Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut pystyvät asumaan koko elämän kerrostalossa?

Vierailija
19.11.2017 |

Ymmärrän että esim. opiskeluaikana tai muuna elämän väliaikaisena jaksona kerrostaloasuminen onnistuu, mutta että sinne jäisi koko elämäksi? Jos meteli ei muodostukaan ongelmaksi, niin miten saa elämänlaatua kun ei ole muuta omaa kuin se oman asunnon alue, ”flat”? Pihalla voi olla vaikka hevonen makaamassa kyljellään etkä voi tehdä sille mitään, jos se on jonkun asukkaan. Omakotitalossa on oma alue, piha jonne kukaan muu ei saa tulla (ainakin näin pitäisi olla, mutta tuleehan ne imurikauppiaat). Kuitenkin seinän takana ei ole ketään meikkikeisaria laulamassa, tietää että seinän takana oleva huonekin on oma. Saa hengittää oman pihan ilmaa eikä tarvitse jakaa ulko-ovea muiden (kuin mahd. perheen) kanssa.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena olin kateellinen serkuille kun ne asuivat kerrostalossa ja siellä oli paljon leikkikavereita.

Vierailija
2/54 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole koskaan omakotitalon pihassa ollut hevosta kyljellään. :O Minne voin valittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen asunut koko lapsuuteni omakoti- ja rivitaloissa, ja jo silloin halusin kerrostaloon. Koko aikuisikäni olen asunut kerrostaloissa. En vaihtaisi pois, enkä ymmärrä, miksi ihmiset haluavat omakotitaloon.

Vierailija
4/54 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Saa  hengittää oman pihan ilmaa." Hauska :d

Vierailija
5/54 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattele, jotkut elää koko elämän savimajassa.

Vierailija
6/54 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö keksi yhtään syytä sille miksi jotkut asuu kerrostalossa koko elämänsä? Ja miten aiot auttaa heitä jotka asuu vastentahtoisesti? Vai onko sinun elämäsi omakotitalosta huolimatta jotenkin perseestä ja vain päivittelemällä muiden kurjuutta koet mielihyvää?

Vierailija
7/54 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmisten pitää olla erilaisia, miksi kaikki eivät voi olla samanlaisia kuin minä? Maailma olisi niin paljon helpompi ymmärtää!

Vierailija
8/54 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä talo on hyvin äänieristetty. Naapurin äänet eivät koskaan kuulu meille. Keskustaan on kävelymatka ja parvekkeelta näkyy meri. En kaipaa omaa pihaa, minulle riittää julkinen tila ja onhan minulla kesämökki.

Parasta tässä tietysti on, että tämän asunnon hinnalla saa aina ostettua omakotitalon, jos mieli joskus muuttuu.

Vierailija
9/54 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkia kiinnostaa muuttaa omakotitaloon ja ottaa kontolleen siihen liittyvää remppaa ja pihanhoitoa.

Vierailija
10/54 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan levottomia sieluja, kesäkuukausina (touko-syys) tien päällä. Ok-taloa ei voi jättää, ellei palkkaa talkkaria. Kt:ssa riittää postin läpikäynti 2xkk, kiitos lapselle.

Vierailija
11/54 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun asunnon hinnalla saisi useammankin mörskän missä ap asuu.

Vierailija
12/54 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä ole koskaan omakotitalon pihassa ollut hevosta kyljellään. :O Minne voin valittaa?

Eikös kyljellään makaava hevonen ole sairas? Sehän on ihan hyvä, ettei sellaista löydy, eläinparka.

Vierailija
13/54 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa kerrostaloissa, ikään kuin happi loppuu kun tiedän että suoraa käyntiä ulos ei ole. Vain johonkin ahdistavaan rappukäytävään. Pelottaa ja kammottaa tulipalot, jotkut hullut hyökkääjät jne. Siellähän olet luukussa nurkkaan ajettuna. 

Ja yleensä kerrostaloasunnoissa on kamalan kuuma. Kun kylään menee, saa talvipakkasillakin varautua olemaan hellevaatteissa. 

Omakotitalossa asuminen on kallista, ainakin täällä pk-seudulla. Kiinteistöverot ovat järkyttäviä, vakuutukset, sähkö, vesi, jne. Mutta oma tupa oma lupa. Paitsi että meidän pihan läpi kulkee kutsumattomia vieraita, käyttävät tätä kevyenliikenteenväylänä. Ei auta kieltokyltit eikä aidat (panssariaitaan portteineen ei ole varaa). 

Vierailija
14/54 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, minä olen asunut ekat 21v omakotitalossa, sen jälkeen tähän asti 33v kerrostalossa. Minusta ei tulisi enää omakotitaloasujaa. Lumenluonnit, nurmikon leikkuu, korjaukset , huh. Haluan elää helppoa elämää eikä minua häiritse naapurit eikä naapurit minua. Koskaan ei ole tarvinnut naapureista valittaa.

Kyllä se ilman kerrostalon pihalla on samanlaista kuin okt:n pihalla :-D

Vierailija
15/54 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös kyljellään makaava hevonen ole sairas? Sehän on ihan hyvä, ettei sellaista löydy, eläinparka.

Minä en ole yhtään selvillä hevosasioista, joten en osaa sanoa. Se kuulosti ensin kivalta, mutta ei se ehkä olekaan. 

Vierailija
16/54 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ahdistaa kerrostaloissa, ikään kuin happi loppuu kun tiedän että suoraa käyntiä ulos ei ole. Vain johonkin ahdistavaan rappukäytävään. Pelottaa ja kammottaa tulipalot, jotkut hullut hyökkääjät jne. Siellähän olet luukussa nurkkaan ajettuna. 

Ja yleensä kerrostaloasunnoissa on kamalan kuuma. Kun kylään menee, saa talvipakkasillakin varautua olemaan hellevaatteissa. 

Omakotitalossa asuminen on kallista, ainakin täällä pk-seudulla. Kiinteistöverot ovat järkyttäviä, vakuutukset, sähkö, vesi, jne. Mutta oma tupa oma lupa. Paitsi että meidän pihan läpi kulkee kutsumattomia vieraita, käyttävät tätä kevyenliikenteenväylänä. Ei auta kieltokyltit eikä aidat (panssariaitaan portteineen ei ole varaa). 

Kyllä meidän kerrostaloasunnossa on takaovi kuistille. Monissa omakotitaloissakaan ei ole kuin se yksi ovi ulos.

Vierailija
17/54 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänlaatuni ei makaa pihalla kyljellään. Minulle elämänlaatu on sitä, että pääsen kävellen 10 minuutissa kauppoihin, torille, työpaikalle ja virastoihin, ja sitä, että 50 metrin päässä on bussipysäkki, josta pääsee kauemmas, sekä R-kioski ja ravintola. Autoa en tarvitse. Sen rahan saan käyttää muuhun.

Elämänlaatuni on myös sitä, että meillä on ikkunat kolmeen suuntaan ja esteettömät näkymät muuallekin kuin puskan juuriin. Aurinko paistaa meille aina, kun aurinko paistaa. Tilaa on 5 huoneessa tarpeeksi kahdelle. Melua ei ole, seinänaapurina on yksiö, jossa asuu yksi ihminen, joka ei puhu itsekseen eikä laula suihkussa. Yläkerrassa asuu leski, alakerrassa hiljainen vanha pariskunta. 

Ei lumitöitä, ei sadevesikourujen puhdistusta. Toiset hoitavat remontit. Minä vain istun puutarhakeinussa taloyhtiön puutarhassa ja kuuntelen, kuinka kyljys tirisee grillissä. Kesäisin siis.

Toivon, ettei tarvitse ikinä muuttaa.

Vierailija
18/54 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnämainitut ovat fobioita, ei niillä ole asumismukavuuden kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
19/54 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertostalojakin on erilaisia; esim 300- neliöinen jossa parvekkeet joka ilmansuuntaan, merinäköala, ylin kerros, hyvin äänieristetty, ovimies ja portti.

Vierailija
20/54 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloelämä on helppoa ja halpaa! En osaa/tykkää hoitaa pihaa, lumitöitä yms. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan