Millaisia työpaikan pikkujoulut on?
En ole koskaan ollut ja mietin, mitä juhlilta oikein odottaa. Kertokaa teidän tarinoita!
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä 300 henkeä. En ole koskaan nähnyt 10 vuoden aikana perseilyä enkä älyttömiä kännejä, enkä mitään seksuaalista. Lähden todin kotiin klo 1, kun ne loppuvat.
Onnekas! Minkä alan firma? Meillä rakennuspuolella sattuu ja tapahtuu.
Amk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tanssitaanko juhlissa kiihkeästi toisia vasten?
Tietenkin. Tai sitten muuten vaan nojaillaan kiihkeästi.
uuh
Viimeksi yksi sai potkut kun jäi ryyppy päälle. Oli sillä varoitus jo alla.
Vierailija kirjoitti:
Syödään riisipuuroa, jälkkäriksi kahvi ja joulutorttu. Sitten jokainen autoilee kotiin työpäivän päätteeksi.
Meillä oli paremmat. Oli aluksi jouluhartaus ja saatiin kanssa kinkkua sekä laatikoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut jokaikisissä pikkujouluissa todella tylsää. Ei siellä tapahdu koskaan mitään mistä puhutaan, irtoseksiä tai sellaista. Korkeintaan joku juo liikaa ja haukkuu pomon.
Räväytä sää? :)
Mulla alkoi pilvipeite repeillä
Minä en ole oikeastaan koskaan ollut sellaisessa työpaikassa missä ois pikkujoulut mutta miehen työnantajan pikkujoulut on aina avecin kanssa. Niissä tarjotaan ruoka ja kaikki juomat + tupakat yms. mitä nyt ravintolassa yleensäkin illan aikana käytetään.
Ensin porukka hakeutuu tuttujen kanssa samaan pöytään ja pönötetään vähän jäykkinä ruokailun ajan. Sitten kun juoma alkaa virrata niin ihmiset rentoutuu, aletaan jutella ja tanssia. Yleensä noin 2 tuntia juhlan alkamisesta ensimmäinen sammuu. Pikkuhiljaa porukka päityy, jotkut oksentaa vessoissa, osa tappelee yms. pientä kivaa. Näissä pikkujouluissa ei ole pettämistä kun lähes kaikilla on se puoliso mukana, ja joilla ei ole niin eivät työkaveriin sekaannu kun ovat oikeastaan kaikki miehiä.
Loppuillasta työnantaja tilaa jonon takseja ja huolehtii humalassa olevat ihmiset kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole oikeastaan koskaan ollut sellaisessa työpaikassa missä ois pikkujoulut mutta miehen työnantajan pikkujoulut on aina avecin kanssa. Niissä tarjotaan ruoka ja kaikki juomat + tupakat yms. mitä nyt ravintolassa yleensäkin illan aikana käytetään.
Ensin porukka hakeutuu tuttujen kanssa samaan pöytään ja pönötetään vähän jäykkinä ruokailun ajan. Sitten kun juoma alkaa virrata niin ihmiset rentoutuu, aletaan jutella ja tanssia. Yleensä noin 2 tuntia juhlan alkamisesta ensimmäinen sammuu. Pikkuhiljaa porukka päityy, jotkut oksentaa vessoissa, osa tappelee yms. pientä kivaa. Näissä pikkujouluissa ei ole pettämistä kun lähes kaikilla on se puoliso mukana, ja joilla ei ole niin eivät työkaveriin sekaannu kun ovat oikeastaan kaikki miehiä.
Loppuillasta työnantaja tilaa jonon takseja ja huolehtii humalassa olevat ihmiset kotiin.
Tää on varmaan aika tyypillinen kuvio. Toi avec -homma on aika kiva, mun miehellä oli aiemmassa paikassa sama. Oli kiva tutustua miehen työkavereihin ja heidän puolisoihinsa. Tunsi kuuluvansa samaan porukkaan kun vuosia käytiin samoissa pippaloissa. :) Avec voi myös osaltaan hillitä meininkiä, vaikka teillä ilmeisesti on kaikenlaisia käänteitä silti riittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syödään riisipuuroa, jälkkäriksi kahvi ja joulutorttu. Sitten jokainen autoilee kotiin työpäivän päätteeksi.
Meillä oli paremmat. Oli aluksi jouluhartaus ja saatiin kanssa kinkkua sekä laatikoita.
Mä tykkäisin tällaisesta oikeesti! :D Kunhan tilaisuutta ei järjestettäis firman tiloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loppuillasta työnantaja tilaa jonon takseja ja huolehtii humalassa olevat ihmiset kotiin.Tää on varmaan aika tyypillinen kuvio. Toi avec -homma on aika kiva, mun miehellä oli aiemmassa paikassa sama. Oli kiva tutustua miehen työkavereihin ja heidän puolisoihinsa. Tunsi kuuluvansa samaan porukkaan kun vuosia käytiin samoissa pippaloissa. :) Avec voi myös osaltaan hillitä meininkiä, vaikka teillä ilmeisesti on kaikenlaisia käänteitä silti riittänyt.
Voi ny v*ttu en todellakaan haluaisi oman työpaikan juhliin jotain kyttääviä puolisoita.
Meillä noin 30 hengen osasto. Pikkujouluissa syödään, juodaan, on jotain pientä ohjelmaa, leikkejä tms ja kaikki on aina tosi innoissaan mukana. Joulupukki käy. Kukaan ei hauku ketään, kehutaan ja kaulaillaan mieluummin. Jatkot sit jossain yökerhossa. Joku vanhemmista miehistä vetää tietty överit. Aina ollut tosi kivaa.
Esim stressataan mitä laitetaan päälle, ostetaan uusi mekko ja pikkujoulujen jälkeen mietitään oliko mekko liian räväkkä vai tylsä, ihmetellään miksi yhdellä ei ollu mekkoa vaan housut, riidellään työvuoroista kuka pääsee pikkujouluihin ja kuka joutuu jäämään töihin. Pikkujouluissa yritetään jutskailla kaikkien kans ja olla niin rentoa ja siellä on lopulta oikeesti melko kivaa, kaikki on kuitenkin hyvällä fiiliksellä liikkeellä.
Toinen vaihtoehto, kun pikkujouluissa on vedetty pää täyteen niin sanotaan suorat sanat siitä mikä on koko vuoden häirinnyt ja siis jäänyt selvin päin sanomatta ja sit tapellaan ->seuraavalla viikolla osalla musta silmä/tikit, ambulanssi käy paikalla useemmin kun taksi.
Kolmas vaihtoehto, en osallistu kun työpaikalla on niin paljon juoruilijoita ja selän takana puhujia joten vääntävät joka asian jotenkin negatiiviseksi.
Eli riippuu ihan työpaikasta ja siitä millaisia ihmisiä siellä on töissä. Toisilla työpaikoilla on kiva mennä pikkujouluihin ja toisilla sinne ei todellakaan halua.
Tietenkin. Tai sitten muuten vaan nojaillaan kiihkeästi.