Tuttu jätti miehensä kun tämä oli liian kiltti. Auttakaa ymmärtämään?
Näin miehenä yritän miettiä jättäisinkö naista jos tämä olisi "liian kiltti". En oikein ymmärrä ongelmaa, siis millä tavalla liian kiltti? Antaa liian helposti anteeksi? On erityisen ymmärtäväinen? Auttaa muita vaikka aina ei kannattaisi?
Okei, ehkä tuo viimeinen on sellainen ominaisuus joka voisi ärsyttää, mutta en tiedä olisiko syy jättää.
Ehkä tämä on isompi ongelma naisille miehissä. Auttakaa ymmärtämään vaikka ihan esimerkeillä millainen mies on liian kiltti?
Kommentit (335)
Tarkoitan siis, että tämä kilttimies vs jännämies on yhtä mielekäs vertailu kuin oja vs allikko. Naiset saattaa olla viehättyneitä jännämiehistä eivätkä huomioi kilttimiehiä, joten lyhytnäköinen katkera mies luulee, että jännämies on siis sitä mitä pitäisi olla, mutta naiset vaan järjestelmällisesti valehtelee siitä mitä haluavat. Jos hän ei olisi niin lyhytnäköinen, hän pystyisi muodostamaan monipuolisemman mielikuvan oikeasta tasapainoisesta sankarista, joka ei kilttimies eikä jännämies, ja ymmärtämään että se mitä naiset puhuu kiltteydestä ja turvallisuudesta on tärkeää, mutta ei yksinään riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilttimies = nahjus. Mies ei saa olla liian kiltti. Pitää olla melko tuhma ja pitää nainen varpaillaan ja epävarmana suhteen jatkosta. Se jos mikää pistää naisen yrittämään enemmän. Muutaman tuttavan perheissä on juuri tuollainen tilanne. Raisu ja salaperäinen mies on niin hot.
Ei noin. Kun pitää olla turvallinen ja mies, jotta nainen voi kukoistaa naisena. Jos on liian kiltti, ei ole turvallinen ja naisen on pakko kovettua.
Vaaran paikka. Tuttu ja turvallinen > nahjus ja mielikuvitukseton.
Et ymmärrä lukemaasi. Turva tulee siitä, kun mies on tasapainoinen ja omanarvontuntoinen mies eikä siitä, että hän on munaton sätkynukke, jolle sopii mikä tahansa oikku. Mies saa olla voimakas ja villi, kunhan toimii muuten turvallisesti perhettään kohtaan. Ne miehet ovat parhaita, eivät mitkään pleijerit tai jännikset tai myötäilevät nahjukkeet.
Se tarkoittaa varmaan sellaista vääränlaista "kiltteyttä", jossa ihminen on valmis luopumaan omista tarpeistaan ja periaatteistaankin miellyttääkseen toista ihmistä. Syynä voi olla esim. menettämisen pelko. Siinä "kiltti" tekee vasten omaa sisintään, eikä ole itselleen kiltti, eikä myöskään aito ja rehellinen toista kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos mies kysyy naiselta neuvoja naisten suhteen,juuri tällaisen jätetyn miehen kaltaiseksi neuvotaan.Opetus numero 33445226.
Ei ole. Miehet leikki ketjussa tyhmää porukalla vaikka kaikki tietää että tarkoitetaan saamatonta nahjusta jolla ei ole mitään omia mielipiteitä. Mutta ah, mikään ei tee niin hyvää kuin aamukahvi kunnon uhriutumisen kera. Itsesäälinen aamupaini oman olkiukon kanssa. Nauttikaa!
Ei miehet tiedä tätä naisen logiikkaa.Jos vertaa naisten neuvoja miehille siihen mitä naiset kirjoittelevat ja puhuvat keskenään samasta asiasta - jyrkkä kontrasti paistaa näissä jutuissa.
Keskivertomies ihmettelee mitä nainen valittaa vaikka mies tekee kaiken mitä nainen haluaa.Ei siinä tule mieleen analysoida milloin nainen haluaa oikeasti mitä pyytää ja milloin nainen odottaa että mies ei tottele kun ei ole "liian kiltti".
Tässä on ihan paraatiesimerkki vääränlaisesta, passiviis-aggressiivisesta kiltteydestä, jonka harjoittajan kanssa kukaan ei halua olla parisuhteessa. Mies ei oikeasti halua tehdä mitä nainen "käskee", mutta tekee silti, ja on salavihainen ja syvästi katkera ja selän takana luultavasti haukkuu pienessä sievässä vaimoaan tyranniksi vaikka itse 100% mahdollistaa "tyrannian".
Juuri näin. Tästä voisi tehdä kolme esimerkkiä:
Ihanne: Mies imuroi kun huomaa että kotona on likaista.
Siedettävä: Nainen huomaa että kotona on likaista, ja koska hänellä on muuta tekemistä, hän pyytää sohvalla läppäriä selaavaa miestä imuroimaan. Mies sanoo "Joo, imuroin puolen tunnin päästä kun olen täyttänyt tämän kaavakkeen mikä minulla on kesken.". Ja imuroi puolen tunnin päästä.
Kestämätön kilttimies: vastaa samaan kysymykseen "Joo" ja alkaa imuroimaan, mutta viikon päästä raivoaa kulmakuppilassa kuinka akka pakottaa aina omaan tahtoonsa ja nyt jäi sekin työpaikka hakematta kun ei ehtinyt täyttää hakemusta ajoissa.
Lopputuloksena toki kaikissa on se, että "mies teki mitä nainen halusi" - mutta jostain omituisesta syystä nämä kilttimiehet eivät näe mitään eroa ekan/tokan ja viimeisen vaihtoehdon välillä...
Vierailija kirjoitti:
Naiseni mainitsee tuolloin tällöin, että olen jääräpää, joka tekee asiat niinkuin itse haluaa.
Omasta mielestä pyrin ottamaan hänen mielipiteensä huomioon aina. Haluan vaan tehdä asiat oikein. Mikähän siinäkin oikein mättää?
Odotan naisten vastauksia mielenkiinnolla...
Liika kiltteys / kiltteyden kääntöpuoli on mulle näyttäytynyt mm. miehen aloitekyvyttömyytenä ja yleisenä passiivisuutena. Joo, onhan se joiltain osin helppoa kun ei tarvitse asioista väitellä tai saati riidellä, mutta ei se tasaveroista kumppanuutta ole. Ei miehelle jaksa olla äiti joka jatkuvasti vain ohjaa, opastaa ja kannustaa. Kiltteyttä pidän kyllä isossa arvossa edelleen mutta se ei ole ainoa arvo jos kääntöpuolena on saamattomuus. Kiltteys on ihana piirre ihmisessä jos se tarkoittaa empaattisuutta, toisen puolesta iloitsemista jne. Kiltille ihmiselle haluaa itsekin olla kiltti.
Vaikka tämä nyt onkin taas tuon yhden ja saman aloittelijan itkuprovoilua, niin vastataan nyt silti, jos vaikka auttaisi jotain toista.
Jätin miehen liian kiltteyden takia tarkoittaa suomennettuna sitä että mies ei ollut MIES vaan mikkihiiri. Tuo kiltteys on tuossa vain pehmentämässä laskua, ja antamassa kuvaa että mies voi saada vielä naisen joka osaa arvostaa tuota kiltteyttä, jättäjä kun on niin "tyhmä" että haluaa epäkiltin miehen rinnalleen! Tosiasiassa nainen myhäilee tyytyväisenä, koska hänellä on mikkihiiren dumppaamisen jälkeen mahdollisuus taas oikaan mieheen, eikä mikkihiiri lopulta kelpaa oikein kenellekään. Siis KILTTI tietysti kelpaa suurimmalle osalle naisista, mutta tässähän ei puhuttu kiltteydestä, muuta kuin sanana, jolla oikeasti tarkoitettiin epämiehekästä tossukkavässykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilttimies = nahjus. Mies ei saa olla liian kiltti. Pitää olla melko tuhma ja pitää nainen varpaillaan ja epävarmana suhteen jatkosta. Se jos mikää pistää naisen yrittämään enemmän. Muutaman tuttavan perheissä on juuri tuollainen tilanne. Raisu ja salaperäinen mies on niin hot.
Ei noin. Kun pitää olla turvallinen ja mies, jotta nainen voi kukoistaa naisena. Jos on liian kiltti, ei ole turvallinen ja naisen on pakko kovettua.
Et ymmärrä lukemaasi. Turva tulee siitä, kun mies on tasapainoinen ja omanarvontuntoinen mies eikä siitä, että hän on munaton sätkynukke, jolle sopii mikä tahansa oikku. Mies saa olla voimakas ja villi, kunhan toimii muuten turvallisesti perhettään kohtaan. Ne miehet ovat parhaita, eivät mitkään pleijerit tai jännikset tai myötäilevät nahjukkeet.
Ajatustenlukijaa et tule löytämään.
Kiltteyttä parempi on olla lojaali, luotettava ja turvallinen.
Esim. Minulle tehtiin selväksi, että tupakointi loppuu tai ei ainakaan tapahdu niin, että haisen piiruakaan hänen seurassaan tai läheisyyttä ei tipu. Hän otti riskin siitä mitä tapahtuu, jos en olekaan samaa mieltä. Nössö kiltti köhii sisäänpäin ja yrittää kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä näitä unelmiesi miehiä kasvaa? Äläs sano. Sinun miehesi.... toistaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiseni mainitsee tuolloin tällöin, että olen jääräpää, joka tekee asiat niinkuin itse haluaa.
Omasta mielestä pyrin ottamaan hänen mielipiteensä huomioon aina. Haluan vaan tehdä asiat oikein. Mikähän siinäkin oikein mättää?
Minä, joka kirjoitin tuon, odotan myös mielenkiinnolla. Mieluummin niitä vähemmän karkeita yleistyksi, sekä henkilöön käyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä näitä unelmiesi miehiä kasvaa? Äläs sano. Sinun miehesi.... toistaiseksi.
Ulkomailta löysin yhden, mutta en lopulta ollut valmis kansainväliseen liittoon siihen maailmanaikaan. Suomesta löytyi parin hudin jälkeen toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelet todella, että tuon kuvailusi perusteella kukaan pystyisi tekemään minkäänlaisia päätelmiä parisuhteesi dynamiikasta???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos mies kysyy naiselta neuvoja naisten suhteen,juuri tällaisen jätetyn miehen kaltaiseksi neuvotaan.Opetus numero 33445226.
Ei ole. Miehet leikki ketjussa tyhmää porukalla vaikka kaikki tietää että tarkoitetaan saamatonta nahjusta jolla ei ole mitään omia mielipiteitä. Mutta ah, mikään ei tee niin hyvää kuin aamukahvi kunnon uhriutumisen kera. Itsesäälinen aamupaini oman olkiukon kanssa. Nauttikaa!
Ei miehet tiedä tätä naisen logiikkaa.Jos vertaa naisten neuvoja miehille siihen mitä naiset kirjoittelevat ja puhuvat keskenään samasta asiasta - jyrkkä kontrasti paistaa näissä jutuissa.
Keskivertomies ihmettelee mitä nainen valittaa vaikka mies tekee kaiken mitä nainen haluaa.Ei siinä tule mieleen analysoida milloin nainen haluaa oikeasti mitä pyytää ja milloin nainen odottaa että mies ei tottele kun ei ole "liian kiltti".
Tässä on ihan paraatiesimerkki vääränlaisesta, passiviis-aggressiivisesta kiltteydestä, jonka harjoittajan kanssa kukaan ei halua olla parisuhteessa. Mies ei oikeasti halua tehdä mitä nainen "käskee", mutta tekee silti, ja on salavihainen ja syvästi katkera ja selän takana luultavasti haukkuu pienessä sievässä vaimoaan tyranniksi vaikka itse 100% mahdollistaa "tyrannian".
Juuri näin. Tästä voisi tehdä kolme esimerkkiä:
Ihanne: Mies imuroi kun huomaa että kotona on likaista.
Siedettävä: Nainen huomaa että kotona on likaista, ja koska hänellä on muuta tekemistä, hän pyytää sohvalla läppäriä selaavaa miestä imuroimaan. Mies sanoo "Joo, imuroin puolen tunnin päästä kun olen täyttänyt tämän kaavakkeen mikä minulla on kesken.". Ja imuroi puolen tunnin päästä.
Kestämätön kilttimies: vastaa samaan kysymykseen "Joo" ja alkaa imuroimaan, mutta viikon päästä raivoaa kulmakuppilassa kuinka akka pakottaa aina omaan tahtoonsa ja nyt jäi sekin työpaikka hakematta kun ei ehtinyt täyttää hakemusta ajoissa.
Lopputuloksena toki kaikissa on se, että "mies teki mitä nainen halusi" - mutta jostain omituisesta syystä nämä kilttimiehet eivät näe mitään eroa ekan/tokan ja viimeisen vaihtoehdon välillä...
Ihanne esimerkki 2: Mies toteaa heti alkuun, että ei voi tänä iltana imuroida, koska tekee hakemuksia. Minä voin sitten valita, teenkö itse vai siirtyykö koko homma.
Tämä siis vain siinä tapauksessa, ettei olla aiemmin yhdessä sovittu hänen imuroivan ko. iltana.
Mun mies on tälläinen kilttimies. Äärimmäisen raskas ja painostava kumppani.
En ole hänelle vaimo vaan äiti. Ei vaadi mitään, ei halua mitään, on vain kilttinä. Kerran iymmenessä vuodessa saattaa sanoa asioita mille ei todellakaan enää mitään voi.
Esikoisen saatuamme vihdoinkin lapsettomuushoidoilla hankki itselleen suhteen kun ei saanut kotona huomiota. Vähän kuin äidillä ei olisi aikaa niin etsitään sitten muualta.
Toi kiltteys sana on vain meidän naisen keksimä kiertoilmaisu mielenterveysongelmaisten miesten käytökselle. Nämä miehet on ajatusmaailmaltaan lapsentasoisia. Pahin miesryhmä mihin voi ikinä sotkeentua, varsinkin kun tämän kuvion tajuamiseen voi ensikertalaiselle mennä 10-20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelet todella, että tuon kuvailusi perusteella kukaan pystyisi tekemään minkäänlaisia päätelmiä parisuhteesi dynamiikasta???
Onneksi mies pystyy helposti analysoimaan naisen jokaisen sanan ja tietämään mitä se milloinkin oikeasti tarkoittaa,ettei mies vaan ole liian kiltti eikä vaikea...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatustenlukijaa et tule löytämään.
Minulla on ollut jo muutama ajatustenlukija. Kaikkien taidot olemattomat. Paras on kuitenkin tämä 20 vuotta kestänyt suhde, missä asia otetaan huumorilla. Mies saa uutta kipinää siitä, kun löytää minusta uusia puolia vieläkin, kun en reagoikaan hänen skenaarionsa mukaisesti. Minua ei suututa epäonnistuneet tulkinnat, jos lopulta se oma versioni uskotaan ja otetaan todesta.
Kuten moni on jo todennut, kiltteys voi tarkoittaa passiivis-aggressiivisuutta ja kyvyttomyytta vastuun ja aloitteen ottamiseen siis yhtaan missaan. itse asiassa monet kiltit naisetkin on tallaisia (nahty esim tyopaikalla), joten ongelma ei todellakaan ole pelkastaan miesten. Helvetin rasittavaa olla parisuhteessa tuollaisen kanssa, kaikki asiat pitaa hoitaa itse, ja sitten kuitenkin puoliso tekee ajoittain jotain ihmeellisia passiivisia mutta sala-aggressiivisia tempauksia osoittaakseen mieltaan. Tyyliin "unohtaa" jonkun tarkean homman, ja selitys on aina "luulin etta...". Ei sellaisista limalonteista saa mitaan otetta, ja loppujen lopuksi tuhoavat omankin mielenterveyden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi mies pystyy helposti analysoimaan naisen jokaisen sanan ja tietämään mitä se milloinkin oikeasti tarkoittaa,ettei mies vaan ole liian kiltti eikä vaikea...
Tuo on liian kilttiä. Pitää olla munaa olla oma itsensä senkin uhalla, että tulee joku selkkaus (yleensä ei edes tule). Toki, jos on suhteessa tasapainottoman naisen kanssa, on vaikea olla yksin tasapainoinen.
Nainen arvostaa sitä, ettei mies ole kynnysmatto.