Mitä tavallista/arkista asiaa inhoat ja välttelet?
Itse vihaan imurointia.
Pyykkien viikkaaminen takaisin kaappiin.
Roskien vieminen...jotenkin se aina ajoittuu kiireelliseen lähtöön mutta vietävä on ettei haise.
Meikkien peseminen pois...raivostuttavaa.
Piirakkapohjan asettelu vuokaan.
Kasvisten kuoriminen ja pilkkominen. Sipuli on pahin!
Hiekan imurointi eteisen matosta. Ne pienet rotanpaskankokoiset jyvät vaeltavat eteisestä eteenpäin...jos yrittää nostaa maton ja ravistella sen ulos, tuloksena on ravistushetkellä hiekaton matto kun kivet ovat lentäneet ympäri asuntoa.
Housujen ja alusvaatteiden sovittaminen erityisesti talvella kun on toppavuoraus päällä.
Kommentit (169)
Kyläily ja puhelimeen vastaaminen
Mikä on kestokassi? Ja lisäksi, minkä kokoinen se on? Kun se on näköjään palautuspakkausten mittayksikkö.
Vierailija kirjoitti:
Inhoan imurointia ja vielä inhottavammaksi sen tekee imurin ottaminen täyteen ahdetusta kaapista ( on ainoa missä imurin voi säilyttää ) kun sieltä sinkoilee ties mitä pitkin ja poikin.
Toinen on roskien vienti. Meillä roskiskatos on aika pitkällä toisen talon kulmalla ja siihen suuntaan ei ole mitään muuta asiaa kuin roskien vienti.
Siis oikeesti oon nyt melko varma et oot joko minä tai mun mies!
Sekä varpaan- että sormenkynsien leikkaaminen. Kaameaa puuhaa. Viilaamisesta tulee niin kuvottava ääni, etten voi viilata kynsiäni.
Jos en pian leikkaa, niin pitää hankkia tilavammat hanskat ja kengät. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jääkaapin siivous! Vaikka siellä olisi se yksi pilaantumaan päässyt kermapurkin jämä tai ruoanjämä, sen pois heittämistä lykkään aina usealla päivällä. Vaikka sitten kun joku pääsee oikeasti homehtumaan, on siivoaminen ällöttävämpää.
Pyykkien kerääminen pyykkinarult. Kymmeniä pienia sukkia, joille pitää etsiä paria tippuilee vuorotellen narulta :(
Mulla oli jääny kurkunpätkä mädäntymään vihanneslokerikkoon ja yägh sitä mätälillun siivoamista sieltä laatikon pohjalta. Perunapussi ja avaamattomat kurkutkin oli ihan lillussa. 😖
Pitäs varmaan vähän useammin tyhjennellä ja tarkistaa vihanneslokerikkoa. 😁
kävi noin ja se mönjä oli ihan keltaista. pesin jääkaapin useampaan kohtaan jopa kloriitilla siitä kohdasta mihin liejua oli valunut mutta jääkaapissa haisi aina se mätä kurkku
No älä. Ei se lemu tosiaan meinaa millään lähteä pois. Jännä, että jostain kurkusta tulee niin järkyttävän hajuista lientä. 🤣
Kannattaa laittaa avattu ruokasoodapurkki ja/tai sitruunanpuolikas jääkaappiin, niin tuoksu katoaa tai paranee.
Vierailija kirjoitti:
Suihkun lattiakaivon tyhjentäminen hiuksista. Mulla menee se aina siihen pisteeseen että se uhkaa jo mennä pyykkikoneen alle ja suihkua pitää sammutella ja odotella että vetää.
Mulla on vielä pitkä tukka.
Laita Sinituotteen suodatin lattiakaivon päälle ja vaihda kuukausittain.
Hiusten laittaminen kiireessä. Juuri silloin mikään kampaus ei meinaa onnistua ja hiukset pitää avata sata kertaa ja sitten päätyy vaan johonkin yksinkertaiseen poninhäntäkampaukseen, että edes joskus pääsisi liikenteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Imurointi ehdottomasti. Inhoan imurin pitämää kovaa ääntä.
Näin mäkin. Mä inhoan sitä korviahuumaavaa ulinaa. Siksipä lakaisen vaan yleensä suurimmat roskat rikkalapiolla ja harjalla ja kun vihdoin jaksan imuroida, matto on ihan musta karvoista ja hiuksista.
Kaikki arkinen on ihan ok, koska tottunut tekemään niitä asioita lapsesta asti päivittäin, kuten esim. imurointi, roskien vienti, pyykinpesu, tiskaus yms.. eivätkä aiheuttaa ongelmia..
Mutta kulmien värjäys on jotenkin todella ärsyttävää, ja lykkään sitä jatkuvasti, vaikka pitäisi yrittää kahden viikon välein värjäämään niin ei olisi kävelevä haamu, mutta nyttenkin venytetty jo 4:än viikkoon,,, ehkä ensi viikonloppuna vihdoin.. :D
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kestokassi? Ja lisäksi, minkä kokoinen se on? Kun se on näköjään palautuspakkausten mittayksikkö.
Kai sä oot nähny kaupan kassalla niitä paksusta muovista tehtyjä kestokasseja? Miten joku ei tiedä, mitä ne on... 🙄
Vierailija kirjoitti:
Laskujen maksu. Kamalan vaivalloista räpeltää kännykällä kun ei ole edes läppäriä. Lisäksi tähän sisältyy "tili tuli, tili meni"-fiilis.
Inhoan myös ruuantähteiden siivoamista lautasilta roskiin.
Mun mies on samanlainen. Oonkin aina ihmetelly, mikä siinä lautasten tyhjentämisessä oikein niin vaikeaa on. Tiskipöytä aina ihan täynnä lautasia, mitkä on puolitäynnä ruuantähteitä.
Jos oon poissa kotoa vähän aikaa ja mies lapsen kanssa kotona niin kun tuun takaisin, niin tiskipöydällä saattaa olla 3-4 lautasta joihin ruuantähteet on kuivuneet kiinni. 😒
Miten vaikeaa on samantien kipata tähteet bioroskikseen, huuhtasta vähän lautasta ja laittaa se tiskikoneeseen.
Mä niin inhoan toisten jälkien siivoomista!!!! 😠
Sängystä nouseminen kylmänä aamuna.
Bussilla matkustamista keskustaan koska reitti kulkee koulun ohitse ja näen päivittäin jopa kymmeniä paskaisia kånken-reppuja.
Siivoaminen. Siis ihan kaikenlainen siivoaminen: imurointi, pölyjen pyyhkiminen, lattioiden pesut, vessan pesut, roskiskaappi... En ole siinä edes kovin hyvä, musta tuntuu etten ikinä saa yhtä puhdasta aikaiseksi kuin ammattisiivooja. Heti, kun talous taas sen sallii, palkkaan ammattisiivoojan käymään kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jääkaapin siivous! Vaikka siellä olisi se yksi pilaantumaan päässyt kermapurkin jämä tai ruoanjämä, sen pois heittämistä lykkään aina usealla päivällä. Vaikka sitten kun joku pääsee oikeasti homehtumaan, on siivoaminen ällöttävämpää.
Pyykkien kerääminen pyykkinarult. Kymmeniä pienia sukkia, joille pitää etsiä paria tippuilee vuorotellen narulta :(
Mulla oli jääny kurkunpätkä mädäntymään vihanneslokerikkoon ja yägh sitä mätälillun siivoamista sieltä laatikon pohjalta. Perunapussi ja avaamattomat kurkutkin oli ihan lillussa. 😖
Pitäs varmaan vähän useammin tyhjennellä ja tarkistaa vihanneslokerikkoa. 😁
kävi noin ja se mönjä oli ihan keltaista. pesin jääkaapin useampaan kohtaan jopa kloriitilla siitä kohdasta mihin liejua oli valunut mutta jääkaapissa haisi aina se mätä kurkku
Jääkaappi on liian kylmä säilytyspaikka kurkulle. Muutamankin kerran tuon prosessin tehneenä olen sittemmin älynnyt ostaa vain yhden kurkun kerrallaan ja säilytän sitä keittiön työpöydällä, jos ei tule käytettyä kaikkia kerralla.
Suihkussa käyminen arkena. Aamulla et ehdi ja pitkät hiukset kuivuu pitkään, töihinkin täytyy lähteä. Illalla taas ei vaan jaksaisi ja täytyy miettiä että ehtiikö hiukset kuivua ja tuleeko kylmä lämpimän suihkun jälkeen. Föönaaminen se vasta inhottavaa onkin, hrr. Ei ole mulle vaihtoehto. Pakko se on hygieniasta kuitenkin huolehtia ja suosin superpikasuihkuja 😁
Ruoanlaitto. Teen työkseni ja kotona en kestä ruoanhajua tai ruoanlaitosta aiheutuvaa tiskiä ollenkaan. Asenteeni ruoan laittamiseen kotona on lainattu Pikku-Myyltä: "Miksi vaivautua? Kaapissa on leipää, rusinoita ja siirappia vaikka millä mitalla".
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin hoitaa netissä kaiken! Auton tankkaus, hiusten leikkuu, apteekkikäynti...onhan mulla auto ja parin kilsan matka noihin..mutta en haluaisi käydä kodin ulkopuolella , töihinkin pitää könytä..
Hiusten leikkuu netissä, sen haluaisin nähdä. 🤣
Leivinpaperin taittelu ja asettelu pellille. Ikävää kun leivon paljon. Usein jos mies on kotona pyydän häntä laittamaan leivinpaperin pellille.
Mulla menee siitä leivinpaperin kahinasta kylmät väreet samalla tavalla kuin jos joku hinkkaa haarukkaa ja veistä yhteen. Yih.