Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos teen letin, se on sormenpään paksuinen. Samoin ponnarilla

Vierailija
20.11.2017 |

Laitettu tukka. Nyt olen päälle 30v ja tuntuu että hius ohentunut entisestään. Mietin, olisiko asiallisemman näköinen tyyli jos leikkaisin tukan vaikka polkaksi? Osalla ikäisistäni on upea paksu tukka ja oikeastaan tunnen olevani poikkeus tosi ohuen tukkani kanssa..

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on sama ongelma, ikä jo lähempänä neljääkymppiä. Mielestäni hiukseni ovat olleet joskus edes hiukan paksummat kuin nykyään, mutta ne ovat ohentuneet pikkuhiljaa. En tiedä onko syy huonossa ruokavaliossa vai hormoneissa vai missä. Lopetin vähän aikaa sitten e- pillerit ja odottelen nyt miten se vaikuttaa. Pillerien lopettaminenhan voi aiheuttaa hiustenlähtöä, mutta toisaalta myös pillerien käyttö voi aiheuttaa hiusten ohenemista. Toivottavasti kyse olisi jälkimmäisestä. Hiusravinteita olen syönyt runsaan puoli vuotta.

Vierailija
22/28 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuohon voi sanoa? Huonosti olet geenisi valinnut? Vai oletko laittanut sitä tukkaasi liikaa, kun kerran aloitat että laitettu tukka. Miksi sitä pitää laittaa? Hoida sitä mieluummin. Anna sen kasvaa kunnolla tasapituiseksi.

Tasapituinen tukka tarkoittaa sitä, että hiusten pituus on joka kohdassa päätä sama, esim 20 cm. Kuulostaa aika jäätävältä ohuthiuksisella.

Mutta kerrostettu tukkahan on ohut, ehkä jopa noin ohut kuin kuvailtiin. Ei voi yhtaikaa vaatia paksumpia hiuksia ja silti vaatia kerrostettuja hiuksia. Ne pitää kasvattaa tasapitkiksi, jotta ne ovat paksummat ja on sitä hiusta.

Olen ohuthiuksinen ja kampaajat usein suosittelevat kerrostamista, koska se tekee hiuksista tuuheamman näköiset ja tuo tukkaan rakennetta.

Oma tukkani näyttää tosi ohuelta jos sitä kerrostaa ja itselläni on kuitenkin aika paksut hiukset. Paksuimmilta näyttää nyt kun on suht tasamittaiset joka puolelta. Takaa ihan pieni kerrostus, ehkä 5cm matkalta kevyt kerrostus. Ja sekin tehty saksilla, ei hapsuksi vuolemalla. Ei toimisi jos olisi yhtään ohuemmat.

Lisäksi hiukseni on raidoitettu eri sävyisillä vaaleilla.(jennifer aniston) Pohja on omaa väriä. Sekin tuo paksuutta tukkaan.

Ja minulle on pari kertaa vuoltu todella voimakas kerrostus ja polkkamitta ja ihan hirveän näköinen on ollut. Ohut luiru.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokavalio kuntoon (vitamiinit ym.) ja tarvittaessa kaveriksi hiustenpidennykset.

T. Entinen ohuttukka.

Minä pelkään, että pidennykset vie ne viimeisetkin hiukset. Tai näkyvät ohuiden hiusten alta :|

Vierailija
24/28 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
25/28 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aika ohuet hiukset, mutta olen kuitenkin pitänyt ne pitkinä. Pitkät hiukset tuntuvat omasta mielestäni parhailta. Mieskin haluaa välttämättä, että tukkani on pitkä. Hänen mielestään se on kaunis, vaikka onkin ohut :-) Kerran kokeilin lyhyttä mallia, ja se oli kyllä karsea myös omasta mielestäni. Ei lyhyt tukka sovi kaikille, esim. kallon muoto ja kasvonpiirteet vaikuttavat paljon.

Joillakin lyhyt tukka on kaunis, mutta on aivan typerää antaa kaikille ohuthiuksisille sama ohje, että leikkauta lyhyeksi.

Vierailija
26/28 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan ohuesta tukasta ihan kivan näköiset kun käytän suolasuihketta ja suoristusrautaa. Myös kuivashampoo auttaa.

Vierailija
27/28 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli teininä onneton luiru, sitten tukka jostain syystä paksuuntui. Sitten tuli stressit ym ja sulkasato ja näin 28v olen aika ohuthiuksinen. Vielä niin että alhaalla on kyllä hiuksia mutta päälaelta on harvaa, ja muutamasta kohtaa paistaa iho läpi ja saan joka-hiton-ikinen-aamu värkätä hyvän tovin ettei nyt ihan niin pahasti loista. Harmittaa oikeasti. Käytän ketokonazolia ja rogainea, niihin menee ihan valtavasti rahaa. Välillä hiuksia ei lähde juuri lainkaan mutta välillä tulee oikein kunnon puuska jolloin lähtee ja paljon, yhdellä haromisella kymmenen ja monta haromista peräkkäin. Puuska alkaa aina kun päänahka kutisee. Lääkäri oli vaan että emmä tiiä mistään mitään kun kävin siellä tämän asian vuoksi joten turvauduin Googleen ja sitä kautta yllämainittuihin tuotteisiin. Se shampoo tuntuu oikeasti auttavan mutta rogainesta en ehkä sanoisi. Sori avautuminen 😁

Käytätkö maitoa? Joillakin on maitojuuri tms., jolloin maito aiheuttaa hiustenlähtöä.

Suositan hoitamaan myös syytä, eikä vain pelkkää seurausta.

Tsemppiä kovasti 💛

Maitojuuri!?? Mitä roskaa taas. Ei se maito (ja viljat, kuten myös usein kuulee) kuule kaikkia maailman vitsauksia aiheuta. Vaikka olisihan se mukavaa, että ongelmiin olisi yksinkertainen ratkaisu... Tutkimuksissa ei kuitenkaan ole havaittu yhteyttä maidon juomisen ja hiustenlähdön välillä, tuo on ihan mutu-tietoa.

Valitettavasti ohuet hiukset ja hiusten harveneminen ovat useimmiten geneettinen ominaisuus. Suurella osalla naisistakin tukka ohenee iän karttuessa - oheneminen voi hyvinkin alkaa jo alle 30-vuotiaana. Onneksi on kuitenkin hyvin harvinaista, että nainen vanhanakaan kaljuuntuisi miesten tapaan niin, että päälaki paljastuu.

Lisäravinnevalmistajat tekevät isoa bisnestä myymällä "hiusravinteita". Todellisuudessa niistä on apua hyvin harvoille. On tavallista, että hiuksia lähtee välillä enemmän ja sitten taas vähemmän - tästä voi sitten tulla sellainen olo, että vitamiinipilerit, maidosta luopuminen tms auttaa ja näitä omakohtaisia tarinoita on netti pullollaan.

Vierailija
28/28 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokavalio kuntoon (vitamiinit ym.) ja tarvittaessa kaveriksi hiustenpidennykset.

T. Entinen ohuttukka.

Saa olla todella pahat puutostilat, että tukka lähtee. Oletteko panneet merkille, että köyhissä (eteläisissä) maissa useimmilla naisilla on kauniit paksut hiukset? Esim. Intiassa, Nepalissa, Etelä-Amerikan maissa... Valitettavasti meillä suomalaisilla on tosi monella geeneissä tuo hiusten oheneminen iän myötä :-(