Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiusten kasvattaminen viisikymppisenä?

Vierailija
19.11.2017 |

En ole löytänyt netistä kokemuksia, joten kysynpä täältä.

Oletko itse kasvattanut pitkät hiukset iäkkäämpänä tai tunnetko jonkun, joka on sen tehnyt?

Itse haluan hiukset, jotka saa mukavasti kiinni. Kyllästyin viime kesänä lyhyiden hiusten päivittäiseen pesuun ja laittamiseen!

Olen lukenut, että hiusten kasvu hidastuu iäkkäämpänä. Itse olen ollut nyt puoli vuotta leikkaamatta, ja jo sykerölle yltävät.

Niin, lopuksi: pitääkö vanhenevalla ihmisellä olla lyhyt tukka? Vanhentaako nutturakampaus?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Ei tarvitse olla lyhyt tukka. Voit kasvattaa pitkän. Muutenkin annan sinulle luvan pukeutua, meikata, olla meikkaamatta juuri niinkuin tahdot.

Vierailija
2/29 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tuossa iässä - ja jo aiemminkin - jokaisella naisella on kanttia pitää sellaista hiusmallia, josta itse tykkää, ennemmin kuin sellaista, jonka olettaa olevan joidenkin muiden odotusten mukainen. Pthyi moisille turhille sosiaalisille pakoille. :) - Oma äitini on 70, hiukset lanteille kuten minullakin. Hänen hopeanvärinen lettinsä näyttää minun(kin) silmääni oikein hyvältä. Nuttura on varsin naisellinen ja niitäkin on vaikka minkälaisia, ei vain se Vihervaaran Annan malli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime keväänä kampaaja leikkasi mun tukan liian lyhyeksi. Ei edes ulottunut olkapäille. Kasvatan takaisin pitkäksi. En pidä lyhyestä tukasta. Ikääntyvällä voi olla sellainen tukka mistä tykkää.

47v.

Vierailija
4/29 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvaa ne hiukset vielä arkussakin eli kuoleman jälkeen...

Vierailija
5/29 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kasva.

Vierailija
6/29 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kasva. Iho ja ihonalaiskudokset vetäytyy, nesteet poistuu ym. mikä tekee vaikutelman esim. parras kasvusta.

Vierailija
7/29 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ap pitäisi sun huolen olla jossain muualla kuin hiusten kasvattamisessa. Oletko miettinyt, miksi sun vielä keski-ikäisenä täytyy kysellä muilta hiusten mallia ja kasvatusta?

Vierailija
8/29 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paksut puolipitkät kerroksittain leikatut hiukset ja saan olla jatkuvasti leikkaamassa. Tänävuonna kasvanut varmaan 5cm. En aio leikata lyhyeksi koskaan.

n 57v

Vierailija
9/29 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 54-vuotias ja hiusten kasvu on todellakin hidastunut. 

Minulla on nyt vähän yli hartioiden ulottuvat hiukset. Ne saa siis hyvin ponnarille. 

Mutta en pystyisi kasvattamaan pidempiä. Kun olen puolisen vuotta leikauttamatta hiuksia, ovat ne kasvaneet ehkä kolmisen senttiä ja latvat täysin haperot. Hiukset ovat myös selvästi ohentuneet. 

Tämä on haittapuoli karvankasvun vähenemisessä, kuten ripsienkin harveneminen. Hyvä puoli on säärikarvojen kasvun tyrehtyminen, mitään bikinirajoja ei myöskään tarvitse ajatella :)

Mutta varmasti todella yksilöllistä tämä. Minulla näin nyt kuitenkin. Kuukautiset ovat vielä, joskin hyvin epäsäännölliset. 

Vierailija
10/29 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole mitään sosiaalisia paineita olla tietyn näköinen tai -tyylinen, eikä itsetunto-ongelmia.

Olisin siis kiinnostunut kokemuksista ja mielipiteistä.

Ap

Vierailija
11/29 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lainsäädäntö on näin epäselvää monelle?

Yli 45-vuotiaalla ei saa olla olkapäille ulottuvaa tukkaa. Etkö muista Aira Samulininkin saamaa ehdollista tuomiota asiasta? Oli mediassa näkyvästi.

Vierailija
12/29 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole löytänyt netistä kokemuksia, joten kysynpä täältä.

Oletko itse kasvattanut pitkät hiukset iäkkäämpänä tai tunnetko jonkun, joka on sen tehnyt?

Itse haluan hiukset, jotka saa mukavasti kiinni. Kyllästyin viime kesänä lyhyiden hiusten päivittäiseen pesuun ja laittamiseen!

Olen lukenut, että hiusten kasvu hidastuu iäkkäämpänä. Itse olen ollut nyt puoli vuotta leikkaamatta, ja jo sykerölle yltävät.

Niin, lopuksi: pitääkö vanhenevalla ihmisellä olla lyhyt tukka? Vanhentaako nutturakampaus?

Kynitty mummotukka on jotain aivan kauheaa. Kynitty tukka minkä tahansa ikäisellä on. Saman tien vielä permis niin...

Vierailija
13/29 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa yleltä ohjelmaa Saltön. Siinä on se yksi nainen, Johanna, joka on joku viisikymppinen mummo, jatkuvassa puutteessa. Sillä on minihame, sipmänympäri rajaukset ja roikkuva blondattu kuontalo ja se näyttää juuri siltä, että yrittää epåtoivoisesti pitää kiinni nuruudestaan tajuamatta!että ne jutut jotka näytti hyviltä parikymppisinä, on jo vanhentuneet ja saa näyttämään vain kuluneemmalta.

Se, sopiiko nutturakampaus vanhenevalle naiselle, riippuu sekä nutturasta että kasvonpiirteistä. Molempia on monenlaisia. Pehmeät mitta siistit nutturat voivat sopia. Kireät tai sotkuiset näyttävät usein aika kuluneilta.

Vierailija
14/29 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nutturalla tukan pitäminen on käytännössä sama asia kuin lyhyt tukka eli pitkätukkainen voi valita, onko pitkälettinen vaiko "lyhyttukkaiselta näyttävä". Tukka kasvaa ihan hyvin vielä vanhanakin, eikä kaikkiin vaikuta hormonimuutokset ja muut mitenkään, nimimerkillä säärikarvani odottavat.. Hormonimuutokset tulevat joillekin aikaisin mutta ihan samalla lailla joillekin myös myöhemmin. Monella kolmikymppisellä on harmaa pää ja ryppyjä enemmän kuin jollain viiskymppisellä.

Ja jos ei aiemmin ole huomannut niin just nyt on hyvä aika alkaa noita-akaksi eli itsenäiseksi, itselliseksi naiseksi joka tekee just niinkuin itse haluaa ja näyttää itseltään ja on siitä ylpeä ja nauraa leuka pystyssä kaiken maailman muille mielipiteille ja asenteille.

You go ap ja kasvata vaan. Jos et tykkää, leikkaa vaikka siili tai ananas. Ihan miten sinä itse haluat.

Vierailija
15/29 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on nyt vähän yli hartioiden ulottuvat hiukset. Ne saa siis hyvin ponnarille. 

Mutta en pystyisi kasvattamaan pidempiä. Kun olen puolisen vuotta leikauttamatta hiuksia, ovat ne kasvaneet ehkä kolmisen senttiä ja latvat täysin haperot. Hiukset ovat myös selvästi ohentuneet. 

Tämä on haittapuoli karvankasvun vähenemisessä, kuten ripsienkin harveneminen. Hyvä puoli on säärikarvojen kasvun tyrehtyminen, mitään bikinirajoja ei myöskään tarvitse ajatella :)

Mutta varmasti todella yksilöllistä tämä. Minulla näin nyt kuitenkin. Kuukautiset ovat vielä, joskin hyvin epäsäännölliset. 

Värjäätkö hiuksiasi? Hiusvärit (siis muut kuin henna yms.) aiheuttavat juuri tuota.

Vierailija
16/29 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa maissa ikääntyneilläkin naisilla on pitkät tai puolipitkät hiukset, kynityt tehy-tukat ovat harvinaisempia. Pitkällä ei nyt tässä tarkoiteta mitään alaselkään tai perseeseen ulottuvaa reuhkaa, vaan sellaista olkapäille tai vähän yli ulottuvaa. Sellainen sopii kyllä useimmille, jos hiukset eivät ole ohentuneet ihan kamalasti.

Vierailija
17/29 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kautta historian naisilla on ollut pitkät hiukset. Joten kyllä, ne sopivat kaiken ikäisille. Pitkät hiukset viestivät minusta naisellisuudesta, eivät mistään epätoivoisesta nuoruuden tavoittelusta.

T. Meikkaamaton ja minihameisiin pukeutumaton nelikymppinen nainen, jolla on harmaantuvat, häntäluupituiset hiukset

Vierailija
18/29 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 63-vuotias ja hiukset kasvaa kuin heinä! Tämän olen perinyt isältäni.

Nuorena kun halusi jotain tiettyä hiusmallia pitää, oli raivostuttavaa kun jatkuvasti joutui sitä leikkauttamaan! Kerran annoin ajaa päätä myöden, oli vain millin sänki. (Sopi muuten tosi hyvin minulle!) Eipä se kauaa sänkenä ollut..

Nyt olen lakannut leikkuuttamasta tukkaani. Viimeksi leikkasin itse noin 5 cm latvoja kun alkoivat tuntua kuiville. Pitkä se on ja saa olla. Kasvakoot mitä kasvaa. Mitään hidastumisen merkkejä ei osoita.  Minulle on yksi hailee mitä muut hiusmallistani ajattelevat. Laatikoot sääntöjään ja määräyksiään, mitä yli nelikymppisellä EI saa olla. Mitä varsinkaan yli viisikymppisellä EI saa olla. Minä teen ihan just niin kuin minua huvittaa.

Vierailija
19/29 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Briorion-vitamiinit kannattaa ottaa käyttöön. Itse näitä nyt syönyt ja hiukset voivat hyvin, jopa ripset ovat kasvaneet huomattavasti.

Vierailija
20/29 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Värjäätkö hiuksiasi? Hiusvärit (siis muut kuin henna yms.) aiheuttavat juuri tuota.

En. 

Vielä ei ole yhtään harmaata. Sitten täytyy miettiä, mitä tehdä. Oma väri on kaunis keskiruskea (ei maantie). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi