Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tuu ikinä saamaan töitä...

Vierailija
18.11.2017 |

Kun en ole hyvä yhtään missään... oon täysin paska ihminen. En jaksa enää sitä että kukaan ei arvosta mua ja jatkuvasti arvostellaan ja kokoajan saa hävetä itseään.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt. Onko sinulla koulutusta? Kukaan ei valmistuttuaan osaa ammattiaan täysin. Työpaikalla  uudet ainakin perehdytetään ja opetetaan sitten se mitä ei enää osaa.

Vierailija
2/28 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä töihin otetaan niitä ei niin ruudinkeksijöitäkin! Et varmasti ole ihan käsi tai pahimmasta päästä. Tsemppiä työnhakuun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule. Noin minäkin tuskailin vielä vähän aika sitten. No, pääsin töihin... ja nyt kuule vituttaa. NYT tämä elämä vasta paskaa onkin.

Vierailija
4/28 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Sua tuskin lohduttaa se, että sain parin vuoden työttömyyden jälkeen töitä, mutta halusin vain kertoa että todellakin tiedän sun tunteen ja ikinä ei kannata luovuttaa.

Vierailija
5/28 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tuon olotilan. Tästä ketjusta huomaat että meitä on monta samanlaista joten et ole yhtään sen huonompi vaan aika tavis. ;) Tsemppiä!

Vierailija
6/28 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset töihin vielä ennen joulua. Pää pystyyn nyt.

Vierailija
7/28 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään.

Vierailija
8/28 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jopa osaan asioita, mutta työnsaanti on silti vaikeaa. En kestä työnhakua, ammattitaitoni vakuuttelua ja kilpailua muiden työnhakijoiden kanssa. Haluaisin vain tehdä jotain tämän yhteiskunnan eteen ja tienata siinä samalla, en esittää täydellistä ihmistä.

Vierailija
9/28 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainut jota tää työttömyys turhauttaa.

Vierailija
10/28 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Toista vuotta työttömänä. Ei saa minkäänlaista työtä vaikka pitäis olla hyvä koulutus ja ammatti. Ei yhtäkään kutsua haastatteluun ja työhaluja kyllä olisi. Mutta tämä ei ole minusta kiinni. Eletään sitten näin; onneksi terveyttä sentään toistaiseksi riittää.

Vierailija
11/28 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin itse parempi, olisin halunnut tarjota työtä. Tiedä sitten olisiko kelvannut, siitä olisi ainakin päässyt alkuun. Älä sure vielä sitä, ettei pääse töihin enää.

Ehkä voisit välipaloiksi hakea siivousta, siitäkin saa vähän oikeaa palkkaa ja on tekemistä päivittäin. Riippuvuus pitää olla poissa, se on asia, jonka eteen on syytä nähdä vaivaa.

Ongelma tilanteissa et ajattele liian kauas, vaan hoidat ensin yhden ongelman, sitten seuraavan. En halua tähän kaikkea  nyt laittaa, mutta yksi elämisen ohje olisi kyllä hyvä.

Vierailija
12/28 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jopa osaan asioita, mutta työnsaanti on silti vaikeaa. En kestä työnhakua, ammattitaitoni vakuuttelua ja kilpailua muiden työnhakijoiden kanssa. Haluaisin vain tehdä jotain tämän yhteiskunnan eteen ja tienata siinä samalla, en esittää täydellistä ihmistä.

Mulla on ihan sama! Mä vaan haluaisin tehdä töitä. Oon hyvä ja osaan asiani, mutta en oo mikään yli-innokas tekohymyä ylläpitävä sosiaalinen ekstrovertti, joten kaipa se on se ongelma.

Vierailija
13/28 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhaku on aina ollut se pullonkaula. Se itse prosessi on se ongelma. Yksilö voi olla vaikka kuinka hyvä osaamiseltaan, mutta jos ei "osaa" pelata sen työnhakuteatterin näytelmän sääntöjen mukaan niin paikka jää saamatta. Tämä siis ainakin silloin kun on kyseessä jokin asiantuntijapositio ja itsellä ei ole ketään syväkurkkua tai muuta puolestapuhujaa, suosittelijaa...

