Jos miehillä olisi kuukautiset...
Listataan asioita, jotka olisivat eri lailla, jos miehillä olisi kuukautiset!
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siteet yms maksaisi paljon vähemmän, tai olisi ilmaisia
Näin aina sanotaan, mutta mihin tämä väite perustuu? Mitä sellaista miehet tällä hetkellä saavat ilmaiseksi jota naiset eivät?
Veikkaan väitteen perustuvan ihan siihen faktaan, että miesten hygieniatuotteet yleensä maksavat vähemmän. Lampsipas kauppaan ja vertaile vaikka miesten kertakäyttöisten partaterien hintoja naisten kertakäyttöisiin sheivereihin.
Harvalla naisella on niin vahva parrankasvu, että naamakarvojen poistamiseen tarvitsee partaterää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niihin olisi jo keksitty "parannuskeino". Lainausmerkeissä siksi, että kyseessä ei ole tauti, mutta kuvastaa sitä, että jollakin tapaa asia olisi otettu haltuun.
Onhan siihen jo. Hormonikierukka.
Ja sehän toimii kaikilla, ei kun...?
Jos miehillä olisi menkat, kohdunpoisto olisi ruutiinitoimenpide kunhan lapset on tehty tai niitä ei halua. Menkoista eroon heti kun niiden biologinen tarve poistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niihin olisi jo keksitty "parannuskeino". Lainausmerkeissä siksi, että kyseessä ei ole tauti, mutta kuvastaa sitä, että jollakin tapaa asia olisi otettu haltuun.
Onhan siihen jo. Hormonikierukka.
Ja sehän toimii kaikilla, ei kun...?
Jos miehillä olisi menkat, kohdunpoisto olisi ruutiinitoimenpide kunhan lapset on tehty tai niitä ei halua. Menkoista eroon heti kun niiden biologinen tarve poistuu.
Hormonikierukka on kuitenkin jo askel hyvään suuntaan. Kun mä olin nuori, yleinen ajatus oli vielä se, että kuukautisvuodosta ei missään nimessä saa pyrkiä eroon. Aika usein kuulin esitettävän ajatusta, että itseään ei voi tuntea oikeasti naiseksi, jos ei kerran kuussa vuoda verta. Ihan sama, vaikka sitä tulis paljon ja kivuliaasti.
Vierailija kirjoitti:
He olisivat naisia.
Tämä pitäisi olla joka toisena kommenttina, jotta joku edes huomaisi.
Joo, kapinoikaa vaan luontoa vastaan ja kääntäkää kuukautisetkin miesten syyksi :D
Niistä ei ehkä tehtäisi niin helvatinmoista numeroa kuin osa naisista tekee.
He miehinä uudistuisivat joka kuukausi.
Siteet ja tamponit eivät sisältäisi myrkyllistä formaldehydiä. No joo, on se yksi vuokkosten bio- merkki ainakin joka ei sisällä kemikaaleja, mutta 99% tapuksista näin ei ole ja olen varma, että miehet ei suostuisi tuollaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan niinkuin parranajotarvikkeet nykyisin.
Nykypäivänä se olisi miesten oma vika.
Vierailija kirjoitti:
Myös naiset ovat nykyään tutkijoita ja kehittäjiä. Me voimme itse keksiä parannuskeinot meitä vaivaaviin ja koskeviin asioihin ja ottaa asioita haltuumme. Ei siihen miehiä tarvita. Nyt vaan muikkelit keksimään:):
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan niinkuin parranajotarvikkeet nykyisin.
Parranajotarvikkeet maksavat molemmille sukupuolille yhtä paljon. Lapsellinen ketju.
Jos miehillä olisi kuukautiset, jätkäporukoissa vertailtaisiin vuotojen määrää ja kestoa, ja se jolla vuotaa viikon kuin härän kurkusta on voittaja.
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä entisellä miespuolisella työkaverilla oli "kuukautiset" eli nenäverenvuoto ainakin kerran kuukaudessa. Oli aina kuin maailmanloppu olisi tulossa, vaikka vuoto kesti ehkä varttitunnin kerrallaan. Mutta ei myöskään mennyt lääkäriin asian vuoksi, vaan oli mieluummin draamaqueen jääpalapusseineen. Jos naiset käyttäytyisivät samoin kuukautisten aikaan, niin työpaikat olisivat varsinaisia sirkuksia.
Olen kuullut vastaavia tapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Jos miehillä olisi kuukautiset, jätkäporukoissa vertailtaisiin vuotojen määrää ja kestoa, ja se jolla vuotaa viikon kuin härän kurkusta on voittaja.
Repesin tälle. ;-O
Vierailija kirjoitti:
Ja se jolla tulee isoimpia klimppejä on kingi.
Jos miehillä olisi kuukautiset koko asiasta ei olisi edes kuultu (olettaen että naisilla ei olisi). Miehet ei valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin aina sanotaan, mutta mihin tämä väite perustuu? Mitä sellaista miehet tällä hetkellä saavat ilmaiseksi jota naiset eivät?
Veikkaan väitteen perustuvan ihan siihen faktaan, että miesten hygieniatuotteet yleensä maksavat vähemmän. Lampsipas kauppaan ja vertaile vaikka miesten kertakäyttöisten partaterien hintoja naisten kertakäyttöisiin sheivereihin.
Minä ainakin olen käyttänyt niitä halvempia , vaaleanpunaisia partateriä, kun ovat halvempia kuin ne siniseksi värjätystä muovista tehdyt varret niissä , miehille tarkoitetut siis . (muuta eroa en ole niissä huomannut)
Lisäys siis ketjun aiheeseen: se muutos, että kuukautishygieniatuotteet myytäisiin paljon halvemmalla kuin nykyään ei johtuisi miesjohtoisesta markkinointisuunnittelusta, tai siitä, että miesten hygieniaan liittyvät asiat nähdään tarpeina ja naisten vastaavat luksuksena, vaan yksinkertaisesti siitä, että miehet ovat sukupuolena fiksumpia kuluttajia.