Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

70-80-luvulla laitettiin kokonainen broileri uuniin, nyt on vaan wingssiä ja nugettia

Vierailija
15.07.2025 |

Oli myös jauhelihasta tehtyjä kepakoita 80-luvulla, eli jauhelihapötköjä tikussa, yleensä ranskalaisten kanssa meillä ainakin. Niitäkään ei ole enää. 

Myös aladobia ja mustaa makkaraa syötiin meiän perheessä. Tykkäsin molemmista lapsena, enää en syö kumpaakaan. Jallen mätitahnaa ja maksamakkaraakin oli usein, tykkäsin niistäkin, enää en niitäkään syö. 

Mitäs ruokamuistoja teillä on 80-luvulta (tai 70-luvulta). Minä synnyin 70-luvun alkupuolella, joten olen viettänyt lapsuuttani 70-80-luvuilla, se oli ihan parasta aikaa olla lapsi. 

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

OnhN tuo kokonainen uunibroileri paljon parempi.

itse mainitsen kyljykset, oli hyvä ruoka

Vierailija
2/81 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jallen=Kallen, mut tajusitte varmaan. 😄 Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että, joo kyljykset liemineen. Tais olla mun lempiruoka. 😋

Ap

Vierailija
4/81 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunibroilereita saa kyllä joka kaupasta, myös Lidlistä.

Vierailija
5/81 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verilettuja ja maksapihvejä  ja ramavit ja kalanmaksaöljy pullosta ( ei ollut raudanpuutetta). Itse valmistan kokonaista broileria airfryerissä nykyään, tulee tosi mehukasta ja hyvää. Terveisin -68 

Vierailija
6/81 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, niitä saa miltei joka kaupasta nykyäänkin ja on kyllä tosi hyvää. 

Vierailija
7/81 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie en ole koskaan ymmärtänyt tätä siipien suosiota. Eihän niissä ole mitään syömistäkään?

M47

Vierailija
8/81 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verilettuja ja maksapihvejä  ja ramavit ja kalanmaksaöljy pullosta ( ei ollut raudanpuutetta). Itse valmistan kokonaista broileria airfryerissä nykyään, tulee tosi mehukasta ja hyvää. Terveisin -68 

Ja veripalttua, ainakin koulussa oli. Hyvää oli. Nyt en ilkeä syödä. 

Vierailija
9/81 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekeekö niitä enää kukaan?

Vierailija
10/81 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä ainakin, olen 46. Siitä syö useamman kerran, kerään vielä silput piirakkaan ja joskus inspiroidun keittelemään rippeistä liemet. Ja kananrasva on ihan loistavaa, kannattaa ottaa talteen sekin.

Vierailija
11/81 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jallen=Kallen, mut tajusitte varmaan. 😄 Ap

Jotkut sanovat sitä Kallen kaviaariksi. Se oli silloin Ruotsin ihme, jota tuotiin 60-70-luvuilla siellä käydessä, kunnes tuli täälläkin kauppoihin. Kaverini mies laittaa sitä vielä yli 60-vuotiaana metukkaleivän päälle, että edes leipä maistui joltain.

Vierailija
12/81 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä ainakin, olen 46. Siitä syö useamman kerran, kerään vielä silput piirakkaan ja joskus inspiroidun keittelemään rippeistä liemet. Ja kananrasva on ihan loistavaa, kannattaa ottaa talteen sekin.

Ja mä siis rakastan kokkaamista nimenomaan tällä hävikinvähennysajatuksella. Oma lapsuuden ruokamuisto on silakkalaatikko, sitä en ole tehnyt kertaakaan. Janssonia joskus, läskisoosia joskus, kyljykset kuuluvat normaaliin pöytään. Retroruoka on hauskaa. Muistatteko makkarakupit? 

Vierailija
13/81 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruohiksen Cittarista saa kokonaisia broilereita. Onneksi on tallella ja ehjänä 80-luvulla lahjaksi saatu savipata, jota pitää ensin lämpimässä vedessä liottaa vartin, ettei halkea uunissa. Broilerin sisään kokonainen kuorittu sitruuna ja vaikka paloiteltuja sipuleita kavereiksi tuomaan lisää kosteutta. On muuten niin hyvää ja mehukasta, että suosittelen lämpimästi hitaaseen ruoanlaittoon. Siellä se kypsyy itsekseen uunissa. Ai niin ja mausteita maun mukaan myös uuniin laitttaessa.

Vierailija
14/81 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli kokonainen kana joka laitettiin uuniin tai keitettiin ja liemi käytettiin alkupalana tai kastikkeessa.

Vierailija
15/81 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjän pakotteet puree. Enää ei ole varaa edes kokonaiseen broileriin.

Vierailija
16/81 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikaupoissa voisi aivan hyvin myydä valmista kokonaista broileria, luomu. Tuorekalaa. Samoin valmislihaa, perunaa, salaattia ja mitä vaan. Ei pippureita ja chilejä, ihan neutraali tai muu mauste joka sopii vatsalle. Meillä vaan monopolikaupat ja valmistajat eivät tee sitä. Ellei joku ota tästä sen kuuluisan kopin.

Vierailija
17/81 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli kokonainen kana joka laitettiin uuniin tai keitettiin ja liemi käytettiin alkupalana tai kastikkeessa.

Oikeasta kanasta tehty viillokki - ommonmommon-mom!

Vierailija
18/81 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

16. Ehkä kuluttajat eivät sitten vain oikeassa elämässä osta noita. Ainakaan tarpeeksi. Hinta todennäköisesti liian kallis.

Vierailija
19/81 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa, laitan vieläkin kokonaisen broilerin uuniin, perunoita, sipulia, fenkolia ja porkkanoita samalle pellille hautumaan. 

Vierailija
20/81 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistoin tanään kokonaisia broilerin koipia uunissa. Edullista ja hyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan