Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain lahjoja Jouluapua-ryhmästä

Vierailija
18.11.2017 |

ja olen todella kiitollinen saamastani avusta. Olen mukana ensimmäistä kertaa. Helppoa ei ollut pyytää apua. Olen elättänyt itseni ja myös lapseni yksin eron jälkeen ja aina tehnyt pienipalkkaista työtä. Helppoahan se on näin jälkikäteen sanoa, että väärä alanvalinta tuli nuorena tehtyä. Koskaan en kuvitellut kuitenkaan joutuvani tähän tilanteeseen, että yksin hoidan yhdessä hankitut lapset näillä tuloilla. Kahden aikuisen tuloilla ei tehnyt eläminen tiukkaa. Nyt elän kädestä suuhun ja kaikki talouden hankinnat laahaa perässä. Pitäisi ostaa paistinpannu, kahvinkeitin, talvikengät, alusvaatteita.. Lista on loputon. Kampaajalla käyn pari kertaa vuodessa ja muuten leikkaan etuhiuksiani itse. Ei matkustella, eikä pistetä rahoja turhuuteen. Tuntuu pahalta, kun tällä palstalla haukutaan ihmisiä, jotka hakee ryhmän kautta pientä helpotusta ja haluavat lapsilleen joulun järjestää. Jos joku on minulle kateellinen saamistani villasukista ja lapselle ostetusta lelusta ja vaatelahjakortista, niin pienet ovat hänen elämässään ongelmat. Itselleni tuli itku, kun lahjojen antaja puhui minulle niin kauniisti. Myös lahjan antaminen on ilo. Onneksi joku näin vielä kovassa nykymaailmassa ajattelee. Kiitos sinulle tuntematon lahjoittaja!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin pari vuotta sitten auttamassa yhtä perhettä, kävin heillä kylässäkin ja kyllä siellä apu meni oikeaan osoitteeseen. Mahdottomaan elämäntilanteeseen joutunut perhe, isän työtapaturma ja sitä seuranneet pitkät sairauslomat olivat ajaneet perheen ahdinkoon. Miten kiitollisina siellä otettiinkin vastaan tuomani käytetyt lastenvaatteet sekä joulupaketit joita perheelle toin. Toiveetkin olivat minusta enemmän kuin kohtuullisia: värityskirjoja, kyniä, talvirukkaset jne. Oli iso ilo nähdä heidän helpotuksensa.

Vierailija
2/23 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos aloittajalle, tulee se toisenkin puolen näkökulma esiin. Jos pyynnöt ovat järkeviä ja kohtuullisia, niin suurella todennäköisyydellä avuntarvekin on todellista. Kyynikot voisivat käyttää maalaisjärkeä ja jos sitä ei löydy, niin jatkakaa niiden sitruunoiden imemistä ja saatte happaman elämän hautaan asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna otin yhteyttä apua tarvitsevaan perheeseen. Tavara ei kelvannut, ei lahjakortti, vaan riihikuiva raha. Googlasin sitten nimen ja siellähän ihan hyvätuloiset ihmiset olivat kerjäämässä. Oli omakotitalon kuvaa, ison, uuden pakettiauton kuvaa ja löysin nimenkin paikasta, missä perheen äiti oli töissä.

Meni maku koko hommasta

Vierailija
4/23 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kaltaisiasi ihmiset haluavatkin auttaa, ja juuri sinun kaltaistesi auttamiseksi koko Jouluapu-ryhmä on kehitetty.

Se, miksi niin monet kritisoivat, on se väärinkäyttö, mitä nykyään esiintyy harmillisen paljon. Eli raha-asiansa sössineet elämäntapatyöttömät ja -pummit haalii itselleen ja perheelleen mahdollisimman paljon rahanarvoista tavaraa, jota voi sitten sossulta salaa myydä ja vaihtaa käteiseksi.

Toivon, että suurin osa olisi kuitenkin edelleen todellisia avuntarvitsijoita, jotka ovat kiitollisia saamastaan pienestäkin avusta.

Vierailija
5/23 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne ostokset on tekemättä myös meillä lapsettomilla, mutta minun mielestä se apu saa mennäkin jollekin lapselle. Toivottavasti tuo ilon hetken paketin avaus! Hyvää joulua teille! ☺❤

Vierailija
6/23 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heti jos vain raha kelpaa niin tietää ettei tarve todellinen...

Vierailija
7/23 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

parasta kun apua saa sitä oikeasti tarvitsevat :)

Vierailija
8/23 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa työtä tekevät Jouluapua-sivuston perustajat ja ylläpitäjät. Mieluummin suoraan perheelle apu kuin johonkin rahankeräykseen järjestön kautta.

Vierailija
9/23 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tarpeeksi köyhä saamaan jouluapua jos on varaa käydä pari kertaa vuodessa kampaajalla. Olisit säästänyt ne rahat lapsesi jouluun. Huijari.

Vierailija
10/23 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole tarpeeksi köyhä saamaan jouluapua jos on varaa käydä pari kertaa vuodessa kampaajalla. Olisit säästänyt ne rahat lapsesi jouluun. Huijari.

Kuinka ilkeä ja kateellinen pitää ihmisen olla, että on sitä mieltä ettei köyhä ihminen saa käydä koskaan kampaajalla lyhentämässä hiuksiaan?

Vierailija
11/23 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö olla katuojassa ennen kuin ansaitsee saada apua?

Vierailija
12/23 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ne ostokset on tekemättä myös meillä lapsettomilla, mutta minun mielestä se apu saa mennäkin jollekin lapselle. Toivottavasti tuo ilon hetken paketin avaus! Hyvää joulua teille! ☺❤

Jouluruokaa olen valmis tarjoamaan lapsettomillekin, mutta lahjat kuuluu lapsille.

Vierailija
13/23 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime vuonna otin yhteyttä apua tarvitsevaan perheeseen. Tavara ei kelvannut, ei lahjakortti, vaan riihikuiva raha. Googlasin sitten nimen ja siellähän ihan hyvätuloiset ihmiset olivat kerjäämässä. Oli omakotitalon kuvaa, ison, uuden pakettiauton kuvaa ja löysin nimenkin paikasta, missä perheen äiti oli töissä.

Meni maku koko hommasta

Ja kun yksi perhe yritti huijata, niin et tarjonnut apuasi enää kenellekään. Niinkö?

Vierailija
14/23 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millon oot ostanut sen nykyistä edeltävän paistinpannun?

Tefloniset ja vastaavat kestävät todella lyhyen ajan. Osta kunnon valurautapannu, niin pitkityksessä säästät.

En halua arvostella tai syyllistää. Ymmärrän että tekee tiukkaa, ja siksi heitin neuvon josta saattaa olla hyötyä tulevaisuudessa.

Vierailija
15/23 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pyytää jouluruokaa, ja sitä tarjotaan, niin tarve ei ole todellinen, jos kelpaa vain marketin lahjakortti.

Jos on allergioita tms., niin voi ilmoittaa mitkä ruoat käyvät, tai antaa ostoslistan siitä mitä perheen jouluruoan valmistamiseen tarvitaan.

Vierailija
16/23 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toivonut Jouluapua-ryhmässä jouluruokaa, koska lapset eivät niistä niin välitä. Ottavat perunaa, lusikallisen porkkanalaatikkoa ja pienen siivun kinkkua. Itse nautin näistä itsetehdyn rosollin kanssa.

En muista, koska paistinpannun ostin. Menin ilmaisbussilla Ikeaan. Siinäpä se, kun ei ole koskaan varaa laadukkaaseen paistinpannuun. Myös sellainen ihana valurautapata olisi haaveena uuniruoille! Sellaista en toki kehdannut toivoa. Lapsille (myös köyhien lapsille) ne lahjat ovat tärkeitä.

Toki on niitä, joilla menee vielä huonommin kuin minulla. Tarkkaan harkittuani kuitenkin tein hakemuksen ryhmään. En ole keneltäkään mitään kerjännyt. Muutama ystävällinen ihminen tarjosi apua. Jostain syystä halusivat juuri meille lahjoittaa. Kaikki on vapaaehtoista. Paljon on hakemuksia sivustolla vielä. Meidän ilmoituksemme on poistettu kartalta, koska toiveemme on luvattu täyttää.

T: AP

Vierailija
17/23 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä ap:lle, että valurautapatoja ja paistinpannuja löytyy ihan muutamalla eurolla kirppiksiltä. Monet ihan uudenveroisia.

Vierailija
18/23 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on pitänyt useampana vuonna osallistua tähän keräykseen ja aina se on jäänyt. Tänä vuonna pyrin auttamaan useampaa perhettä ja eteen iskee valinnan vaikeus. Vaikeaa tosin tietää ketkä apua tarvitsevat oikeasti, sillä useammasta viestistä paistaa läpi jonkinlainen vedätys.

Vierailija
19/23 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa työtä tekevät Jouluapua-sivuston perustajat ja ylläpitäjät. Mieluummin suoraan perheelle apu kuin johonkin rahankeräykseen järjestön kautta.

Se perhe voi olla hyvätuloinen keksimässä satuja "ahdingostaan".Totuus voi olla liian monta ulkomaanreissua.

Vierailija
20/23 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meni maku koko hommasta

Ja kun yksi perhe yritti huijata, niin et tarjonnut apuasi enää kenellekään. Niinkö?

Niistä on enemmistö sössinyt itse asiansa,ei ole säästäväisen pienituloisen tehtävä hyysätä niitä.