Mikä on mielestänne hyvä/ihanteellinen ikäero parisuhteessa?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 15 vuotta vanhempi. Tätä oli joskus tutkittukin ja todettu, että tuollainen suuri ikäero tuotti pysyvämpiä liittoja. Toki tässä on oletuksena se, että puolisot oikeasti rakastavat toisiaan.
Miten määritellään pysyvä liitto? Tuollaisella ikäerolla naiselle tulee eteen kuitenkin keskimäärin aika pitkä aika leskenä.
Pysyvä liitto on tietysti sellainen, joka ei pääty eroon. Eroon päättyvässä liitossa naisella tulee aika pitkä aika eronneena naisena. Onko se sitten parempi vai huonompi kuin olla leskenä? Ja mikäli omaishoitajaksi on pakko jossain vaiheessa alkaa, niin kai sekin helpommin menee kun on itse vielä nuori eläkeläinen verrattuna siihen, että 80-vuotias alkaisi vaihtaa 80-vuotiaan vaippoja. Eivät ne ole mitään onnellisia tarinoita kun kaksi vanhusta yrittää pärjätä siellä mökissään satunnaisen kotihoidon avulla.
Luuletko että joku hyväkuntoinen vireä kuuskymppinen on onnellinen ollessaan sidoksissa dementoituneeseen liikuntakyvyttömään kasikymppiseen ukkoonsa? Useimmat kuuskymppiset haluavat matkustaa ja nauttia elämästään eikä suorittaa aamusta iltaan jonkun vanhuksen pyllypesuja.
Vierailija kirjoitti:
Nainen 15-20 vuotta nuorempi. Tuollaisella ikäerolla rupsahtaminen ja seksuaaliset halut kulkevat parhaiten käsikädessä. Toki silloinkin naisen pitää olla valioyksilö, eli kaunis ja hoikka.
Tämä, kun puhutaan yli 40v miehistä.
Max 3v. Suunnalla ei väliä 30v ikävuoden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä ikäerolla? Ex oli neljä vuotta vanhempi ja jälkikäteen ajateltuna 20 vuoden yhdessäolo oli oikeasti huono suhde.Silloin en tiennyt paremmasta. Nyt miesystävä, joka on yli 20 vuotta vanhempi. Aivan toisenlainen mies ja hyvä suhde.
Sun ukkoshan on sitten jo joku eläkeikäinen... No kivat sulle, pääset vielä omaishoitajaksi.
Kyllä kohta on eläkkeellä. Se ei kuitenkaan muuta sitä asiaa, että mies on ihana ihminen ja rakkautta riittää.
Sitähän ei tiedä kukaan miten elämässä käy. Kuka kenenkin omaishoitaja tai leski ja missä iässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 15 vuotta vanhempi. Tätä oli joskus tutkittukin ja todettu, että tuollainen suuri ikäero tuotti pysyvämpiä liittoja. Toki tässä on oletuksena se, että puolisot oikeasti rakastavat toisiaan.
Miten määritellään pysyvä liitto? Tuollaisella ikäerolla naiselle tulee eteen kuitenkin keskimäärin aika pitkä aika leskenä.
Pysyvä liitto on tietysti sellainen, joka ei pääty eroon. Eroon päättyvässä liitossa naisella tulee aika pitkä aika eronneena naisena. Onko se sitten parempi vai huonompi kuin olla leskenä? Ja mikäli omaishoitajaksi on pakko jossain vaiheessa alkaa, niin kai sekin helpommin menee kun on itse vielä nuori eläkeläinen verrattuna siihen, että 80-vuotias alkaisi vaihtaa 80-vuotiaan vaippoja. Eivät ne ole mitään onnellisia tarinoita kun kaksi vanhusta yrittää pärjätä siellä mökissään satunnaisen kotihoidon avulla.
Eronnut tai leski nuorempi nainen ehtii kyllä hommata uuden miehen, mielellään samanikäisen ettei taas käy kalpaten. Itse en ikimaailmassa vaihtaisi eläkepapan vaippoja, kun itse olen vielä työelämässä. Aivan sairaita nämä parinkymmenen vuoden ikäerot, onnekseni en yhtäkään tällaista paria tunne missään ikäluokassa.
Vierailija kirjoitti:
Höpönhöpön.
"Atlantan Emoryn yliopiston tutkimuksessa selvitettiin 3000 hengen otantaryhmän parisuhteen kestoa. Selvisi, että mitä suurempi ikäero on, sitä todennäköisemmin pariskunta eroaa. Jos pariskunnan ikäero oli yli 20 vuotta, todennäköisyys erota oli huimat 95 prosenttia. 10 vuoden ikäerossa todennäköisyys putosi 39 prosenttiin ja viiden vuoden ikäerolla luku oli vain 18 prosenttia.
Onko pienempi ikäero siis parempi? Tutkimusryhmän mukaan on, sillä ideaali-ikäerona pidettiin vain yhtä vuotta."
Vierailija kirjoitti:
Joojoo. Pysyvämpiä vain siksi että vanhemmalla ukolla on rahaa jota nuorempi arvostaa suuresti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80-v vanhempani ovat hyväkuntoisia, kulkevat autolla, asuvat kerrostalossa, eivät mökissään kuten koko ajan kasvava vanheneva väki, harrastavat yhdessä niin kuntosalia kuin kulttuuria. Jäivät eläkkeelle yhtä aikaa ja ovat toistensa parhaat ystävät. Minä 22 v nuorempi nainen elän ihan toisenlaista elämää, olen töissä vietän vapaa-aikaani vielä liikunnallisesti vauhdikkaammin ja viriilimmin omanikäiseni aviomiehen kanssa. Jos olisin 15-20 v vanhemman miehen kanssa naimisissa eläisimme hyvin erilaisessa elämäntilanteessa, toinen eläkeläinen, itse kiireinen uraihminen. Jos nelikymppinen mies voi olla hyvä rakastaja parikymppiselle naiselle niin laitapa noihin ikiin se 20+ vuotta lisää niin tajuat millainen tulevaisuus suurten ikäerojen liitoissa on. Kun vanhempani vielä vanhenevat ja tarvitsevat apua minä autan, mutta en missään nimessä haluaisi vaihtaa vaippoja yhtä aikaa sekä vanhemmilleni että aviomiehelleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpönhöpön.
"Atlantan Emoryn yliopiston tutkimuksessa selvitettiin 3000 hengen otantaryhmän parisuhteen kestoa. Selvisi, että mitä suurempi ikäero on, sitä todennäköisemmin pariskunta eroaa. Jos pariskunnan ikäero oli yli 20 vuotta, todennäköisyys erota oli huimat 95 prosenttia. 10 vuoden ikäerossa todennäköisyys putosi 39 prosenttiin ja viiden vuoden ikäerolla luku oli vain 18 prosenttia.
Onko pienempi ikäero siis parempi? Tutkimusryhmän mukaan on, sillä ideaali-ikäerona pidettiin vain yhtä vuotta."
Lainauksen loppu putosi pois, ...sillä ideaali-ikäerona pidettiin vain yhtä vuotta. Silloin todennäköisyys erota oli ainoastaan 3 prosenttia.
Perinteinen ohje ennen naisten emansipaatiota on ollut: Naisen_ikä = (Miehen_ikä / 2) + 7
3-5 vuotta, niin että mies nuorempi.
Mulla ja miehellä 12-vuotta ikäeroa. Hän on vanhempi. Ensimmäinen lapsi tuloillaan.
Mies 10-15v vanhempi, ei mielellään enempää ainakaan kovin paljon.
Kaikki tietysti riippuu tietysti parista itsestään.
Nainen mielellään noin 10 vuotta nuorempi. Kun miehelle tulee lisää ikää, niin nainen voi olla ihan hyvin 20 vuottakin nuorempi. Silloin parisuhde voi hyvin.
Näissä kommenteissa suhtaudutaan aika lyhytnäköisesti tulevaisuuteen ja ajatellaan, että suhde on pelkkää seksiä. Se, että nainen on huomattavasti nuorempi, toimii parhaimmillaankin vain miehen eläköitymiseen eli 60-65-vuotiaaksi asti. Mies ehtii kuolla ennen kuin nainen pääsee eläkkeelle tai on silloin jo hyvin huonossa kunnossa. Mitä mies tekee 15-20 vuotta odottaessaan vaimon eläköitymistä? Istuu päivät kotona telkkaria tuijotellen? Monelle miehelle, varsinkin vanhemmassa ikäluokassa, on kova pala olla kotona vaimon tehdessä töitä. Yhteisistä eläkepäivistä ei ehditä nauttia ollenkaan. Kovin paljon nuorempi nainen tuskin myöskään haluaa ryhtyä puolisonsa omaishoitajaksi.