Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi noudattaa liikennesääntöjä, mutta takana oleva nuohoaa kuin joku hullu!

Vierailija
18.11.2017 |

Pitäisi sovittaa ajonopeus sellaiseksi että auto ei lähde luikastelemaan, ja pitäisi lähestyä risteystä (kaikkia niitä) sellaisella nopeudella että pystyy väistämään mahdolliset oikealta tulevat.

Parhaani mukaan teen näin, mutta se on aivan mahdotonta koska takana tulija raivoaa perseessä kiinni jos menee vähääkään alle alueen nopeusrajoituksen. Sitten kun pitää tehdä suht nopea jarrutus risteyksessä, takana tulija tekee mielenosoituksellisen äkkijarrutuksen: ”mitä nyt!” Ja tulee varmaan ihan yllätyksenä että ollaan risteyksessä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaxuhali<3

Vierailija
2/27 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tälleen itsemurhaa hautovana ihmisenä tekisi aina mieli lyödä jarrut pohjaan, kun joku tarpeeksi kovassa nopeudessa jää peräpuskuriin roikkumaan. Etenkin, jossei osaa mennä ohi. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks osa hyvää ajotaitoa on oikeesti se, että pystyy pitämään pään kylmänä ja tekemään omat harkitut ratkaisunsa vaikka takana olisi mikä raivopää.

Ja jos takana tulija ei pysty pitämään turvallista etäisyyttä, silloinhan sun hyvänä kuskina on pakko ottaa se ylimääräinen riski huomioon ja pudottaa itse nopeutta.

Hyvät hermot on paras apu liikenteessä.

Vierailija
4/27 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tälleen itsemurhaa hautovana ihmisenä tekisi aina mieli lyödä jarrut pohjaan, kun joku tarpeeksi kovassa nopeudessa jää peräpuskuriin roikkumaan. Etenkin, jossei osaa mennä ohi. :)

Voisitko luopua ajamisesta?

Vierailija
5/27 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aja sivuun, jos hermo ei pidä että liikenteessä on muitakin. Tajuatko itse kuinka haparoivaa ajamisesi on kun eteen päin katsomisen sijaan kuikuilet taakse ja nopeitesi seilaa kun et yhtään keskity?

Vierailija
6/27 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin viikko sitten lukkojarruttamaan kasikympin alueella kun hirvi juoksi tielle. Ehdin väistää, mutta montaa metriä väliä ei jäänyt mun keulan ja hirven ahterin väliin. Jos mun pakoputkessa olisi silloin ollut mersu kiinni, sellaista fakiiria ei olekaan joka olisi ehtinyt reagoida, vaan päälle olisi tullut. Kiitos  kuskille, joka oli jättänyt tarpeeksi väliä!

Vierailija
7/27 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aja sivuun, jos hermo ei pidä että liikenteessä on muitakin. Tajuatko itse kuinka haparoivaa ajamisesi on kun eteen päin katsomisen sijaan kuikuilet taakse ja nopeitesi seilaa kun et yhtään keskity?

Ajamiseni ei ole haparoivaa. Katson kaikkiin tarvittaviin suuntiin, taakse ei tarvitse katsoa koska autossa on peilit. Ne on sun Opelista pudonnu varmaan 80-luvulla. Nopeus ei ”seilaa” keskittymisen puutteen vuoksi, vaan kaupunkiliikenteen tarpeiden mukaan.

Vierailija
8/27 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity ihan siihen omaan ajamiseesi. Risteystilanteissa nopeus tuskin on niin kovaa, että tuosta henki menisi. Perään ajaja maksaa. Ps. Jos ei hermo kestä kulje bussilla.

Vierailija
9/27 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noita perässäroikkujia riittää. Kyllä ne jossain vaiheessa ymmärtävät, että pidemmän päälle roikkumisen hintana on vähintään kiveniskemät tuulilasissa ja auton keulapelleissä :D Ja onhan peräänajo suoralla tiellä seuraavaksi yleisin tapa parkkipaikkakolhujen jälkeen kolarin toteuttamiseen.

No, törmäyksenaiheuttaja yleensä maksaa asennevammastaan.

Vierailija
10/27 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastahan oli joku kirjoitus, että takapuskurissa roikkuminen kertoo paljon siitä roikkujasta. Luulisi sellaisten jo hiljalleen tajuavan. Voisi esim. työnhakijasta vähän selvitellä ajotapaa. Luultavasti olisi työyhteisössä tai asiakaspalvelijana aika kelvoton tuollainen joka ei osaa kunnioittaa toisen rajaa ja/tai turvallisuutta.

Vierailija
11/27 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajamiseni ei ole haparoivaa. Katson kaikkiin tarvittaviin suuntiin, taakse ei tarvitse katsoa koska autossa on peilit. Ne on sun Opelista pudonnu varmaan 80-luvulla. Nopeus ei ”seilaa” keskittymisen puutteen vuoksi, vaan kaupunkiliikenteen tarpeiden mukaan.

Kai olet tietoinen, että peilit valehtelee? Ne näyttää, että auto lähempänä mitä se tosi asiassa on.

Vierailija
12/27 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai olet tietoinen, että peilit valehtelee? Ne näyttää, että auto lähempänä mitä se tosi asiassa on.

Tämä on helppo todeta, jos tosiaan peiliin kuikuilun sijaan katsoo esim. takalasista.

Vierailija
13/27 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä, jos ei osaa katsoa. Ne ei kuitenkaan oo mitään Linnanmäen vänkyläpeilejä. Itsekö olet peilisi kasannut??

Vierailija
14/27 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla paljonkin kokemuspohjaa miltä ajamisesi näyttää ulkopuolisen silmin?

Vierailija
15/27 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikenteessä on valitettavasti muitakin ja jokainen voi vaan keskittyä siihen omaan tekemiseen. Jos joka asiasta rupeaa hermostumaan kannattaa tosiaan vaihtaa linja-autoon. Hermostunut kuski on yhtä iso riski kun perässä roikkujakin.

Vierailija
16/27 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noudata...hittojako se sinulle kuuluu miten muut ajaa.

Vierailija
17/27 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jumalauta nyt? Minä en ole lainkaan hermostunut, eikä ajamistani vaikeuta se jos silmät käy välillä peilissä. Huhhuh! Asioiden huomaaminenkin on jo kiellettyä.

Vierailija
18/27 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jumalauta nyt? Minä en ole lainkaan hermostunut, eikä ajamistani vaikeuta se jos silmät käy välillä peilissä. Huhhuh! Asioiden huomaaminenkin on jo kiellettyä.

hah. Jouduit mammatetuksi. Näin palstalla välillä käy. sanot mitä tahansa, vika on sinun. 

Vierailija
19/27 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perässänne on aina joku "raivoamassa" niin se vika on yksinomaan teissä helvetin nysväreissä!

Eihän normaalisti kenenkään perässä roiku ketään.

Ratkaisu: ajakaa nopeammin. Olette ylivarovaisia.

Ei kukaan hyppää yhtäkkiä eteenne.

Vierailija
20/27 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks osa hyvää ajotaitoa on oikeesti se, että pystyy pitämään pään kylmänä ja tekemään omat harkitut ratkaisunsa vaikka takana olisi mikä raivopää.

Ja jos takana tulija ei pysty pitämään turvallista etäisyyttä, silloinhan sun hyvänä kuskina on pakko ottaa se ylimääräinen riski huomioon ja pudottaa itse nopeutta.

Hyvät hermot on paras apu liikenteessä.

Nimen omaan, jos turvaväli takana on liian pieni, niin ajonopeus pitää sovittaa takana olevan käyttämään turvaväliiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän