Juhannus yksin
Vietin yksin juhannuksen enkä tiedä vieläkään, onko se hyvä juttu vai ei.
Miten te muut perheettömät?
Kommentit (21)
Yksinelävänä vietin sattuman oikusta 5 päivää mukavan ihmisen kanssa. Ei siis seksillä ollut mitään osuutta. Huomasin jääneeni jostain paitsi.
Olisin mielelläni yksin . Nyt avopuolison kanssa, tulee riitaa joka asiasta. Mietin vain eroa....
Yksinäiset juhannukset oli murskaavia. Yksinäisyys huipentui. Nykyään suunnittelen aina ennakkoon että lähtee johonkin.
Juuri oltiin kaverin kanssa 2 yötä laivalla. Yksin lähtisin johonkin pois Suomesta.
Yksin olen koko päivän ollut puhumatta kenenkään kanssa, aika alkaa olla pitkä.
Olin/olen juhannuksen yksin, tietysti.
Aikuiset lapset eivät ole kiinnostuneet edes kyselemään, mitä teen tai toivottamaan hyvää jussia.
Ihan sama. Koen olevani vapaa.
Eilen ip menin yhteisön rantasaunaan, kun en viitsinyt lämmittää omaa. Siellä pientä puhetta, sosialisointia. Kerran viikossa menettelee hetki ihmisseurassa, muutenmieluummin olen yksin.
En myöskään viitsinyt vetää lippua salkoon. Why bother?
Olen ihan tyytyväinen, kun helle hellitti, ruokaa on kaapissa, eikä mitään akuuttia hengenhätää. 👌🏼
Ihanaa! Selvänä itekseen ja saan syödä, tehdä mitä huvittaa. Kohta päikkärit, sitten elokuvia. Kotihommia. Onneksi ei ole ketään, jota tarttis 'viihdyttää'. Onnellinen!💓
Et ole yksin yksin. Minulla sisarukseni perheinensä järjestivät keskenään yhteisen mökkireissun vanhempiemme mökille juhannukseksi kun "mökki olisi hyvä saada kuntoon ja siivotuksi." Kysyin että pääsenkö mukaan ja saanko kyydin kun ei ole muutakaan tekemistä. Kukaan ei vastannut. Sama homma jouluisin. Ja sellaisia kavereita ja kaveriporukkaa ei ole jonka kanssa voisin viettää aikaa. Yksin olo vie itseltäni kaikki energiat, ketuttaa, laamaannuttaa ja masentaa ja olisin mieluummin ihmisten seurassa. Oon sellainen sosiaalinen ja puhelias seuraihninen, joka tulee helposti toimeen kaikkien ihmisten kanssa. Mutta ehkä se on se mikä säikyttää ja karkoittaa ihmiset. Näin ollut lapsuudesta asti, jolloin äitikin ihmetteli että oonko normaali ja terve kun käyttäydyn näin.
Vierailija kirjoitti:
Et ole yksin yksin. Minulla sisarukseni perheinensä järjestivät keskenään yhteisen mökkireissun vanhempiemme mökille juhannukseksi kun "mökki olisi hyvä saada kuntoon ja siivotuksi." Kysyin että pääsenkö mukaan ja saanko kyydin kun ei ole muutakaan tekemistä. Kukaan ei vastannut. Sama homma jouluisin. Ja sellaisia kavereita ja kaveriporukkaa ei ole jonka kanssa voisin viettää aikaa. Yksin olo vie itseltäni kaikki energiat, ketuttaa, laamaannuttaa ja masentaa ja olisin mieluummin ihmisten seurassa. Oon sellainen sosiaalinen ja puhelias seuraihninen, joka tulee helposti toimeen kaikkien ihmisten kanssa. Mutta ehkä se on se mikä säikyttää ja karkoittaa ihmiset. Näin ollut lapsuudesta asti, jolloin äitikin ihmetteli että oonko normaali ja terve kun käyttäydyn näin.
Puheliaiden kannattaa muistaa kanssakäymisissä perus käytöstavat. Kukaan ei jaksa kuunnella minä minä monologeja. Opettele tekemään itsestäsi mukava vieras, jos haluat kutsuja.
Vierailija kirjoitti:
Neuvon opettelemaan hiljaa olemista. Monet ihmisistä pitävät enemmän yleensä sellaisista, jotka osaavat olla hiljaa, pitää suunsa kiinni ja olla puhumatta. Sosiaaliset suupaltit ovat yleensä ärsyttäviä, voimia vieviä ja ripustautuvia eikä sellaista ihmistä jaksa kovinkaan kauaan. Mutta jokatapauksessa voimia ja jaksamista sinne, sekä hyvää juhannusta.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tarvitsee omaa aikaa, omaa rauhaa, yksin oloa ja hiljaisuutta, jotta pääsee palautumaan ja lataamaan akkujaan. Jos et osaa antaa sitä muille ja itsellesi vaan olet riippuvainen ihmissuhteista ja pälätä jatkuvasti suunapäänä, niin muut alkavat välttelemään ja karttamaan sinua.
Yksin olen ollut ja olen nauttinut. Syönyt, lukenut kirjaa ja sen sellaista. Joudun tapaamaan töissä paljon ihmisiä ja olemaan koko ajan sosiaalinen, joten ihan kiva vain olla omassa rauhassa muutama päivä.
Ainoa mikä ärsytti oli se, kun töissä kaikki kyselivät juhannussuunnitelmia ja sitten nolotti sanoa että ihan kotona vaan. Tuntuu että pitäisi olla aina jussina jossain, vaikka ei edes niin kiinnosta.
Yksinäistä naista ei kutsuta mihinkään juhliiin koska hän on uhka, pelkäävät että vie aviomiehet. Näin on.
Olen ollut yksin, mutta toki tavannut ihmisiä, en ole mikään erakko, vaikka sinkku olenkin. Nauttinut joka hetkestä.
Miksi jäätte kotiin yksin, te perheettömät? Tietysti jos tykkää yksinolosta niin sitte.
Vierailija kirjoitti:
Yksinäistä naista ei kutsuta mihinkään juhliiin koska hän on uhka, pelkäävät että vie aviomiehet. Näin on.
Aijaa.
Mua on kyl kutsuttu. Ja oot varma, että toi on just se syy, ettei sua kutsuta?
Vuodessa on yli 50 viikonloppua. Tämä on yksi niistä. Ärsyttää jargonit juhannuksesta. En kärsi yksinolosta muinakaan viikonloppuina, miksi kärsisin nyt. Joulu ihan sama homma. Mainosmiesten ja kauppiaiden luomia yks sun p..ska juhlia nykyisi. Lopettakaa ajattelemasta niitä mitenkään merkityksellisinä asioina ja ennen kaikkea lopettakaa surkuttelu.
Sama, mutta olin töissä iltavuorossa, 4s päivä putkeen vanhainkodissa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla taas toisinpäin. Olen vetäytyvä ja hiljainen jos en tunne oloani turvalliseksi ja sisarukseni perheineen tekevät yhdessä kaikkea mukavaa mutta minua ei kutsuta mukaan. He ovat keskenään enemmän samantyyppisiä, ulospäinsuuntautuvia ja urheilullisia.
Kerrankin sain olla juhannuksen yksin ja koko talon vain itselleni sillä mies vei lapset mummolaan. Mutta nautin tästä enkä koe olevani yksinäinen vaan tyytyväinen, seesteinen ja kerrankin energinen.
Ihan okei.
Mihin päin matkustat jouluksi?