Jos teen letin, se on sormenpään paksuinen. Samoin ponnarilla
Laitettu tukka. Nyt olen päälle 30v ja tuntuu että hius ohentunut entisestään. Mietin, olisiko asiallisemman näköinen tyyli jos leikkaisin tukan vaikka polkaksi? Osalla ikäisistäni on upea paksu tukka ja oikeastaan tunnen olevani poikkeus tosi ohuen tukkani kanssa..
Kommentit (28)
Mitä tuohon voi sanoa? Huonosti olet geenisi valinnut? Vai oletko laittanut sitä tukkaasi liikaa, kun kerran aloitat että laitettu tukka. Miksi sitä pitää laittaa? Hoida sitä mieluummin. Anna sen kasvaa kunnolla tasapituiseksi.
No sehän on ihan oma päätöksesi. Jos et välitä tukan ohuudesta, ja haluat pitää sen pitkänä, niin sitä vaan. Paremmaltahan se tietysti näyttäisi lyhyenä, mutta tiedän että monet naiset ei halua lyhyttä. Mun mielestä lyhyt on paljon parempi vaihtoehto ohuelle tukalle.
Lyhyt paljon parempi tai lyhyehkö polkka. Mikään ei oo niin kamalaa ku pitkä ohut liiakaletti!
Täällä yksi ohuthiuksinen. Ikää 28 vuotta. Kyllähän se ottaa päähän. Mulla hiusten pituus on olkapäille asti. Koskaan ei ole paksuja hiuksia ollutkaan, mutta siinä parinkymmenen ikävuoden jälkeen on ohentunut.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuohon voi sanoa? Huonosti olet geenisi valinnut? Vai oletko laittanut sitä tukkaasi liikaa, kun kerran aloitat että laitettu tukka. Miksi sitä pitää laittaa? Hoida sitä mieluummin. Anna sen kasvaa kunnolla tasapituiseksi.
Tasapituinen tukka tarkoittaa sitä, että hiusten pituus on joka kohdassa päätä sama, esim 20 cm. Kuulostaa aika jäätävältä ohuthiuksisella.
Polkka on ohuelle hyvä pituus. Ja sitten voi vaikka ottaa kivan värisiä raitoja tai muuta pientä piristystä. Ja kiinnittää huomio esim. korviksiin.
Ohuttukkaisella polkka hapsottaa. Itselläni juurikin tuo luiru liimaletti, kun se on helppohoitoisin, ja minkäs sille mahtaa,että hiuslaatu on silkknen. Pitää oppia näkemään se kauniina. :D
Mulla oli teininä onneton luiru, sitten tukka jostain syystä paksuuntui. Sitten tuli stressit ym ja sulkasato ja näin 28v olen aika ohuthiuksinen. Vielä niin että alhaalla on kyllä hiuksia mutta päälaelta on harvaa, ja muutamasta kohtaa paistaa iho läpi ja saan joka-hiton-ikinen-aamu värkätä hyvän tovin ettei nyt ihan niin pahasti loista. Harmittaa oikeasti. Käytän ketokonazolia ja rogainea, niihin menee ihan valtavasti rahaa. Välillä hiuksia ei lähde juuri lainkaan mutta välillä tulee oikein kunnon puuska jolloin lähtee ja paljon, yhdellä haromisella kymmenen ja monta haromista peräkkäin. Puuska alkaa aina kun päänahka kutisee. Lääkäri oli vaan että emmä tiiä mistään mitään kun kävin siellä tämän asian vuoksi joten turvauduin Googleen ja sitä kautta yllämainittuihin tuotteisiin. Se shampoo tuntuu oikeasti auttavan mutta rogainesta en ehkä sanoisi. Sori avautuminen 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasapituinen tukka tarkoittaa sitä, että hiusten pituus on joka kohdassa päätä sama, esim 20 cm. Kuulostaa aika jäätävältä ohuthiuksisella.
Mutta kerrostettu tukkahan on ohut, ehkä jopa noin ohut kuin kuvailtiin. Ei voi yhtaikaa vaatia paksumpia hiuksia ja silti vaatia kerrostettuja hiuksia. Ne pitää kasvattaa tasapitkiksi, jotta ne ovat paksummat ja on sitä hiusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kerrostettu tukkahan on ohut, ehkä jopa noin ohut kuin kuvailtiin. Ei voi yhtaikaa vaatia paksumpia hiuksia ja silti vaatia kerrostettuja hiuksia. Ne pitää kasvattaa tasapitkiksi, jotta ne ovat paksummat ja on sitä hiusta.
Olen ohuthiuksinen ja kampaajat usein suosittelevat kerrostamista, koska se tekee hiuksista tuuheamman näköiset ja tuo tukkaan rakennetta.
Ei tarvitse leikata ihan lyhyeksi. Mutta kannattaa leikata sen verran, etteivät hiukset kosketa enää olkapäitä vaan roikkuvat vapaina. Tasapitkä leikkaus tai hyvin, hyvin kevyet kerrostukset toimivat ohuessa ja hennossa tukassa. Monet kampaajat vain eivät osaa/jaksa kerrostaa tarpeeksi hienovaraisesti ja kevyesti ohuita ja hentoja hiuksia, joten turvallisempi vaihtoehto saattaa olla pitkän tasapitkän polkan pyytäminen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli teininä onneton luiru, sitten tukka jostain syystä paksuuntui. Sitten tuli stressit ym ja sulkasato ja näin 28v olen aika ohuthiuksinen. Vielä niin että alhaalla on kyllä hiuksia mutta päälaelta on harvaa, ja muutamasta kohtaa paistaa iho läpi ja saan joka-hiton-ikinen-aamu värkätä hyvän tovin ettei nyt ihan niin pahasti loista. Harmittaa oikeasti. Käytän ketokonazolia ja rogainea, niihin menee ihan valtavasti rahaa. Välillä hiuksia ei lähde juuri lainkaan mutta välillä tulee oikein kunnon puuska jolloin lähtee ja paljon, yhdellä haromisella kymmenen ja monta haromista peräkkäin. Puuska alkaa aina kun päänahka kutisee. Lääkäri oli vaan että emmä tiiä mistään mitään kun kävin siellä tämän asian vuoksi joten turvauduin Googleen ja sitä kautta yllämainittuihin tuotteisiin. Se shampoo tuntuu oikeasti auttavan mutta rogainesta en ehkä sanoisi. Sori avautuminen 😁
Käytätkö maitoa? Joillakin on maitojuuri tms., jolloin maito aiheuttaa hiustenlähtöä.
Suositan hoitamaan myös syytä, eikä vain pelkkää seurausta.
Tsemppiä kovasti 💛
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ohuthiuksinen ja kampaajat usein suosittelevat kerrostamista, koska se tekee hiuksista tuuheamman näköiset ja tuo tukkaan rakennetta.
Varmaan riippuu siitä, onko hiuslaatu hento mutta hiuksia paljon --> voi kerrostaa
vai
onko hento hiuslaatu ja kaiken lisäksi vähän hiuksia --> ohuet hiukset --> ei kannata kerrostaa
Hiuksiin vaikuttaa niin ruokavalio, hoitotuotteet kuin yleinen hyvinvointikin - siis geenien lisäksi. Täällä jotain vinkkejä (ja googlettamalla löytyy lisää):
https://askelterveyteen.com/nailla-konsteilla-vahvat-hiukset/
Ja ehdottomasti suosittelen PITKIÄ hiuksia. Ihan vain tavallisena lettinä tai suorana ne eivät näytä miltään, mutta kun vähän vaivautuu laittamaan, niin pituudesta saa "taiottua" leveyttä. Ensin tiukka letti ja sitten levittää sitä vain ulkoreunoista vetämällä. Samoin twistiä voi levittää. Myös, jos kieputtaa päätä myöten, voi levittää paksummaksi, kunhan löytyy pituutta, jotta voi vedellä.
Ja yksi kampaus, läpivetoletti, joka paksuhiuksisella näyttää oikein tehtynä ihan ylipaksulta (niin luulisi ohuthiuksisella näyttävän kohtuulliselta) löytyy täältä:
Laittamista pitkät hiukset kyllä vaativat. Toivottavasti vinkeistä oli apua!
Saako sun pillukarvoista mitenkin pitkän letin ja vielä noin paksun?
Mullakin aivan luiru hiirenhäntä koko tukka. Aina ollut. Kadehdin siskoa ja äitiä, joilla on todella paksut ja tuuheat hiukset. Minä perin sitten isältäni onnettoman hentoiset ja ohuet hiukset. Hiukset muutenkin tosi sileät ja liukkaat, näihin ei saa kertakaikkiaan yhtään mitään tehtyä, tai ainakin näyttää todella tyhmälle. Letti tosiaan on pikkurillin paksuinen lötkö ja auki ollessa tukka liimautuu päätä myöten, laittoi mitä tököttiä tahansa. Kestettävä vaan on:( ellen sitten ota jotain pidennyksiä tuomaan tuuheutta
Ruokavalio kuntoon (vitamiinit ym.) ja tarvittaessa kaveriksi hiustenpidennykset.
T. Entinen ohuttukka.
Mulla oheni reilusti imetysaikana. Väitetään että silloin hiusten paksuus vain palautuu raskautta edeltävään aikaan mutta ei mulla ainakaan ollut niin, esim hiussoljista huomasi että hiukset olivat ohuemmat kuin koskaan aiemmin. Eikä nuo ole palautuneet.