Mikä on mielestänne hyvä/ihanteellinen ikäero parisuhteessa?
Kommentit (63)
Noin 8 vuotta NUOREMPI mies. Vanhemmat on juntteja.
Minusta siitä on ollut, ja tulee toivottavasti jatkossakin olemaan hyötyä, että olemme saman ikäisiä. Vaikka olemme eri puolilta maailmaa kotoisin, on nähty samat leffat, kuunneltu samat bändit ja katsottu samat uutiset maailmalta.
Jos hyvä tuuri käy, pääsemme yhtaikaa eläkkeelle. Toivottavasti molemmat yhtä terveinä.
Eronnut tai leski nuorempi nainen ehtii kyllä hommata uuden miehen, mielellään samanikäisen ettei taas käy kalpaten. Itse en ikimaailmassa vaihtaisi eläkepapan vaippoja, kun itse olen vielä työelämässä. Aivan sairaita nämä parinkymmenen vuoden ikäerot, onnekseni en yhtäkään tällaista paria tunne missään ikäluokassa.[/quote]
Eikö mielessäsi käy ihmisten suhteista ja ikäerosta puhuttaessa mikään muu kuin vaipanvaihto?
Useat vanhemmat ihmiset, jotka tunnen, osaavat kyllä hoitaa vessakäyntinsä ihan itse.
On varmasti parempi, että pidät jatkossakin tuttavapiirissäsi vain ne täsmälleen samanikäiset pariskunnat, jotta turvallisuudentunteesi säilyisi.
Liian suuri ikäero on ongelma. Alkuun sitä ei niin huomaa mutta jos mies on 70 vuotias ja nainen 40 vuotias. Kahdenkymmenen vuoden kuluttua mies onkin 90 - vuotias ja nainen 60-vuotias.On hyvin todennäköistä että suhteesta muodostuukin hoitosuhde. 60-vuotias hoitaa 90-vuotiasta vanhusta.Liian suuri ikäero toinen puhuu talvisodasta kun toinen haluis mennä baariin. Onhan se vaikeeta jutella mitä 70-luvulla tapahtui jos toinen ei ole edes syntynyt silloim
4-5 vuotta on sopiva ikäero silloin on yhteiset tekemiset toiveet harrastukset natsaa. Suuri ikäero vaikeuttaa sitä. Vanhempi ei enää välttämättä halua samoja juttuja kuin nuori. Jos ikäero on huomattava toinen on jo vanhus vaikeutuu homma taatusti. Nuorempi pääsee omaishoitajaksi tai hoitaa vanhusta. Olis ehkä mukava vanheta yhdessä.
Näin lähes 50-vuotiaana naisena miehen olisi hyvä olla enintään 7 vuotta vanhempi tai 5 vuotta nuorempi, mielellään kutakuinkin saman ikäinen. Kun olin parikymppinen, halusin poikaystävän, joka oli korkeintaan kaksi vuotta nuorempi tai vanhempi, en nähnytkään n. kolmekymppisiä miehiä.
Se, että ollaan samaa sukupolvea. 15 vuotta on liikaa, silloin on helposti eri arvot.
Samanikäinen ja suunnilleen samanlaisessa elämäntilanteessa.
Nuorina pariutuessa mies joitakin vuosia vanhempi ja vanhemmiten 10-15 vuotta vanhempi.
Samanikäinen paras.
Vanhemmat miehet ei kiinnosta, ja yli 5-6 vuotta nuorempaa en halua suhteeseen.
Minä olen sen verran vilkasluonteinen ja itsenäinen nainen, ettei suhde vanhemman miehen kanssa sopisi minulle persoonankaan puolesta (dynamiikka).
Eli joko omanikäinen tai alle kymmenen vuotta nuorempi - kuten kaikilla molempien puolen sukujeni naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Nainen sata vuotta nuorempi.
Sata vuotta on jo aika paljon ikäeroa, koska alaikäiset eivät avioidu. Mutta esim. 60-70 vuotta on varsin hyvä. Liitto kestää miehen kuolemaan saakka, kuten joku täällä tärkeänä piti, eikä kuitenkaan mene naisen koko elämä hukkaan pappaa hoivatessa. Seuraavan miehen voi sitten ottaa rakkaudesta.
Itselläni on mieheni kanssa puoli vuotta ikäeroa. Se on taas hyvä, jos haluaa kerralla elämänkumppanin.
Maks. 2 vuotta. Hyvä olla olla samat pienperiodeiden kokemukset elämästä.
Olen mieleltäni ja keholtani nuorekas mies, joten hyvä parisuhde edellyttää ainakin 10 vuotta nuorempaa naista. Oman ikäiset ovat jo fyysisesti rupsahtaneita ja henkisesti kangistuneita, kuin elämässä luovuttaneita. En halua puolisoa joka lähinnä odottaa eläkettä ja kuolemaa.
Moni parisuhde voi toimia ikäerosta huolimatta, mutta harva parisuhde toimii ikäeron ansiosta....
Vierailija kirjoitti:
Moni parisuhde voi toimia ikäerosta huolimatta, mutta harva parisuhde toimii ikäeron ansiosta....
Se on ihan tapauskohtaista. Ikäerolla voi tasoittaa henkilökohtaisia eroja. Silloin juuri se voi olla ratkaiseva seikka. Ikäero itsessään tuskin on monellekaan parisuhteelle mikään tuhoava piirre. Se on sitä vain jos ikäero on jomman kumman osapuolen psyykelle sietämätön. Silloin voi suoraan todeta että jomman kumman henkinen paketti on syy, eikä ikäero. Tietysti useimmiten tällaieet ihmiset eivät varmasti edes päädy suhteeseen, mutta jostain kumman syystä toisinaan käy niinkin, että lähdetään soitellen sotaan eikä sitten oma valinta kuitenkaan miellytä pidemmän päälle.
Suunnilleen saman ikäinen pariskunta, jos kyse ihan aikuisista 30+ henkilöistä niin ero voi olla 5 vuotta, ihan sama kumpi on vanhempi.
En ottais vanhempaa miestä. Näin 39 veenä yli nelikymppisistä ukoista suurin osa ihme papparaisia.
Nykyinen mies vuoden nuorempi ja jos saisin päättää hän olisi pari v vielä nuorempi...
Mutta hyvää en lähde tuon takia vaihtamaan. Eli eiköhön se ikäero ole paras niin että saman ikäiset/ tai maks muutaman vuoden ikäero suuntaan tai toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mies 10-15 vuotta vanhempi. Naisten seksihalut katoavat niin nuorena, että tuo ikäero on parisuhteen kannalta se paras.
Naisten seksihalut eivät katoa nuorina. Naisten seksihalut katoavat sun kanssasi.
Never gonna stop kirjoitti:
Olen mieleltäni ja keholtani nuorekas mies, joten hyvä parisuhde edellyttää ainakin 10 vuotta nuorempaa naista. Oman ikäiset ovat jo fyysisesti rupsahtaneita ja henkisesti kangistuneita, kuin elämässä luovuttaneita. En halua puolisoa joka lähinnä odottaa eläkettä ja kuolemaa.
Sulla on myöhäiskeski-iän kriisi, kamu. Kyllä se kuolema sutkin korjaa.
I do.