Sain lahjoja Jouluapua-ryhmästä
ja olen todella kiitollinen saamastani avusta. Olen mukana ensimmäistä kertaa. Helppoa ei ollut pyytää apua. Olen elättänyt itseni ja myös lapseni yksin eron jälkeen ja aina tehnyt pienipalkkaista työtä. Helppoahan se on näin jälkikäteen sanoa, että väärä alanvalinta tuli nuorena tehtyä. Koskaan en kuvitellut kuitenkaan joutuvani tähän tilanteeseen, että yksin hoidan yhdessä hankitut lapset näillä tuloilla. Kahden aikuisen tuloilla ei tehnyt eläminen tiukkaa. Nyt elän kädestä suuhun ja kaikki talouden hankinnat laahaa perässä. Pitäisi ostaa paistinpannu, kahvinkeitin, talvikengät, alusvaatteita.. Lista on loputon. Kampaajalla käyn pari kertaa vuodessa ja muuten leikkaan etuhiuksiani itse. Ei matkustella, eikä pistetä rahoja turhuuteen. Tuntuu pahalta, kun tällä palstalla haukutaan ihmisiä, jotka hakee ryhmän kautta pientä helpotusta ja haluavat lapsilleen joulun järjestää. Jos joku on minulle kateellinen saamistani villasukista ja lapselle ostetusta lelusta ja vaatelahjakortista, niin pienet ovat hänen elämässään ongelmat. Itselleni tuli itku, kun lahjojen antaja puhui minulle niin kauniisti. Myös lahjan antaminen on ilo. Onneksi joku näin vielä kovassa nykymaailmassa ajattelee. Kiitos sinulle tuntematon lahjoittaja!
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Viime vuonna otin yhteyttä apua tarvitsevaan perheeseen. Tavara ei kelvannut, ei lahjakortti, vaan riihikuiva raha. Googlasin sitten nimen ja siellähän ihan hyvätuloiset ihmiset olivat kerjäämässä. Oli omakotitalon kuvaa, ison, uuden pakettiauton kuvaa ja löysin nimenkin paikasta, missä perheen äiti oli töissä.
Meni maku koko hommasta
Tätä on enemmistö noista jouluavun "köyhistä".
Vierailija kirjoitti:
Hienoa työtä tekevät Jouluapua-sivuston perustajat ja ylläpitäjät. Mieluummin suoraan perheelle apu kuin johonkin rahankeräykseen järjestön kautta.
Ei ole hienoa työtä avustaa huijareita.
Niitä löytää ruostuneina mutta onneksi ruosteesta pääsee eroon teräsvillalla ja sitruunahappovesipesulla. Sen jälkeen rasvapoltto ja jatkohuolto ohjeiden mukaan ja astia on käytännössä ikuinen.