Vierailija
14/28 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaks ammattitutkintoa. Mutta ei se paljoa auta. Viimeisin määräaikainen työsuhde päättyi toukokuussa 2016. Eli pikkuhiljaa alkaa tympimään. En oo ikinä saanu töitä työhakemuksella. Vaikka oon ollu kahteen kertaan työkkärin työnhaku kurssilla. Mä en vaan osaa kehua itseäni. Tai oikeastaan ku en mä mitään edes osaa vaikka on koulutus. Hakemus vaan on tyhjää täynnä. En keksi sanaakaan. Ainoastaan cv on kunnossa.

Ap.

Vierailija
15/28 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse osoittanut rakastavia tunteita puolisoasi kohtaan vai ainoastaan teettänyt hänelle kotityön t ja odottelet palveluita, sitten jaat tunteesi täällä netissä täysin sinun kanssa koskaan tekemisissä olleille, vieraille ihmisille, toisille jaat koko rakkauden tunteesi, joita juuri puolisosi on monta vuotta odottanut sinulta. Sitä saat mitä tilaat, ellet näe miten toimit syötät väärää syötettä alitajuntaasi, korjaat satoa huonona omanatuntona, ylipainona, laiskuutena, työttömyytenä ja jopa toiveettomana välillä. Ehkä nyt pitäisi jo muutta asenteita ja alkaa oikeasti rukoilla oman mielentilansa ja asenteidensa korjaantumista rukoillen itselle johdatusta ja anteeksiantoa?

Tässä hyvää ohjeistusta hyödyntää oman alitajuisen mielen voimaa, laittamalla sinne positiivisia ja suuntaavia ajatuksia.

Joseph Murphy. Alitajuntasi voima s. 172

17. Miten käytät alitajuntaasi anteeksiantoon

http://www.lily.fi/blogit/kiitos-hyvaa/self-help-alitajuntasi-voima

Murphy kirjoittaa, "ettei elämällä ole suosikkeja. Jumala on elämä ja tämä elämän laki virtaa lävitsesi tänäkin hetkenä. Jumala rakastaa itsensä ilmaisemista kauttasi sopusointuna, rauhana, kauneutena, ilona ja yltäkylläisyytenä. Tätä kutsutaan jumalan tahdoksi eli elämän laiksi.

Jos mielessäsi vastustat elämänvirran kulkemista lävitsesi, tämä henkinen tukkeuma tukkeaa alitajuntaasi ja aiheuttaa kaikenlaisia kielteisiä olosuhteita. Jumalalla ei ole mitään tekemistä maailmassa vallitsevien onnettomuuksien tai kaaoottisten olosuhteiden kanssa. Ihminen ja hänen kielteinen ajattelunsa on on kaikki nämä olosuhteet aiheuttanut. Sen vuoksi on typerää syyttää Jumalaa ongelmistasi tai sairauksistasi.

Monilla ihmisillä on tapana mielessään vastustaa elmänvirran virtaamista lävitseen syyttämällä ja moittimalla Jumalaa synneistä, sairauksista ja ihmiskunnan kärsimyksistä. Jotkut panevat särkynsä ja kipunsa, rakkaan ihmisen menetyksen, henkilökohtaiset murhenäytelmät ja onnettomuudet Jumalan syyksi. He ovat vihaisia Jumalalle ja uskovat, että Hän on syypää heidän kurjuuteensa.

Niin kauan kuin ihmiset mielessään ajattelevat  tällaisia  negatiivisia ajatuksia Jumalasta, heidän alitajuntansa reagoi niihin automaattisesti myös negatiivisesti. Itse asiassa tällaiset ihmiset eivät tiedä rankaisevansa itseään. Heidän onkin nähtävä totuus, löydettävä vapahdus ja luovuttava kaikesta tuomitsevuudesta, vihasta ja kiukusta kaikkia ihmisiä ja kaikkia oman itsensä ulkopuolella olevia voimia kohtaan. Muuten he eivät pysty toimimaan terveellä, onnellisella ja luovalla tavalla. Sillä hetkellä, kun tällaiset ihmiset löytävät rakkauden Jumalan mielestään ja sydämistään ja kun he uskovat, että Jumala on heidän rakastava isänsä, joka suojelee heitä, välittää heistä, ohjaa heitä, pitää heistä huolta ja vahvistaa heitä, heidän alitajuntansa hyväksyy Jumalan eli elämän lain ja he huomaavat, että heitä siunataan lukemattomilla  hyvillä asioilla."

"Elämä antaa anteeksi (s.173)

Elämä antaa anteeksi, kun leikkaat sormeesi haavan. Sinussa oleva alitajunta ryhtyy heti parantamaan sitä. Uudet solut muodostavat sillan haavan yli. Jos vahingossa syöt pahentunutta ruokaa, elämä antaa sinulle anteeksi ja saa sinut antamaan ylen, jotta pelastuisit. Jos loukkaat kätesi, elämän periaate antaa turvotuksen ja verentungoksen laskea ja luo sinulle uutta ihoa, kudosta ja soluja. Elämä ei kanna sinua vastaan minkäänlaista kaunaa ja se antaa aina sinulle anteeksi. Elämä palauttaa sinulle terveytesi, elinvoimasi, sopusointusi ja mielenrauhasi, jos teet sen kanssa yhteistyötä ja ajattelet sopusoinnussa luonnon kanssa. Kielteiset, haavoittavat muistot, katkeruus ja pahantahtoisuus kasaantuvat ja estävät elämän periaatteen virtaamista sinussa."

Vierailija
16/28 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies vapautui syyllisyydentunteestaan (s. 173)

Tunsin kerran miehen, joka joka päivä teki työtä yhteen asti yöllä. Hän ei kiinnittänyt mitään huomiota kahteen poikaansa tai vaimoonsa. Hänenllä oli aina liian kiire ja liian paljon töitä. Miehen mielestä ihmisten olisi pitänyt taputtaa häntä selkään ja kiittää siitä, että hän näki niin paljon vaivaa ja piti kiinni siitä, että kello ylitti aina puolenyön, ennen kuin hän lopetti työnsä. Miehen vernepaine oli yli kaksisataa ja hän oli täynnä syyllisyyttä. Tietämättään mies jatkoi itsensä rankaisemista kovalla työnteolla ja laiminlöi täydellisesti lapsensa. Normaali mies ei tällaista tee. Hän on kiinnostunut pojistaan ja heidän kehityksestään. Hän ei sulje vaimoaa maailmansa ulkopuolelle."

Selitin miehelle syyn siihen, miksi hän teki työtä niin kovasti. "Jokin syö sinua sisältäpäin, muuten et toimisi tällä tavalla, rankaiset itseäsi ja sinun on annettava itsellesi anteeksi."

Osoittautui, että miehellä todellakin oli syvällinen syyllisyyskompleksi. Se koski hänen veljeään. Selostin hänelle, että Jumala ei häntä rankaissut, vaan  hän rankaisi itse itseään. Jos esimerkiksi käytät väärin elämää koskevia lakeja, saat kärsiä seurauksista. Luonnon voimat eivät ole pahoja, niiden käyttö määrää onko niistä hyvät vai pahat seuraukset. "

--

"Esimerkkimme mies oppi , että Jumala ei tuomitse eikä rankaise ketään, ja että kaikki hänen kärsimyksensä olivat peräisin siitä, miten hänen alitajuntansa reagoi h änen omaan kielteiseen ja tuhoavaan ajatteluunsa. Mies oli pettänyt veljeään kerran. Mies oli vielä täynnä katumusta ja syyllisyyttä. Kysyin häneltä: "Pettäisitkö veljesi nytkin?". "En". "Nyt autan muita tietämään miten pitää elää.", hän sanoi.

Lisäsin hänelle vielä: "Nyt sinulla on parempi järki ja suurempi ymmärrys. Anteeksianto on siinä, että annetaan itselle anteeksi. Se tarkoittaa sitä, että ajattelet samansuuntaisesti kuin elämää säätelevä jumalallinen laki. Itsensä tuomitsemista kutsutaan helvetiksi (vankeus ja rajoittuneisuus), anteeksantoa kutsutaan rakkaudeksi (sopusointu ja rauha):

Syyllisyyden ja itsesyytösten taakka hävisi hänen mielestään ja mies parani täydellisesti. Lääkäri mittasi hänen verenpaineensa ja se oli normalisoitunut. Selitys oli parantanut hänet."

"Toinen esimerkki

Eräs mies oli murhannut veljensä mies kävi luonani monta vuotta sitten. Hän kärsi vakavasta miehen ahdistuksesta ja kidutuksesta, uskoen, että Jumalan olisi rangaistava häntä. Mies selitti minulle, että hänen veljellään oli ollut suhde hänen vaimonsa kanssa ja hän oli pikaistuksissa tehnyt väärän teon. Tämä oli tapahtunut noin viisitoista vuotta ennen keskusteluamme. Tällä välin mies oli mennyt naimisiin amerikkalaisen tytön kanssa ja häntä oli siunattu kolmella kauniilla lapsella. Mies oli asemassa, jossa hän pystyi auttamaan monia ihmisiä ja hän oli muuttunut kokonaan.

Selostin hänelle, että psyykkisesti ja fyysisesti hän ei ollut enää sama mies, joka oli surmannut toisen miehen, sillä tiedemiehet olivat saaneet selvill, että ruumiimme jokainen solu uudistuu 11 kuukauden välein. Vieläkin tärkeämpää oli se, että hän mieleltään ja hengeltään oli uusi mies, joka oli täynnä hyvää tahtoa koko ihmiskuntaa kohtaan. "Vanha" mies, joka tuon teon teki viisitoista vuotta sitten oli sekä mieleltään että hengeltään kuollut. Itse asiassa hän tuomitsi nyt viattoman miehen!"

Vierailija
17/28 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei oikeasti tunnu mene töihin jankkaajat tajuavan, että jos ei pysty yhtään mihinkään niin ei voi työllistyä kun siellä pitäisi osata jotain. Kun ei ikinä ole ollut mahdollisuutta rakentaa tervettä itsetuntoa niin ei ikinä uskalla yrittääkään mitään ja kun ei uskalla yrittää mitään ei voi ikinä onnistua ja parantaa itsetuntoa. Se on loputon itsesäälin oravanpyörä...

Vierailija
18/28 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tällä selityksellä oli ihmeellinen vaikutus mieheen ja hän sanoi, että oli aivan kuin suuri taakka olisi nostettu hänen hartioiltaan. Hän ymmärsi seuraavan Raamatun totuuden: "Vaikka teidän syntinne ovat kamalimmat, ne tulevat puhdistetuiksi.""

"Arvostelu ei voi haavoittaa sinua, ellet anna siihen lupaa

Erään opettajan kollega arvosteli opettajan esitystä, josta ope loukkaantui ja raivostui, Murphylle hän myönsi, että arvostelu oli ollut aiheellista ja hänen reaktionsa oli ollut aluksi lapsellinen. Opettaja alkoi välittömästi harjoitella puheissaan puutteita menemällä puheenpidon kursseille kansalaisopistoon. Myöhemmin hän kirjoitti Murphylle ja kiitti ohjeista, joilla oli välittämästi pystynyt korjaamaan esitelmän aiheuttaman mielipahan itsessään. "

Muita otsikoita:

Miten oppia myötätuntoiseksi, s. 175

Tyttö, joka jätettiin alttarille, s. 176

Anteeksianto on välttämätöntä paranemiselle, s. 177

"Ja kun seisotte rukoilemassa, antakaa anteeksi kaikki, mitä teillä on jotakuta vastaan" Mark. 11:25.

Anteeksi antaminen on välttämätöntä mielenrauhalle ja terveydelle. Jos haluat olla täydellisen terve ja onnellinen, sinun on annettava anteeksi jokaiselle, joka koskaan on loukannut sinua. Itsellesi voit antaa anteeksi pyrkimällä ajautuksissasi yhteen jumalallisen lain ja järjestyksen kanssa. Et voi antaa itsellesi anteeksi täydellisesti, ellet ensin ole antanut anteeksi muille. Anteeksiannon kieltäminen itseltään ei ole muuta kuin merkki henkisestä ylpeydestä ja tietämättömyydestä.

Psykosomaattisten sairauksien tutkimuksessa painotetaan tänään jatkuvasti sitä, että useiden sairaustilojen - alkaen reumatismista ja päätyen vaikkapa sydäntautiin - takana on negatiivinen tunnetila: viha, toisten tuomitseminen, katkeruus ja kaunaisuus. Lääkärit ovat panneet merkille, että nämä sairaat ihmiset, joita on loukattu, kohdeltu väärin, petetty tai pahoinpidelty, ovat täynnä vihaa ja katkeruutta niitä ihmisiä kohtaan, jotka ovat heitä loukanneet. Tämä puolestaan on aiheuttanut tulehtuneita ja kirveleviä haavoja heidän alitajuntaansa. Tähän on olemassa vain yksi lääke. Heidän täytyy päästä eroon ja leikata pois kipua tuottavat henkiset asenteensa - ja ainoa varma keino siihen on anteeksianto. "

Vierailija
19/28 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Anteeksianto on rakkauden työtä, s. 178

Anteeksi antamisen taidon olennainen osa on halukkuus anteeksiantoon. Jos vilpittömästi tahdot antaa toiselle anteeksi, olet jo 51-prosenttisesti ylittänyt esteen siihen. Varmaan jo tiedätkin, että toiselle anteeksi antaminen ei välttämättä tarkoita sitä, että pidät hänestä tai haluat olla hänen kanssaan tekemisissä. Sinua ei voida pakottaa pitämään kenestäkään, eikä hallitus voi lailla säätää hyvää tahtoa, rakkautta, rauhaa ja suvaitsevaisuutta vallitsevaksi valtakunnassa. On aivan mahdotonta pitää ihmisistä sen vuoksi, että joku hallintokaupungissa säätää sitä koskevan määräyksen. Me voimme kuitenkin rakastaa ihmisiä pitämättä heistä.

Raamattu sanoo: "Rakastakaa toinen toisianne." Tämän jokainen sitä haluava voi tehdä. Rakkaus tarkoittaa sitä, että toivot toiselle terveyttä, onnea, rauhaa, iloa ja kaikkia elämän siunauksia. Vain yksi ennakkoehto tarvitaan ja se on vilpittömyys. Et ole jalomielinen kun annat anteeksi, olet oikeastaan itsekäs, sillä se mitä toivot toiselle, sitä itse asiassa toivot itsellesi. Syy siihen on, että ajattelet niin  ja tunnet niin. Ja niin kuin tunnet ja ajattelet, sellainen olet. Voisiko mikään olla tämän yksinkertaisempaa?"

"Anteeksiannon tekniikka, s. 179

Seuraavassa on yksinkertainen menetelmä, joka saa ihmeitä aikaan elämässäsi kun vain harjoittelet sitä.

Hiljennä mielesi, rentoudu ja laske irti kaikesta. Ajattele Jumalaa ja Hänen rakkauttaan sinua kohtaan ja affirmoi sitten:

"- Annan täydellisesti ja vapaaehtoisesti anteeksi  ...lle (mainitse henkilön nimi). Päästän hänet vapaaksi miestäni ja hengestäni.

- Annan täydellisesti anteeksi kaiken asiaan liittyvän.  Minä olen vapaa ja hän on vapaa. Se on ihmeellinen tunne.

- Tämä on se päivä, jolloin annan yleisen armahduksen kaikille. Vapautan jokaisen ja kaikki, jotka koskaan ovat minua loukanneet ja toivon jokaiselle ja kaikille terveyttä, onnea, rauhaa ja kaikkia elämän siunauksia.

- Teen sen vapaaehtoisesti, iloiten ja rakkaudella ja aina kun ajattelen henkilöitä, jotka ovat minua loukanneet, sanon:

- "Olen vapauttanut sinut ja suon sinulle kaikki elämn siunaukset. " Minä olen vapaa ja sinä olet vapaa. Eikä olekin ihanaa!"

Todellisen anteeksiannon suurin salaisuus on siinä, että kun kerran olet antanut jollekin henkilölle anteeksi, rukousta ei enää ole tarpeen toistaa. Aina kun tämä henkilö juolahtaa meleesi, tai kokemasi loukkaus tulee mieleesi, toivo väärintekijälle  hyvää ja sano: "Rauha olkoon kanssasi." Tee tämä joka kerta kun ajattelet asiaa. Huomaat, että muutaman päivän kuluttua tätä henkilöä tai loukkausta koskeva ajatus tulee mieleesi yhä harvemmin  kunnes se häviää olemattomiin."

Vierailija
20/28 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaiken ymmärtäminen on kaiken anteeksiantamista, s. 180

Kun ihminen ymmärtää omaa mieltänsä koskevan luovan lain, hän lakkaa laskemasta muiden ihmisten ansioksi tai syyksi sitä, miten hän itse selviää tai ei selviä elämänsä tilanteista. Hän tietää, että hänen omat ajatuksensa ja tunteensa luovat hänen kohtalonsa. Lisäksi hän tietää, että, mikään ulkoinen ei ole syynä tai aiheena hänen elämäänsä ja kokemuksiinsa. Jos luulet, että toiset ihmiset voivat vaikuttaa onnellisuuteesi, että olet vain julman kohtalon välikappale, että sinun täytyy vastustaa ihmisiä ja taistella heidän kanssaan, jotta saisit elantosi - tulet kokemaan, että sen jälkeen kun ymmärrät, että ajatukset ovat konkreettisia, mitkään tällaiset asiat eivät ole puolustettavissa. Raamattu sanoo, meille saman, asian. "Sillä niin kuin hän mielessään ajattelee, niin  hän menettelee." Sananlaskut 23:7."

"Yhteenveto anteeksiantosi apulaisista, s. 180

1. Jumala eli elämä ei karsinoi ihmisiä. Elämillä ei ole suosikkeja. Jumala eli elämä näyttää sousivan sinua siinä tapauksessa, että noudatat sopusoinnun, terveyden, ilon ja rauhan lakeja.

2. Jumala tai elämä ei lähetä luoksesi koskaan sairautta, tauteja, onnettomuuksia tai kärsimystä. Aiheutamme ne itse itsellemme ajattelemalla kielteisesti ja tuhoavasti. Elämämme noudattaa "mitä kylvät sitä niität " -lakia.

3. Käsityksesi Jumalasta on elämäsi tärkein asia. Jos todellakin uskot rakkauden Jumalaan, alitajuntasi vastaa sinulle tuhansin siunauksin. Usko rakkauden Jumalaan!

4. Elämä eli Jumala ei kanna mitään kaunaa sinua kohtaan. Elämä ei koskaan tuomitse sinua. Elämä parantaa kädessässi olevan  haavan. Elämä antaa sinulle anteeksi, loukattuasi sormen. Se sallii turvotuksen laskea ja palauttaa osan täydellisyyden ja kokonaisuuden yhteyteen.

5. Syyllisyyskompleksisi on Jumalan ja elämän väärin ymmärtämistä. Jumala eli elämä ei koskaan rankaise eikä tuomitse sinua. Teet sen itse väärillä uskomuksillasi, kielteisellä ajattelullasi ja tuomitsemalla itse itsesi.

6. Luonnon voimat eivät ole pahoja, niiden teho riippuu siitä, miten käytät sisässäsi olevaa voimaa. Hyvä palautuu takaisin hyvänä ja päinvastoin."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän