Onko ketään muuta, joka haluaisi jättää joulun välistä?
Kommentit (75)
Minä! En tod.ole mikään joulu ihminen, parasta siinä on että on nopeesti ohi ja voi alkaa odottamaan kevättä ja kesää :) Olisipa aina kesä!! Talvi ja koko joulu on ihan syvältä.
Joulussa ainoa hyvä puoli on se että on lomaa ;) ihanaa aikaa siis hiljentymiselle ja rentoutumiselle.
Monta vuotta jo skipattu, menee rutiinilla. Ei siihen ole mikään pakko lähteä mukaan.
Ainut huono asia joulussa, että joutuu käydä vanhemmilla puoliväkisin imemässä kinkkua, mistä en niin välitä.
Minä. Laskettu juuri noilla main. Pari vanhempaakin lasta ja rahat tiukilla. Olen jo nyt ihan normiarjesta yli väsynyt. Mies painaa pitkää päivää töissä joten kaikki tuntuu kaatuvan niskaan.
Niin paljon kuin lapsia ja joulua rakastankin niin nyt ei vaan pääse fiilikseen :(
Olen skipannut jo viisi kertaa ja tästä taitaa tulla kuudes. Minulla on sukulaisia, mutta en pidä heistä ,enkä pidä jouluruuista. Enkä halua ostaa heille lahjoja.
Tänä vuonna skippaankin täysin, lähden reissuun parin viikon päästä - ja palaan vasta tammikuussa Suomeen. Jos silloinkaan.
Tyttäreltä juuri kysyin, miksi joku jättää tässä pimeydessä joulun väliin? Tytär sanoi, että ei kukaan jätä. Jokainen voi tehdä siitä omannäköisensä. Sanoin, että netissä joku jättää. Hän sanoi (31v), että älä roiku sellaisilla palstoilla.
Cat kirjoitti:
Tyttäreltä juuri kysyin, miksi joku jättää tässä pimeydessä joulun väliin? Tytär sanoi, että ei kukaan jätä. Jokainen voi tehdä siitä omannäköisensä. Sanoin, että netissä joku jättää. Hän sanoi (31v), että älä roiku sellaisilla palstoilla.
Meillä ei kukaan välitä joulusta, siksi. Valoa saa halutessaan ilman sitäkin, ja pyhinähän päivä lähtee jo pitenemään, joten saa alkaa luvalla odottamaan kevättä. Helmikuun valo on jo ihan erilainen. Terveisiä tyttärellesi, omani on 17.
4
Kaipaisin teitä joulua vihaavia mahdollisimman paljon työkavereikseni. Meille jouluihmisille kun mikään ei ole sen kamalampaa kuin viettää jouluaatto töissä. Tänä vuonna olen onneksi aaton vapaalla ja tiedän, että jokainen nanosekuntikin tulee olemaan täydellinen.
Cat kirjoitti:
Joku tekee joulusta omanlaisensa olemalla juhlimatta sitä. Ei se vaan kaikille merkkaa mitään eikä se tarkoita että olisi joku tunteeton synkistelijä.
Perinteet velvoittaa, että istun taas joulupöytään kuuntelemaan politiikkaa ja tuttuihin kohdistuvaa parjausta. Ei oikein haluttaisi.
Ei tämä skippaaminen kyllä näin ulkopuolisen korviin mitenkään iloiselta ja luovalta kyllä kuullosta. Enempi on nätkätystä siitä, mitä joku toinen tekee
Mielikuvitus liikkeelle! If you are bored, you are boring.
Vierailija kirjoitti:
Ainut huono asia joulussa, että joutuu käydä vanhemmilla puoliväkisin imemässä kinkkua, mistä en niin välitä.
Ei ole pakko ellei halua. Itse olen skipannut tuonkin osuuden ihan tyynen rauhallisesti jo parikymmentä vuotta.
Cat kirjoitti:
Ei tämä skippaaminen kyllä näin ulkopuolisen korviin mitenkään iloiselta ja luovalta kyllä kuullosta. Enempi on nätkätystä siitä, mitä joku toinen tekee
Mitä jos ei halua mitään mielikuvituksellista joulua vaan haaveilee vaikka että saa viettää sen rauhassa yksin kotona kotiinkuljetuspizzaa syöden? Jollekin sellainen ihan oikeasti on se iloisin ja mukavin tapa viettää joulua.
Cat kirjoitti:
Ei skippaaminen välttämättä tarkoita sitä, että on tylsää tai edes sitä, että vihaa joulua. Meillä se on yksinkertaisesti palautettu samalle "ei-aiheuta-toimenpiteitä" -tasolle kuin muutkin juhlapyhät. - Ketä tässä ketjussa vaivaa, mitä joku toinen tekee?
Veisin tyttärelle mielelläni terveisiä, mutta tulin luvanneeksi tulla järkiini ja jättää palstan vähemmälle. On muuten 29 v vasta, sekoitin vanhimpaan poikaani, joka tukka putkella odottaa joulua myös!
Jouluihmiset ovat ympärilläni poikkeuksetta giving- mallistoa. Skippaajista en kaikista ole ihan varma, mutta kukapa sitä toisen iloisuudesta tietää.
Mikä sinua estää? Ei joulun skippaamisesta lusimaan joudu. Ei saa edes sakkoja, jos kukaan ei saa tietää.