Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras paistinpannu?

Vierailija
19.11.2017 |

pitäisi hommata uusi paistinpannu, ei nyt mitään ökyhintaista mutta hyvälaatuista kuitenkin. Ei siis mitään kympin vempulaa. Vinkkejä ottaisin mielelläni vastaan mikä pannu olisi hyvä, kun välillä itse valitut ei ole vastannut odotuksia. Tulee käyttöön keraamiselle liedelle.

Kommentit (184)

Vierailija
1/184 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cerafit fusion on paras. Osta ostos-tvstä saat parhaan tarjouksen. Eikä siinä vielä kaikki.

Vierailija
2/184 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heirol on toiminut mulla noin 3 vuotta. Mutta toisaalta hoidan sitä välillä öljyllä ja pesen vain sienellä. Enkä kuumenna "tyhjänä"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/184 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valurauta.

Vierailija
4/184 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiliteräs.

Vierailija
5/184 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pannu tulee pelkkään paistamiseen, niin silloin suosittelisin hiiliteräksistä pannua. 

.

Toisaalta, jos tarvitset pannua myös kastikkeisiin ja happamien paistamiseen (yleispannuksi) on ruostumaton pannu paikallaan - tosin se on hieman konstikkaampi käyttää, mutta on huoltovapain vaihtoehto. 

.

Itselläni on molemmat edellämainitut ja lisäksi vielä alumiininen - siis pinnoittamaton paistokasari ja jokainen on paikallaan omissa käyttötarkoituksissaan.

.

.

T: kokki

Vierailija
6/184 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valurauta on paras nyt ja vielä lastenlapsillasikin.

Vierailija
7/184 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tänään Lidlistä Ernesto-paistinpannun. Todella tukeva ja hyväntuntuinen pannu, olen paistellut sillä tänään jo vaikka mitä. Käytän myös keraamisella liedellä, hintakaan ei kukkaroa kovin keventänyt, 13,99€. Edelliset pannut ovat olleet kalliita merkkipannuja, mutta vuodessa nekin on aina loppuun käytetty. Katsotaan nyt, kuinka kauan tämä kestää.

Vierailija
8/184 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tefal on ollut hyvä ja kestävä.

Vierailija
9/184 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Swiss Diamond tai Hackman.

Vierailija
10/184 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiliteräspannu on paras. Debuyer ja mm. täältä löytyy: paista.fi

11/184 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pitäisi hommata uusi paistinpannu, ei nyt mitään ökyhintaista mutta hyvälaatuista kuitenkin. Ei siis mitään kympin vempulaa. Vinkkejä ottaisin mielelläni vastaan mikä pannu olisi hyvä, kun välillä itse valitut ei ole vastannut odotuksia. Tulee käyttöön keraamiselle liedelle.

1. hiiliteräs (yleiskäyttöön, ikuinen) deByer

2. valurauta (raskas, sitoo lämpöä, paistamiseen) Fiskars

3. ohut rautapannu, wokki (vihannesten paistamiseen/keittämiseen/höyrystämiseen) Ronnby Bruk

Hinnat tarjouksessa 30€-40€ satasella saat ikuiset pannut joka käyttöön.

Hyvätkin pinnoitetut kestävät jokapäiväistä käyttöä 3-4, ja maksavat samat 30€-40€ eikä mikään pinnoitettu sovellu paistamiseen, vain lämmittämiseen. 

Vierailija
12/184 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valurauta, puuvarsi.

Vierailija
13/184 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2756 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3. ohut rautapannu, wokki (vihannesten paistamiseen/keittämiseen/höyrystämiseen) Ronnby Bruk

Hyvätkin pinnoitetut kestävät jokapäiväistä käyttöä 3-4, ja maksavat samat 30€-40€ eikä mikään pinnoitettu sovellu paistamiseen, vain lämmittämiseen. 

Tämä! Täysin samaa mieltä! Ylös,ylemmäs.

Vierailija
14/184 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut valurautapannu nyt 20 vuotta, toimii edelleen hyvin. Toiveena kyllä on saada myös Swiss Diamond pannu, äidilläni on ja on ihan mielettömän hyvä.

Vierailija
15/184 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valurauta, puuvarsi.

Muuten hyvä, mutta ei voi laittaa uuniin, eikä rasvapolttaa tai muutenkaan huoltaa. Itse valitsisin kokometallisen pannun valmistusmateriaalista riippumatta, silloin se käy uuniin ja jopa puuhellallekin.

Vierailija
16/184 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valurauta, puuvarsi.

Muuten hyvä, mutta ei voi laittaa uuniin, eikä rasvapolttaa tai muutenkaan huoltaa. Itse valitsisin kokometallisen pannun valmistusmateriaalista riippumatta, silloin se käy uuniin ja jopa puuhellallekin.

Sitten poistat sen puuvarren. Ne on usein ruuvilla kiinni.

Vierailija
17/184 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valurauta on paras nyt ja vielä lastenlapsillasikin.

Valurauta on ihan hyvä, mutta hiiliteräs on kaikilta ominaisuuksiltaan vielä parempi.

Vierailija
18/184 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2756 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Varmaan 99% kaikesta paistamisesta tehdään Teflon-pannulla.

Vierailija
19/184 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2756 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Varmaan 99% kaikesta paistamisesta tehdään Teflon-pannulla.

Niinhän ihmiset tekee mutta ei se oikeasti siihen sovellu, teflon-pannulla ei saa kunnon paistopintaa eikä se sovi kuumennettavaksi liikaa.

Vierailija
20/184 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hyvät ihmiset menkö tähän ihme hypetykseen noiden teräspannujen puolesta. Jossain ammattikeittiössä, kaasuliesillä ne ajavat paikkansa, mutta normaalissa kotikeittiössä täysin turhia kapistuksia. Vai onko sinulla aikaa poltella jotain rasvoja kiinni ja senkin jälkeen kanamunan, tai kalan paistamisen saa unohtaa, mitään happamia kastikkeita ei voi tehdä ja koko pannu on muutenkin yhtä säätämistä.

Enemmän kuin 9 suomalaista kymmenestä tekee kaiken paistinpannua vaativan ruoanlaiton jollain teflonpannulla. Ja hyvää ruokaa suurin osa tekee. 

Jos joskus haluaa oikein elvistellä, niin voihan sitä ostaa yhden valurautapannun pihvinpaistoon (näin meillä). Itse en huomaa pihvissä mitään eroa, on se paistettu sitten valuraudalla tai teflonilla. Mutta valuraudan käyttäminen on paljon hankalampaa ja sillä helposti polttaa ruoat pilalle. 

Itse sanoisin, että kannattaa ostaa pinnoitettu, ainakin vähän kasarimallinen pannu, niin pystyy keittelemään isommankin sopan siinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme