Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttu jätti miehensä kun tämä oli liian kiltti. Auttakaa ymmärtämään?

Vierailija
21.11.2017 |

Näin miehenä yritän miettiä jättäisinkö naista jos tämä olisi "liian kiltti". En oikein ymmärrä ongelmaa, siis millä tavalla liian kiltti? Antaa liian helposti anteeksi? On erityisen ymmärtäväinen? Auttaa muita vaikka aina ei kannattaisi?

Okei, ehkä tuo viimeinen on sellainen ominaisuus joka voisi ärsyttää, mutta en tiedä olisiko syy jättää.

Ehkä tämä on isompi ongelma naisille miehissä. Auttakaa ymmärtämään vaikka ihan esimerkeillä millainen mies on liian kiltti?

Kommentit (335)

Vierailija
321/335 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä keskustelusta huomaa että eron ja ongelmien syy ei ole kiltteys vaikka joku osapuoli sitä sanaa käyttäisikin. Täällä puhutut ominaisuudet on rajattomuutta, välttelyä, passiivis-aggressiivisuutta, ahdistusta, haluttomuutta, kypsymättömyyttä, välinpitämättömyyttä ja laiskuutta. Muutaman nimetäkseni. Kiltteys taas on ystävällisyyttä kohteliaisuutta ja muiden huomioimista terveellä tavalla. Omassa elämässä olen törmännyt siihen että nämä ihmiset (useimmiten miehet) itse valjastaa kiltteysilmaisun tähän väärään käyttöön, he itse määrittelevät itsensä kilteiksi ja mustamaalaavat naisen pahaksi ja syylliseksi kun tämä ei arvosta kilttiä miestä. Oikeasti taustalla on aggressio-ongelma jossa mies pakenee tunteita ja keskusteluja koska ei ole niihin kykenevä mikä taas saa toisen osapuolen raivoihinsa kun mies "lipeää" tosipaikan tullen. 

Sitten on toki näitäkin ihmisiä, jotka on rajattomia ja miellyttäjiä perheen u

Tämän kun jokainen kilttimies lukisi ja oivaltaisi. 

Vierailija
322/335 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian kiltti on mies, jolla ei ole munaa ja selkärankaa vaan myötäilee kaikessa, mikä saa naisen tuntemaan itsensä epänaiselliseksi joutuessaan ottamaan miehen roolia. Lisäksi käytös yleensä johtaa siihen, että mies salailee asioita tai pakoilee vaikeiden asioiden esille ottamista.

Erittäin hyvin kuvailtu! Kiltti mies on vastuun pakenija, pelkuri, epäluotettava. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/335 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian kiltti on mies, jolla ei ole munaa ja selkärankaa vaan myötäilee kaikessa, mikä saa naisen tuntemaan itsensä epänaiselliseksi joutuessaan ottamaan miehen roolia. Lisäksi käytös yleensä johtaa siihen, että mies salailee asioita tai pakoilee vaikeiden asioiden esille ottamista.

Erittäin hyvin kuvailtu! Kiltti mies on vastuun pakenija, pelkuri, epäluotettava. 

Pitäisi kyllä löytää parempi ilmaus kuin kiltti tai edes ylikiltti. Jotkut miehet kun tuntuvat oikeasti luulevan, etteivät naiset halua heitä, koska he ovat liian mukavia...

Vierailija
324/335 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä entinen ylikiltti. On mielenkiintoista lukea näitä! 

Minä kasvoin lapsesta asti tahdottomaksi ja ylikiltiksi myötäilijäksi, näkymättömäksi palvelijaksi, joka oli aina virittynyt toisten tarpeisiin. Minut oli murskattu henkisesti niin täysin. Kiltteydestä sain kehuja, se olikin ainoa asia mikä minussa oli muka hyvää. Ei minulla ollut minuutta. Oli vain ainainen ahdistus ja paha olo. 

Olisin halunnut olla aina vain omissa oloissani, mutta ihmiset olivat aina kimpussa, vaatimassa jotain. Siltä se tuntui. On vaikea selittää mielenmaisemaa, jossa puolustautuminen ja oman tahdon ilmaisu on niin mahdotonta, ettei se käy edes mielessä. Sama, kun joku vaatisi sinua lentämään! 

Joten olin passiivinen ja vetäytyvä. Ärsytti muiden jatkuva höykkääminen kimpussa. En olisi edes halunnut heidän seuraansa. Välillä yritin ilmaista itseäni ja toiveitani arasti, mutta minut jyrättiin täysin. Jos ilmaisin mitään

Täällä toinen, rankasti kiusattu koulussa, joka johti ylikiltteyteen. Hain hyväksyntää, auttamalla ja miellyttämällä muita ihmisiä. Johti tietysti hyväksikäyttöön, olin aina auttamassa muita, mutta jos joskus pyysin apua, hiljaista oli.

Olin yhdessä vaiheessa melko uupunut, päivätyöt piti hoitaa, ja iltaisin piti auttaa ihmisiä remontoimaan, muuttamaan, auttamaan tietokoneiden kanssa jne jne jne. En vaan pystynyt sanomaan ei.

Ajatusmaailma oli pitkään, että miellyttämällä nainen ihastuu, rakastuu ja arvostaa minua. Naispuoliset tutut jatkuvasti valitti miten välinpitämättömiä, itsekkäitä miehet ovat joten näin markkinarakoani siinä.

Ei mennyt toivotulla tavalla. Kaksi ensimmäistä suhdetta mitä minulla oli, olin jatkuvasti maksumiehenä, ja kun ne petti, annoin anteeksi ja yritin ymmärtää, samalla hoin itselleni että tämä kuuluu nuoruuteen, vanhempana ne ymmärtää ja arvostaa.

Molemmat seurusteli minun kanssa, niin kauan kun ne opiskeli, ja valmistuttuaan molemmat löysi "paremman" miehen itselleen. 

Tässä vaiheessa katkeruus oli melko ylitsepääsemätön, ja minusta tuli veemäinen kusipää. Vittuilin ihmisille, ja pariin otteeseen oli lähellä ettei tullut turpaan.

Vuodet vierähti, ja nyt päälle 40 vuotiaana, on itsetunto kohdillaan enkä koe tarvetta miellyttää ihmisiä enää, paitsi naisia makuuhuoneen puolella. Pidän hyvää huolta niistä, ja ne pitää hyvää huolta minusta :D 

Perinteistä suhdetta en enää kaipaa, nautin liikaa vapaudesta. 

Vierailija
325/335 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä ketuttanut raskaasti pari tilannetta appiksilla, kun on esitetty hankala kysymys tyyliin "tulisitteko te pitämään tätä taloa ja me muutettaisiin kaupunkiin". Mies ei saa sanaa suustaan.

Sitten on kysytty, että "mitäs mieltä "Maarit" on". Sanoin suoraan, että MINUN elämäni (perheellistyvät lapset ja työt) ovat siellä meidän kotiseudullamme. - Vedin siinä siis viivan miehen ja itseni välille, koska oli niin tossu. Tietenkin on sitten helppo pettyneiden nähdä asia niin, että "kyllähän "Mikko" tulisi, mutta kun se "Maarit" ei suostu". Eipä se "Mikkokaan" hyväpalkkaista, kivaa duuniaan olisi hylännyt ja muuttanut lapsuuden kotimetsään (kaikki palvelut 20-30 km päässä). Mutta minun vikani.

Vierailija
326/335 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

324

Kuulostaa tutulta. Ei itselläkään parisuhteet toimineet. Yritin saada rakkautta auttamalla, miellyttämällä, palvelemalla, olemalla se unelmien nainen, joka ei koskaan nalkuta. En saanut rakkautta. Sain välinpitämättömyyttä, halveksuntaa ja huonoa kohtelua. Kuka voisi rakastaa ihmistä, joka ei rakasta itseään? 

Luovuin miehistä ja hommasin koiran. Klassikko. 😀

Ei minusta taida terveeseen, tasapuoliseen parisuhteeseen olla vieläkään. Sortuisin luultavasti nostamaan taas miehen itseni yläpuolelle. 

En ole katkera, surullinen kyllä joskus. 

Vierailija
327/335 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltteys = tossumaisuus. Ei uskalla pistää vastaan naiselle. Naiset kuitenkin haluavat, että mies on perheen pää ja näillä on näitä omia testejään kokeilla, rasittavaa.

Vierailija
328/335 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tätä, jos mies on ihan liian lapanen ja kiltti,  mikä voi usein tarkoittaa oman tahdon ja jämäkkyyden puutetta.  Miehellä pitää olla mielipiteitä ja päättäväisyyttä.  Se ei tarkoita ilkeyttä ollenkaan, mikä joskus käsitetään kiltin vastakohdaksi. En minäkään kestäisi liian lepsua miestä. 

Vierailija
329/335 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kiltti = hyväksikäytettävä?

Vierailija
330/335 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha sanoa. Tarkoittaisikohan kiltti tuossa tilanteessa perässävedettävää tohvelia jolla ei ole mitään omia mielipiteitä ja tarpeita?

Ystäväni oli sellaisen miehen kanssa yhdessä muutaman vuoden. Kaikki oli aina joo joo, ihan sama, käy, joo. Ei mitään särmää, ei oma-aloitteisuutta, mies tuli perässä kuin koira narussa. Jossain vaiheessa ystäväni tajusi että hän haluaa elämäänsä miehen joka on täysivaltainen aikuinen ihminen.

Vierailija
331/335 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun ikä alkaa ajamaan pahimman perheenhankkimisvimman ohi, tajuan että naisesta ei loppujen lopuksi ole minulle mitään lisäarvoa.

Seksi hoituu soolona netin avulla, uskollisuutta ja pyyteetöntä rakkautta saan koiraltani. En tarvi naista enää mihinkään ja tämä on ollut elämää helpottava oivallus. Olen vihdoinkin vapaa.

M46

Vierailija
332/335 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä miten selvien suomenkielisten sanojen merkitys väännellään ihan kummallisiksi. Onko peruskoulussa vai kotikasvatuksessa joku vika?

Vierailija
333/335 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielitoimisto:

adjektiivi hyväkäytöksinen, ystävällinen, avulias.

Vierailija
334/335 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun perässävedettävä kalpea ex-mieheni myös petti minua työkaverinsa kanssa ja valehteli siitä minulle, koska ei uskaltanut kertoa. Tiesin jo valmiiksi. Mies syytti pettämisestään naista, jolle ei ollut osannut sanoa ei. Oli niin kiltti, ettei raaskinut kieltää! Selkärangaton pelkuri ei enää kiinnostanut, siksi erosin "liian kiltistä" miehestä. Liian kiltti hän on siis omien sanojensa mukaan. Seuraava kumppaniehdokas sanoi myös itsestään niin. Tosiasiassa oli henkisesti hyvin väkivaltainen sadisti.

Jos mies kertoo olevansa kiltti, juoksen pakoon!

Vierailija
335/335 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä mielenkiintoista, että nämä kilttimiehet ovat naisille kelvanneet. He eivät yleensä ole 190cm salilla käyviä komistuksia vaan homssuisia vässyköitä jotka ehkä aikamiehenäkin saattavat pelata videopelejä tai tehdä muita infantiilejä asioita jotka eivät vastuuntuntoisen aikuisen elämään kuulu. Onneksi nykyaikana naisten ei tarvi näihin vätyksiin tyytyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi