Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttu jätti miehensä kun tämä oli liian kiltti. Auttakaa ymmärtämään?

Vierailija
21.11.2017 |

Näin miehenä yritän miettiä jättäisinkö naista jos tämä olisi "liian kiltti". En oikein ymmärrä ongelmaa, siis millä tavalla liian kiltti? Antaa liian helposti anteeksi? On erityisen ymmärtäväinen? Auttaa muita vaikka aina ei kannattaisi?

Okei, ehkä tuo viimeinen on sellainen ominaisuus joka voisi ärsyttää, mutta en tiedä olisiko syy jättää.

Ehkä tämä on isompi ongelma naisille miehissä. Auttakaa ymmärtämään vaikka ihan esimerkeillä millainen mies on liian kiltti?

Kommentit (335)

Vierailija
61/335 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiseni mainitsee tuolloin tällöin, että olen jääräpää, joka tekee asiat niinkuin itse haluaa.

Omasta mielestä pyrin ottamaan hänen mielipiteensä huomioon aina. Haluan vaan tehdä asiat oikein. Mikähän siinäkin oikein mättää?

Odotan naisten vastauksia mielenkiinnolla...

Kuvittelet todella, että tuon kuvailusi perusteella kukaan pystyisi tekemään minkäänlaisia päätelmiä parisuhteesi dynamiikasta???

Kuitenkin ns. kilttimies on hypoteesi, josta pystytään tekemään tarkkojakin analyysejä. Miksi tuosta esimerkistäni, joka on tosielämästä, ei kykene antamaan kuin tuon antamasi vastauksen? Sekin hieman agressiivinen. Niinkö teidänkin dynamikka toimii? Toinen kysyy ja toinen antaa ylimielisen vastauksen?

Vierailija
62/335 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos mies kysyy naiselta neuvoja naisten suhteen,juuri tällaisen jätetyn miehen kaltaiseksi neuvotaan.Opetus numero 33445226.

Ei ole. Miehet leikki ketjussa tyhmää porukalla vaikka kaikki tietää että tarkoitetaan saamatonta nahjusta jolla ei ole mitään omia mielipiteitä. Mutta ah, mikään ei tee niin hyvää kuin aamukahvi kunnon uhriutumisen kera. Itsesäälinen aamupaini oman olkiukon kanssa. Nauttikaa!

Ei miehet tiedä tätä naisen logiikkaa.Jos vertaa naisten neuvoja miehille siihen mitä naiset kirjoittelevat ja puhuvat keskenään samasta asiasta - jyrkkä kontrasti paistaa näissä jutuissa.

Keskivertomies ihmettelee mitä nainen valittaa vaikka mies tekee kaiken mitä nainen haluaa.Ei siinä tule mieleen analysoida milloin nainen haluaa oikeasti mitä pyytää ja milloin nainen odottaa että mies ei tottele kun ei ole "liian kiltti".

Pakko ihmetellä että mistä aikuinen mies on saanut sen käsityksen että miehen pitäisi tehdä kaikki mitä nainen haluaa. Oliko sinulla valtavan tyrannimainen äiti? Et päässyt koskaan kasvamaan omaksi itseksesi jolla on oma tahto, ja nyt aikuisenakin asetut lapsen asemaan odottamaan mitä Äiti 2.0 vaatii sinun tekevän? Sinun on pakko mennä terapiaan etsimään omaa minuutta ja omaa tahtoa, jos joskus haluat kestävän parisuhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/335 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiseni mainitsee tuolloin tällöin, että olen jääräpää, joka tekee asiat niinkuin itse haluaa.

Omasta mielestä pyrin ottamaan hänen mielipiteensä huomioon aina. Haluan vaan tehdä asiat oikein. Mikähän siinäkin oikein mättää?

Kuvittelet todella, että tuon kuvailusi perusteella kukaan pystyisi tekemään minkäänlaisia päätelmiä parisuhteesi dynamiikasta???

Kuitenkin ns. kilttimies on hypoteesi, josta pystytään tekemään tarkkojakin analyysejä. Miksi tuosta esimerkistäni, joka on tosielämästä, ei kykene antamaan kuin tuon antamasi vastauksen? Sekin hieman agressiivinen. Niinkö teidänkin dynamikka toimii? Toinen kysyy ja toinen antaa ylimielisen vastauksen?

No täällähän kilttimiehet avaa aivoituksiaan aamusta iltaan joka jumalan päivä. Jos vaimosi tekisi samaa, niin kyllä täällä pystyttäisiin jotain sanomaan teidän parisuhteesta. Nyt ei yhtään mitään.

Vierailija
64/335 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nykyinen mieheni, joka on myös ensimmäiseni, on hyvin kiltti ja kohtelias mies. Ollaan molemmat nuoria, hänellä kokemusta aikasemman suhteen naisesta, joka ei ollut mikään hirveän kiva mimmi.

Kyllähän sitä välillä miettii, että osaako sitä arvostaa tarpeeksi näin hyvää kumppania, kun ei ole kokemusta niistä paskoista. Mulla on kyllä ollut ystävyyssuhteita, joissa osapuoli on kohdellut huonosti, mutta nämä ovat olleet naispuolisia.

Oma isänikin on hyvin kiltti ja turvallinen, joten kaipa senkin takia koin vetoa tähän omaan mieheeni, eli etsin isäni kaltaisen puolison. Miehessäni, kuten isässänikin kiltteys tuo myös huonot puolet (kuten joku tässä keksustelussa mainitsikin): aloitekyvyttömyys ja yleinen passiivisuus on välillä todella rasittavaa. Tuntuu siis, että minulle lankeaa päätäntävalta arjen jutuissa. Tämän olen ratkaissut siten, että en anna miehelle muuta vaihtoehtoa, kuin että joissain jutuissa hänen tulee päättää mitä tehdään, kun en itse laita lusikkaa joka soppaan.  Puhuminen näistä asioista myös auttaa. :) En ala äidiksi miehelleni, koska se on haluntappaja (tästäkin olemme puhuneet).

Kaiken kaikkiaan rakastan miestäni, ja vaikka olemme hyvin nuoria, haluan viettää aikaa hänen kanssaan mahdollisimman pitkään. Lapsia emme halua ainakaan vielä, mutta saa nähdä, mihin elämä meidät kuljettaa.

Vierailija
65/335 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos mies kysyy naiselta neuvoja naisten suhteen,juuri tällaisen jätetyn miehen kaltaiseksi neuvotaan.Opetus numero 33445226.

Ei ole. Miehet leikki ketjussa tyhmää porukalla vaikka kaikki tietää että tarkoitetaan saamatonta nahjusta jolla ei ole mitään omia mielipiteitä. Mutta ah, mikään ei tee niin hyvää kuin aamukahvi kunnon uhriutumisen kera. Itsesäälinen aamupaini oman olkiukon kanssa. Nauttikaa!

Ei miehet tiedä tätä naisen logiikkaa.Jos vertaa naisten neuvoja miehille siihen mitä naiset kirjoittelevat ja puhuvat keskenään samasta asiasta - jyrkkä kontrasti paistaa näissä jutuissa.

Keskivertomies ihmettelee mitä nainen valittaa vaikka mies tekee kaiken mitä nainen haluaa.Ei siinä tule mieleen analysoida milloin nainen haluaa oikeasti mitä pyytää ja milloin nainen odottaa että mies ei tottele kun ei ole "liian kiltti".

Tässä on ihan paraatiesimerkki vääränlaisesta, passiviis-aggressiivisesta kiltteydestä, jonka harjoittajan kanssa kukaan ei halua olla parisuhteessa. Mies ei oikeasti halua tehdä mitä nainen "käskee", mutta tekee silti, ja on salavihainen ja syvästi katkera ja selän takana luultavasti haukkuu pienessä sievässä vaimoaan tyranniksi vaikka itse 100% mahdollistaa "tyrannian".

Juuri näin. Tästä voisi tehdä kolme esimerkkiä:

Ihanne: Mies imuroi kun huomaa että kotona on likaista.

Siedettävä: Nainen huomaa että kotona on likaista, ja koska hänellä on muuta tekemistä, hän pyytää sohvalla läppäriä selaavaa miestä imuroimaan. Mies sanoo "Joo, imuroin puolen tunnin päästä kun olen täyttänyt tämän kaavakkeen mikä minulla on kesken.". Ja imuroi puolen tunnin päästä.

Kestämätön kilttimies: vastaa samaan kysymykseen "Joo" ja alkaa imuroimaan, mutta viikon päästä raivoaa kulmakuppilassa kuinka akka pakottaa aina omaan tahtoonsa ja nyt jäi sekin työpaikka hakematta kun ei ehtinyt täyttää hakemusta ajoissa.

Lopputuloksena toki kaikissa on se, että "mies teki mitä nainen halusi" - mutta jostain omituisesta syystä nämä kilttimiehet eivät näe mitään eroa ekan/tokan ja viimeisen vaihtoehdon välillä...

Paitsi että ekaa ei ikinä tapahdu koska naisilla niin paljon tarkempi silmä siisteyden suhteen.

Vierailija
66/335 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kiltit miehet ovat helposti sängyssäkin sellaisia, että miettivät liikaa tai ovat liian passiivisia ja tämä intohimon kustannuksella. Nainen haluaa tulla kohdatuksi ja kohdelluksi naisena, se saa miehenkin miehisyyden kukoistamaan.

Vierailija
67/335 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen muutamia tuollaisia liian kilttejä miehiä. En jaksaisi parisuhdetta heidän kanssaan. Syistä että:

- ei uskalleta sanoa omaa mielipidettä yhtään mistään. Kaikki vastaukset on tyyliin: -Ihan miten sinä vaan haluat. Käytännössä vastuunpakoilua.

- liian kiltti ei oikeasti ole tasapainoinen ihminen. Kun ei avoimesti kykene pitämään puoliaan, sen tekee epäsuorasti. Piilovittuilulla, katoamistempuilla, alkoholismilla tms.

- mies ei osaa ilmaista negatiivisia tunteitaan millään lailla vaan tukahduttaa ne. Näitä tunteita sitten provosoidaan esiin puolisossa. Siis manipuloidaan toista omien päämäärien saavuttamiseksi

- puoliso saa usein sellaisia rooleja kuin tyranni, holhoaja, määräilijä, itsekäs, hullu jne. Koska pakotetaan tekemään kaikki päätökset perheessä. 

Juuri näin meillä. Olen korviani myöten kyllästynyt, mutta elämä yhdessä on taloudellisesti huomattavasti mukavampaa kuin erikseen. En myöskään kaipaa mitään kiihkeitä seikkailuja, joten toistaiseksi plussat voittaa miinukset... Mies on myös oikeasti mukava tyyppi, saan olla hyvin vapaasti oma itseni ja tehdä mitä haluan. On vaan raskasta olla aina se ainoa vastuunkantaja. Tästä syystä meillä ei ole lapsia, lasten kanssa tilannetta ei jaksaisi.

Vierailija
68/335 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilttimies = nahjus. Mies ei saa olla liian kiltti. Pitää olla melko tuhma ja pitää nainen varpaillaan ja epävarmana suhteen jatkosta. Se jos mikää pistää naisen yrittämään enemmän. Muutaman tuttavan perheissä on juuri tuollainen tilanne. Raisu ja salaperäinen mies on niin hot.

Ei noin. Kun pitää olla turvallinen ja mies, jotta nainen voi kukoistaa naisena. Jos on liian kiltti, ei ole turvallinen ja naisen on pakko kovettua.

Vaaran paikka. Tuttu ja turvallinen > nahjus ja mielikuvitukseton.

Et ymmärrä lukemaasi. Turva tulee siitä, kun mies on tasapainoinen ja omanarvontuntoinen mies eikä siitä, että hän on munaton sätkynukke, jolle sopii mikä tahansa oikku. Mies saa olla voimakas ja villi, kunhan toimii muuten turvallisesti perhettään kohtaan. Ne miehet ovat parhaita, eivät mitkään pleijerit tai jännikset tai myötäilevät nahjukkeet.

Missä näitä unelmiesi miehiä kasvaa? Äläs sano. Sinun miehesi.... toistaiseksi.

Sinullakin on mahdollisuus kasvaa sellaiseksi. Jos oma mielikuvitus ei riitä, katsele youtubesta vaikka Tony Robbinsin videoita. Jokainen on itse vastuussa omasta käytöksestään ja sitä voi kehittää kuten muitakin taitoja. 

Vierailija
69/335 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varmaan ajauduin täksi mystiseksi kilttimieheksi, kun en ajoissa huomannut naiseni alistavia piirteitä. En siis ollut mikään lassukka alun alkaen, mutta halusin aina toisen parasta, enkä ymmärtänyt että sitä osa käyttää hyväkseen. Mutta hitaasti omat pallit vain kuihtuivat pois vuosien saatossa. Nämä taas paljastuivat jälkeenpäin naisen omaksi epävarmuudeksi ja alistumisessa esimerkiksi omassa työyhteisössä. Jokaisella "menestyjällä" ilmeisesti pitää omasta mielestään olla oma koiranpentu mitä potkia. Kuvioon tietenkin kuuluu että lopuksi löysi toisen ja varmaan on muutakin ollut matkan varrella, mutta ei voisi vähempää kiinnostaa.

Eron jälkeen olen kuin uudelleensyntynyt. Kaunis vaimo joka arvostaa minua joka solullaan ja rakastaa sitä että huomioidaan sekä ajatellaan toisen parasta. Ja niin kuin joku nainen aiemmin tässä sanoi, niin esimerkiksi seksi on ihan yliluonnollisella tasolla verrattuna siihen pitkään suhteeseen koskaan. Ja mitään muuta ei siihen tarvitse, kuin että molemmat arvostamme toisiamme siinä mitä olemme.

Eksän katkeria tilapäivityksiä lukiessa on sekava tunne. En haluaisi hänellekään pahaa, mutta tunnen silti pientä myhäilevää tunnetta, että hän vihaa sitä, että olen onnellinen.

Vierailija
70/335 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse varmaan ajauduin täksi mystiseksi kilttimieheksi, kun en ajoissa huomannut naiseni alistavia piirteitä. En siis ollut mikään lassukka alun alkaen, mutta halusin aina toisen parasta, enkä ymmärtänyt että sitä osa käyttää hyväkseen. Mutta hitaasti omat pallit vain kuihtuivat pois vuosien saatossa. Nämä taas paljastuivat jälkeenpäin naisen omaksi epävarmuudeksi ja alistumisessa esimerkiksi omassa työyhteisössä. Jokaisella "menestyjällä" ilmeisesti pitää omasta mielestään olla oma koiranpentu mitä potkia. Kuvioon tietenkin kuuluu että lopuksi löysi toisen ja varmaan on muutakin ollut matkan varrella, mutta ei voisi vähempää kiinnostaa.

Eron jälkeen olen kuin uudelleensyntynyt. Kaunis vaimo joka arvostaa minua joka solullaan ja rakastaa sitä että huomioidaan sekä ajatellaan toisen parasta. Ja niin kuin joku nainen aiemmin tässä sanoi, niin esimerkiksi seksi on ihan yliluonnollisella tasolla verrattuna siihen pitkään suhteeseen koskaan. Ja mitään muuta ei siihen tarvitse, kuin että molemmat arvostamme toisiamme siinä mitä olemme.

Eksän katkeria tilapäivityksiä lukiessa on sekava tunne. En haluaisi hänellekään pahaa, mutta tunnen silti pientä myhäilevää tunnetta, että hän vihaa sitä, että olen onnellinen.

Mistä asioista eksäsi on tilapäivyksissään katkera?

Vierailija
71/335 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisit ison yläpeukun ilman tuota viimeistä kappaletta. 

Hienoa, että sinulla on nyt hyvä parisuhde, jossa roolitukset ovat kohdillaan ja molemmilla hyvä olo ja sitä kautta seksi ja muukin yhdessäolo toimii loistavasti. 

Vierailija
72/335 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No täällähän kilttimiehet avaa aivoituksiaan aamusta iltaan joka jumalan päivä. Jos vaimosi tekisi samaa, niin kyllä täällä pystyttäisiin jotain sanomaan teidän parisuhteesta. Nyt ei yhtään mitään.

Valitsin itse makuuhuoneen verhot, koska vaimon valitsemat eivät kelvanneeet minulle. Ostin , teetätin ja ripustin paikoilleen. Eivät olleet vaimon mieleen, mutta tuossa ne nyt kuitenkin roikkuvat. Tässä yksi esimerkki. Remontoimme keittiön. Laitatin klinkkerilattian, keskiharmaan. Ei vaimon mieleen. Hän sai valita kaapistot ja työtasot ja välitilan materiaalit. 

Tässä esimerkkejä jääräpäisyydestäni. Analysoi!

Vierailija
73/335 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilttimies = nahjus. Mies ei saa olla liian kiltti. Pitää olla melko tuhma ja pitää nainen varpaillaan ja epävarmana suhteen jatkosta. Se jos mikää pistää naisen yrittämään enemmän. Muutaman tuttavan perheissä on juuri tuollainen tilanne. Raisu ja salaperäinen mies on niin hot.

Ei noin. Kun pitää olla turvallinen ja mies, jotta nainen voi kukoistaa naisena. Jos on liian kiltti, ei ole turvallinen ja naisen on pakko kovettua.

Et ymmärrä lukemaasi. Turva tulee siitä, kun mies on tasapainoinen ja omanarvontuntoinen mies eikä siitä, että hän on munaton sätkynukke, jolle sopii mikä tahansa oikku. Mies saa olla voimakas ja villi, kunhan toimii muuten turvallisesti perhettään kohtaan. Ne miehet ovat parhaita, eivät mitkään pleijerit tai jännikset tai myötäilevät nahjukkeet.

Sinullakin on mahdollisuus kasvaa sellaiseksi. Jos oma mielikuvitus ei riitä, katsele youtubesta vaikka Tony Robbinsin videoita. Jokainen on itse vastuussa omasta käytöksestään ja sitä voi kehittää kuten muitakin taitoja. 

Kelpaan vaimolleni puutteistani huolimatta. En tarvitse opetusvideoita.

Vierailija
74/335 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitsin itse makuuhuoneen verhot, koska vaimon valitsemat eivät kelvanneeet minulle. Ostin , teetätin ja ripustin paikoilleen. Eivät olleet vaimon mieleen, mutta tuossa ne nyt kuitenkin roikkuvat. Tässä yksi esimerkki. Remontoimme keittiön. Laitatin klinkkerilattian, keskiharmaan. Ei vaimon mieleen. Hän sai valita kaapistot ja työtasot ja välitilan materiaalit. 

Ei kuulosta miellyttävältä tai toimivalta minun korvaani. Minusta keittiön pitäisi olla kokonaisuus. Ja toki makuuhuoneenkin. Ei toki niin, että hän sanelee ja sinä et pidä, mutta ei toisinkaan päin. Kuulostaa ahdistavalta. 

Vierailija
75/335 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelpaan vaimolleni puutteistani huolimatta. En tarvitse opetusvideoita.

Juu, ei tarvitse. Itse sen sijaan yritän kasvaa ja kehittyä, vaikka kelpaankin puutteineni. On mahtavaa huomata viisastuvansa vuosi vuodelta - edelleen puutteellisena. 

Vierailija
76/335 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on ihan paraatiesimerkki vääränlaisesta, passiviis-aggressiivisesta kiltteydestä, jonka harjoittajan kanssa kukaan ei halua olla parisuhteessa. Mies ei oikeasti halua tehdä mitä nainen "käskee", mutta tekee silti, ja on salavihainen ja syvästi katkera ja selän takana luultavasti haukkuu pienessä sievässä vaimoaan tyranniksi vaikka itse 100% mahdollistaa "tyrannian".

Juuri näin. Tästä voisi tehdä kolme esimerkkiä:

Ihanne: Mies imuroi kun huomaa että kotona on likaista.

Siedettävä: Nainen huomaa että kotona on likaista, ja koska hänellä on muuta tekemistä, hän pyytää sohvalla läppäriä selaavaa miestä imuroimaan. Mies sanoo "Joo, imuroin puolen tunnin päästä kun olen täyttänyt tämän kaavakkeen mikä minulla on kesken.". Ja imuroi puolen tunnin päästä.

Kestämätön kilttimies: vastaa samaan kysymykseen "Joo" ja alkaa imuroimaan, mutta viikon päästä raivoaa kulmakuppilassa kuinka akka pakottaa aina omaan tahtoonsa ja nyt jäi sekin työpaikka hakematta kun ei ehtinyt täyttää hakemusta ajoissa.

Lopputuloksena toki kaikissa on se, että "mies teki mitä nainen halusi" - mutta jostain omituisesta syystä nämä kilttimiehet eivät näe mitään eroa ekan/tokan ja viimeisen vaihtoehdon välillä...

Paitsi että ekaa ei ikinä tapahdu koska naisilla niin paljon tarkempi silmä siisteyden suhteen.

Siisteyskäsityksessä on naisten välillä suurta hajontaa. Siivoushulluutta esiintyy naisten keskuudessa enemmän.

http://www.terve.fi/kysy-asiantuntijalta-anonymous-siivoushullu-30-sept…

Vierailija
77/335 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kiltti lienee harhaanjohtava termi, mutta saatan hyvinkin tietää, mistä tässä on ollut kyse, koska luulisin jättäneeni yhden miesystäväni samoista syistä. Kyseinen muuten ihan mukava mies kuin oli täysi tossu. Siis oikeasti, hänellä ei ollut omaa mielipidettä mistään asiasta tai ainakaan hän ei sitä koskaan ilmaissut. Kun yritti tiedustella, mitä haluaisi syödä, haluaako leffaan vai jalkapallo-otteluun, lähdetäänkö mökille viikonlopuksi vai ollaanko kotona, mitä katsotaan televisiosta, minne lähdetään reissuun... vastaus oli joka ikinen kerta "ihan miten sä haluat" tai "valitse sinä" tai "päätä sinä" tai "emmä tiedä, ihan kumpi vaan". 

Ja minä en todellakaan ole luonteeltani mikään päällepäsmäri, joka haluaa aina päättää ja sanella, vaan ennemminkin perusluonteeltani ihminen, joka mielellään jakaisi sitä päätösvastuuta muille. Mutta vaikka kuinka yritin tästä nätisti puhua ja kerroin, että minusta olisi tosi kiva tietää, mitä hän haluaa ja kiva olisi tehdä joskus jotain ihan vain siksi, että hän haluaa, tilanne ei muuttunut mihinkään. Se, että sopeutuu toisen tapoihin, eikä aina halua tehdä vain oman päänsä mukaan, on hyvä piirre ihmisessä, mutta kun tuo menee äärimmäisyyksiin ja alkaa tuntua, ettei toisella ole mitään omaa tahtoa tai persoonaa, ei sitä oikeasti vain jaksa.

Vierailija
78/335 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko ihmetellä että mistä aikuinen mies on saanut sen käsityksen että miehen pitäisi tehdä kaikki mitä nainen haluaa. Oliko sinulla valtavan tyrannimainen äiti? Et päässyt koskaan kasvamaan omaksi itseksesi jolla on oma tahto, ja nyt aikuisenakin asetut lapsen asemaan odottamaan mitä Äiti 2.0 vaatii sinun tekevän? Sinun on pakko mennä terapiaan etsimään omaa minuutta ja omaa tahtoa, jos joskus haluat kestävän parisuhteen.

Mitä luulet miehen ajattelevan kun nainen pyytää jotain asiaa? Luuletko että mies alkaa heti analysoida "Hetkinen,tämä on ansa.Nyt se haluaa testata tottelenko minä vai en.Milloin viimeksi tein kuten se halusi? Pitäisiköhän nyt tehdä kuten se pyytää vai kieltäytyä?" MIES EI TOIMI NÄIN vaan olettaa että nainen haluaa ihan oikeasti sitä mitä se pyytää.

Vierailija
79/335 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta miellyttävältä tai toimivalta minun korvaani. Minusta keittiön pitäisi olla kokonaisuus. Ja toki makuuhuoneenkin. Ei toki niin, että hän sanelee ja sinä et pidä, mutta ei toisinkaan päin. Kuulostaa ahdistavalta. 

Verhot ostin tietynlaiset, koska en osaa nukkua valoisassa.

Klinkkerin halusin puhtaanapidon helppouden vuoksi. Sävyt rimmaa niissä.

Koti on elämistä varten, eikä mikään Ikeakuvasto.

Vierailija
80/335 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulet miehen ajattelevan kun nainen pyytää jotain asiaa? Luuletko että mies alkaa heti analysoida "Hetkinen,tämä on ansa.Nyt se haluaa testata tottelenko minä vai en.Milloin viimeksi tein kuten se halusi? Pitäisiköhän nyt tehdä kuten se pyytää vai kieltäytyä?" MIES EI TOIMI NÄIN vaan olettaa että nainen haluaa ihan oikeasti sitä mitä se pyytää.

Ja se on ok toteuttaa, jos miehestä itsestä asia tuntuu oikealta ja pyyntö kohtuulliselta. Mutta kun ei vo mitenkään olla, että 100 % naisen jutuista osuisi tuohon sapluunaan.  Kyse ei siis ole siitä, että yrität naisesta lähtöisesti miettiä milloin laittaa kampoihin ja milloin ei vaan silloin, kun SINUSTA tuntuu siltä. Ja sitten punnitaankin sitä, miten se kampoihinlaitto tehdään. Sen voi tehdä kiltistikin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi