Lapseton, miten olet viettänyt päiväsi?
Kommentit (240)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hauska ketju! Saanko vastata, vaikka mulla on lapsia, kun ovat jo muuttaneet pois kotoa? Niin, no vastaan nyt kuitenkin, sain tai en, hehee!
Heräsin kasilta, joogasin, söin aamupalan ja koiran kanssa käytiin n. 5 km lenkillä. Tänne päin on tullut hirveästi lunta ja pakkasta oli aamulla 1 aste, nyt taitaa olla nollassa. Aivan ihanan näköistä, heti tuli joulufiilis :). Sitten kävin kaupassa ja ostin ihanat kengät samalla reissulla, Migantin keltaiset, aijai! Kotiin tultuani söin, mies oli tehnyt hyvää papusoppaa.
Sittenpä otin pienet päikkärit ja sen jälkeen tehtiin miehen kanssa lumityöt ja laitoin lyhtyihin kynttilät palamaan. Mies lämmitti samalla pihasaunan, minä kävin keittelemässä kahvit, jotka otettiin saunalle mukaan. Just tultiin saunomasta ja ruuaksi tehdään pestolohta ja uunikasviksia. Ruuan jälkeen varmaan neulon ja katson ykköseltä sen uuden sarjan ekan jakson, nimeä en muista nyt, joku jännäri kai. Sitten varmaan vielä luen ja juon iltateen.
Huomenna tulee kaikki lapset kumppaneineen syömään, joten tulossa ihana ja touhukas päivä.
Mukavaa lauantai-iltaa ja huomista sunnuntaita kaikille!
Mukavaa sunnuntaita teille lasten ja kumppaneidensa kanssa!
Meillä ei vielä olla ihan noin pitkällä, lapset yläasteella ja lukiossa. Ihana päivä tänäänkin. Heräsin kympiltä, lähdimme puolilta päivin lasten ratsastukseen. Yleensä mies on tehnyt ruoan kun tulemme ratsastuksesta. Näin talvisaikaan poltamme takkaa, ehkä lasi punaviiniä. Saunomista. Lapset tekevät pizzaa, kun me vanhemmat olemme saunassa ja sitten katsomme yhdessä televisiota. Suht ajoissa nukkumaan, su aamulla yhden lapsen kilpauintiharkat, jolloin myös itse voi uida tai käydä kuntosalilla. Surulliselta kuulosti lapsettomien pötköttely sohvalla ja tabletin näprääminen koko viikonlopun. Lapset tuovat ihanaa sisältöä elämään. Kukin tavallaan.
Jos sinä typistät nämä kymmenet lapsettomien vastaukset "pötköttelyyn sohvalla ja tabletin näpräämiseen", niin samalla lailla sinun päiväsi saa väännettyä "lasten kuskaamiseen kieli vyön alla paikasta toiseen ja loppumattomaan ruoan laittoon ja kotitöihin, sekä ainoan vapaa-hetken käyttämiseen televisiota möllöttäen". Ei se nyt niin paljon rikkaammalta sisällöltä kuulosta, lähinnä ahdistavalta ja stressaavalta muiden palvelemiselta...
Ei suinkaan ystävä rakas. Itse ratsastan siinä missä lapsetkin ja ihanaa palata kotiin kun rakas perheenisä on tehnyt filet mignonit. Isä yleensä hoitaa lapsen uintireissun su, joten voin silloinkin nukkua pidempään. Meillä viikonloput ovat pienimuotoisia lomia nykyään. Itse käyn arkena aamupäivisin kuntoclubilla, samalla hoidan kauppa-asiat. Kuulostat kovin katkeralta, osaatko eritellä mistä tämä johtuu? Mukavaa joulunalusaikaa sinullekin!
Plääh. Kummasti riittää tälläkin kirjoittajalla aikaa haastaa riitaa lauantai-iltana lapsettomien ketjussa...
Kävin kaupassa, tein hyvää ruokaa ja nukuin päiväunet. Mies lähti kavereidensa kanssa ulos, joten minä voin täällä itsekseni katsoa hömppäsarjoja ja syödä sipsejä. Ostin pari erikoisolutta, jotka odottavat jääkaapissa. Ei huvittanut tänään siivota tai pestä pyykkiä, ne jäivät huomiselle- tai vaikka maanantaille, koska ihan perussiistiä täällä on.
heräsin vasta puol 8 ja lähdin suoraan lenkille, sitten keittelin puuron ja sen jälkeen miehen kanssa salille treenille, käytii kaupassa, sit hirvipeijaisiin minun vanhemipieni kanssa jonka jälkeen vietettin iltaan miehen vanhempien luona, nyt ollaan kotona sauna lämpee ja otetaan rennosti :)
Heräsin klo 6.00, mutta miehen kanssa vielä vetkuteltiin sängyssä n. klo 6.30 asti. Sitten kahvit ja lehti. Mies hirvimetsälle, minä koiran kanssa metsälenkille - meni lähes kaksi tuntia. Ihanan rentouttavaa vaan kuunnella metsän huminaa, pikkulintujen ääntä jne. Kotiin tultuani imuroin, laitoin pesukoneen päälle ja aloin valmistelemaan päivällistä. Kokkaus viikonloppusin on intohimoni, joten ihan lihapullat/petunamuusi linjalla ei lauantaisin mennä... Ruoanlaittoon kului n.4h. Sitten jälkkäriksi lasi espresso-vodkaa, sauna päälle ja nyt sitä odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hauska ketju! Saanko vastata, vaikka mulla on lapsia, kun ovat jo muuttaneet pois kotoa? Niin, no vastaan nyt kuitenkin, sain tai en, hehee!
Heräsin kasilta, joogasin, söin aamupalan ja koiran kanssa käytiin n. 5 km lenkillä. Tänne päin on tullut hirveästi lunta ja pakkasta oli aamulla 1 aste, nyt taitaa olla nollassa. Aivan ihanan näköistä, heti tuli joulufiilis :). Sitten kävin kaupassa ja ostin ihanat kengät samalla reissulla, Migantin keltaiset, aijai! Kotiin tultuani söin, mies oli tehnyt hyvää papusoppaa.
Sittenpä otin pienet päikkärit ja sen jälkeen tehtiin miehen kanssa lumityöt ja laitoin lyhtyihin kynttilät palamaan. Mies lämmitti samalla pihasaunan, minä kävin keittelemässä kahvit, jotka otettiin saunalle mukaan. Just tultiin saunomasta ja ruuaksi tehdään pestolohta ja uunikasviksia. Ruuan jälkeen varmaan neulon ja katson ykköseltä sen uuden sarjan ekan jakson, nimeä en muista nyt, joku jännäri kai. Sitten varmaan vielä luen ja juon iltateen.
Huomenna tulee kaikki lapset kumppaneineen syömään, joten tulossa ihana ja touhukas päivä.
Meillä ei vielä olla ihan noin pitkällä, lapset yläasteella ja lukiossa. Ihana päivä tänäänkin. Heräsin kympiltä, lähdimme puolilta päivin lasten ratsastukseen. Yleensä mies on tehnyt ruoan kun tulemme ratsastuksesta. Näin talvisaikaan poltamme takkaa, ehkä lasi punaviiniä. Saunomista. Lapset tekevät pizzaa, kun me vanhemmat olemme saunassa ja sitten katsomme yhdessä televisiota. Suht ajoissa nukkumaan, su aamulla yhden lapsen kilpauintiharkat, jolloin myös itse voi uida tai käydä kuntosalilla. Surulliselta kuulosti lapsettomien pötköttely sohvalla ja tabletin näprääminen koko viikonlopun. Lapset tuovat ihanaa sisältöä elämään. Kukin tavallaan.
Jos sinä typistät nämä kymmenet lapsettomien vastaukset "pötköttelyyn sohvalla ja tabletin näpräämiseen", niin samalla lailla sinun päiväsi saa väännettyä "lasten kuskaamiseen kieli vyön alla paikasta toiseen ja loppumattomaan ruoan laittoon ja kotitöihin, sekä ainoan vapaa-hetken käyttämiseen televisiota möllöttäen". Ei se nyt niin paljon rikkaammalta sisällöltä kuulosta, lähinnä ahdistavalta ja stressaavalta muiden palvelemiselta...
Ei suinkaan ystävä rakas. Itse ratsastan siinä missä lapsetkin ja ihanaa palata kotiin kun rakas perheenisä on tehnyt filet mignonit. Isä yleensä hoitaa lapsen uintireissun su, joten voin silloinkin nukkua pidempään. Meillä viikonloput ovat pienimuotoisia lomia nykyään. Itse käyn arkena aamupäivisin kuntoclubilla, samalla hoidan kauppa-asiat. Kuulostat kovin katkeralta, osaatko eritellä mistä tämä johtuu? Mukavaa joulunalusaikaa sinullekin!
filet mignonit ja kuntoclubi, ai saa..na;))
Mies yllätti ja oli kokannut ihanan aamiaisen. Heräsin vasta klo 11 (edellinen ilta meni pitkäksi vaikkei ulkona oltukaan). Vähän kotitöitä ja netissä surffailua, musiikin kuuntelua. Pari tuntia vierähti miehen kanssa yhteisen harrastuksen parissa. Sitten lähdin treenaamaan ja mies omien harrastusten pariin. Mies kokkasi illallista ja hain viinipullon kaveriksi. Ihana kiireetön päivä, voi rentoutua eikä ole pakko tehdä mitään mitä ei halua :)
Heräsin 9 aikaan. Keitin kahvit ja tulin koneelle. Palstailin ja katsoin kotikatua. 11 herätin miehen ja hengailtiin hetken sängyssä. Sitten takaisin koneelle ja oikeastaan iltapäivään saakka olen soutanut koneen ja sängyn välillä. Käynyt lepäilemässä miehen kanssa, harrastimme seksiä ja sitten nukuin päiväunet. Miehen lähettyä töihin kävin lenkillä ja loppuillan palstaillut ja katsonut kotikatua. Kohta ajattelin hieman siivota keittiötä ja sitten luultavasti jatkan vielä koneella oloa :D Ihana vapaapäivä, saanut paljon levätä, kun oli niin stressaava viikko.
Aamulla nukuin kahdeksaan saakka, aamupalaa, Hesarin lukemista, suihkuun. Sitten Helsinkiin. Kävin katsomassa tuttavien kanssa Kalevalanmaa-balettiesityksen. Hieno oli, suosittelen! Nyt iltapalaa, teetä, netin lueskelua ja nukkumaan.
Heräsin nälkään noin kahdeksalta, söin aamupalaa ja pötkähdin vielä takaisin sänkyyn. Heräsin kymmenen jälkeen, keitin kahvia, pistin radion päälle ja neuloin tunnin verran. Sitten aamupesut ja kaupungille. Tapasin ystävän, käytiin pitkillä herkkukahveilla kahvilassa ja sitten elokuvissa. Tulin kotiin, avasin koneen ja luin uutiset, pari blogia ja sitten tänne kurkkaamaan päivän puheenaiheet ;)
Nyt alan laittaa kunnon ruokaa ja katson sitten elokuvan Teemalta, otan varmaan yhden oluen.
Vanhapiika Helsingistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina säälittää kun noin omahyväiset ja ahdasmieliset ihmiset hankkivat lapsia. Lapsillesi varmasti välittyy sellainen kuva että he saavat tehdä elämällään mitä haluavat kun rakas perheenäiti väheksyy kaikkien muiden elämänvalintoja. Lapsillesi ei ole mahdollista jäädä lapsettomaksi kun äiti ei ymmärrä tällaista elämäntapaa.
Heräain kahdeksan jälkeen, pyörin sängyssä vielä puolituntia, sitten nousin aamupalalle. Aamupalaa syödessä tuijottelin Netflixiä. Sitten pitkään suihkuun, sheivasin luolamiehen jalat pitkästä aikaa, suihkun jälkeen rasvasin kropan, ja laitoin kasvoille maskin. Seuraavaksi tein pari opiskeluun liittyvää hommaa. Sitten kokkasin ja söin. Ruoan jälkeen meikkasin ja lähdin kaupungille ystäväni kanssa. Hetken päästä tapasimme mieheni, ja menimme kolmestaan yhdessä kahville. Sitten tultiin miehen kanssa kotiin ja nukuttiin pienet päiväunet. Seuraavaksi luin kirjaa ja söin. Äsken siivosin vessan, nyt katselen taas Netflixiä. Tänään syön vielä iltapalan ja käyn ajoissa nukkumaan.
En tajunnutkaan, kuinka kiva päivä oli, ennen kuin kirjoitin näin ylös. Tätä voisi harrastaa enemmänkin. :)
Heräsin klo 10, luin Hesarin ja söin aamarin. Harrastettiin seksiä. Laittauduin ja hain äitini teatteriin. Katsottiin näytelmä, vei hänet kummitätini luokse. Tulin kotiin, mieheni laittoi illallisen, syötiin. Saunottiin ja kohta katsotaan elokuva.
Liikaa ohjelmaa, en ole ehtinyt vaan olla saati lukea kirjaa.
Heräsin klo 7, aamukahvit rauhassa sitten koiran kanssa tunniksi metsään. Takaisin tullessa oli vaimokin heräillyt ja ennen aamusuihkua otettiin uusiksi eilisen alkuillan seksisessio. Suihkuun ja käytiin kaupungilla hakemassa vaimolle inspiraatiota parista käsityöliikkeestä ja minulle prätkäliikkeestä apuja oikeisiin ratkaisuihin uuden ajoneuvon hankkimiseen. Paluumatkalla ruokakaupassa ja taas iltapäivällä koiran kanssa lenkille, tällä kertaa yhdessä. Sen jälkeen pikaiset ruokailut ja tunti siitä lähdin fillarilenkille, vaimo varmaan keskittyi käsitöihin sen ajan. Lenkin perään sauna päälle ja hieman lyhyempi lenkki koiran kanssa. Nyt saunan jälkeen hetki telkkarin katsomista sivusilmällä, netin selailua ynnä muuta aivot narikkaan puuhaa. Viimeistään kympiltä nukkumaan että pääsee aamulla ajoissa ulos sillä huomenna on ohjelmassa vaimon ja koiran kanssa muutaman tunnin metsäretki, kahden auton pesut ja imuroinnit, kodinhoitohuoneen pöydän ja hyllyjen asennus ja ainakin tunnin fillarilenkki.
Siinä se viikonloppu menikin, arkipäivät menee toimistolla aamusta iltamyöhään, välillä liiankin myöhään. Vaimo ulkoilee koiran kanssa, tekee tarvittavat kotihommat, harrastaa käsitöitä ahkerasti ja liikkuu koiran kanssa paljon.
Itse keskityn arkisin työntekoon, matkustelen jonkun verran työn puolesta, pyrin käymään muutamana kerran viikossa salilla ja kerran pari fillarilenkillä.
Olemme lapseton aikuinen pariskunta ja asumme ulkomailla, noin tunnin ajomatkan päässä kaupungista maaseudulla eli työ- ja asiointimatkoihinkin menee päivässä oma aikansa.
Miten joku voi väittää että lapset EI haittaisi rauhallisia viikonlopun viettoja? Nehän herää klo 8, metelöinti alkaa saman tien, jos lapsia on kaksi niin kahta kauheampi meteli. Joudut laittamaan aamupalaa, tehdä ruokaa, rauhassa et saa olla kun kokoajan tulee joku siihen vinkumaan. Lasten ohjelmat rallattaa ja hirveä sotku, kokoajan joku itkee tai muuten vaan mylvii. Miten tuosta saa rauhallisen loikoilupäivän, en tosiaan ymmärrä.
Mun miehellä on kaksi lasta edellisestä suhteesta ja ovat meillä joka toinen viikonloppu, kyllä se on ihan hirveetä kaaosta koko viikonloppu ja lepäämisestä ei tietoakaan. Hypin onnesta kun ne lähtevät takaisin kotiinsa sunnuntaina. Vaikka mun ei tarvitsekaan niitä hoitaa, meteliä joudun kuitenkin kuuntelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina säälittää kun noin omahyväiset ja ahdasmieliset ihmiset hankkivat lapsia. Lapsillesi varmasti välittyy sellainen kuva että he saavat tehdä elämällään mitä haluavat kun rakas perheenäiti väheksyy kaikkien muiden elämänvalintoja. Lapsillesi ei ole mahdollista jäädä lapsettomaksi kun äiti ei ymmärrä tällaista elämäntapaa.
😂 Käyttäytyikö oma äitisi kuten sanoit vai mistä mielikuvasi on peräisin? Kuulostat kovin katkeralta... ja lapsettomalta. Voi sinua pientä, joka olet jäänyt ilman rakastavaa äitiä.
Minä olen tehnyt koko päivän gradua. Äsken tein ruokaa; söin ja kävin suihkussa. Kohta jatkan gradua
En usko että minun ja oman äitini päivät eroavat juurikaan toisistaan. Omituinen kysymys, ellei nimenomaan sitten verrata pikkulapsiarkeen. Muuten.. Plääh. Kaikkihan ovat olleet joskus lapsettomia, ei pitäisi olla kovin vieras elämäntapa kenellekään siis.
Lapsellinen mutta täysi-ikäinen. Matkustelin länsimetrossa. Hienoja asemia.