Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko tavanneet ihmisiä joiden pelkästä läsnäolosta tulee outo olo?

Vierailija
17.11.2017 |

Siis esimerkiksi ihminen aiheuttaa suurta ahdistusta tai pelkoa ilman näkyvää syytä? Tai sellaisia joiden läsnäolo saa tuntumaan kummallisen kodikkaalta tai hyvältä?

Pitäisin itseäni muuten totaalisen hulluna, mutta yleensä ihmiset eivät aiheuta sen kummempia tunteita. Olen törmännyt elämäni aikana vain pariin, joiden läsnäolo tuntuu vaikuttavan kaikkiin ympärillä oleviin voimakkasti.

Onko muita joilla vastaavia kokemuksia? Mistä tämä voi johtua?

Kommentit (360)

Vierailija
101/360 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin kerran hampurilaispaikassa ja edessäni oli pitköhkö jono. Vilkaisin myyjää ja silloin isku ihan puuntakaa voimakas huono viba, todella voimakas. Äh, ajattelin, että tuohan on pelkkä nuori tyttö.

No vuoroni tuli ja maksoin 500 : lla jonka olin juuri nostanut automaatista eikä pienempää ollut käsillä.

Tyttö ojensi takaisin 50: stä!

No sanoin, että tuota niinkuin loputkin rahat! Tyttö katsoi pilkallisesti minua ja tuijotti ivallinen hymy naamallaan hetken. Sitten kiekui niin että koko sali kääntyi katsomaan : Jaaha täällä on sitten asiakas joka yrittää saada minusta lisärahaa. Hän avasi muka kassan ja osoitti siiyä 50 e ja sanoi : tuossahan se viiskymppinen vielä on jonka annoit minulle!

Jaaha, arvelin ja musitin ekat vibani tytöstä, se fiilis ei pettänyt!

Sanoin aika kovasti että nyt tulee poliisi! Silloin takahuoneesta kurkksti vanhempi nainen ja tuli siihen. Sanoi ok kassa lasketaan, voitte poistua. Minä sanoi ehhei se lasketaan nyt. Minulla on minuutteja ennen tätä ostosta kyllä nostokuitti 500e tässä.

Menin odottelemaan syrjemmälle ja niin se vaan raha tuli takaisin...

Toivottavasti tyttö sai potkut!

Mistä lähtien automaateista on saanut 500e seteleitä?

Markka- aikana

Euroista on ollut puhe koko ajan tässä tapauksessa.

Vierailija
102/360 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs 50-vuotias nainen, jonka olen tuntenut alle 10-vuotiaasta, säteilee todella vahvaa auraa. Hän on lapsesta asti saanut kaikki ympärillään olevat ihmiset, nuoret ja vanhat, naiset ja miehet rentoutumaan, hymyilemään ja avautumaan.

Upea hymy, itsevarma ja siisti ulkoasu, pieni, nokkela ja nopealiikkkeinen, on näennäisen kiinnostunut kaikesta ja kaikista, saa muut tuntemaan että juuri he ovat erityisiä ja tämä ihminen on todella kiinnostunut heistä. Edelleen hän kerää ympärilleen kuuntelijoita ja seuraajia tällä karismallaan ja puheliaisuudellaan. Hän luo ympärilleen aina erittäin miellyttävän ja rennon ilmapiirin.

Matkan varrella moni, etenkin mies, on polttanut sormensa:

hän ei olekaan niin hyväntahtoinen ja kiinnostunut, vaan levittää toisten asiat eteenpäin, tekee oharit ja pettää - kaikki lupaukset kaikkien kanssa.

Suhteet kariutuvat pettämiseen, kun tämä neiti Karisma löytää uuden kiintopisteen. Lapsi jäi isälleen. Avioero tuli neljä kertaa. Muutti 40 kertaa. Hylkäsi omansa lisäksi myös sijaislapsensa. Jätti hyvät työpaikat, joissa oli jo hyvää vauhtia etenemässä. Hän saa aina muut ihmiset luottamaan itseensä ja lukee heitä niin hyvin, että muut kertovat kaiken itsestään ja uskovat löytäneensä oikean aarteen ihmisenä. Itsestään nainen ei kuitenkaan anna mitään, vaan lähtee taas hetken päästä taakseen katsomatta.

Olen myöhemmin kuullut, että tämän naisen lapsuudessa oli mt-ongelmainen äiti, joka oli jatkuvasti joko sekaisena kotona tai mielisairaalahoidossa. Isä oli paikalla, vihaisena kotityrannina. Lienee horjuttanut lasten perusturvallisuutta.

Sairaitten vanhempien sairas lapsi, kykenemätön parempaan itsekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/360 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun asiaa mietin, joistakin julkisuuden henkilöistä tulee todella vahva epäaitouden, ylimielisyyden, huomiohakuisuuden ja vilpillisyyden vaikutelma. Voi tietysti olla, että olen aivan väärässä ja perustan näkemykseni juoruihin ja omiin ennakkoluuloihin. Lisäksi tietynlainen huomiohakuisuus ja jopa ylimielisyys taitavat olla suorastaan edellytyksiä sille, että pärjää julkisessa ammatissa. 

Tämänkin toteamisen jälkeen epäaitous ja vilpillisyyden vaikutelma mietityttävät minua edelleen. 

Ennen kun oli paperilehtiä, ajattelin että luonnehäiriöisille on tärkeää päästä esille, jos ei muuta niin Alibin ( kertoi rikostapauksista) lenden kanteen.

Eli jotkut, jos eivät olisi päässeet hesariin tms, saattaisivat olla juuri niitä murhaajia joita on tässä ketjussa mainittu.

Vierailija
104/360 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon asioita joista ei saa puhua, esimerkiksi että tekoäly, siis kone, tunnistaa 90% rikollisen.... algoritmi on salattu jotta se ei vuoda julkisuuteen ikinä....

Vierailija
105/360 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin kerran hampurilaispaikassa ja edessäni oli pitköhkö jono. Vilkaisin myyjää ja silloin isku ihan puuntakaa voimakas huono viba, todella voimakas. Äh, ajattelin, että tuohan on pelkkä nuori tyttö.

No vuoroni tuli ja maksoin 500 : lla jonka olin juuri nostanut automaatista eikä pienempää ollut käsillä.

Tyttö ojensi takaisin 50: stä!

No sanoin, että tuota niinkuin loputkin rahat! Tyttö katsoi pilkallisesti minua ja tuijotti ivallinen hymy naamallaan hetken. Sitten kiekui niin että koko sali kääntyi katsomaan : Jaaha täällä on sitten asiakas joka yrittää saada minusta lisärahaa. Hän avasi muka kassan ja osoitti siiyä 50 e ja sanoi : tuossahan se viiskymppinen vielä on jonka annoit minulle!

Jaaha, arvelin ja musitin ekat vibani tytöstä, se fiilis ei pettänyt!

Sanoin aika kovasti että nyt tulee poliisi! Silloin takahuoneesta kurkksti vanhempi nainen ja tuli siihen. Sanoi ok kassa lasketaan, voitte poistua. Minä sanoi ehhei se lasketaan nyt. Minulla on minuutteja ennen tätä ostosta kyllä nostokuitti 500e tässä.

Menin odottelemaan syrjemmälle ja niin se vaan raha tuli takaisin...

Toivottavasti tyttö sai potkut!

Mistä lähtien automaateista on saanut 500e seteleitä?

Markka- aikana

Euroista on ollut puhe koko ajan tässä tapauksessa.

Tapahtui markka- aikana kyllä. Meni vaan eurojen piikkiin.

Vierailija
106/360 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin exän seurassa nousi aina ihokarvat pystyyn. Jo ihan ensimmäisellä tapaamisella, vaikka ei paljoa juteltukaan.

Nyt myöhemmin paljastui, että on ituhippi-vegaani-vassari, jonka mielestä suomalaiset lapset pitäisi polttaa kuopassa ja tuoda tilalle afrikasta uutta väriä. Vittuili tyttöystävälleen, kun tämä halusi juhlissa ottaa kylmäsavulohta. Ei kuulemma viikkoon suostunut koskemaan ja otti asian puheeksi vähän väliä. :D Oli myös kytköksiä antifaan.

Hyvin epämiellyttävä ihminen.

Vierailija
107/360 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tunnen suurta kieroilua, ilkeyttä, vittuilua, vääristelyä aina....kun loggaan sisaan VAUVA AV palstalle !!!!!

Olenko ainoa ????

Vierailija
108/360 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopot kusipäät tunnistaa ihan ilman mitään oloja. Kaikkien kanssa kemiat eivät mene yksiin.

Se outo olo, varoittava ja vastenmielinen on pikkuisen toinen juttu.

Vierailija
109/360 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaatit ovat yleensä sen verran outoja ja viehätysvoima sen verran pinnallista ja tunteiden ilmaisu jäljiteltyä, että heidät kyllä tunnistaa jos haluaa. Narsistit sen sijaan ovat niitä säkenöiviä ihmeellisiä ihmisiä, joiden pauloihin fiksummatkin joutuvat.

Vierailija
110/360 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät pidä minusta. Vain perheenjäsenet ja niin, miehet. Miehet ihastuvat minuun aina heti, mutta naiset eivät tykkää. Ja naisten kanssa kuitenkin pääasiassa työelämässä olen tekemisissä, että ei ole helppoa.

Eläimet tykkää musta. Koirat, ketut, varikset, jopa metsäpeura kerran. Jotkut ihan liimautuu kiinni. Ja kesällä terassilla on noloa, kun kimalaiset ja perhoset ja kaikki pienet öttiäiset tunkee mun rinnuksiin tai kaulalle.

Vierailija
111/360 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin kuunnelkaa vaistoanne. Muutaman pahan virheen olen oppinut välttämään pahantahtoisia ihmisiä.

Vierailija
112/360 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

..muutaman virheen jälkeen siis

Vierailija kirjoitti:

Todellakin kuunnelkaa vaistoanne. Muutaman pahan virheen olen oppinut välttämään pahantahtoisia ihmisiä.

Vierailija
113/360 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityin yhteen suljettuun Facebook-ryhmään, mutta pian huomasin, että ryhmän perustaja on sen verran voimakastahtoinen ja huomiohakuinen, että en halua olla osa hänen hoviaan. Peruin liittymispyynnön.

Vierailija
114/360 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella herkkä aistimaan ihmisistä jotain outoa. Tavannut yleisesti ihastuttavia persoonia, jotka ovat paljastuneet varkaiksi, luonnehäiriöisiksi jne. Välillä se tunne on niin vahva, että on pakko poistua tilanteesta tai jos on pakko olla tekemisissä, niin vältellä niin paljon kuin mahdollista. Joku kirjoitti aiemmin, että päihteidenkäyttäjät tunnistaa erilaisesta rytmistä/liikkeistä ja se on totta! Olen aina miettinyt, että miksi se on niin näkyvää onko käyttänyt vai ei. Se miksi tunnistaa sellaista mitä moni muu ei, on varmaan kytköksissä siihen jos on elänyt turvatonta lapsuutta (koko ajan kaikki aistit käytössä, selviytymismode jää päälle, on varuillaan), peilaa kokemuksiin/tapahtumiin (joku ihminen käytöksellään herättää tuttuuden tunteen hyvässä kun pahassa) tai sitten omat mielenterveydelliset ongelmat/mielen solmut ja kipukohdat jotenkin reagoi tiettyjen ihmisten seurassa, joko huutaen samankaltaisuutta tai korostaen erilaisuutta (jolloin oma pää kehottaa karkaamaan tai hakeutumaan seuraan, riippuu omasta mielenmodesta hakeeko tuhoa vai suojaa). Oma valinta on käyttääkö kykyään hyvään, pahaan vai ei ollenkaan. Minulle hyvät ja empaattiset ihmiset saavat aikaan suuren hellyyden ja liikutuksen tunteen. Aistin myös ihastumisen ja seksuaalisen kemian eli ihmissuhteiden aloitus on ollut mutkatonta. Olen myös osannut aistia ihmisestä, että tulen rakastumaan, jos päästään tutustumaan ja niin kävi. Voi siis olla iso taakka, mutta itse koen ennemmin suurena lahjana tämän yliaistin, joka on pelastanut monelta ikävältä asialta.

Vierailija
115/360 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Useampi edellinen esimies pankkipuolella.

Viimeinen ennen vaikeaa fyysistä sairauttani oli kaamein eli tyly ja töykeä eläkeikäinen nainen, joka juorusi alaistensa sairauksista.

Toinen oli vuosia sitten ollut miepuolinen nolo ja karkea esimies, jonka kommunikointi oli niin törkeää, että hävetti kuunnella hänen juttujaan. Pankkiautomaatilla oli ollut hidas mies, jonka sormet olivat kuin "nippu k-piä". Esimies oli juntti ja kiusallinen moukka.

Vierailija
116/360 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän mitä tarkoitat. Näitä tulee äärimmäisen harvoin, mutta silloin kun tulee niin tulee lujaa. Tosi harvoin ihmisessä tulee niin voimakkaita viboja, että niitä erityisesti noteeraisi. Tottakai jotain viboja yleensä tulee, mutta harvoin äärimmäisiä. Kun aloitin opiskelut niin meidän opiskeluryhmän tuutorista tuli voimakkaat huonot vibat heti kättelyssä. Osoittautuikin hyvin ilkeäksi ja kaksinaamaiseksi ihmiseksi. Lähti toiselle paikkakunnalle vieläpä kesken opintojen, koska poltti sillat niin pahasti takanaan. Toisaalta en vielä ymmärrä miksi juuri hänestä nousi ne vibat, vaikka emme vielä tunteneet, kun ei nyt kaikista ilkestä ihmisistä nouse. Ehkä hänellä se ilkeys oli sitten potenssiin sata.

Hassua sanoa jotain ihmistä ilkeäksi, kun kyse on kuitenkin vain sinun omista projektioistasi hänestä. Ja sinä päätät, miten ihmisiin suhtaudut. Se, että on erilainen kuin sinä, tai heikko ja tekee virheitä, on sulle ilkeyttä. Lapsellista.

Sanoinko missään kohti, että hän olisi ollut minulle ilkeä? Ei hän minulle ollut, vaan muille. Eikä hän ollut heikko vaan hyvin menestynyt. Eikä tehnyt mitään ns. virheitä. Itse oletat aika paljon asioita omista projektioistasi käsin.

Et sinä sanonutkaan, enkä mä niin väittänytkään. Sä kirjoiti: "Osoittautuikin hyvin ilkeäksi ja kaksinaamaiseksi ihmiseksi" ja mä sanoin sulle: "Hassua sanoa jotain ihmistä ilkeäksi". Yhtä hyvin olisit voinut sanoa, että hänellä oli hyvin vaikeaa tai jotain muuta ihmisarvoista.

Vierailija
117/360 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä sellaisia tyyppejä, jotka pelkällä olemassaolollaan täyttävät tilan joko positiivisella tai negatiivisella energialla. Jälkimmäisistä tulee varsinkin mieleeni entisessä työpaikassani usein käynyt joku kunnan nuorisotyöstä vastaava nainen, jolla oli pistävä katse ja jotenkin päällekäyvä olemus. Jollakin tavalla hänen läsnäolonsa sai aikaan syyllisen olon. Ajattelin monesti, miten nuoret häneen suhtautuvat. Noita positiivista energiaa säteileviä on niin paljon, ettei tarvitse edes erikseen ruveta kertomaan esimerkkejä. Negatiivinen säteily saa aikaan sen, että muut ympärillä tavallaan kutistuvat lähes olemattomiin, kun taas positiivista energiaa säteilevien lähellä on hyvä olla ja saa olla oma itsensä, sillä kukaan ei vaadi mitään erityistä.

Vierailija
118/360 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän mitä tarkoitat. Näitä tulee äärimmäisen harvoin, mutta silloin kun tulee niin tulee lujaa. Tosi harvoin ihmisessä tulee niin voimakkaita viboja, että niitä erityisesti noteeraisi. Tottakai jotain viboja yleensä tulee, mutta harvoin äärimmäisiä. Kun aloitin opiskelut niin meidän opiskeluryhmän tuutorista tuli voimakkaat huonot vibat heti kättelyssä. Osoittautuikin hyvin ilkeäksi ja kaksinaamaiseksi ihmiseksi. Lähti toiselle paikkakunnalle vieläpä kesken opintojen, koska poltti sillat niin pahasti takanaan. Toisaalta en vielä ymmärrä miksi juuri hänestä nousi ne vibat, vaikka emme vielä tunteneet, kun ei nyt kaikista ilkestä ihmisistä nouse. Ehkä hänellä se ilkeys oli sitten potenssiin sata.

Hassua sanoa jotain ihmistä ilkeäksi, kun kyse on kuitenkin vain sinun omista projektioistasi hänestä. Ja sinä päätät, miten ihmisiin suhtaudut. Se, että on erilainen kuin sinä, tai heikko ja tekee virheitä, on sulle ilkeyttä. Lapsellista.

Sanoinko missään kohti, että hän olisi ollut minulle ilkeä? Ei hän minulle ollut, vaan muille. Eikä hän ollut heikko vaan hyvin menestynyt. Eikä tehnyt mitään ns. virheitä. Itse oletat aika paljon asioita omista projektioistasi käsin.

Ja haittasiko sinua se, että hän oli menestynyt? Ja ettei hän tehnyt mitään ns. virheitä? Siispä ilkeä ihminen?

Vierailija
119/360 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee sama fiilis aina Pellavaa ja pastellia-blogin pitäjästä.

Vaikka hänellä on mielenterveysongelmia ja on avoimesti puhunutkin niistä, aiheuttaa tuon naisen naaman näkeminen minulle aina kylmiä väreitä. Mielenterveysongelmat ovat toki ikäviä juttuja, mutta en tiedä johtuuko fiilis yksinomaan niistä. Tuntuu, kuin siinä ihmisessä olisi jotain perustavanlaatuisesti pielessä, jotenkin hyytävällä tavalla.

En seuraa ko. blogia enkä häntä tiedä, mutta kuvien perusteella tulee mieleen perfektionisti ihminen, joka on jatkuvasti kireänä. Jos joku vahingossa pieraisisi tuossa kämpässä, ko. muija saisi megalomaanisen raivokohtauksen?

Vierailija
120/360 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä sellaisia tyyppejä, jotka pelkällä olemassaolollaan täyttävät tilan joko positiivisella tai negatiivisella energialla. Jälkimmäisistä tulee varsinkin mieleeni entisessä työpaikassani usein käynyt joku kunnan nuorisotyöstä vastaava nainen, jolla oli pistävä katse ja jotenkin päällekäyvä olemus. Jollakin tavalla hänen läsnäolonsa sai aikaan syyllisen olon. Ajattelin monesti, miten nuoret häneen suhtautuvat. Noita positiivista energiaa säteileviä on niin paljon, ettei tarvitse edes erikseen ruveta kertomaan esimerkkejä. Negatiivinen säteily saa aikaan sen, että muut ympärillä tavallaan kutistuvat lähes olemattomiin, kun taas positiivista energiaa säteilevien lähellä on hyvä olla ja saa olla oma itsensä, sillä kukaan ei vaadi mitään erityistä.

Etkö osaa olla mitään erityistä, niin sinulle tulee huono olo vaativien ihmisten seurassa? Haluat olla rauhassa surkea oma itsesi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi