautetaan.

Miksi ei enää köyhistä välitetä?

Joo totta kai olisin pelastanut jos kyseessä olisi ollut jonkin hienon rikkaan perheen lapsi! Kyllähän sen nyt heti lapsesta näkee. Tyhmät ihmiset.

Vierailija
73/89 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus kylpylässä, vieressä siinä oli korkeintaan parivuotias tyttö, ilman vanhempia. Jalat sillä kyllä ulottui pohjaan, mutta ei ollut kellukkeitakaan. Aaltokoneen aikana tyttö joutui uppeluksiin, ja nostin sen pintaan. Siitä noin 2-3 minuutin kuluttua vanhempi tuli hakemaan lastaan, eikä ollut lainkaan tietoinen lapsen upoksiin joutumisesta.

Vierailija
74/89 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi yrittää tarttua vanhempaa naista ja nostaa kummatkin kädet hädän merkiksi ilmaan. Ei todellakaan silloin käännytä pois ja poistuta.

Sä jälkiviisaana tiedät että lapsella on hätä ja tulkitset kaikki lapsen pärskimiset hädän merkiksi.

Paikalla oleva ei tiennyt että lapsella on hätä. Et ilmeisesti ole koskaan nähnyt vedessä ties millä tavoin räpiköiden leikkiviä lapsia joilla ei ole mitään hätää.

Jos seuraat videolla tuota äitiä, joka lapsi sylissään kävelee upoksissa olevaa lasta katsellen pois altaasta mitään tekemättä, ja kävelee lapsensa kanssa takaisin jälleen lapsi sylissä vasta sen jälkeen, kun lapsi on nostettu altaasta ylös, on ilmiselvää, että tämä äiti hoksasi tuon lapsen olevan hukkumassa.

Vierailija
75/89 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iskä kirjoitti:

Pahama kirjoitti:

Ja mistäs tuosta veden alla kieppuvasta pojasta tietää, onko hän uimataitoinen vai ei? Kuka ylipäätään erikseen bongaa jokaisen ihmisen altaasta, jossa on kymmeniä uimareita ja porukkaa menee ja tulee koko ajan?

Nyt taitaa olla kyllä trolli. Ei tarvitsekaan vahtia kaikkia. Jos jokainen aikuinen huomioi edes ympärillään olevat lapset (nostaen katsetta jopa vähän kauemmas, esim 5 m?) tulee kaikki altaassa olevat lapset katselmoitua. En siis tarkoita että "pitää vahtia", vaan pitää "kiinnittää huomiota" ja "ennaltaehkäistä" jne. 

Itse kyllä erotan uimataitoisen ja uimataidottoman. Uimataidoton joutuu pitämään kiinni reunasta tai rataköysistä, uimataidoton räpiköi ja painuu pinnan alle. Minusta melko helppoa. 

Et voi olla tosissasi. Siellä uimahallissa on miljoona ja yksi lasta, jotka riehuvat, räiskyttävät, kiljuvat ja leikkivät siellä vedessä! Itse olen lapseton, eikä tulisi mieleenkään alkaa uimahallissa tarkkailla vieraiden ihmisten lapsia siltä varalta, että joku on hukkumassa. Ja vaikka katsoisin kuinka tarkasti, en osaisi sanoa onko jollakulla lapsella hätä vai ei, kun allas kuhisee polskivia lapsia ja muita ihmisiä. Enkä uskaltaisi mennä tarttumaan jonkun lapseen vain varmuuden vuoksi tietämättä aivan varmasti leikkiikö lapsi vain. Sinne uimahalliin mennään rentoutumaan, ei pitämään huolta vieraiden lasten pärjäämisestä. Kuka siitä maksaa jos koko ajan pitää olla varuillaan siltä varalta, että joku muksu hukkuu?

Ei ole miljoonaa missään hallissa, videollakin lapsia oli vain muutama.

Ei tarvitse tarkkailla, elottomana kelluminen pitäisi olla hyvä varoitusmerkki, ja sen huomaa vaikka vahingossa sivulleen vilkaistessa.

Et uskaltaisi koskea lapseen? Antaisit ennemmin hukkua?

Ei tarvitse pitää huolta ja "olla varuillaan", riittää että käyttää maalaisjärkeä.

Noh, minulla riittää kapasiteettia katsoa ohimennen uimahallissa muitakin ihmisiä, on vähän pakkokin ettei ui päin. Ehkä bongaan jonain päivänä sinun lähimmäisesi hengenvaarassa.

Vierailija
76/89 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin niin pahoin, niin pahoin. Jumalauta millaisia äidinkuvatuksia riittääkin.

Olen itsekin äiti, ja vesi on varmasti pahin pelkoelementtini mitä lapsen turvallisuuteen tulee. Lapsen isä, entinen kilpauimari on kyllä kiitettävästi opettanut lapselle (3v) miten sukelletaan ja AINA veteen mentäessä lapselta kysytään kertauksena "mitä teet, jos naama menee veden alle?". Hän vastaa, että silmät ja suu kiinni.

Tämä ei suinkaan tarkoita, että hänet jätetään oman onnensa nojaan "kun kerran osaa", vaan se on varotoimi JOS lapsi herpaantuu veden alle hetkeksikään. Ja hän käyttää aina kellukkeita, pienempänä käytti ns. kellukeuimapukua.

Itse vesineuroottisena olen kyllä niinkin neuroottinen, että jopa paljussa (joskin toki niin syvä, ettei lapsi yllä pohjaan keskellä) pidän kiinni 99% ajasta ja mielellään myös toisen aikuisen kanssa - kävipä niinkin, että lapsi pääsi liukastumaan pinnan alle vaikka hän oli kahden aikuisen välissä. Toki siis hänet saatiin nostettua aivan samantien ylös ja oli hyvin muistanut opin, että suu kiinni.

En IKINÄ uskaltaisi ottaa riskiä ja kääntää selkää hetkeksikään, koska tiedän, että lapsi voi vajota ihan naamanikin edessä ja silloin nopeus on tärkeää. Puistattaa, miten välinpitämättömiä jotkut voivatkaan olla...

Vierailija
77/89 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mene enää ikinä uimahalliin, jos siellä pitää alkaa joka ikistä vierasta lasta vahtia silmä kovana, ettei kukaan vain huku ollessani samassa altaassa. Mikä v*ttu teitä sivullisten syyttelijöitä vaivaa??

Minä aiankin tuon videon jo viime vuonna nähtyäni olen nimenomaan alkanut vahtia niitä pulikoivia lapsia, ja useamman kerran olen harkinnut, että nostanko tuon pintaan.

Vierailija
78/89 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syyllistääköhän äiti poikaansa tästä?

Olettaisin, että itseään.

Vierailija
79/89 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mene enää ikinä uimahalliin, jos siellä pitää alkaa joka ikistä vierasta lasta vahtia silmä kovana, ettei kukaan vain huku ollessani samassa altaassa. Mikä v*ttu teitä sivullisten syyttelijöitä vaivaa??

Minä aiankin tuon videon jo viime vuonna nähtyäni olen nimenomaan alkanut vahtia niitä pulikoivia lapsia, ja useamman kerran olen harkinnut, että nostanko tuon pintaan.

Minulle tällainen toiminta on ihan normaalia ympärille katsomista. Olen jotunut usein tilanteeseen, jossa kukaan muu ei auta, vaikka näkeekin jonkun vaarassa olevan.

Vierailija
80/89 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://m.iltalehti.fi/uutiset/2015080420129130_uu.shtml

On niissä uimavalvojissakin vikaa. Tässä tapauksessa 3-vuotias meinasi hukkua, uimavalvoja vain huuteli megafonilla tornistaan, että "Ui reunaa pitkin".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi