Koiran omistaminen laskee sinkkujen kuolemanriskiä 33 prosentilla
Koiranomistajilla on muita alempi riski kuolla sydän- ja verisuonitauteihin.
Tulokset perustuvat ruotsalaiseen tutkimukseen. Tutkimuksen aineistoon kuului 3,4 miljoonaa 40–80-vuotiasta ruotsalaista. Henkilöiden tietoja verrattiin tilastoihin koiran omistamisesta.
Tove Fall johti tutkimusta, joka tehtiin Uppsalan yliopistossa. Tutkimus on julkaistu Scientific Reports -sivustolla.
Yliopiston sivuilla kerrotaan tulokseksi se, että koiraomistajilla ja varsinkin metsästyskoiranomistajilla oli alhaisempi riski sairastua sydän- ja verisuonitauteihin.
https://www.is.fi/terveys/art-2000005455256.html
Kommentit (13)
Se on tämä rakkaus
Koiranomistaja tietää, että kun hän avaa kotioven, usein vastassa on koira, jonka koko ruumis heiluu ja tärisee riemuisassa jälleennäkemisen puuskassa. Nyt tutkijat uskovat löytäneensä syyn koiran ylitsevuotavan ystävällisen käytöksen taustalla.
https://www.aamulehti.fi/maailma/tutkijat-uskovat-loytaneensa-tarkean-s…
Olisi ihanaa jos olisi sellainen mies joka innostuisi yhtä paljon kun tulen kotiin. Nimenomaan ei seksuaalisesti. Mutta koirassa on vähemmän huonoja piirteitä kuin miehessä joten kannattaa pitää koiraa eikä miestä :)
Kolme koiraa hankkimalla on siis jo jonkinlainen mahdollisuus säilyä hengissä..??
Koiranomistajien ongelmat ovatkin yleensä psyykkistä laatua.
Koira vaatii ulkoilutusta, mikä tietää omistajalle säännöllistä liikuntaa. Ei ihme, että eliniänodote pitenee.
Eli jos kuoleman riski olisi 0,03 jollekin joskus, nyt olisi 0,02.
Sinkut yleensä vastaavat yksin koiran ulkoilutuksesta. Siksi liikunnan vaikutus on suurempi kuin perheissä.
Meilläkin yleensä minä vien koiran aamuisin, joku lapsista iltapäivisin ja mies iltaisin. Sinkuilla myös koiran vaikutukset positiivisesti psyykeen ovat varmasti usein vahvemmat.
Kuolenkohan mä koskaan? 2 upeata koiraa ja ihana lastenlapsi laskee kuolemanriskiä ainakin 100 %:lla.
Entäs kissat. Onko kissan syyllistävällä katseella aktivoiva teho vai aiheuttaako se päinvastoin ahdistusta ihmisessä, mikä taas johtaa aiempaan kuolemaan.
Entä kun on eläinallergia? Mikä eläin sitten sopii?
Vierailija kirjoitti:
Entäs kissat. Onko kissan syyllistävällä katseella aktivoiva teho vai aiheuttaako se päinvastoin ahdistusta ihmisessä, mikä taas johtaa aiempaan kuolemaan.
Pahoittelen, mutta
https://www.voice.fi/koti/a-85455
Onneksi se on pieni niin voit ajatella, että se vain leikkii. Itse en hirveäsri pidä tuosta tutkimuksesta, mutta koska en tunne kissoja niin en voi perustella tutkimuksen puolesta enkä vastaan. Ehkä kissaihmiset tuntevat itse kissansa parhaiten ja osaavat tulkita niitä. Jos kissavihaaja on halunnut kissavihatutkimuksen niin sehän on mahdollista tehdä. En ole perehtynyt tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ihmiseläin on sinulle paras. Toisaalta voit kokeilla siedätyshoitoja ja jos tehoavat niin ottaa hoitolemmikkiä ja jos sietää niin oman.
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa ihminen valitettavasti kuolee 100% todennäköisyydellä :(
Kiva. Samalla myös saastuttaa ympäristöä aika mukavasti.