Nyt olen järkyttynyt... Mies tuli baarista kotiin ja
Kertoi jättävänsä minut yksin 3-vuotiaan ja 5kk ikäisen kanssa. On kuulemma löytänyt elämänsä naisen. Ollaan asuttu yhdessä viisi vuotta, ja nyt kaikki päättyy näin yhtäkkiä... Vaikea uskoa :( Varsinkin kun ollaan vasta saatu toinen lapsi miehen toiveesta. Miten ihminen voi noin vain hylätä lapset, joita rakastaa? Tuntuu hirveän petetylle, se on varmaan kaikkina "äijien iltoina" ollutkin vain tapaamassa tätä naistaan... Mitä oikein teen? Minun ja lasten pitää kai etsiä uusi asunto, tämä nykyinen on miehen omistuksessa, minun pitää etsiä toinen työpaikka kunhan pääsen äitiyslomalta, tonnin kuukausipalkalla ei lasten kanssa pitkälle pärjää... Olo on ihan nöyryyretty :( Miten tästä selviää, milloin elämä palaa raiteilleen?
Kommentit (54)
Joistakin miehistä on vain siittämiseen. Jos miehellä oikeasti on alkoholin kanssa ongelmia, ongelmat siirtyy hänen muihinkin kuvioihin. Joka tapauksessa kovin kypsymätön tapaus.
Käytännön asiat ja tunneasiat on eri asioita. Soita maanantaina neuvolaan ja kerro vaitiolovelvolliselle henkilölle tilanteestasi. Kuten täältäkin huomaat, aina joku vahingoniloinen on porvoota huutamassa.
Selviät kyllä. Onhan se hirveä pettymys, mutta keskitä energiasi arkeen. Katso ihania lapsiasi, kyllä te selviätte.
Vierailija kirjoitti:
Kertoi jättävänsä minut yksin 3-vuotiaan ja 5kk ikäisen kanssa. On kuulemma löytänyt elämänsä naisen. Ollaan asuttu yhdessä viisi vuotta, ja nyt kaikki päättyy näin yhtäkkiä... Vaikea uskoa :( Varsinkin kun ollaan vasta saatu toinen lapsi miehen toiveesta. Miten ihminen voi noin vain hylätä lapset, joita rakastaa? Tuntuu hirveän petetylle, se on varmaan kaikkina "äijien iltoina" ollutkin vain tapaamassa tätä naistaan... Mitä oikein teen? Minun ja lasten pitää kai etsiä uusi asunto, tämä nykyinen on miehen omistuksessa, minun pitää etsiä toinen työpaikka kunhan pääsen äitiyslomalta, tonnin kuukausipalkalla ei lasten kanssa pitkälle pärjää... Olo on ihan nöyryyretty :( Miten tästä selviää, milloin elämä palaa raiteilleen?
Tässä se taas nähdään, miksi ei pitäisi tehdä kakaroita miehelle joka ei halua naimisiin. Toki laki on nykyään parantunut siinä mielessä että vaikka ei olisi naimisissa oltukaan, ei toinen joudu lähteä parisuhteesta ja omasta kodistaan tyhjin käsin. Varsinkin kun on yhteisiä lapsia.
Moni nainen vaan tässä tilanteessa nöyrtyy nöyryyttävässä tilanteessa ja kerää kakarat ja kipmsunsa ja lähtee vähin äänin kituuttamaan jonnekin mihin sossu osoittaa.
Sinä olet ap se joka ei ole tehnyt tässä tilanteessa mitään väärin, vaan mies, ja sen takia sinulla on kaikki oikeudet käytettävissä. Jos mies haluaa sinusta ja lapsista eroon, se maksaa, vaivaa ja rahaa, mutta kaipa se uusi rakkaus on sen arvoinen.
Voimia sinulle! Selviät kyllä, päivä kerrallaan!
Vierailija kirjoitti:
Sellaisia ne miehet on, yhteenkään ei kannata täysin luottaa.
Siis täh? Ymmärrätkö että on olemassa ihan kunnollisia miehiäkin? Selailin tätä foorumia ja uskoni naisiin on vähän järkkynyt. Vai onko tänne pesiytynyt se alin naisaines, mitä ei koskaan näe. Normaali elämässä suurin osa naisista on fiksuja, mutta täällä on eri meininki. Hyvä keskustelupalsta kun heristeli pääni pois pilvistä, enempää tällä ei ole tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Porvoossa on ihan hyvä tilanne asuntojen ja työpaikkojen suhteen.
Tuntuu suoraan sanottuna pahalta, että jotkut epäilevät provoksi... On sellainen olo, että asiaa vähätellään. :(
Äh, älä välitä! Tällastahan tällä palstalla on ihan aina, aiheesta riippumatta. Mietit tuossa aiemmin elareiden määrää. Ne riippuvat miehesi tuloista, ei siis ole mitään vakiosummaa. On määritelty minimi jonka saat vaikka miehesi olisi täysin maksukyvytön. Jos olette naimisissa eikä ole avioehtoa saat puolet yhteenlasketusta omaisuudesta.
Lopettakaa tuo innitys miesmiesmies. Nainen tulee toimeen ilman miestäkin! Maailma on täynnä ihania asioita, siihen ei miestä tarvita.
AP kerjää huomiota. Ei voi olla noin tyyni reaktio tuollaiseen ilmoitukseen. Tai sitten kyseessä joku mustalaisperhe
Ei miehen (tai naisen) varaan kannata elämäänsä todellakaan rakentaa. Mullakin on tuttu jonka mies lähti monen vuoden suhteen jälkeen siinä vaiheessa, kun hankkivat lapsen. Mun mielestä tuo on niin outoa toimintaa: sen kun lähtee vaikka ilman neuvotteluja jos ei ole lapsia, mutta siinä vaiheessa kun sellainen on tulossa tai jo tullut, pitäisi asioista ainakin puhua kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Eikä miehen naisiin.
M35
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa tuo innitys miesmiesmies. Nainen tulee toimeen ilman miestäkin! Maailma on täynnä ihania asioita, siihen ei miestä tarvita.
Niinpä sanoi eksänikin, uraorientoitunut perfektionisti, tunnekylmä narsismiin taipuvainen naisen kaltainen ilkiö.
No nyt se on kihloissa jonkun nuoremman kanssa, ollut jo jonkun aikaa. Varmaan parien treffien jälkeen meni kihloihin.
Kyllä te "vahvat" naiset olette jotenkin huvittavia. Korostatte, miten ilman miestä pärjää, mutta eipä kuitenkaan. Ihan naurettavaa.
Itse olen ilman naista kyllä pärjännyt ihan hyvin ja tuollaisten kanojen kanssa en halua olla enää missään tekemisissä, ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Joistakin miehistä on vain siittämiseen. Jos miehellä oikeasti on alkoholin kanssa ongelmia, ongelmat siirtyy hänen muihinkin kuvioihin. Joka tapauksessa kovin kypsymätön tapaus.
Käytännön asiat ja tunneasiat on eri asioita. Soita maanantaina neuvolaan ja kerro vaitiolovelvolliselle henkilölle tilanteestasi. Kuten täältäkin huomaat, aina joku vahingoniloinen on porvoota huutamassa.
Selviät kyllä. Onhan se hirveä pettymys, mutta keskitä energiasi arkeen. Katso ihania lapsiasi, kyllä te selviätte.
Tuollaisiin "miehiin" te nartut rakastutte, siittäjiin.
Itse kyllä pidän miehenä kaljan tissuttelua hieman kevyempänä "ongelmana", kuin edesvastuutonta lisääntymistä. Saati sitten naisen loukkaamista niinkin äärimmäisellä tavalla, että panisin jonkun paksuksi ja jättäisin ennen kuin lapsi on edes syntynyt.
Mutta vastuu se on teilläkin naiset, mitä kyrpää imette ja kenelle toosaanne annatte. Eli vittuako valitatte, itse tekemistänne valinnoista?
Ja vielä sellainen vinkki, että miestä ei välttämättä kannata valita trendikkään pukeutumisen ja pankin omistaman bemarin perusteella. Pitkällä miehellä voi olla myös pieni muna, kannattaa vähän miettiä, eikä olla aivopesun uhrina.
velatonjalapsetonhippi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selviät kyllä. Onhan se hirveä pettymys, mutta keskitä energiasi arkeen. Katso ihania lapsiasi, kyllä te selviätte.Tuollaisiin "miehiin" te nartut rakastutte, siittäjiin.
Itse kyllä pidän miehenä kaljan tissuttelua hieman kevyempänä "ongelmana", kuin edesvastuutonta lisääntymistä. Saati sitten naisen loukkaamista niinkin äärimmäisellä tavalla, että panisin jonkun paksuksi ja jättäisin ennen kuin lapsi on edes syntynyt.
Mutta vastuu se on teilläkin naiset, mitä kyrpää imette ja kenelle toosaanne annatte. Eli vittuako valitatte, itse tekemistänne valinnoista?
Ja vielä sellainen vinkki, että miestä ei välttämättä kannata valita trendikkään pukeutumisen ja pankin omistaman bemarin perusteella. Pitkällä miehellä voi olla myös pieni muna, kannattaa vähän miettiä, eikä olla aivopesun uhrina.
Onneks kaljan tissuttelija ja perheen hylkääjä ei oo ainoot vaihtoehdot. Molemmat on huonoja. Ton jatkuvan kaljan lipittämisen onneks huomaa aika nopeesti. Perheen hylkääjää taas on etukäteen vaikee tunnistaa. Sympatiat on ap:n puolella.
Pyydä päästä mukaan kolmanneksi pyöräksi. Annat lapselle avaramman maailmankuvan, sillä polyamoria on vasta hiljattain tullut julkisuuteen yhtenä seksuaalisuuden muotona.
Minusta heteroilla, homoilla, bi-seksuaaleilla ja polyamoristeilla on kaikilla oikeus kokea vanhemmuus. Ei se ole vain tiettyjen ihmisten etuoikeus, jotka kuuluvat sosiaaliseen normistoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selviät kyllä. Onhan se hirveä pettymys, mutta keskitä energiasi arkeen. Katso ihania lapsiasi, kyllä te selviätte.Tuollaisiin "miehiin" te nartut rakastutte, siittäjiin.
Onneks kaljan tissuttelija ja perheen hylkääjä ei oo ainoot vaihtoehdot. Molemmat on huonoja. Ton jatkuvan kaljan lipittämisen onneks huomaa aika nopeesti. Perheen hylkääjää taas on etukäteen vaikee tunnistaa. Sympatiat on ap:n puolella.
Entäs sivistyneesti ja boheemisti viiniä? kalja huono, viini hyvä.
Urheilua ja kalja, huono, ei urheilua ja viiniä, hyvä mies.
Miten sä voit olla noin yksinkertainen ja ehdoton tiukkapipo.
Tiukkapipoisuus ei ole naisessa hyvä ominaisuus, ethän nyt vaan loukkaantunut?
Vierailija kirjoitti:
Naisista puhumattakaan! Valtaosa eroista on naisten hakemia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tosiaankin YLEISTÄÄ naisena, että miehiin ei voi luottaa, kun on itse hakeutunut epäluotettavien miesten seuraan ja oman idioottimaisen toimintansa takia sitten menettänyt luottamuksensa "kaikkiin miehiin"
viddu huh huh..
hähhhhhhh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs sivistyneesti ja boheemisti viiniä? kalja huono, viini hyvä.
Urheilua ja kalja, huono, ei urheilua ja viiniä, hyvä mies.
Miten sä voit olla noin yksinkertainen ja ehdoton tiukkapipo.
Tiukkapipoisuus ei ole naisessa hyvä ominaisuus, ethän nyt vaan loukkaantunut?
Hän ei kertonut kantaansa viinin juomiseen, joten sen repiminen on keskusteluun on sinulta aika naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tosiaankin YLEISTÄÄ naisena, että miehiin ei voi luottaa, kun on itse hakeutunut epäluotettavien miesten seuraan ja oman idioottimaisen toimintansa takia sitten menettänyt luottamuksensa "kaikkiin miehiin"
viddu huh huh..
Epäluotettavillakaan ei lue otsissaan sanaa "epäluotettava". Joistakin tämä ominaisuus selviää nopeammin, joistakin hitaammin, mutta tämä "oma valinta" -argumentti alkaa olla aika kulunut.
Mieshän haluaa eron susta, ei lapsistaan. Ota se huomioon.